Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 489
ХуЛитери: 3
Всичко: 492

Онлайн сега:
:: hunterszone
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаEдин ден на ...
раздел: Други ...
автор: new_poet

Живея в центъра на София. Работното ми място е близо до дома ми – на една тролейбусна спирка. Работя в администрация.
Както обикновено се събуждам в 7 часа. Денят е хубав, ранна пролет е.
С оразмерени до минутата движения, тренирани през 30-годишния ми трудов стаж, се измивам, обличам, закусвам и гледам ранните новини по телевизията. И тази нощ не е спряла “войната по пътищата” – отново 3-ма убити.
Тръгвам за работа точно в 7.40 часа. Вземам двете найлонови чувалчета с диференцирани отпадъци. Това е новост в ежедневието ни – да разделяме боклука. Пред входа срещам ромите с боклукчийската кола. Те услужливо протягат ръце, за да ми вземат отпадъците. Опитвам се да им обясня, че са диференцирани. Не успявам, защото те бързат и двете чувалчета политат на едно и също място. Зад боклукчийската кола ме причакват бездомните, лаещи по колата, кучета. Преброявам ги – 7 са. /Миналата пролет бяха 14/. Продължавам, пазейки се от тях и лавирайки между кучешките изпражнения по тротоара. Принудена съм да гледам надолу, затова не мога да вдигна погледа си и да видя цъфналите наблизо дръвчета. Все пак не устоявам и ги поглеждам – красиви са. Но на някои от клоните пролетният вятър е довял и закачил празни мръсни найлонови пликчета и те абсурдно се ветреят редом с красотата на пролетта.
Качвам се в тролея. Едвам издържам, защото вътре от сутринта мирише на човешка пот и урина. Слизам на булеварда, където, бързайки, дишането ми зачестява и гърдите ми се пълнят с отровните газове на минаващите превозни средства. Със замаяна глава и раздразнена носна лигавица стигам до работното си място.
Влизам и казвам “Добро утро!” на трите мои колежки. Не ми отговарят: 60-годишната, защото съм по-млада от нея, 50-годишната, защото съм по-умна от нея, 27-годишната, защото моята дъщеря учи в Америка. Започвам работа на пълни обороти, докато те трите през целия ден обсъждат другите колеги, тоалети, рецепти за ястия и пушат цигари /пушенето на работното ми място е забранено/.
В обедната почивка търся нещо да ям. В съседната закусвалня продавачката премята баничките с голи ръце. В пицарията момичето подава пиците с щипка, но в съседство се разхождат две хлебарки. Обикалям в търсене на храна и за да не остана гладна, се примирявам с една пилешка пържола, която някъде вътре се приготвя и аз не виждам с ръце ли, в съжителство с хлебарки ли - не знам, гладът е по-силен.
В следобедните часове стаите на колежките ми са затворени – сиеста! Моята е отворена, защото посетителите все пак към някого трябва да се обръщат.
Прибирам се в 17 ч. по същия път – бензинови пари, миризма на пот /по-засилена от сутринта/, цъфнали дръвчета, мръсни найлонови пликчета, изпражнения по тротоара, по който сега в редичка вървят децата от съседната детска градина. Единствено липсва боклукчийската кола, но пейзажът е запълнен от преливащите с отпадъци в този час на деня кофи за смет.
Уморено се отпускам вкъщи. Доволна съм, че заработих 25 долара за деня, все пак моята заплатата е над средната за страната! Единствено имам сили след вечеря да гледам нещо по телевизията – каквото и да е то!
И така – всеки ден!

/ Не съм вложила никаква художествена измислица!/


Публикувано от BlackCat на 22.04.2008 @ 20:30:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   new_poet

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:57:19 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Eдин ден на ..." | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Eдин ден на ...
от aureliano (velitod@abv.bg) на 22.04.2008 @ 22:43:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lib.ru
и аз съм с такива преживявания
само без телевизията, защото мразя да гледам
това по улиците ми стига
:))


Re: Eдин ден на ...
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 28.04.2008 @ 11:44:12
(Профил | Изпрати бележка)
Всичко това се случва, защото си го приела за даденост.
Новините не са за слушане. Та това новини ли са?
Една спирка на тролея можеш да ходиш пеша, нали?
Ако и твоята стая е затворена, може би посетителите ще чукнат на съседната?
и т.н. Пържолата можеш да си донесеш от къщи, или да отскочиш до там на обяд/нали си близо/ или...
А вместо пред телевизора - разходи се из парка докато е още светло, иди на кино, на театър, на кръчма с приятели... и какво ли още не...
просто можеш да промениш стереотипа на мислене - това поне от теб завси*
А щом си тук - вече си го направила!
Успех*