Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 769
ХуЛитери: 4
Всичко: 773

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВече няма значение
раздел: Разкази
автор: krasavitsa

Помня екскурзията, онзи влак, нощния коридор и теб, седнал неудобно на парното и опрял глава в прозореца на купето, в което удобно спеше съученичката, на която беше отстъпил и своето място.
Дори не ме чу, макар че движението ме блъскаше ту в едната, ту в другата стена на коридора и тогава, за да мога да мина, кой знае от какъв подтик те погалих по косата, за да те събудя. Не се познавахме още, само си помислих трогната, че си получил учудващо добро възпитание. За разлика от мен, защото после, когато стана ясно, че пътувам в първа класа, не можах да измисля поне някаква шега, за да замажа неудобството, а се почувствах ужасно неудобно. Но влакът беше препълнен и наистина беше по-добре да пътувам в празната първа класа, отколкото да заемам още едно място във втора.
Какви неща помня, след толкова години. Помня и как след като разгледахме манастира и всички отидоха да обядват, останах в църквата, опитвайки се да не направя впечатление, защото почувствах нужда да се изнеса от бездуховността на групата, от подхилването и смушкването, трябваше ми уединение, имаше нещо в това място, което ме очакваше, а не исках да ми задават разни въпроси или да ми се подиграват. Застанах зад една колона, а когато всички бяха вече навън, ви видях в централния кораб – и вие двамата бяхте останали. Досега бях изпитвала големи симпатии към другия, дори мислех, че съм влюбена. На тази възраст не знаеш още какво е да си влюбен. Просто – търсиш този човек, интересен ти е, искаш да разговаряш с него, да се смеете заедно, да му разказваш всичко, което ти минава през ума. И си сигурен, че той ще те разбере. А сега в църквата бяхте вие двамата и аз.
Какви неща помня. Учудващо е. След толкова години. Никога после не ти го казах. За пръв път ще ти го кажа сега. Трябваше да избера при кого да отида, неудобно беше да стоим тримата поотделно. От високия прозорец с цветен витраж върху теб падаше лъч слънчева светлина. Приех го за знак. Застанах до теб под лъча светлина и всичко се промени.
Било е знак, сигурно. Защото приятелството ни ми даде много, дори и след като го прекрати неизвестно защо. О, никога не съм била секси, зная. Не мога да седна предизвикателно, да премрежа очи, да изпъча бюст в дълбоко деколте и да дишам с полуотворена уста. Не се натискам, когато танцувам, не се натискам никога, по никакъв начин. Но вече няма значение, наистина.
Макар че имаше моменти, в които си мислех, че има значение. Няколкото трудни момента, в които се търсихме един-друг, за да успеем да се справим, и тогава, без да питаме какво точно се е случило, всеки забравяше себе си и тръгваше, убеден, че само той е човекът, който може да помогне, дори само с присъствието си. И невинаги си казвахме какво се е случило, важното беше, че сме били известно време заедно.
Дълго чаках да ти потрябвам така, както ти на мен. Доста време мина, ти беше непрекъснато с мен – споделях с теб всичко, представях си как ти говоря, представях си как ми отговаряш. Докато разбрах, че когато съм сама, го правя на глас. Е, тогава се стегнах и намерих на кого да говоря на глас. Ха-ха! Отначало си мислех, че вече не изглеждам луда, но после разбрах – само външно не изглеждах. Защото се оказа, че да упорстваш да говориш на човек, който никога няма да те разбере, е не по-малка лудост от това да говориш на неприсъстващ човек. Както и да е. Вече нямаше значение, а имаше деца.
Така си казвах, но разбрах, че съвсем не е било така, когато я срещнах. Мислех, че за мен вече няма значение, но когато разбрах, че е била твоя, се оказа непосилно за мен да го понеса. Гледах я, чувствах се празна и изгнила отвътре и те чувах как говориш с нея, не с мен. Не с мен! С нея!
Както и да е. Мислех, че за теб вече няма значение, но когато на юбилейната среща в двора на училището ти прескочи оградата, разбрах, че го направи за мен. За мен беше, знаем го и двамата, макар че си тръгна, без да сме разменили и дума. Помнеше онзи разговор, както и аз го помнех. Показа ми, че го помниш, и си отиде.
Още няколко години минаха. И когато неочаквано почти се сблъскахме в ресторанта, онемяхме, неуспели да си подготвим реакциите, а това беше най-естествената ни реакция, и на двамата. Онемяхме, просто онемяхме, гледахме се и никой не казваше нищо. Само едно мълчаливо ах! Гледахме се с това ах! в очите, докато не стана адски неудобно, промърморихме си по едно “здравей” и после ти седна така, че да не можеш да ме виждаш. Аз пък се ядосах, разместих всички и избрах място да седна така, че да съм пред очите ти, макар и в другия край на залата. Имаше значение! Не ме погледна цялата вечер, значи – имаше значение!
А когато минах покрай теб, тръгвайки си, ти пак не ме забелязваше, защо да ме забелязваш, какво значение имахме един за друг, толкова години минаха, но аз, вече облечена, се престраших, върнах се и сложих ръка на рамото ти, защо да не ти кажа довиждане, след като сме си казали здравей, а ти бързо я целуна, без да се обърнеш да ме погледнеш дори, но откъде знаеше, че е моята ръка, а не ме погледна цялата вечер, защото, ако ме беше погледнал, трябваше да се преструваш, че няма значение, че съм като всички останали, а и двамата вече знаехме, че имаме значение един за друг.
Както и да е.
Още години ще минат. Или вече минаха.
Какво ни остана? Едно голямо събитие, последното.
Ти ли ще чуеш за моята смърт, или аз за твоята.
Вече май наистина няма значение.


