Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 870
ХуЛитери: 4
Всичко: 874

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: mariq-desislava
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСкъпите ми гости
раздел: Разкази
автор: eklekti4na

Знаех, че ще дойдат навреме. Зачаках ги кротко и безмълвно, настанена на мекия си стол. Само четвърт час ме делеше от конхистадорския им набег, след който нямаше да ми останат дори жалки отломки от настоящото тихо блаженство. Дори и въздух нямаше да ми остане, защото веднъж влезли, те моментално разместваха енергийните пластове.
И моят дом ми ставаше някак чужд, сякаш повече техен, отколкото мой. Бяха завоеватели на личното ми пространство. Умели опустошители на комфортната ми зона. Бяха някак еластични, всепроникващи... Бяха от тия, след които проветряваш дома си поне два дни.
С напредване на времето кроткостта ми бавно ме напускаше. Усетих как не ме свърта на стола. Пак огледах приборите по масата, пооправих пердето, размених местата на два от лилиумите, проверих дисковете в уредбата, втренчих се в покривката, за да се уверя, че пада равномерно от двете страни... Суетата явно беше почнала да яде от здравия ми разум, защото се улових как автоматично продължавам към огледалото. Очите ми вече отказваха да виждат този образ, но аз не спирах да им го натрапвам. Откакто се върнах от фризьорския салон бяха изминали цели шест часа, но аз не се отказвах от това напрапливо и безсмислено търсене на съвършенство. Малко след това вече барабанях с пръсти по масата. И в момента, в който този несъзнаван жест беше разкодиран от главния ми мозък, ръката ми застина във въздуха. Явно вече и ушите ми бяха отказали. Та аз никога не барабаня, за Бога! Още по-малко на фона на Бари Уайт. Трудно контролирах сетивата си, но поне си давах сметка за това. „My first, my last, my everything” – не, не, явно нищо не чувах вече, защото пак усетих порив за барабанене, който този път осуетих своевременно, т.е. преди отново да стана за резил пред себе си.
Как бавно вървеше времето.
Както винаги, бях подготвена за тази среща. Единия си гост познавах от единадесет години. Приятелството ни започна в университета и се отличаваше със споделяне по първичен и неподправен като общежитие в студентски град начин. Към днешна дата сме преминали към споделяне от по-прецизиран тип, лустросано дори малко повече от мезонет в Лозенец. И все пак ми е много скъпа. Вероятно и аз на нея. Всяка форма на разсъблечено и чисто общуване, дори и да е отдавна преобразена, ти остава емоционално скъпа.
Колкото до другия си гост, за него имах само бегла представа. Запознахме се на един импровизиран коктейл, където тя ми го представи като свой кавалер. Познаваха се само от седмица, но в момента, в който ги видях заедно, бях сигурна, че ще се оженят. Сходството им беше толково очевидно, че е трудно да бъде описано. Виждаш ги и си казваш: „Абе, тия двамата си отиват дотолкова, че чак си приличат физически.” Ако случайно го бях срещнала първа, със сигурност след това щях да й напълня главата с мистики за разделени при раждането близнаци. И после със самодоволна усмивка щях да вляза в така присъщата ми сватовническа роля. Но този път съдбата ме беше изпреварила. Поговорихме си съвсем общо, но достатъчно, за да разбера какво го вълнува. Спомням си, че бръщолевих с интелигентен поглед по теми, от които и хабер си нямам. Тия дни се наложи да си ги припомня, за да се подготвя за предстоящата ни втора среща с него. Въвлякох цял екип от специалисти по всеки от ресорите, за чието съдействие съм изключително благодарна и доживотно задължена. Амбицията ми стигна дотам, че завчера се чух със скъпата си приятелка, за да доуточним някои критично важни аспекти от профила на бъдещия й съпруг като: любима кухня, любима музика, хоби. Разбрах кои са забранените теми, разбрах дори колко често ще трябва да сменям пепелниците. И аз не знам защо толкова много държах да го впечатля. Сякаш за мен щеше да се жени негово депутатско величество.
Знаех, че в някакъв момент ще поискат кафе. Най-вече тя, защото открай време се стремеше с него да замести алкохола и го консумираше по всяко време на денонощието. Затова предварително заредих еспресо-машината. За миг ми проблясна силуета на продънено студентско джезве и турско кафе с два пръста утайка. Вървеше с минимум пет цигари. И половин ден безвремие... Странно как сега се крием в смешната предвзетост на какви ли не сметани и канели, но аромата си на робуста никога нямам да можем да заличим. И двете с нея помним до безпогрешност технологията на жетейския процес, който е произвел от нас хора. И не можем да прикрием изходната си суровина, поне една от друга. Иначе успешно заблуждаваме всеки, който се е включил няколко стъпки по-късно по веригата на този процес. И обикновено ни пият с наслада. Но една на друга не можем да си продаваме тия снобарски морафети. Можем само да се правим. Затова сме си скъпи, струва ми се.
Мисълта ми се секна от изпищяването на гръмогласна аларма точно под прозореца на трапезарията. После звук от натрапливо потракване на токчета. Покашляне на господина. Басово ломотене, последвано от фалцетно „хи-хи-хи”. Почна се! Скъпите ми гости пристигат с гръм... Мислех си, че умъртвяването на нерва, провождащ чувството на къщовническо удобство, ще се случи в момента, в който прекрачат прага на уютния ми дом, но не бях права – убиха го още с паркирането на скъпата си кола пред входа.
Оттук насетне домът ми се превърна в дворец на илюзиите. Самонарочила се бях за принцеса в евтина постановка с големи претенции. Нямах нищо против да играя главна роля в тази апология на суетата. Дори, в известен смисъл, ми допадаше. Може би, защото дълго се бях самонавивала. А може и да съм се чувствала удобно в престорено кокетния си образ. Кой знае? Когато вдигахме остроумни тостове и разказвахме елегантни вицове, дори атмосферата около нас се зареждаше с престорена шикозност. Усещах го и това ме сковаваше, но се стараех да не ми личи. Премислях думите си, смеха си, тона, жестовете, но въпреки всичко се стараех да изглеждам естествена. Трябваше ми доста време, за да спра да стискам пръстите на краката си. А скъпите ми гости се чувстваха добре, чувстваха се някак свойски, да не кажа чорбаджийски. Сякаш искаха да погълнат всичко – храната, въздуха, спокойствието ми дори. Консумираха с лекота. Като неправителствена организация структурни фондове, но... тази е от забранените теми, стоп! Умееха да усвояват без излишна скромност. И да превръщат всяко място в свой дом. Вероятно, защото напрактика бяха бездомни. Прибираха се в мезонета само, за да спят. Всеки път, когато куртоазно им повтарях да се чувстват като у дома си, всъщност разбирах, че посланието е адресирано към мен.
И все пак се поотпуснах - понасъбрали ни се бяха доста тостове, въпреки доброто ни възпитание. Нещо в шикозната атмосфера сякаш взе да се губи. Май бяхме почнали да се размразяваме.
Ясно, беше време за кафе. За миг май отново бях собственик на дома си. Разбрах го по отекващото в главата ми: „Не, в моя дом никой няма да се отрязва. Поне не тази вечер!” Не бях забравила стария й навик да пие кафето си с ром и затова бях сигурна, че ще ме последва в кухнята под предтекст да ми помогне. Всъщнос не само предтекст, защото все още беше в състояние да носи табла. Но моментът беше критичен. Изпуснех ли я, вечерта щеше да свърши гротескно. Усетих забравено чувство на съпричастност към личната й борба с алкохола, съчетано с внезапно възродилия се порив отново да господствам в собствения си дом, в резултат на което успях да я спра. Невъзможно беше да я оставя да се изложи пред бъдещия си съпруг! Попречих й не само заради алтруистичното чувство, което после разпознах в онази своя издайническа сълза, докато я гледах да пие чистото си кафе. Не, не, далеч не само заради това! Не съм чак такъв светец. Попречих й и заради егоизма си, който не би ми позволил да се компроментирам като приятел, оставяйки я да се накърка пред мъжа си. Пардон, бъдещия такъв. Приятелите, макар и бивши, не правят така.
На изпроводяк се прегърнахме за довиждане и когато ми прошепна „Благодаря ти за кафето!”, ми стана някак топло. Чак парещо. Като нагорещен котлон в бедна студентска стая. И върху него – продъдено джезве... Мисля, че й тя го усети, заедно с миризмата на робуста. Разбрах го по наведената й глава.
После, за да се разхладя, седнах и разгледах внимателно поканата за сватбата им.
И всичко май пак си дойде на мястото.


