Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 746
ХуЛитери: 4
Всичко: 750

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pinkmousy
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПъзелът
раздел: Разкази
автор: krasavitsa

Тази май беше започнала да го влудява. Сутрин, щом отвореше очи, светът му се виждаше на парчета. Масата се състоеше от крака и плот, всеки крак живееше собствен живот, а плотът, макар и цял, също се състоеше от четири ъгъла и всеки беше сам за себе си.
По същия начин виждаше и столовете, печката, леглото си, улицата, къщите. Разпарчетосваше ги, проучваше ги, а после се опитваше да състави цяло от парчетата. Единственото, което не можеше да види на парчета, беше морето. То само беше цяло, единно, всеобхватно и всепоглъщащо. Преди да се запознае с нея, го ползваше за къпане. Сега се хвана, че не му се ползва. Само го наблюдаваше. Привличаше го целостта му.
Историята започна в нета. Запознавайки се, стигнаха до снимките. И тя му изпрати снимка на едното си око. Дясното. Веждата я нямаше. Каза, че било по-практичното и разумното, защото било по-далеч от сърцето, а и сега било време за дясна политика. Какви асоциации правеше само… заинтригува го. Не можа да го прецени хубаво ли е. Око като око. Гледаше през него, не в обектива. Попита я защо не му изпраща нормална снимка. А тя попита – кое е нормално? И така се започна. Отначало успя да получи всичко дясно – окото, ухото, ръката, стъпалото Но трябваше да си ги спечели. Играта го завладя. Трябваше да си заслужи всяко парче от нея. И то по странен начин. Задаваше му въпроси. Той отговаряше. Ако отговори правилно – според нея, разбира се, получаваше снимка. Ако са на различни мнения, започваха спор, който понякога траеше с дни. Даваха си време за проучване на литературата по въпроса и събиране на доводи и доказателства. Получаваше още едно парче-снимка, ако я победи в спора. Снимката на дългата й руса коса получи като награда за бърз и правилен отговор, а на стъпалото – вместо ритник, когато той стана нахален.
Тя беше разсъждавала над много неща от живота, трябваше да признае – повече от него, макар и да бяха на една възраст. А и знаеше повече от него – макар неохотно, и това трябваше да си признае. И все пак нещо й се губеше. Като да бе живяла досега като домашно цвете. В саксия. Това сравнение не можеше да му излезе от главата. В нея имаше нещо много затрогващо… толкова мъдра беше за някои неща, а за други – направо наивна. Май невинна беше по-точно да се каже. Така или иначе, играта продължи няколко месеца. Беше предизвикателство да печели всяко следващо парче, за да може да състави накрая пъзела.
Веднаж си зададе въпроса – и какво, като я сглоби? Ами ако е грозна? Не, грозна не беше думата, вече не. Достатъчно си бяха говорили и по този въпрос, за да знае, че понятие “грозна жена” не съществува. Съществува “грозна за мен”. Онова, необяснимото, което те кара да не приемаш черти, които за друг могат да бъдат даже привлекателни. Нали за всеки влак си имало пътници?
Както и да е, тя всъщност беше успяла да превърне външния си вид в негова цел за постигане. И той се беше хванал. Това, което в реалното пространство се споделяше безусловно, безгрижно, безплатно и лесно, тя направи трудно за постигане. Трудно, но интересно. По пътя към външния й вид срещна много пречки, някои от които засегнаха мъжкото му самолюбие. Но и научи много неща, сега си даваше сметка. Сети се за източните мъдреци – едва сега започна да разбира какво означава доста странното за западните хора твърдение, че целта не е толкова важна, колкото пътят към нея. Да си поставиш за цел да знаеш как изглежда някой – наистина, смешна цел. Но колко много му даде пътят към нея…
Изведнаж осъзна, че никое реално познанство не му беше давало толкова много, колкото това виртуално познанство. И, макар и да имаше вече всички парчета, изглежда щеше да си остане виртуално, защото последният им разговор завърши малко странно. Получи и последното парче от нея, но не се чувстваше удовлетворен, защото, колкото повече парчета получаваше, толкова повече разбираше, че сглобяването им няма да бъде лесна работа. Разстоянието между двете очи, или между носа и хубавата й уста не му беше известно. Пъзелът не беше като детските играчки, по-сложен беше. Това разстояние носеше огромен заряд, както разстоянието между тях двамата.
Всъщност, каза си, дори и да е грозна за мен, струваше си. За много неща се замислих, много неща научих. Какво толкова? Всяка игра си има и край. А накрая тя пак беше станала загадъчна. Каза, че било дошло време за обединяване. Остави го да се чуди как да обедини парчетата и не му обеща цяла снимка. Трябвало да се възстанови цялото, така му каза. И излезе от нета.
Възстановяване на цялото… Реши, че това е последната й загадка, и отиде да погледа морето. То беше цяло, сигурно щеше да му подскаже нещо.
По същото време, на висок наклонен хълм, завършващ с отвесни скали, и тя наблюдаваше морето. Беше гладко, тихо, примамливо… а и решението беше взето… Освободи лоста на спирачките. Инвалидната количка тръгна по наклона, набирайки скорост. С красив жест разпусна дългите си коси, и когато полетя – за пръв и последен път в живота си, над морето проблесна златна дъга.





