Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 744
ХуЛитери: 3
Всичко: 747

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: Heel
:: tehnomobi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДушата й танцува жига
раздел: Разкази
автор: apostolicia

1 от 10 начина да преживееш раздялата

Капките забарабаниха по дългата стреха. Отначало бавно. Някак мързеливо и eдинично, сякаш жена бърка в котле и ръси плочника, за да премете. После ритъмът се усили, капките затрещяха. Вертолетни перки по покрива. Дъждът нападна езерото, наби го, то се гърчеше в напразни опити за съпротива, капките дълбоко проникваха под повърхността, и отскачаха обратно в импровизирани фонтанчета. Водният дух се ядоса и надигна изненадващо големи вълни.
Да се ненадяваш, че това кротко езерце е способно така да се вълнува. Жената на верандата изобщо не им обърна внимание. Сякаш за нея бурята не се е състояла. Въпреки гръмотевиците. Въпреки проблясъците на светкавиците. Седеше, над нея дългата стряха й осигуряваше заслон от дъжда, шушлякът я пазеше от вятъра, който караше големите борове да ръкопляскат с клони, а малките - да правят дълбоки поклони. Седеше и не шукваше. Наистина беше омагьосващо. Небето се саморазправяше със жена си – Земята. Сякаш му беше попречила да си прочете вестника на балкона с биричка в ръка след тежкия, зноен и прашен ден. Нату – така беше името й, всъщност беше Наталия, но това си го знаеше само тя – Нату протегна бавно пухкавата си ръка, дъждът се блъсна в нея и тя се удари в парапета на верандата. Сблъсъкът не я стресна. Ръката й остана неподвижна и отпусната, под струята, стичаща се от стрехата. Какъв дъжд!
В средата на езерото сред вълните танцуваше по риза душата й. Въртеше се и плискаше с коси дъжд около себе си. Беше силна и гъвкава. Тялото й, което прозираше под мократа риза, се извиваше като тръстика на вятъра, танцуваше и танцуваше. Дългите коси се стелеха във въздуха и разпръскваха водни капки около нея. Превръщаха я в бледосиня феерия, във водна каскада. Кожата й, съвсем мокра, лъщеше под блясъка на светкавиците, гърдите й излъчваха електричество във въздуха, розовите им ареоли прозираха под ефирната дреха. Краката й едва докосваха вълните, гъделичкаха ги и от това езерото съвсем разтресе шкембето си от смях.
Някога не само душата, но и тялото й танцуваше под дъжда. Сега можеше да понесе само представата за душата си, в къщичката имаше само едно огледало и то покрито. Нату не желаеше да вижда отражението си. Знаеше, че не е грозна – с напредването на възрастта дори ставаше по-хубава. Като ученичка беше невзрачна и никой не я забелязваше. Като млада жена обаче неотразимият й чар я беше превърнал в най-търсеното момиче, въпреки че не беше красавица. Никога не е била. Всъщност не никога. Сега беше красива. Знаеше го. Не, не лифтинг, нито пластики. Просто се разхубави от годините. Правеха я ...секси. Странно, но мъжете наистина намираха еротичен заряд в пухкавата Нату, която беше нагазила смело в средната възраст. Тя не ги забелязваше. Не обръщаше внимание на горския, който честичко почна да обикаля района около самотната й хижа. Нито на кмета, който лично се довлече да я навести, сякаш правеше подобен жест за някой от селото. Нито на водопроводчика, който си предложи услугите незабавно, независимо, че тук водопровод не достигаше. Нито на местния жичкаджия, когото викаха за всякакви ремонти – от телевизори до бушони. Но тя нямаше ните един електрически уред, дори хладилникът й беше газов. Тук електричество нямаше. Не че по принцип нямаше електричество, но хижата беше много отдалечена.
