Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 799
ХуЛитери: 4
Всичко: 803

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ неделя само съм жена
раздел: Разкази
автор: apostolicia

        Влакът бавно потегля. Махам през прозореца към сигнално-синьото яке – единственото, което все още виждам от Филип. После бавно се отправям към вагон-ресторанта. Сядам и си поръчвам джин със сода. Не ми се пие, но трябва някак да си купя престоя в заведението. Вадя книга и се зачитам без особен интерес в шпионската история на Джон льо Каре. Нещо обаче ми пречи да се съсредоточа. Нещо лази по лицато ми. Оглеждам се предпазливо. Гледат ме!
        Всички във вагон-ресторанта ме гледат. Според нрава си. Едни хвърлят бегъл поглед и веднага срамежливо го отклоняват, други вперват нахално очи в мен. Поглеждам се нагло – според нрава си - в черното жп-стъкло. Отражението ми е определено мътно, но съвсем ясно се долавя – приличам на току-що любена жена. Коженият каскет с мъка прикрива разрошената ми коса – станала е на клечки. Тъмни сенки грим са оплескали ръбовете на клепачите ми. Устните ми – малиново червени – изпохапани от целувки.
         От години всяка неделя излизам рано от дома. Оставям колата в най-близката авто-къща и вземам първия влак към Филип. В неговия офис отваряме бутилка първокачествено “Каквото и да е”, любим се стръвно до забрава и говорим, говорим. Говорим за неща, за които набедения за мой съпруг Тео така и не подозира, че съществуват.
         От години всяка съботна вечер Тео риторично ме пита дали поне тази неделя ще си бъда у дома. Отговарям неизменно: “Не ставай глупав! Работя в ежедневник!” Риторично.
         Филип също работи в ежедневник. Вероятно това е и неговото оправдание за дежурното отсъствие от дома всяка неделя. От години. За да бъде с мен. За да ме чака в офиса си, където да ме посреща с първия влак. Да се любим с настървение. Да се радваме, че сме заедно. Че е неделя. Че ни има… Да отлагаме заминаването. Още един и още един, и още един влак да отпътува без мен, докато накрая наистина в последната минута взема наистина последния влак. Да седя във вагон-ресторанта пред чаша недокоснат джин. И да ме гледат като току-що любена жена.
         Тео също ще ме гледа така. Той ще е пуснал прахосмукачката. Ще е разходил кучето. Знае, че ще се прибера уморена и адски гладна и не без гордост ще ми сервира поредното си кулинарно недоразумение, интересувайки се междувременно как е минал денят ми, макар отдавна да не си споделяме тези неща. Ще мълча. И ще го гледам с цялото презрение, което питая към него.
         Тео е лекар. С частна практика. От където и да го погледнеш, все е стерилен. Чистичките му ръце. Костюмите му, шити по поръчка. Вратовръзките му от рисувана коприна в пастелни тонове. Снобските му събирания на бридж с колеги, на които никога не го придружавам. Възмутеният му тон, когато ми казва да престана да се обличам като тийнейджърка, защото не ми подхожда на възръстта.
         Знам, че не отива на 40-те ми години, но напук на излизам от дънките. А те дори не ми харесват. В неделя само слагам единственото, което нося с удоволствие – широката кожена пола до глезените, рокерското яке и кожения каскет със зайчето на “Плейбой” на кокардата. В неделя само съм жена…
         Тео знае. Филип не е първата ми забежка, за Бога. Тео всичко знае. Поне веднъж да беше ме сложил на мястото ми. Поне веднъж да беше ме скастрил. Да беше изревнувал. Но не! Тео не ревнува. Той не ми прави забележки. Той знае, че съм голямо и умно момиче. Само ще гледа със снизхождение, когато се наливам с алкохол до забрава и очите му ще казват красноречиво: “Способен съм всичко да ти простя от любов към теб! А и защото не си опасно луда!”
         В така наречения наш брак един-единствен път изпъднах в полуоткровение. Тогава му казах, че ако между нас двамата има мъж, то това очевидно не е той. Че е само въпрос на време да го изхвърля от дома и от живота си.
         Не беше вярно. И двамата прекрасно знаем, че това никога няма да се случи. Никога.
         Всяка неделя вечер от чисто любопитство той ще изучава изпохапаните ми устни. Студените му сиви очи ще изследват степента на душепотресът ми след всяка среща с другия.
        - Мадам, това е Вашата гара…
        … Със садистично задоволство ще отчита, че пак съм се върнала…
        - Мадам, влакът тръгва…
        … Ще отбелязва само за протокола: “Тя пак се върна. С цялата й журналистическа съвест и честност, така драматично прокламирана в нейния ежедневник, в нейния регион, в нейния изгнил свят. Тя е същото мекотело, като всички нас, но поне е забавна!”…
        - Мадам, изпуснахте си гарата… - казва кондукторът за стотен път. Той ме познава. И изглежда така, сякаш е изгубил целокупното бащино имане на покер и то при първото раздаване.
        - Донесете ми още един джин! – казвам вяло. – И билет до последната гара. Моля! …


Публикувано от Amphibia на 04.03.2008 @ 11:29:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:39:44 часа

добави твой текст
"В неделя само съм жена" | Вход | 5 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В неделя само съм жена
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 04.03.2008 @ 14:03:51
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми, особено иронията, ама особено. Браво)


Re: В неделя само съм жена
от Astrophytum на 04.03.2008 @ 20:26:12
(Профил | Изпрати бележка)
В неделя съм само жива. Хубаво разказ, благодаря!


Re: В неделя само съм жена
от Nadie на 05.03.2008 @ 07:59:51
(Профил | Изпрати бележка)
Пишеш хубаво. Без излишни думи и ненужни лирически отклонения. Но билета до последната гара не помага. Пак ще се върнеш, няма къде да ходиш.


Re: В неделя само съм жена
от krasavitsa на 05.03.2008 @ 08:11:06
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми - най вече заради отворения край, какъвто аз почти никога не мога да постигна. Още не мога да реша кое е по-добре - да оставиш читателя сам да разиграва варианти за край (това вече е достатъчно демоде) или най-решително ти да му дадеш логичната за теб развръзка със съответните размисли и поведение на героя. Засега аз май правя второто. Не че не може и едното, и другото, де.


Re: В неделя само съм жена
от apostolicia на 05.03.2008 @ 08:24:41
(Профил | Изпрати бележка)
За първи път публикувам мои неща, благодаря за оценките. Ще ми се да чуя и критики, макар една съсипваща критика да е в състояние да ме откаже от писането изобщо :).

]


Re: В неделя само съм жена
от krasavitsa на 05.03.2008 @ 09:45:47
(Профил | Изпрати бележка)
Не си нито за съсипваща критика, нито за отказване.
Поздрави и продължавай смело! :)

]


Re: В неделя само съм жена
от Marta на 05.03.2008 @ 12:24:40
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Този разказ също е хубав!