Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 795
ХуЛитери: 3
Всичко: 798

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПоследната любов на твореца
раздел: Разкази
автор: hristam

Tой беше самотен от много време, и така беше свикнал със самотата си, че тя бе станала част от него, можеше да му бъде визитна картичка.
Може би и в личната му карта трябваше да бъде вписано – отличителна черта – самотник.
Някога, преди много време, и той се бе влюбвал, дори се беше оженил, и имаше дете. Само че сега това му се струваше като от някакъв друг живот – предишния му. Както някои хора, вярващи в прераждането, казваха „ В предишния си живот съм бил фараон” да речем.
А в сегашния беше просто един писател, попрехвърлящ вече средната възраст, все още не написал големият си бестселър, но все пак сравнително добре продаван.
След като жена му преди години го напусна сякаш се отключи нещо в него, и точно по това време започна и написа първата си успешна книга. „Вероятно просто не съм създаден да бъда баща и съпруг – мислеше си той понякога – може би моята мисия е друга – да създавам мъдрост и красота, които да дарявам на хората.”
Не че обичаше особено хората – тежаха му контактите с тях, чувстваше се притеснен дори от благосклонното и приятелско отношение към себе си. Точно за това и приятели нямаше, а към жените отношението му бе като на опарен към огън – отдавна бе разбрал, че живота е по-спокоен и плодотворен когато е лишен от женско присъствие.
Ето защо изненада сам себе си, когато прояви интерес към младата жена отсреща. Наскоро се беше нанесла, той дори помисли, че са семейство с високия здравеняк, който й помогна с багажа. Скоро обаче разбра, че живее съвсем сама. И други неща разбра за нея – не че я дебнеше съзнателно, и сам не си даваше сметка защо толкова често наднича през прозореца, никога не се бе интересувал особено от околния свят.
Но сега научи, че тя обича да става рано и да пие кафето си сред цветята на балкона, а след това ги поливаше и се грижеше за тях. По – късно идваше нейна приятелка, с която излизаше, и почти по едно и също време се прибираше пак придружена от нея.
После приятелката й си тръгваше, а той понякога дочуваше музика откъм нейната стая, особено когато прозорците бяха отворени. Не можеше да я види, но понякога си представяше как танцува – тялото й бе гъвкаво и грациозно, почти можеше да види как отмята дългата си коса, а полата й оформя малък вихър около стройните й бедра.
Неусетно тези видения станаха така натрапчиви, че започнаха да се промъкват и в съня му, събуждаше се посред нощ като човек, умиращ от жажда, с единствената мисъл да я утоли. Но неговата жажда беше тя, и времето само я засилваше.
Опита се да надмогне тази толкова нетипична за него страст, която го караше да се чувства объркан и несигурен. Спусна плътни завеси, за да се изолира по-добре сложи и външни щори. Да имаше как, би изградил и бетонна стена пред прозореца си.
Но мислите му продължаваха да го тормозят, въображението му рисуваше образа й по начин, който го караше не само да я сънува, а вече не можеше да спи по цяла нощ. Истината бе, че я желаеше, тя, без да подозира дори за неговото съществуване, беше влязла в сърцето му, и той не знаеше как да я изтръгне от там.
Залиня, съвсем се занемари, изглеждаше и се чувстваше болен и съсипан. Понеже беше самотник по природа, и защото винаги се чувстваше несигурен, когато трябва да общува с хора, страхуваше се дори да я заговори, макар скоро да разбра, че изолацията само утежнява положението му.
Никога, за нищо на света не би си признал, че е влюбен – как не, толкова отдавна не му се беше случвало, а и лошите спомени от раздялата с жена му още нагарчаха в душата му.
Но това се оказа много по-силно от него, и той разбра, че единственият начин да оцелее, е да пише, да пише неуморно, да излее цялата страст на самотното си влюбено сърце навън, като последен и отчаян опит така да я откъсне от себе си.
Писа денонощно, забрави дори да се храни, на моменти погледа му се премрежваше, но пръстите му неуморно пишеха ли, пишеха това, което сърцето му им диктуваше.
И когато написа и последната дума, вече бе толкова изтощен, че дори нямаше сили да прочете написаното, но бе убеден – това бе най-красивото му писание, защото бе оставил сърцето си в изписаните страници. Това бе неговото любовно послание до нея, трябваше само да го пъхне в пощата й. Беше сигурен, че в момента, в който го прочете, ще разбере и няма да остане безразлична към неговата любов, никоя жена не би устояла на такава любов. И тя ще бъде негова – толкова силна бе магията на любовните му думи.
Още същата сутрин го остави в пощата й, беше толкова лесно, сега просто трябваше да изчака да го прочете, а после...После тя сама щеше да го потърси, със сигурност.
Но мина ден, два, почти седмица, тя все така неотменно спазваше графика си за деня, излизаше и се прибираше с приятелката си, сякаш изобщо не бе прочела посланието му.
„А може би наистина не е” – помисли той, и реши да провери в пощата й. Стори му се, че вътре наистина се белее нещо, и тъкмо се готвеше да провери, когато чу глас зад гърба си:
- Какво правите там, господине?
Беше приятелката й. „Ама че късмет!”, помисли си той.
- Аз...ами... – заекна и се почувства адски неудобно. – Проверявах пощата – едва промърмори.
- А, вие носите пощата, така ли? – момичето любезно се усмихна – Тогава сигурно е станала някаква грешка. Госпожицата, която живее тук не получава нищо.Тя е сляпа.



Публикувано от aurora на 09.05.2008 @ 11:34:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   hristam

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:11:45 часа

добави твой текст
"Последната любов на твореца" | Вход | 2 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Последната любов на твореца
от Pord на 09.05.2008 @ 15:34:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Добре е написано, но не е правдоподобно. Като е сляпа, защо да не получава писма? Нали друг може да й ги чете - приятелката й например...


Re: Последната любов на твореца
от hristam на 09.05.2008 @ 16:51:59
(Профил | Изпрати бележка)
Може би е нямала от кого, била е съвсем сама, ако имаше някакви близки, вероятно нямаше да живее сама и да излиза само с тази приятелка...евентуално.
Поздрав! :)))

]


Re: Последната любов на твореца
от dacte на 12.05.2008 @ 00:53:23
(Профил | Изпрати бележка)
На мен също много ми хареса разказа ти.Много нежност и красота пресъздава,но също мисля,че трябва да преработиш някои елементи и по-специално-как като е сляпа,той не го е забелязал след като животът му се преобръща след нанасянето и и я следи постоянно?Как може да си прави сама сутрешно кафе и да си полива сама цветята?Освен това дори и да няма никакви близки съществуват организации на слепите,хранителните вериги също са много агресивни по отношение на реклама,така че трудно е да си представим наистина някой да не получава поща в днешно време.


Re: Последната любов на твореца
от hristam на 12.05.2008 @ 08:53:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за посоченото!
Поздрави и усмивки! :)))

]