Винаги беше мечтала да живее тук. В Брадатата гора. С мъка й позволиха. Но успя. Обичаше това място от дете, когато мина от тук по време на някъв поход в планината. Огромните борове я очароваха. Високи, стройни, извисили стрелите си към слънцето, устремени към него. Клоните им се рееха високо над главата й. Сплитаха се чак в небето, тя не можеше дори да ги различи, изглеждаха като плетеница, в която не беше ясно кое откъде идва и накъде отива. От тях се спускаха дълги чак до земята платна брадат испански мъх, придаваха на мястото вид на запуснат омагьосан замък, в която само паяжините напомнят, че все пак има живи същества. През ефирните им завеси срамежливо се промъкваха слънчеви лъчи, интерферентно разпръскваха светилната над плътния килим мъртви борови иглички долу. Изглеждаше призрачно и прекрасно. Тогава Нату видя душата си да танцува жига сред паяжините на испанския мъх. И се влюби завинаги в това място. Много усилия й костваше да се сдобие с тази запустяла дървена хижа на брега на езерото в самото сърце на Брадатата гора. Само тук природата си беше позволила деца – малките борове на брега на езерото, малиновите храстчета наблизо. Една полянка, обрасла с трева, в която можеше да се намерят дори гъби. Нату се научи да ги разпознава, намираше често печурки, пачи крак, а за сърнели и манатарки слизаше чак долу, до дъбовите и акациевите горички край градчето. В езерото имаше риба и тя ловеше понякога. Понякога. Не се страхуваше нощем, докато лежеше с отворени очи и слушаше шумовете на гората. Понякога, особено през зимата, чуваше вълците, те идваха до самия й праг. Гладни и настървени. Искаше й се да им отвори, да ги пусне вътре – сигурна беше, че с удоволствие биха се саморазправили с нея. Но си лежеше кротко в леглото. Какво й бяха направили вълците, че да ги натрови с месата си. Понякога, когато събираше билки или гъби виждаше и мечка, но много рядко. Никога не се бяха срещали, макар Нату да не бягаше. Чакаше мечката дано сложи край на това изтезание – живата й - но тя като че ли предусещаше надвисналата беда и някак я заобикаляше.
Нату натравяше всичко около себе си.
Някога, когато беше като душата си, нежна, палава и малко налудничава, танцуваше под дъжда, както сега душата й танцуваше сред езерото. Така я намери и Той. Обикна я, влюби я в себе си, напарви я своя жена – тривиално. Нату беше щастлива. И се опитваше с всички сили да направи и него щастлив. И мислеше че е успяла.
Не искаше да вярва на мълвата. Не можеше да е вярно. Всички й казваха, че са го виждали – той не се криеше. Тя не го беше виждала и не вярваше, бяха си обещали да си казват всичко, назависимо колко трудна е истината. Но той нищо не й беше казал. И тя нямаше право да вярва на никой друг, освен на него. Бяха се врекли да си вярват.
Докато един ден не ги видя сама. Вървяха прегърнати и си разменяха смешни целувки – смешни, зощото непрекъснато се смееха. А вкъщи той беше все мрачен. Не си разменяше с нея смешни целувки. Дори почти не говореше с нея. Нату можеше да пресече пътя им и да поиска незабавно обяснение. Но не го направи. Стори й се вандалско да прекрачи прага на тяхното щастие. Вечерта, когато той се прибра мрачен, тя вече беше готова за път. Попита го само има ли нещо да й казва. Той каза, че е уморен. Денят му бил тежък. Тя кимна.
Беше потресена. От усещането за лъжа. От сигурността че е лъгана. А трябваше само да й каже: “аз обичам друга”. Години по-късно си даваше сметка, че всъщност не му се сърди за изневярата. А за лъжата. Ако й беше казал, ако само й беше обяснил... сега нямаше да е мъртъв, а тя нямаше да е бивша затворничка, край на чиито живот дори мечките се страхуват да сложат.... Защо не й каза!


