Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 795
ХуЛитери: 3
Всичко: 798

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДо три
раздел: Поезия
автор: Nika

Дъждът разлиства
до същност
дъждовните хора.
В този ден няма да вали.
В този ден ще е
слънчево-лесно
да преброя отново
до три.
1 те целувам
2 те обичам
3 тръгвам, дано си щастлив
В очите ми лепне дъждовна мъгла.
В този ден предусещам пороя.
Трескаво търся синоптична прогноза,
дългосрочна, за целия ми живот.
Нали дъждът винаги идва,
съблича до същност
дъждовните хора
и после правят
любов...


Публикувано от aurora на 28.06.2004 @ 16:38:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   Nika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.47
Оценки: 17


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:11:10 часа

добави твой текст
"До три" | Вход | 11 коментара (59 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: До три
от memory на 28.06.2004 @ 17:48:45
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го. Три пъти. Остави ме в някакъв странен, замислен възторг. Смътна власт имат думите. Понякога сковават пръстите.

Все така става. Някой трябва да страда. Някой трябва да преброи до три и да тръгне пръв. Някой трябва да знае и плати цената на малката смърт – раздялата. Да си тръгне от някого, да пристигне при другиго. Тогава ще пробият звездите, морето ще поеме път назад към реката, където ти ще отмиеш дъждовната мъгла (или прашеца) от очите си и... ще видиш простора. Ще му разкажеш тайните си, ще ти отвърне с притча, ще съградите доверие, ще разрушите пясъчни замъци, ще отвориш вратата, ще го допуснеш в теб. И ще го задържиш. Поне така се надявам.

...Прииска ми се да съм дъждовен човек...:)


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 19:16:34
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност, броенето до три е широкоразпространена практика, знаеш. Време за преглъщане на страхове, колебания, съмнения, а и други, по-позитивни чувства :)))
В този ден, за който говоря, пороят е укротен, станал е слънчево ручейче. На три го оставям да си подскача в своя посока. На три започвам да чакам отново порой :)))

Ти пишеш дъждовно красиво, не си ли дъждовен човек? :)))

]


Re: До три
от memory на 28.06.2004 @ 20:07:11
(Профил | Изпрати бележка)
И аз броих до три:)
1. беше хубаво
2. беше истинско
3. беше, каквото беше

Може и да съм дъждовен човек. Не знам. А може би просто няма кой да ми подхвърли точните думи, да повика облаците, да предизвика рукване дъжд, който да ме разсъблече до същността ми, да отмие полепналитe съмнения от мен, да запуши сънните ми артерии, да отмени прокобата, да ми преведе непонятните крясъци на разтревожените птици, да повика дивия вятър, да го запокити в крилете на мелницата ми, да проскърцат, потрепвайки, перките й, да прогони облаците... и да препусна. Към някого. Който ще присъства в живота ми. Като рубинен отблясък в чаша червено вино. Като пламък на запалена свещ. Като разцъфнали посред нощ цветя. Към някой, който ще ме повика...

Не знам... Дъждовен човек ли съм?
:)

]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 20:20:05
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си уникален човек.
Възхитителен.
Остави ме беззучна и с буря от чувства.
Моля те, публикувай този коментар.
Моля те.

]


Re: До три
от memory на 28.06.2004 @ 20:56:40
(Профил | Изпрати бележка)
Не разбирам? Това не е ли публикувано вече?
Шегувам се:)))

Аз съм смирен човек. Новите трябва да почетат, да се ориентират и ако решат – да публикуват. Поне аз така виждам нещата. А дотогава – понякога, само понякога ще поръсвам думи като семе. Докато поникнат тревите, разцъфнат цветята (среднощно) в щедри ливади и защо не – да последвам съвета ти:) Писането е фина метафизика. Може да не успея да кажа точно колко е заспало сутрин небето, колко са жадни потоците, колко е важно да имаш представа какво плува в мрака тъдява. А ако не успея – защо да го правя изобщо?

Не още, не и сега.
:)

]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 21:31:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си смирен човек, а аз - човек егоист.
Четенето е другата страна на фината метафизика. Думите ти, като семе, като дъжд, в мен попиват. Какво плува в мрака тъдява?

