Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 557
ХуЛитери: 2
Всичко: 559

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: Anyth1978

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа си поговорим за чай
раздел: Други ...
автор: silence

(по bogpan и компания)

Мъжът бил като чая. Заври ли - силен е, но нагарча. Изстине ли - сладък е, но не се и пие.
Може би истината е по средата - в запарения чай (да не се бърка със спарен). Масторлъка е в това, чаят хем да не заври, хем да не изстине. Не знам дали е по-истински от варения, но е също толкова силен. Той оставя след себе си тръпчив привкус в устата. Когато почувстваш, че изстива го притопляш без да разваляш вкусовите му качества - достатъчно е да го обхващаш със длани и да го подържиш малко. Когато ръцете ти са заети, съвсем спокойно можеш да го поставиш между бедрата си и там той ще изсмуче необходимата енергия за да се затопли и после да се влее в теб.
Така де. Мъжът е като чая (възкликват някои).
Чаят се пие на малки глътки дълго време денонощно и целогодишно. Ясно е каква наслада доставя през зимата. А за лятото мой ...хм... познат казва: "Най-добрият начин да ти стане хем хладно, хем приятно в големите жеги е да пиеш чай. Тогава не се потиш веднага след студения душ, не се криеш от слънцето и вълни от свежест обливат тялото ти. Наистина, в самото начало е малко стряскащо - жега, а ние ще я увеличаваме. А всъщност става точно обратното - вътрешната топлина нараства, енергията ти се увеличава, живваш и се усмихваш. И забравяш дребните проблеми." Въобще чаят винаги е полезен. Зимата, есента, напролет ... след умора, преди умора, вечер преди лягане, сутрин за събуждане.
Така де. Мъжът е като чая (възкликвам и аз).
Интересно е какъв чай пиете. Има готови пакетчета чай, които са лесно достъпни и снабдяването с тях не е кой-знае-какво предизвикателство. Някои го предпочитат, защото така избягват главоболията. Някои предпочитат да вярват на етикета за съдържанието на пакетчето. Някои пък изобщо не са кусвали онзи - истинския ЧАЙ - и съответно не знаят каква е разликата. А разлика има.
За да си направиш чай по твои предпочитания трябва да подбереш онези билки, които пасват най-добре на душевността ти, на физиката ти и на нуждата от .... ЧАЙ. Първо билките се беряли по самодивско време. Самодивското време е онова време, в което се чувстваш палава, целенасочена и опианяваща като горските самодиви. При подбора трябва да имаш божествени помисли или поне близки до тях. Второ - походката трябвало да е бавна, дори дебнеща. Иначе ще изплашиш билките и магията ще изчезне. При откъсването всяка билка трябва да се "нарече". Ако не ги береш саморъчно, може да объркаш твоите наричания с тези на друга самодива. Трето - така събраните билки не се смесвали предварително. В зависимост от ситуацията (винаги бива различна) се разбъркват в нужната пропорция. Стриват се между дланите пак с бавни движения. Ръцете трябвало да са сухи и топли. Водата не се кипва... вдига се от огъня малко преди да заври... иначе може още при първото отпиване магията да изчезне. Билките се слагат в съд, заливат се и престояват 15 минути. Този чай е най-ефикасен когато се пие в полулегнало състояние в затъмнена стая и на приглушена музика.
Та, така де. Мъжът е като чая (съгласете се и вие).
Чаят бива и различен по произход. Японците например са известни с чаените си церемонии. Само дето японският чай е нискостеблен храст, както много други неща в Япония. Нискостеблените дървета разчитат на земята, соковете са им земни. Друго е Българският билков чай, дето е пил и от Слънцето по време на слънцестоене. Единствено българският чай може истински да утоли жаждата на българката... няма две мнения по въпроса.
Черният чай е с други вкусово-мирисни характеристики, твърдят познавачки. Поради тези причини всички употребили черен чай минават бързо на зелен... по-изгодно им идва освен всичко останало.
Та, така де. Мъжът е като чая.

Вие какъв чай пиете?


Публикувано от BlackCat на 26.07.2004 @ 20:15:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   silence

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 02:06:01 часа

добави твой текст
"Да си поговорим за чай" | Вход | 3 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да си поговорим за чай
от bogpan (bogpan@mail.bg) на 26.07.2004 @ 20:21:51
(Профил | Изпрати бележка) http://bogpan.wordpress.com/
Така така..явно че имаме познаваща чая..друг е въпросът доколко българката е наясно с японската чаена церемония..или въобще европейката..при тях нещата се купуват по-лесно му директно от супера..лъскаво с имащо етикетче..друго си е чаят ...след пустинята...оцеляващ... за обичам този след пустинен с всички цветове на дъгатаи мирис неуловим...а ти?


[Без заглавие]
от silence на 26.07.2004 @ 21:19:00
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога самия мирис на чай по-добре задоволява сетивата, отколкото ... консумацията му. Самото очакване на вкусването може да достави по-голяма наслада на ... разума ти. И най-накрая самата мечта за чай понякога е по-пълноценна отколкото реалния.
Не обичам праволинейния, чист чай. Винаги знаеш какъв е вкусът му. Предпочитам неизвестната смесица от малки нежни листенца и големи, едри цветове. Никога не знаеш кое от тях ще наделее и винаги вкусит ще бъде изнанадващ и различен.
Лъскавото етикетче никога не ме е блазнило.

]


Re: Понякога
от bogpan (bogpan@mail.bg) на 26.07.2004 @ 21:28:49
(Профил | Изпрати бележка) http://bogpan.wordpress.com/
Е никога ..е доста за тези които сме понякога
интересно е чаеното виждане..но както казват някой..поискано с мисълта вече е изпито по реално от реалното...иначе останалото е по вкус..
опитен в тишината на чаената церемония

]


Re: Да си поговорим за чай
от bogpan (bogpan@mail.bg) на 26.07.2004 @ 20:29:27
(Профил | Изпрати бележка) http://bogpan.wordpress.com/
Навярно поради китайската връзка, а сигурно и заради окото в края... се сетих за древната китайска легенда за Bodhidarma - не знам как се транскрибира правилно на български...
След като пристига от Индия, той отрязва клепачите на очите си, за да не пречат на медитацията му... От тях се ражда чаеното растение, според легендата...


Коментарът е на Лин...ще ме извини надявам се
но допълва картината


Re: Да си поговорим за чай
от dara33 (dara33@bitex.bg) на 26.07.2004 @ 22:29:47
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
горчив силен и запомнящ се...изпит с наслада


бих желала да си го направя

зеления е прекалено диоритичен

та български най си го обичам

чая

утолява жаждата нали съм си българка...