Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 763
ХуЛитери: 0
Всичко: 763

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНейният начин да се сбогува
раздел: Разкази
автор: hristam

Бяха женени от няколко години, но той понякога се чудеше как беше допуснал това да се случи.

Голям чаровник, веселяк, винаги душата на компанията – жените открай време си падаха по него, дори не му се беше налагало да сваля някоя, по-скоро въпроса беше коя да предпочете.
Може би това го привлече в нея – плахата й нежност, тихото й ненатрапващо се присъствие, което в съчетание с екзотичната й хубост заемаше все по-значително място в мислите му.
Продаваше цветя в магазинче близо до дома му, и той често минаваше оттам, а понякога се отбиваше да купи цвете за нечий празник или ей така, да направи мил жест на някоя нова приятелка. Улавяше се, че е разочарован, когато там не беше тя, а колежката й – кокалеста стара мома, която очевидно би се наслаждавала на възможността да го обслужи не само като клиент.
Когато я покани за първи път на среща, тя ужасно се смути и цялата пламна. Не беше виждал по-красиво нещо от тази сияйна руменина, която на фона на безупречната й бяла кожа и тъмните й къдри, го накара да възкликне:
- Боже, толкова си хубава! Приличаш на тази роза!-и посочи една разкошна тъмночервена роза във вазата до нея. След това й я подари. А тя му подари сърцето си.
За него беше вълнуващо да открие, че е първият мъж в живота й, наистина не го бе очаквал при нейната впечатляваща външност. А тя му се отдаде с цялата всеотдайност на жена, открила за първи път красотата на любовта, толкова трогателно чиста и недокосната от всякакви пози и преструвки, че той също за първи път се потопи в това ново усещане на пълна хармония и споделеност.
Вероятно това го накара да поиска да се оженят- нежното възхищение в очите й, начинът, по който се разтваряше като уханен розов цвят, за да го приеме до самата си същност, усещането, че за нея е не просто приятелят и любовникът, а нещо повече, много повече, излизащо извън обикновените рамки на човешките отношения.
Беше въпрос на време обаче да открие, че това започва да му дотежава, в него се пробуждаше отново мъжът-завоевател, ловецът, който има нужда от нова плячка и нова тръпка, блазнеше го вкуса на непознатото.
Спотаените сълзи в очите й го дразнеха, макар нито веднъж не я видя да плаче, а мълчаливата й болка бе по-красноречива от горчивите упреци, които тя така и не му отправи.
Може би е разбрала, мислеше си той, че това съм аз, истинският, и нищо не може да ме промени, щом и тя не успя да го направи.
Една вечер след поредния купон с приятелите се вмъкна на пръсти, с надеждата тя да не го усети. Мразеше това, караше го да се чувства като крадец в собствения си дом, а тя така или иначе беше будна, разбира се, никога не заспиваше преди той да се прибере. Все го чакаше, сякаш не бе разбрала колко го притеснява с това.
И тогава нещо се отприщи в него – дори не беше разбрал кога безразличието към нея се бе превърнало в ненавист. Искаше му се да разчупи тази черупка на безмълвие, зад която тя се бе скрила като малко, уплашено животинче, искаше да разтърси из основи света, който си беше изградила като защитна броня, за да оцелее.
- И престани да ме гледаш така обвиняващо, не разбра ли, такъв съм, и винаги съм бил такъв и такъв ще си остана, не можеш да ме промениш! Ако желаеш още сега нека се сбогуваме! – изкрещя й с чувството, че цялата му ярост е повече насочена към самия него, отколкото към нея.
Тя не каза и дума. Стоеше до прозореца, толкова крехка и безплътна в сенките на завесите, че докато заспиваше му се стори, че се изгубва в тях и изчезва.
На сутринта не я откри никъде, а нямаше признаци да си е заминала – всичко си стоеше на мястото, дори палтото й висеше на закачалката, а навън беше поне минус десет градуса. Пред вратата и по двора на снега нямаше никакви следи от стъпки.
И тогава, точно преди да влезе обратно в къщата, я видя – една тъмночервена роза, израсла само за една нощ направо върху снега. Точно като онази, която й бе подарил навремето.
Връхлетяха го объркани мисли, изведнъж се почувства слаб и безпомощен, неясно чувство за тревога стисна гърлото му. Наведе се да я докосне –още не можеше да повярва на очите си.
Усети бодване и рязко отдръпна ръката си- в пръста му се беше забил трън.
Сложи му лепенка, и се замисли дали да не позвъни все пак на родителите й. Вярно, шансът да е там не беше голям, може би само щеше да ги разтревожи, но не знаеше какво да предприеме.
„Спокойно, спокойно”- си каза и нервно вдигна ръка да приглади косата си. Пръста целият бе в кръв.
Изми го и сложи нова лепенка, само това ми липсваше, си помисли. Къде ли е отишла, не е възможно просто да се е изпарила , а и тази роза не му излизаше от ума – беше толкова странно. Надникна през прозореца и пак я видя – стоеше там толкова красива на фона на искрящата снежна белота, че изглеждаше като нарисувана. Но беше истинска, пръста още го болеше. Погледна го, и видя че продължава да кърви, имаше капки и по пода.
Не му се занимаваше с превръзки, за това сложи топка памук и го закрепи с лепенка, колкото да се задържи, и се зае да почисти кръвта. Такава беля ми отвори тоя трън, че ако не бях видял, че е роза, щях да помисля, че е отровен, си каза. И така боли.
„Дали просто да не изляза навън и да я отрежа?”- мина му през ума.
Беше тръгнал да го направи, когато отново видя ръката си и изтръпна – вече цялата беше почервеняла от процеждащата се кръв. Страхът го връхлетя със силата на природно бедствие и той хукна навън към колата, трябваше да стигне час по скоро до болницата.
Един зловещ напев трескаво звучеше в главата му докато виждаше как кръвта му изтича – не може да бъде, не може да бъде, не може...
Приеха го по спешност, защото когато слезе от колата беше в много тежко състояние.
Малко преди да изгуби съзнание, чу да споменават хемофилия, но той вече бе разбрал – розата в градината бе тя. И това беше нейният начин да се сбогува с него.