Някои неща наистина си струват очакването. :))

]


Re: До три
от memory на 28.06.2004 @ 21:57:17
(Профил | Изпрати бележка)
Обърни се. Огледай се. Пролетта отмина, лятото се настани. Чудя се защо ли е така самодоволно, като е толкова кратко.

Плискат вълните, пясък се сипе от облаците, времето уморено присяда на прага, припалва цигара, отпива от джина. Облак надвесен, май ще вали? Настръхнали треви. Съборени огради. Ръмжащи кучета. Инати магарета мързеливо опашки въртят. Напукани грънци по стоборите. Слънце полягва в полето на залез... А нощем насекоми плуват умислени. Лято.

Притъмнява. Небето усмирява потайните мисли, приспива ги и ги сънува. Лунно е.

Две сенки танцуват блус
:)

]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 22:59:23
(Профил | Изпрати бележка)
Лято е. Лятно слънце френетично прежуря без намек за глътка тъга. Веднъж дошъл, денят забравя да тръгне. Ленив и безчувствен, и проснат, подтискащо жив. Всяка водна капка е пълна с пясъчни хора. Всичко попиха. Дано да вали...
Жадувана нощ, лунна, любовна. Отнейде приплаква сластен негърски блус. :))

]


Re: До три
от memory на 28.06.2004 @ 23:26:39
(Профил | Изпрати бележка)
Танцуват блус. Може би Сачмо? Сенките тъмни, очите светли. Денят си е тръгнал, нощта се разстила. Свити устни, свити сърца, свити юмруци. Танцуват. Не спират. Докато нощта ги погълне изцяло и ги усмихне. Танцуват, докато повикат новото утро за радост. Измежду милионите несъответствия едно късче ново небе се ражда. Уютно е. За кой ли път заселват душите с надежда... И желание. Отново да обичат.

Май пак ще завали. Един блус?
:)

]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 23:53:41
(Профил | Изпрати бележка)
Нощта ги поглъща изцяло. Тяло в тяло, прилепнали. На рамото белее ръката й, дланта й сякаш милва сърцето му. Докосват се плавно, Сачмо приплаква. Страст е, желание. Светът угасва наоколо.

Заваля. Капки се стичат по устните ми. Един блус... :)

]


Re: До три
от memory на 29.06.2004 @ 01:09:43
(Профил | Изпрати бележка)
Дали ще паднат в несвяст? Или ще утоляват жажда в дъжда? Стенат душите им. Събуждат се птичи гнезда. Откъм хълма се спуска влажен втър. Обещава пощада. Ръси капчици нежност. Дъжд...

Танцуват в красива изнемога. Блус...
:)

]


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 01:40:23
(Профил | Изпрати бележка)
Душите се раждат сякаш отново с всяка поета капчица дъжд. Ще попаднат в друг вид забрава... няма ли да спрат да танцуват... този блус е толкова парещ.

]


Re: До три
от memory на 29.06.2004 @ 01:55:03
(Профил | Изпрати бележка)
В очите се полюшват въпросителни. В стомасите премятат се запетайки и удивителни. А точици летят около тях като светулки. Слепотата им отпътува. Проглеждат. Светът се завърна. Въздъхват нечуто. Танцът свърши.

Красива тъга се разлиства върху устните им.

До следващия танц. До следващия дъжд.
:)

]


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 02:00:43
(Профил | Изпрати бележка)
Е, това е.... това не е...
Спешно ми трябва синоптична прогноза! Веднага!

За мен беше удоволствие. Ти си страхотен човек.
Целувка.

]


Re: До три
от memory на 29.06.2004 @ 02:14:37
(Профил | Изпрати бележка)
Не можех да си тръгна без да ти осигуря синоптична прогноза:)

Слънце, дъжд привечер в планините и на запад

Днес ще е слънчево, но привечер над северозападните и планинските райони ще се заоблачи и на места ще превали и прегърми. Максимални температури между 28 и 33 градуса. По Черноморието ще духа слаб бризов вятър. Максимални температури между 26 и 29 градуса, на морската вода от 21 по северното до 24 градуса по южното крайбрежие. Утре облачността бързо ще намалее и ще се установи слънчево време. Ще духа слаб северозападен вятър и максималните температури ще бъдат с 2-3 градуса по-ниски.
:)

Тръгвай към планините и на запад. Аз ще съм там и ще те чакам. С дъжда.

