Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 1041
ХуЛитери: 4
Всичко: 1045

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: kril
:: Mitko19
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПредпролетно почистване
раздел: Разкази
автор: stanislav

     Той си отиде от сайта завинаги. Без да се прости с никого, без да има нужда никой да му прощава. Незнаен дойде и незнаен си тръгна. Опелото няма да се състои. Няма кой да го убеждава да не напуска. Няма кой да му казва, че неговите произведения „все ще се четат”.
     Защото вече е късно. Него го няма. Произведенията му ги няма. „Следите остават”, бе казал някой, но къде, къде са тези следи. За кого говориш, ще ме попитат всички. Ето, казах ли ви, не го помните, не го знаете, сякаш никога не е бил и никога няма да бъде. Той се надяваше на своята една минута слава, а не получи дори полагащата му се минута мълчание.
     Отплеснах се в отрицания. Да бъдем оптимисти. Вижте колко място се освободи. Пет страници произведения, десет страници коментари, петстотин посещения и куп ненужни биографични данни. Това ли е литературата, това ли е всичко, което може да даде и получи един човек тук? Това аз ли съм? Или всеки от нас? Вас? Голям праз! Животът ни е статистика, ние сме прости числа, част от сложни уравнения с много неизвестни и неочаквано решение. Низ от нови редове, разбъркана пунктуация, произволно разхвърляни малки и големи букви и няколко пълни члена.
     Доволни ли сте сега, давате ли си сметка колко място може да освободи затриването на един подобен живот. Колко байта информация, колко часа умствени усилия, колко място за нови уравнения, колко надежди за по-лесното им решаване. „Животът е прекрасен”, бе казал някой, а смъртта? Смъртта, без драми, без конфликти, просто една бяла гумичка, която нежно изтрива спомените за теб. Колко красиво, колко възвишено - колкото никога не си могъл да постигнеш през краткия си живот.
     Апел? Да, отправям апел! Нека заличим ненужното си съществувание!
     Той го направи, а вие?


Публикувано от Amphibia на 22.02.2008 @ 13:55:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   stanislav

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 21982
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Предпролетно почистване" | Вход | 11 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Предпролетно почистване
от copie на 22.02.2008 @ 15:37:22
(Профил | Изпрати бележка)
Дай личен пример :)
Параграф 22 - ако дадеш личен пример, никой няма да прочете апела ти. Ако не дадеш - никой няма да го послуша. Такива ми ти работи...
А че това ни е животът - статистика и пр., изобщо не мога да се съглася (виж, за пълните членове ще направя изключение :).
Текстът ти има някакъв патос, който не ми е чужд, но в действителност е безпредметен в този си вид. Освен ако не си имал предвид нещо много философско, което ми е убягнало :)



Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 15:42:06
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Да, убягна ти. Всъщност така побягна от теб, че се не видя. И да, дадох личен пример, който никой не послуша и никой не прочете, такива ми ти работи.
Патосът на текстът ми е фалшифициран, той е апатос, или апатичен патос, не знам и аз точно какъв. И не разбирам за каква предметност говориш, като и текстът именно прокламира безпредметността! Значи се е самопостигнал, един вид.

П.П. Това копие, там където ми го завря, малко ми убива, да знаеш.

]


Re: Предпролетно почистване
от Iokasta (Iokаsta@abv.bg) на 22.02.2008 @ 17:19:37
(Профил | Изпрати бележка)
Нека много ти убива. Аз също не схванах този апатос или апатичен патос и то не защото не разбирам смисъла на думичките, с които така драматично си служите !!! А сега оставям мисълта ви да се разлее и да ми отговорите със заядливото си тонче един куп думички без смисъл само защото някой си е позволил да не хареса това ,което сте написал.

]


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 18:43:29
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Не, не бих си позволил това. Уважавам Вашето нехаресване. Както уважих и това на копие.
Кажете какво да сторя, че да се разбере, че не се заяждам, а приемам критиката?

Поздрав

]


Re: Предпролетно почистване
от copie на 22.02.2008 @ 20:52:17
(Профил | Изпрати бележка)
"И да, дадох личен пример, който никой не послуша и никой не прочете, такива ми ти работи."
Обратно, прочетохме го мнозина, значи не си дал личен пример :))) Парадоксът на Станислав :)
Не съм целила да те огорчавам, просто ми стана забавно от парадокса. Ти пък можеше накрая да ни кажеш: Вие всъщност не четете този апел, защото аз съм го изтрил... нещо такова... да се затвори кръгът :)

]


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 21:10:15
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Не, наистина дадох личен пример... - запознати сте с цитата. Нали всеки тук подчертава виртуалността на съществуването. Та, именно този пример беше, че един автор се появи, получи своята публика, оценки, коментари, всичко необходимо, за да се нарече виртуално съществуване. И после изчезна, безследно, без никой да разбере дори за това. "Парадоксът на Станислав." След като няма да се появи ново произведение от този автор, то никой никога няма да се сети, че той някога е съществувал. Затворих кръга, наистина, затова си позволих да пусна това произведение, защото това се случва непрекъснато, дори да не изтриете самоличността, тя изчезва с времето, забравя се, без нови произведения, без участия по форуми и по седенки. Защо тогава да седи, защо не я почистим доброволно, сякаш никога не е съществувала.