Публикувано от BlackCat на 01.05.2008 @ 11:40:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   hristam

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.2
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:46:35 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Нейният начин да се сбогува" | Вход | 5 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нейният начин да се сбогува
от SARITA на 01.05.2008 @ 14:48:46
(Профил | Изпрати бележка)
:) Ти си природно бедствие, Христам! :)
Красиво пишеш, момиче, благодаря ти за поредния докосващ разказ и ... Хубав ден от мен


Re: Нейният начин да се сбогува
от hristam на 01.05.2008 @ 14:58:32
(Профил | Изпрати бележка)
Честит празничен ден! :)
Чак природно бедствие...не знам, може би малка вихрушка понякога (скромност преди всичко!) :))))))))))
Благодаря и аз!

]


Re: Нейният начин да се сбогува
от ra4e-ton на 01.05.2008 @ 21:54:46
(Профил | Изпрати бележка)
Завладяващо пишеш, hristam :) Историята ти е странна и интересна смесица от грозна реалност и красива фантазия...


Re: Нейният начин да се сбогува
от hristam на 01.05.2008 @ 22:21:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!
И весели празници! :)))

]


Re: Нейният начин да се сбогува
от dacte на 02.05.2008 @ 01:19:55
(Профил | Изпрати бележка)
Никой не може да отмъсти по-подходящо от една жена.Мъжът,колкото и перфектна да е жената до него все ще намери повод да е недоволен.Някои елементи ми напомнят на познатата ни приказка за Снежанка,разбира се в по-друг контекст-лир.героиня-с бяло лице и черни коси,сняг,убождане,кръв,самият приказен сюжет.Съзнателно ли е търсено? Поздрави за хубавия разказ.


Re: Нейният начин да се сбогува
от hristam на 02.05.2008 @ 07:40:14
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, всъщност докато изграждах образа на героинята си наистина се сетих за една приказка, но това беше за двете сестри Белоснежка и Червенорозка, и си помислих, че една компилация от двете би била подходяща за случая. Така че определено има приказна идея в разказа, която не може да не се усети.
Благодаря ти, че го сподели с мен! :)))

]


Re: Нейният начин да се сбогува
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 03.05.2008 @ 08:06:18
(Профил | Изпрати бележка)
Четох няколко пъти разказа и откривах нови нюанси. Мисля, че човек може би и сам не разбира какво е да има някого, който толкова го обича, че дотежава... Да ценим този, който ни обича, да е жив животът и за двамата, защото когато загубим половинката си, усещаме, че животът ни си е отишъл. Правилно ли съм разбрала посланието?
Поздрави, Хрис!


Re: Нейният начин да се сбогува
от hristam на 03.05.2008 @ 09:45:29
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се, радвам се, че всеки открива по нещо за себе си в разказа ми. А твоят прочит е пълен с толкова светлина!
Поздрав! :)))

]


Re: Нейният начин да се сбогува
от Nadie на 16.05.2008 @ 14:25:56
(Профил | Изпрати бележка)
Много съжалявам да ти го кажа, но историята ти е ужасно подобна на един разказ на Габриел Гарсия Маркес. Ако не ме лъже паметта, той е част от сборника на Маркес Дванайсет странстващи разказа, публикуван на български език от издателство Лъчезар Минчев през 1993 година. В него от убождане с роза на брачния си ден умира жената - от хемофилия. Дано твоето е просто съвпадение, а не прозаично плагиатство!


Re: Нейният начин да се сбогува
от hristam на 16.05.2008 @ 17:09:59
(Профил | Изпрати бележка)
Не виждам някакъв смисъл да плагиатствам, пиша за собствено удоволствие, а не да търся аплодисменти, най-малкото с крадени творби.
С удоволствие ще прочета разказа на Маркес, много чета и съм чела, Маркес също, но този разказ не съм, ако бях едва ли щях да напиша моя, щом са толкова подобни. Въображение си имам достатъчно! :)))

]