Удоволствието беше изцяло мое. Поклон, целувам Ви ръка, лейди. Вие сте истинска дама.
:)

]


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 02:22:25
(Профил | Изпрати бележка)
О, да. Ще тръгна. Ще се срещнем в дъжда. Два силуета ще танцуват блус, преди пороя.

Благодаря :)

]


Re: До три
от memory на 29.06.2004 @ 02:31:15
(Профил | Изпрати бележка)
И полудели паяци ще спускат тънки паяжини над тях. В тънки мрежи ще ги оплитат. Може би тя няма да си тръгне?

Дано.
:)

Благодарности само приемам лично. Под поройния дъжд, при планините.
:)

]


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 02:40:01
(Профил | Изпрати бележка)
При планините, под поройния дъжд, друго бих промълвила. Бих замълчала.
После бих казала "лека нощ" :)

Беше страхотно!

]


Re: До три
от libra на 22.07.2004 @ 16:42:32
(Профил | Изпрати бележка)
Nika i memory, четох ви...дъждовни и пясъчни хора...въторжено ви четох...публикувайте написаното и нека смиреността не е причина да загубим един бъдещ красив ваш съвместен разказ...ако желаете разбира се...

]


Re: До три
от Nika на 29.07.2004 @ 10:15:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ами това са си импровизации... трябва да бъдат обработени съвместно. Някой де, кой знае... :))

]


Re: До три
от roza1 на 28.06.2004 @ 17:58:38
(Профил | Изпрати бележка)
Финала ми хареса....
И пътя ми хареса...броенето до 3!
Но обичам слънцето повече от дъжда и мъглата.
Нали си слънчева и ти!?

Поздрави!:)


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 19:03:40
(Профил | Изпрати бележка)
Ми... благодаря за поздравите :)))
Сега извън куртоазията. Не знам как ти харесва броенето, но аз имам нужда от него преди всяка раздяла. Мразя да се разделям и ми е нужно да поема дълбоко въздух.
Пък за финала... не съм си намерила синоптична прогноза. Докато не ме отнесе отново пороя спирам да правя любов :)))
Слънчева ли съм?

]


Re: До три
от roza1 на 28.06.2004 @ 19:57:55
(Профил | Изпрати бележка)
Определено си слънчева!
И твърде интелигентна-също!

ДА!



]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 20:09:13
(Профил | Изпрати бележка)
Е, щом казваш... скромно ще замълча :)))

10х :))))

]


Re: До три
от roza1 на 28.06.2004 @ 20:44:44
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласна съм, макар че....
издигаш се прекалено високо/ умна, скромна, брлагодарна/....и ....
малко трудно, но може би ще намеря куРаж да общувам с теб!:)))

Удоволствие е за мен!

]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 21:14:45
(Профил | Изпрати бележка)
Споко, нещата обичайно не са такива, каквито ги представяме :)

Танцувай естествено! :-Р

]


Re: До три
от roza1 на 29.06.2004 @ 08:46:08
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам избор!....само така мога да танцувам-
естествено!:)))

Хубав ден ти желая!:)))

]


Re: До три
от Opium (the_yana@yahoo.com) на 28.06.2004 @ 19:48:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.liternet.bg/publish/bpetkova/index.html
Ника, аз съм ти фен! Невероятно е...

***
“Дали ще се научим да прощаваме
на причинилите ни самота?...”

Георги Илиев

Всяка капка от дъжд -
Изоставяне.
Някой тръгва
по мокрите улици
друг да обича.
Някой още дълго стои
сам на ъгъла.
Мокър до кости.
А е пролет.



Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 20:14:32
(Профил | Изпрати бележка)
Тя си отива по мокър паваж. Гърбът й скован. Барабанния екот от токчета разцепва тъмната пролет. Веднъж да свърне зад ъгъла. Да се подпре на стена, ръцете да паднат отсечени. Поднася лице към дъжда. Добре, че не е слънчево...

]


Re: До три
от Opium (the_yana@yahoo.com) на 28.06.2004 @ 20:21:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.liternet.bg/publish/bpetkova/index.html
***
На С.

Аз си тръгвам.
Ти вече си утре.
Стъпвам тихо по мокрите
пролетни улици
да не будя града.
Утринен здрач е.
Тишината разсичат трамваите.
Аз ли си тръгнах?
Ти не ме ли видя?

... някъде февруари 2002

]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 20:39:52
(Профил | Изпрати бележка)
Тръгвам.
Попитай имам ли огънче. Или дали съм видяла къде си захвърлил единия чорап. Или кажи, че са вдигнали трамвайните релси. Или...
Тръгвам, за да те боли.

]


Re: До три
от Opium (the_yana@yahoo.com) на 28.06.2004 @ 20:46:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.liternet.bg/publish/bpetkova/index.html
Януари

Тръгвам. Да, ще затворя вратата.
Тук е топло, а вън януари
се е сгушил на пейката в парка
и мечтае за дом и цигара.
Пет минути обличам палтото си
/а ключът ти заяжда ужасно/.
Тръгвам. Зимата вън - почти полюсна,
а палтенцето - късо и тясно.
Вече слизам по стълбите - тихо,
за да мога да чуя, когато
с нещо топло в гласа ме повикаш
и изтичаш след мен по чорапи.

Стъпалата са двайсет и седем -
няма как да ги слизам по-бавно.
Автобусът отдавна потегли
/а балконът ти свети зад рамото ми/.
В парка кротко седи януари -
трака зъби, от студ му се плаче;
имам две - по една ще запалим
и ще тръгнем към нас
по чорапи.

Таня Пенчева


]


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 21:13:04
(Профил | Изпрати бележка)
В очите ми падна дъждовна слана...
Изумително е как се повтарят нещата. Особено ако пренебрегнем броя на стъпалата.

Смили се и дай ми почивка... :)))

]


Re: До три
от Sarah на 28.06.2004 @ 20:51:34
(Профил | Изпрати бележка)
Валя
в очите ти
във мислите ти натежали
косите ми в ръцете ти валят
едва ли
за последен път...

Поздравявам те!


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 22:42:37
(Профил | Изпрати бележка)
Обилни валежи на обич :)

Благодаря :))))

]


Re: До три
от Sarah на 29.06.2004 @ 00:11:03
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога има... наводнихме ефира... напоителна тема отвори... и влажна.

]


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 00:47:59
(Профил | Изпрати бележка)
Не го направих нарочно, не исках наводнение, честно. Такова ми беше настроението :)))

]


Re: До три
от VeiHaiVei (biala_vrana@abv.bg) на 28.06.2004 @ 21:22:42
(Профил | Изпрати бележка)
х х х

Ще вали. Ще вали.
Ще натрупа два метра.
До спокойните вечни ели
ще е безветрено.
И ще стана на прах,
нали
затова съм родена.
И снегът ще вали,
ще вали и над мене.
И над кости и дни ще вали
упорито и вечно.
Мен от нищо не ще ме боли -
премълчано-изречено.
Ще вали. Да вали. Но дали
някой ден ще просветне.
Да погледна навън,
моя мил
да прегърна с очи

за последно.

Калина Ковачева


Re: До три
от Nika на 28.06.2004 @ 22:27:36
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав стих, благодаря :)

А дъждовните хора са без същност по време на суша :))

]


Re: До три
от VeiHaiVei (biala_vrana@abv.bg) на 29.06.2004 @ 00:52:27
(Профил | Изпрати бележка)
А слънчевите хора какви са в дъждовно време? ;))

]


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 01:04:30
(Профил | Изпрати бележка)
Те са топли, и ръцете им са топли, и очите им са топли, и устните им са топли, и излъчват топлина... И (срам ме е да го кажа, но)... кожата им свети! :)

]


Re: До три
от VeiHaiVei (biala_vrana@abv.bg) на 29.06.2004 @ 01:24:37
(Профил | Изпрати бележка)
:) Като твоята?