П.П. Всъщност, това съобщение никога не съм го мислил.

]


Re: Предпролетно почистване
от kamik на 22.02.2008 @ 15:43:42
(Профил | Изпрати бележка)
Апелът ти ми припомни един анекдот от недалечното ни писателско минало.
Другарят Свежин - ръководител на държавно издателство.
Другарят Климентов-редактор, негов подчинен. След някакъв сериозен гаф редакторът е строен в шефския кабинет:
- Климентов, кой е този на портрета на стената?
- Христо Ботев, другарю Свежин!
- на колко години е умрял Ботев, Климентов?
- на 28, другарю Свежин!
- А ти, Климентов, на колко си?
- на 38, другарю Свежин!
- Срамота, Климентов, срамота...
:))))))))))))))))))


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 15:47:27
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Разбрах, разбрах, на 37 съм другарю Камик. Слава богу, че нямам недалечно, нито далечно писателско минало. Нито имам писателско бъдеще. Имам си само една химикалка, едно листче, една гумичка и няколко изречения в главата.

]


Re: Предпролетно почистване
от snowking на 22.02.2008 @ 16:34:38
(Профил | Изпрати бележка)
Нищо не си разбрал! Прочети пак Камелия, може пък и да схванеш за какво иде реч. Да имаш и да нямаш...

]


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 18:45:24
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Ще си умра неразбрал. Това ми е орисията явно.

]


Re: Предпролетно почистване
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.02.2008 @ 15:47:11
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
зависи, спомням си някои с горе долу същите параметри 5/10/500, а и с по-малки, понякога пиша за тях, и понеже те са апокрифни, то и писмата ми са апокрифни


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 20:43:07
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Това са идеалните пропорции за литературен манекен, нали. За няколко години обира славата по подиумите и после изчезва безследно.

]


Re: Предпролетно почистване
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 24.02.2008 @ 08:49:10
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
не, още 5000 скандала най-малко по три дневно, тук има една Дода, нищо работа, но перфекционистка по създаване на имидж - изпълва информационното пространство повече отколкото всички политици взети заедно (апропо текстовете, които пее още не са запълнили 5 стр)

]


Re: Предпролетно почистване
от krasavitsa на 22.02.2008 @ 19:12:09
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))))))))))))))))))))))))))



Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 19:17:31
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Благодаря, това беше най-градивният коментар, който получих по темата.

]


Re: Предпролетно почистване
от kuklara на 22.02.2008 @ 19:47:18
(Профил | Изпрати бележка)
простен да е ,прости да сме.амин


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 20:08:46
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Дори да не е приятен, то със сигурност сме прости.

нима

]


Re: Предпролетно почистване
от anonimapokrifoff на 22.02.2008 @ 19:54:02
(Профил | Изпрати бележка)
В написаното има много болка и тя ме размисля. Доколкото разбирам, човекът си е жив и здрав, но просто е напуснал сайта и заличил в него всичко, което е написал. Ако в този акт има трагичен момент /а той май направо крещи/, тогава - наистина жалко. Защото това е просто един сайт, в който могат да те похвалят фалшиво и в който могат да ти гласуват с 1 просто от злоба, а по-смелите гадняри и да ти понапишат някой мръснишки коментар. Също като в живота, но без, слава богу, да е самият живот. Тук присъстваме с част от себе си - дали по-добрата, или не, кой знае? Това е чисто и просто виртуално пространство за творческо общуване и не бива да се превръща в единствен начин за общуване. Както и човек толкова да абсолютизира собствените си писания и да се затваря в тях, че да пропусне живота си.
P.S. Искрено желая творческо безсмъртие на всички, ама хайде да не се впрягаме чак толкова!


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 22.02.2008 @ 20:06:30
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Не съм искал да има болка, чак дори много. Човек може да е жив и здрав, а всъщност да го няма. Защото какво е човек, само живот и здраве ли? Може би някои хора си имат само творчество, само един единствен сайт, само едно единствено творческо общуване. Какво е виртуално и какво реално. Нима не пишем тук реално? Нима мислите ни са нещо различно от нас? Нима същността ни тук е нещо различно от реалната ни същност? Не знам. Сигурно не бива да се затваряме в нищо, за да не пропуснем живота си. Но, дали пък някой не се отваря именно чрез писанията си? Въпроси, въпроси. Спирам с въпросите. Изключвам компютъра и ставам друг! Наистина ли? Толкова ли било просто? Не знаех!