Публикувано от hixxtam на 10.03.2008 @ 19:23:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:38:02 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Вече няма значение" | Вход | 8 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вече няма значение
от 404040 на 10.03.2008 @ 21:44:58
(Профил | Изпрати бележка)
Дожаля ми за главната ти героиня. Но ти пък си от онези, които не пишели автобиографично. Така че се успокоявам за теб.


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 10.03.2008 @ 22:07:40
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, тъкмо си мислех, че е много сухо, благодаря ти, че ти е домъчняло. Но пък ти си един чувствителен... дали и за другите е така? Ще почакам, все още някой ще каже нещо.
Поздрави.

]


Re: Вече няма значение
от salza (lorien575@abv.bg) на 10.03.2008 @ 23:29:57
(Профил | Изпрати бележка)
Този текст ми напомни за една песничка:

http://www.youtube.com/watch?v=2cdg-7akt60

поздравявам те с нея :)


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 07:58:47
(Профил | Изпрати бележка)

:)))))))) Разкошно е, благодаря! Поздрави!

]


Re: Вече няма значение
от Pord на 11.03.2008 @ 07:54:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Много дълбок психологизъм! И чисто писане. А разказаното е убийствено - истинска литургия за несбъднатото, което остава за цял живот...
:-)))


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 08:03:47
(Профил | Изпрати бележка)
Уффффффффф. (Пуфтя с облекчение.) Благодаря.

]


Re: Вече няма значение
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 11.03.2008 @ 08:13:39
(Профил | Изпрати бележка)
Разтърсващо познато преживяване и болезнено точно пресъздадено... За съжаление има значение и до последния ни дъх ще има! Точно това ми напомни твоят текст и може би затова се чувствам някак катарзисно, особено след повторния му прочит... А да постигнеш подобна афективност си е повече от майсторлък. Поздравления!


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 09:04:45
(Профил | Изпрати бележка)
Пак уффффффф и пак благодаря. А не е ли тежко все пак? Ето, казваш, че след второто четене е станало пълното възприятие. Макар че нямам идея как би могло да се направи по-леко, поне засега.