]


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 02:46:54
(Профил | Изпрати бележка)
3
Поздрав от дъждовните хора! :)

]


Re: До три
от Svetlin (svetlina@e-card.bg) на 29.06.2004 @ 01:06:04
(Профил | Изпрати бележка) http://ring11.narod.ru
В този ден няма да вали,
устните напукани ще се молят за Дъжд... който няма... да вали...
а ще капе от душата, мъчително-китайско, пред теб наблизо,
ще иска да предадеш всичко логично, за да получиш награда -
вечна трагична гръмотевица, която раздира...
...тиха следа в дюната, устните са напукани и няма дъжд...
моля те.


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 03:07:54
(Профил | Изпрати бележка)
Моля те... вземи всичко логично, остави ми цялата лудост... устните напукани потрепват за капчица дъжд...
Непоносимото напрежение ме убива... да ме прониже трагична гръмотевица, да ме разкъса... готова съм. Каквото ще да става... моля те.

А ти, Слънце, си страхотен! :))))

]


Re: До три
от libra на 29.06.2004 @ 07:11:06
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно е!
някакви такива асоциации...иска ти се да си слънчев, но дъждовния човек винаги чака дъжда...
харесва ми как пишеш..


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 09:59:42
(Профил | Изпрати бележка)
Аз съм от дъждовните хора. Такава се приемам, не искам да съм друга. На слънце се спичам и жадувам за дъжд :)
Благодаря, за мен е удоволствие, че го харесваш :))

]


Re: До три
от nina_nina (nina_nina@mail.bg) на 29.06.2004 @ 10:16:40
(Профил | Изпрати бележка)
Mисля си - сигурно си повелителка на дъжда.
Много ми хареса този стих!Поздравления!


Re: До три
от Nika на 29.06.2004 @ 16:49:49
(Профил | Изпрати бележка)
Повелителка? НеНеНеНеНе! :))))
Щях ли толкова да го жадувам този дъжд, ако можех да му повелявам.. :)

]


Re: До три
от ANG на 10.07.2004 @ 17:57:55
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
Това оценявам за себе си като мнго силно, може би най-доброто и защот е кратко и ясно, и за други неща
всичко е субективно, защото в тзи свят е така за всичко!
:::::))))))


Re: До три
от Nika на 10.07.2004 @ 19:45:37
(Профил | Изпрати бележка)
:) Благодаря

]


Re: До три
от ANG на 13.07.2004 @ 23:42:13
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
има защо. и секс

]


Re: До три
от Nika на 14.07.2004 @ 09:09:24
(Профил | Изпрати бележка)
Точно тук става въпрос за любов :)

]


Re: До три
от ANG на 19.07.2004 @ 23:41:26
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
не знаех че са взаимоизключващи се.

]


Re: До три
от Nika на 22.07.2004 @ 15:39:55
(Профил | Изпрати бележка)
Не, не са взаимноизключващи се, но се случва да виреят самостоятелно :)

]


Re: До три
от dara33 на 22.07.2004 @ 20:10:33
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
dujdovna jena...
zovia6ta dujda.
dujdove ot lubov
zavaliaxa ...
svetut e ysmixnat
svetut e krasiv
dujdovno si sveti
ogrian ot lubov

Nika prekrasno e )


Re: До три
от Nika на 23.07.2004 @ 14:53:30
(Профил | Изпрати бележка)
Много харесвам дъждовна светлина. Мека, разсеяна и нежна.

Радвам се, че ти харесва, Дара :)

]


Re: До три
от mariq-desislava на 25.08.2017 @ 15:47:13
(Профил | Изпрати бележка)
А той отговаря: Гола стоиш пред мен голия - момче, младеж, мъж и старец едновременно. Насред нашата къща на огледалата. Гледаме се един друг, без да можем да познаем телата си, безвъзвратно потъваме в бездънния вир на привиденията.:)