П.П. Не ми обръщайте внимание, господин анонимапокрифофф, знам, че по принцип вие сте един оксиморон, или май сте тафтология. А аз съм едно недоразумение, виртуално.

]


Re: Предпролетно почистване
от anonimapokrifoff на 23.02.2008 @ 14:43:20
(Профил | Изпрати бележка)
Аз съм Безименен и Скрит - за по-сигурно. Определено не ми харесва да съм тафтология, по клоня към оксиморон, но съм в сложен и болезнен творчески процес на самоопределяне. Няма да Ви занимавам с филигранните подробности на значимото си развитие, а ще обърна внимание на това, че Вие, г-н Станиславе, неадекватно ребром приехте написаното. Разсъждавали сте /поне така се надявам/ по някакъв проблем, написали сте нещо и щом не сте забранили коментарите, означава, че очаквате такива. Естествено е да допуснете, че някой може и да не е напълно съгласен с Вас, колкото и еретично да Ви се струва подобно поведение. Когато доводите са на нормален език, който по никакъв начин не Ви обижда, е редно да запазите същия тон в отговора си. Аз просто препоръчах малко чист въздух.
Между другото, не бих Ви определил като виртуално недоразумение.

]


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 23.02.2008 @ 17:19:35
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Не сте ме разбрали. Приемам критиката и недоволството, особено щом е на "нормален език" и достататъчно обосновано. Което не означава, че не бих обосновал и своята позиция, нали? Но работата е там, че аз написах произведение, текст с някакви художествени стойности, дадености, фактологичност, ако щете. Изобщо не знам за какво съгласие трябва да става дума. Самият аз не съм съгласен с голяма част от тезите в текста, но, пак подчертавам, те имат различна функция, от тази да доказват, наказват, указват и прочее. Съгласен съм за глътката чист въздух, предпролетна глътка, отивам да си я взема, благодаря Ви!

]


Re: Предпролетно почистване
от regina на 26.02.2008 @ 12:19:13
(Профил | Изпрати бележка)
Смирено моля, тези размисли по темата, причинили ми, апропо, досадно, но искрено секретиране от слъзните канали...да афиширам в профила си...

Може би някои хора си имат само творчество, само един единствен сайт, само едно единствено творческо общуване. Какво е виртуално и какво реално. Нима не пишем тук реално? Нима мислите ни са нещо различно от нас? Нима същността ни тук е нещо различно от реалната ни същност? Не знам. Сигурно не бива да се затваряме в нищо, за да не пропуснем живота си. Но, дали пък някой не се отваря именно чрез писанията си?

Станислав, ти си невероятен човек.Аз ти благодаря...просто, че те има.

]


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 26.02.2008 @ 12:31:13
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Регина, твърде вероятно е и аз да се разплача при тези твои думи. Засегна дълбоко вътрешностите ми. Ах, как ми се иска в този момент да ме няма.

]


Re: Предпролетно почистване
от radi_radev19441944 на 23.02.2008 @ 08:41:30
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Проблемът е следния: Всеки си мисли, че без него сайтът ще осиротее.
Но ако в края на краищата всички го направят?..


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 25.02.2008 @ 20:28:14
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Тогава няма кой да мисли.

]


Re: Предпролетно почистване
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 26.02.2008 @ 12:20:55
(Профил | Изпрати бележка)
Едни идват, други си отиват....
Panta rei....
Законът за свободната воля е в сила де!

:-)


Re: Предпролетно почистване
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 12.03.2008 @ 09:34:14
(Профил | Изпрати бележка)
Звучи ми тъжно.
Но докато имаме какво да кажем, докато имаме нужда от обмена на мисли, съществуването ни не е безсмислено.
Лирическият герой в разказа е чел и писал коментари, имал е нужда от човешки контакт.
А намерил ли го е?
Тъжно, наистина....


Re: Предпролетно почистване
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 07.04.2008 @ 14:15:34
(Профил | Изпрати бележка)
Послания предпролетни политат:
---- Почистете първо плесента!
Послания писателски прочитам:
---- Помитам прозаично, първо подлостта.


Re: Предпролетно почистване
от Stanislav на 08.04.2008 @ 09:13:37
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Буквално би било брутално.
Безболезнено бележим броят букви бавно бягащи без бъдеще бездомни.

Благодаря!

]


Re: Предпролетно почистване
от regina на 17.04.2008 @ 11:06:57
(Профил | Изпрати бележка)
Подстрекател!...Дори си нямаш и на представа какво ми е струвало да се удържа от подобни действия...и в прекия и в преносния смисъл на жалкото ми съществование...
Не го прави, плз...малко ми трябва.