Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 756
ХуЛитери: 1
Всичко: 757

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ поля от слънчогледи минаха години
раздел: Разкази
автор: kakafreud

Сънува се цялата в кръв. Черна, лепкава и задушаваща. Събуди се трепереща и долови в мрака равномерното му дишане.
Приближи лицето си до неговото и го разгледа. Стори й се непознат. Очите, устните, брадичката, носа. Наведе се над него, за да усети мириса на кожата му. Но не - не го познаваше. Нощес бе остарял.
Стана и се облече пипнешком. Не искаше да го буди и не светна лампата.
Всяка година идваха на това място в началото на есента. Тогава хората се разотиваха и нямаше почти никой. Само те двамата, по средата на нищото, в една малка порутена барака в поля от слънчогледи. И всяка година тя умираше от желание да се събуди преди него, точно преди зазоряване, и да се разходи по брега. Обаче все забравяше.
Тази есен беше по-студена от обикновено. През нощта валя порой и тя се буди на няколко пъти от гръмотевичните тътени с чувството, че бараката ще се срути всеки момент. Притискаше се до него и заспиваше отново с равномерното му дишане в мрака.
Пясъкът лепнеше мокър и студен под нозете й. Морето се бунтуваше яростно срещу някаква невидима граница. Прекрачи я и ледената морска вода облиза жадно големите й стъпала. Беше толкова слаба, а имаше ужасно големи ходила, които мразеше страшно много. После приседна тихомълком в пясъка и вятърът я обгърна с дланите си.
Успя да си запали цигара.
Опита се да си го спомни. Очите, косата, лицето. Нещо от него. Но в спомените й се мержелееше само някакъв неясен образ, без контури и без граници. Помнеше поне миризмата му. Често му казваше преди години, че мирисът на кожата му я връща в детството, при дядовата й камина. А той се смееше.
Затвори очи и тръгна в спомените си по нишката на образа, на миризмата. Но напразно. Той си оставаше все така невидим и размазан.
Срещнаха се преди 10 години. Когато се запознаха, си размениха само няколко думи:
- Аз съм Ивета.
- Аз съм Иван.
И толкоз. Повече не си продумаха.
Стана някак изведнъж, без да са се чакали и без да са се търсили. Без дори да могат да си говорят.
Любеха се отчаяни по бензиностанциите на прашните магистрали, опрени на някой капак на автомобил. И свършваха неми, със сърца, туптящи в гърлата им като опрени до слепоочията им дула на пистолети. После се понасяха безцелни по пътя, докато бензинът им свършеше и осъмнеха вкочанени от студ на някое голо поле, по средата на нищото. После, на зазоряване, край тях минаваше някой уморен шофьор, питаше ги накъде са тръгнали и им даваше по някоя туба бензин, за да запалят колата си. И те тръгваха отново, за да осъмнат неми сред слънчогледите.
Разделяха се за по няколко месеца. Тя имаше връзки с други мъже, някъде там, в големия град и не можеше дълго да се чувства обичана в свободата му. Страхуваше се. А той не можеше да понесе, че любовта й беше длъжна другиму. Тежеше му.
И после изведнъж се чакаха отново безпътни на същата бензиностанция на онази прашна магистрала, без да са си продумали и без да са се уговаряли. С опрени в слепоочията им дула на пистолети. На времето.
Така в поля от слънчогледи минаха години.
Тя навърши трийсет. И изведнъж се оказа абсолютно сама пред прага на зрелостта си. Всички малки и големи любови си бяха отишли една по една, тихомълком, без дори да забележи.
Беше й останал единствено той. И си помисли, че е настъпил онзи момент, в който можеше да го обича без да му е длъжна.
Срещнаха се на една бензиностанция и той с почуда установи, че е пропушила. Отиваше й. Погледнаха се и понечиха да си продумат. Ала не намериха думи един за друг. Тогава тя загаси цигарата си, чието огънче просветна в мрака като пареща рана, и го последва. Без посока и без думи.
Тази нощ за първи път се любиха безгранични и свободни, опрени на капака на колата му с резервоар, пълен догоре с бензин. На сутринта поеха по пътя към полусрутената барака, по средата на нищото.
Есента беше по-студена от обикновено.
Юлското слънце беше прогорило сърцата на слънчогледите и по пътя ноздрите им се пълнеха с миризма на нещо изгоряло. Изви се буря. Черна и лепкава.
Бараката си стоеше все същата, недокосната от времето. Прекрачиха прага й и изведнъж станаха смъртни. Пристиснаха се на леглото и останаха дълго да лежат един до друг, втренчени в нищото.
Заспаха.
Сънува се цялата в кръв. Събуди се трепереща и го видя различен, размазан, стар. И в мрака на онази порутена барака разбра, че тя го беше унищожила, че той беше остарял заради нея.
Стана й много студено. Като на мъртвец. Загаси цигарата във вятъра и се прибра премръзнала в бараката. Той още спеше. Наведе се и го погледна тихо, за да си го спомни. Ала не го откри. В леглото й лежеше мъж с прошарени коси, без мирис и без думи, който отдавна беше престанал да съществува.
Събра прашния си от път багаж и потегли с колата – с резервоар пълен догоре – по магистралата.
Същата вечер някакви селяни видяха, че слънчогледите горят. Пожарът пламнал на зазоряване от неугасена цигара. Изгоряла някаква полусрутена барака по средата на нищото и една раздрънкана кола.
Пожарът бушуваше безмилостно, докато не се изви буря.
Есента се оказа по-студена от обикновено.