Публикувано от BlackCat на 04.12.2007 @ 16:18:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:07:18 часа

добави твой текст
"Пъзелът" | Вход | 3 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пъзелът
от torbalan на 05.12.2007 @ 01:19:43
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, красавице. наистина увлекателно и приятно разказано.
Звучи реално, досущ като истинска история и поради този факт, наистина златната дъга можеше да бъде една обикновена,
но прекрасна дъга.
Но това е мое мнение и с нищо не задължава.
Още веднаж, благодаря за хубавия разказ.


Re: Пъзелът
от 404040 на 05.12.2007 @ 13:44:00
(Профил | Изпрати бележка)
Бързо сядай да измислиш друг финал!


Re: Пъзелът
от krasavitsa на 05.12.2007 @ 14:20:36
(Профил | Изпрати бележка)
Я се съберете тримата с Лахи и Торбалан да си поплачете...

]


Re: Пъзелът
от torbalan на 05.12.2007 @ 22:54:24
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав си е финала, но за реването ще си помислиме :)

]


Re: Пъзелът
от PLASHKOFF (npeniashki@abv.bg) на 06.12.2007 @ 09:40:51
(Профил | Изпрати бележка) http://plashkoff55.blog.bg/
Здравей, красавице!

Разказът ми хареса!
Без да се съобразявам,
с коментарите на другите преди мен,
ми се струва, че края на разказа, т.е.
последния пъзел, трябва да бъде със загадъчен
финал. По принцип избягвай подробностите, и заключенията.

Иначе казано идеята и фабулата са много добри!
Много увлекателен разказ!

Това, което ти казвам, не е като литературен критик...
И в моите разкази, е възможно да има пропуски!

Поздравявам те!
Имаш голям талант и заряд!
Продължавай в същия дух!

Николай


Re: Пъзелът
от krasavitsa на 06.12.2007 @ 20:16:20
(Профил | Изпрати бележка)
Така ми беше много удобничко бе, хора... Ама щом четирима не го харесват, сядам да мисля. Мерсииииииииииииииии! на всички критициииииииииииииииииииии!

]


Re: Пъзелът
от torbalan на 10.12.2007 @ 23:14:37
(Профил | Изпрати бележка)
Кой ти каза, че не го харесват!? Аз го харесвам този край, разбира се. Точно на мястото си е. Единствено момента със златната дъга го виждам различно, но това е благодарение на моето особено цветоусещане - далтонист съм. И стига си мислила - колкото повече мислиш, толкова повече задълбаваш надолу. Казвам го от собствен опит. Слушай музиката и набирай нотите от клавиатурата :) Скица :)

]


Re: Пъзелът
от krasavitsa на 11.12.2007 @ 17:46:25
(Профил | Изпрати бележка)
Хи-хи... разсмях се. За всеки случай, защото краят е наистина мелодраматичен, реших да сменя "красивия" жест с "решителен", а сега мисля дали устата й да е хубава, може и "хубава" да махна. А аз много мисля, когато пиша, рядко пиша по вдъхновение, така че...
Но ми харесва много, когато ми пишат така, както го прави lachistein - това - да, това - не. А аз си правя сметката после дали да се съобразя или не. За тук му давам право. Има усет!

]