Публикувано от Administrator на 27.06.2008 @ 19:12:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   eklekti4na

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:50:25 часа

добави твой текст
"Скъпите ми гости" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Скъпите ми гости
от krasavitsa на 27.06.2008 @ 19:37:03
(Профил | Изпрати бележка)
Много добре! Тънко и точно. Поздравявам те!


Re: Скъпите ми гости
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 30.06.2008 @ 08:53:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Щом автор като теб смята така, значи имам повод за усмивка. Поздрави и за теб!

]


Re: Скъпите ми гости
от Ufff на 28.06.2008 @ 14:25:50
(Профил | Изпрати бележка)
Това е такъв текст, при четенето на който мозъкът трябва да си води записки. За новото, а също и за добре забравеното старо. Ако не успее, остава поне удоволствието от четенето. В крайна сметка всичко се намества един ден;)
Поздрав!


Re: Скъпите ми гости
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 30.06.2008 @ 08:58:24
(Профил | Изпрати бележка)
Щом четенето е удоволствие, значи може би ще стави поне чертичка-диря в мозъка.
Благодаря ти! Много поздрави и за теб. И шарена седмица!

]


Re: Скъпите ми гости
от mitko_jordanov на 28.06.2008 @ 22:35:47
(Профил | Изпрати бележка)
Приеми почитанията ми,
възхитен съм,
оригиналност на идеята и
дълбочина на изживяванията


Re: Скъпите ми гости
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 30.06.2008 @ 09:00:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Много мил коментар...
Поздрави!

]


Re: Скъпите ми гости
от Danaya_2 на 09.09.2009 @ 22:03:52
(Профил | Изпрати бележка)
Много малко неща могат да се сравнят с насладата от това, да те чета. Нещата ти отиват отвъд катарзиса и остават в мен. Радвам се, че си ги споделила тук и имам възможност да се докосна до тях! Поздрави.