Публикувано от Amphibia на 22.06.2008 @ 00:49:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 14:24:25 часа

добави твой текст
"Душата й танцува жига" | Вход | 9 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Душата й танцува жига
от mars на 25.10.2008 @ 19:38:27
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей apostolicia!Написала си драматично,вълнуващо и философско
произведение!Опияняващ екстракт от природни явления,силни любовни чувства, на моменти-полъх на ужас..ще цитирам:
Не се страхуваше нощем, докато лежеше с отворени очи и слушаше шумовете на гората. Понякога, особено през зимата, чуваше вълците, те идваха до самия й праг. Гладни и настървени. Искаше й се да им отвори, да ги пусне вътре – сигурна беше, че с удоволствие биха се саморазправили с нея. Но си лежеше кротко в леглото. Какво й бяха направили вълците, че да ги натрови с месата си.
Няма да преразказвам творбата, нека всеки сам да се увери, че това е шедьовър.Ще видим, как едно грозно момиче се превръща в красавица..
И още много събития.Порази ме твоето майсторство в този разказ!Поклон!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 26.10.2008 @ 09:39:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за прочита, mars! Това, както знаеш, е едно от любимите ми деца. Благодаря ти за оценката.

]


Re: Душата й танцува жига
от Ufff на 22.06.2008 @ 02:02:12
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с удоволствие разказа ти. Няма да кажа "засяга нравствени и други проблеми", защото ще прозвучи тъпо в края на "приказката", която поставя въпроси, а отговорите оставя на читателя.;)
Ми какво да кажа - тривиалности художествени, пък направо житейски.)
Поздрав - голям!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 22.06.2008 @ 09:56:00
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси за поздрава. Писах го нощес, не съм много сигурна какво излезе, важното е, че на сутринта сама бях изненадана от резултата. Радвам се, че ти харесва.:)

]


Re: Душата й танцува жига
от zarzala (zarzala@abv.bg) на 22.06.2008 @ 10:29:57
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно написано, толкова поетично и образно!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 22.06.2008 @ 14:00:24
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си намерил/а поезия в изневярата и в убийството, малко са хората, които биха успели в това начинание:)) Усмихнат ден!

]


Re: Душата й танцува жига
от Jiva на 22.06.2008 @ 14:02:18
(Профил | Изпрати бележка)
май се оказва единственият начин на непреживяване...всичко освен лъжата е преживяемо...

хареса ми успяването в създаването на разгърната движеща се картина, в която се вмества лаконичната история на финала - семпла в обикновението си, потисната в изразяването на героинята, събираща всички предходни въздействия на природното като синонимия на човешкото в контрапункта на последните изречения

поздрави, танцуваща с думите!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 23.06.2008 @ 15:44:52
(Профил | Изпрати бележка)
За "танцуваща с думите", благодаря - за мен е чест!

]


Re: Душата й танцува жига
от Nadie на 23.06.2008 @ 15:07:56
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна съм те заподозряла, че си или фея, или магьосница. Много приказно пишеш!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 23.06.2008 @ 15:45:42
(Профил | Изпрати бележка)
Бях фея, но се преквалифицирах - сега съм вещица :)))), това не значи, че не ги мога разните неща! Благодаря ти, че намина!

]


Re: Душата й танцува жига
от krasavitsa на 23.06.2008 @ 15:48:27
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравявам те!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 23.06.2008 @ 16:35:52
(Профил | Изпрати бележка)
За мен този поздрав е особено ценен! Благодаря!

]


Re: Душата й танцува жига
от vrabets на 23.06.2008 @ 15:58:57
(Профил | Изпрати бележка)
Не само лъжата не може да се прости, но тя не се забравя ...
Поздрав! Страхотен усет!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 23.06.2008 @ 16:38:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, благодаря ти! Лъжата е един от седемте смъртни гряха...

]


Re: Душата й танцува жига
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 24.06.2008 @ 12:54:05
(Профил | Изпрати бележка)
Тъжно! Мандолинено тъжно! Поздравявам те...с въздишка!
Знаеш ли, че според мен в идиличните сравнения си по-силна от Елин Пелин дори. Не е съвсем тука мястото да ти го кажа, но пък ми се струва, че е крайно време...Ами, поздрав пак!!!


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 24.06.2008 @ 13:42:16
(Профил | Изпрати бележка)
Малко е пресилено сравнението с Елин Пелин, но благодаря. От сърце благодаря!

]


Re: Душата й танцува жига
от mitko_jordanov на 25.06.2008 @ 13:11:15
(Профил | Изпрати бележка)
Падна още едно листо от плътната обвивка


Re: Душата й танцува жига
от apostolicia на 25.06.2008 @ 14:59:44
(Профил | Изпрати бележка)
О, разлиствачът на души! :))))) Не можеш да достигнеш до там, не го ли знаеш? Можеш всичко, но не и да стигнеш до там! Аve!

]