]


Re: Вече няма значение
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 11.03.2008 @ 11:00:53
(Профил | Изпрати бележка)
Не го "олекотявай"... И без друго, читателите на Даниел Стийл няма да го оценят ;-)

]


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 11:18:26
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))))) Пак благодаря!

]


Re: Вече няма значение
от kamik на 11.03.2008 @ 09:18:18
(Профил | Изпрати бележка)
Майсторско! Емоционалност - без лигавщини. Владееш мярката, значи владееш всичко.
Беше удоволствие да прочета.


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 09:38:01
(Профил | Изпрати бележка)
Това за мярката, казано от теб, много ме ободрява. Благодаря!

]


Re: Вече няма значение
от Hamman на 11.03.2008 @ 10:53:51
(Профил | Изпрати бележка) http://nik-nikolov.blogspot.com
Прочетох го с много мъка...някак се влачи наратива. Хубаво е и свършва добре. Само една забележка - това с натискането можеше и да ог изпуснеш..разваля настроението някак.


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 11:17:05
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се да чуя и твоето мнение. Психологичен е, да, и няма действие, затова се тревожа и аз. Но успяваш винаги да ме учудиш - нали все искаш да не съм толкова стерилна? А натискането ми трябваше, защото от буквален смисъл с него преминавам към преносен. За да покажа, че и двамата ми герои са били пасивни за превръщане на приятелството в нещо повече. И в какво настроение си, бре? Аз си въобразявам, че пиша по-скоро за мъже, отколкото за жени. Едно натискане те изплаши! Я се напъни да го прочетеш още веднаж! :))))))))))))))))))

]


Re: Вече няма значение
от Hamman на 11.03.2008 @ 15:39:25
(Профил | Изпрати бележка) http://nik-nikolov.blogspot.com
Напънах се...по-добре беше от първия път.
Може би защото сутринта бързах за училище и не съм обърнал достатъчно внимание. Сега определено звучи по-добре. А иначе май наистина нещо ми е станало...

]


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 16:16:24
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))
:)))))) Смех, смех... големи душички сте всички...
Иначе знаеш, искам да ме критикуваш, но така, че да не мога да ти гъкна насреща, разбираш ли? А текстът си е тежък, определено.

]


Re: Вече няма значение
от Hamman на 11.03.2008 @ 17:33:15
(Профил | Изпрати бележка) http://nik-nikolov.blogspot.com
ххахахахах
другия път ше се постарая. Иначе аз обичам да ми гъкат, гукат, пъшкат, опаа

]


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 19:00:52
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
пролет, пролет... опааа

]


Re: Вече няма значение
от Ada669 на 11.03.2008 @ 20:48:27
(Профил | Изпрати бележка)
Не ме бива по остроумните, критичните, дълбокомислените коментари.
Просто си те чета. Защото ми доставяш огромно удоволствие!


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 20:56:03
(Профил | Изпрати бележка)
Оф, благодаря, Ада. Голяма утеха са и такива думи, защото съмненията винаги чоплят, чоплят отвътре...

]


Re: Вече няма значение
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 11.03.2008 @ 21:22:30
(Профил | Изпрати бележка)
С тнози начин на писане, не трябва да се съмняващ в моженето си! На мен лично разказа ти ми допада най-вече с чудесно поддържаната психологиччна линия на изказа и чувството. Това наистина е майсторство, защото рисуваш състояние на душата!

Ръкопляскам ти, мила!


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 21:32:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти. Съмнявам се, съмнявам се, съмнявам се. Винаги.

]


Re: Вече няма значение
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 11.03.2008 @ 22:38:10
(Профил | Изпрати бележка)
Така се състезаваш със себе си, но вдигаш и летвата по-високо!
Това е също призвание за таланта.

]


Re: Вече няма значение
от krasavitsa на 11.03.2008 @ 22:48:54
(Профил | Изпрати бележка)
за таланти избягвам да говоря, но за летвата - каквото и да правим, всеки следващ път трябва да я вдигаме, в това съм убедена

]