Публикувано от Amphibia на 23.08.2008 @ 20:21:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   kakafreud

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 03:56:40 часа

добави твой текст
"В поля от слънчогледи минаха години" | Вход | 7 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В поля от слънчогледи минаха години
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 26.08.2008 @ 15:50:06
(Профил | Изпрати бележка)
Само колко символност. Адашът ти по ник би имал бая работа, вечна му памет! Интересен, замислящ сюжет и много силен текст, както винаги, kakafreud... Поздравявам те! В тъгата черпиш вдъхновение като автор, затова пък ти пожелавам много щастие в живота!!!!


Re: В поля от слънчогледи минаха години
от kakafreud на 26.10.2008 @ 09:43:33
(Профил | Изпрати бележка)
Небула винаги е толкова добронамерен към прозата ми:)
И ме разбира толкова добре...


Re: В поля от слънчогледи минаха години
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 23.08.2008 @ 23:47:59
(Профил | Изпрати бележка)
Бях пропуснала до днес да се насладя на разказваческото ти майсторство. Затова пък сега минах през няколко поредни и ги прочетох с удоволствие. И ги видях събрани в една книга... Дали пък вече не си ги издала? Ще се радвам, ако ми кажеш как мога да я има. Определено имаш какво да кажеш и знаеш как да го направиш увлекателно и със свой стил на писане.

Аплодисменти от Пастирката!


Re: В поля от слънчогледи минаха години
от kakafreud на 24.08.2008 @ 08:57:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за коментара! Но мисля, че ми е малко раничко за издаване.
Давам си сметка, че първо е писането заради самото писане и после идва писането заради другите...
Поздрав!


Re: В поля от слънчогледи минаха години
от Liulina на 24.08.2008 @ 19:26:25
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
В разказа ти има метафори за нещата, а те ми разказват, че пътя към миналото е прекъснат.Накара ме да се замисля.Поздрав!


Re: В поля от слънчогледи минаха години
от kakafreud на 24.08.2008 @ 19:31:15
(Профил | Изпрати бележка)
Това е основната нишка в разказа...Поздравявам те за този коментар, много си права-връщнае назад в миналото няма:)


Re: В поля от слънчогледи минаха години
от nebula на 12.10.2008 @ 14:53:50
(Профил | Изпрати бележка)
Има нещо от атмосферата на автори като Стайнбек и Маккълърс. Тази прашна барака, огънят, опалените слънчогледи... Като сюррррреалистична картина е. И въпреки че е описателно е и някак пестеливо, а това си е постижение...