Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 802
ХуЛитери: 1
Всичко: 803

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГалапагоски архипелаг
раздел: Хумор и сатира
автор: marteniza

Далеч на Запад, някъде край ада,
дечица великански* в земна кофа
забъркват суши, киши и торнада,
играят на вселенска катарстофа.
Galápagos. Течение студено**
е източник единствен на живота.
Змиорки, из подмолите родени,
планктон фосфоресциращ алчно кльопат.

Битуват същества имажинистки***,
понеже Бог съвсем се е развинтил -
забравил да снабди дървото с листи,
четириноги – с майчински инстинкти.

Летящи риби и безкрили птици,
с нормалното въобще не се родеят.
Напук приспособени единици
с основен идеал – да оцелеят.

Подборът им естествен засега е -
далече от световната полюция.
Galápagos, където свършва раят
и Дарвин схваща що е еволюция.

*Ел Ниньо и Ла Ниня /исп. – дете, но в м.р. и ж.р./ Детето-момче и Детето-Момиче – климатични феномени, редуващи се в района на Пацифика, еднакво вредни за климата.
**Хумболтовото течение. Жизненоважно за оцеляване на студеналюбивите рибни пасажи.
***Имажинизъм - Формалистично литературно направление в Англия, Америка и Русия в началото на ХХ в., изтъкващо на преден план богатството на словесните образи, ритъма, свободния стих за сметка на смисъла и граматическата правилност.


Публикувано от BlackCat на 22.10.2007 @ 09:35:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   marteniza

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:13:37 часа

добави твой текст
"Галапагоски архипелаг" | Вход | 11 коментара (44 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Галапагоски архипелаг
от Marta на 22.10.2007 @ 09:45:24
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
:))

Галапагос - костенурки, корморани,
игуани,
Вонегът, торнадо, супер
очарована оставам!


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 09:51:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Вонегът - след малко. Той се съотнася повече с астрономията - по съвместителство с физиката. И с астрологията, по съвместителство с чувството за хумор. Тук някой си беше избрал за мото нещо хитро от него. :))))))))))))))

]


Re: Галапагоски архипелаг
от Marta на 22.10.2007 @ 09:58:00
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Аха, имам я книжката "Галапагос". А наистина са острови на очарованието. Мога да си представя как бих изглеждала, ако случайно попадна някога там - със зяпнала уста и смаяни очи ;)

За тъпите копелета фразата...
Аз харесвам това негово изречение - "Има много налудничави неща, които могат да се направят, но ние няма да ги направим и все пак е приятно да си ги мислим."

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 10:03:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
"Джордж Буш е такъв тъпанар, че навярно си мисли, че Питър Пан* е умивалник в публичен дом!"
И много други. Наскоро препрочитах. Голям сладур!!!!!!!/Вонегът, де!/

]


Re: Галапагоски архипелаг
от angar на 22.10.2007 @ 10:16:01
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Браво! И приятно за четене, и обогатяващо със знания!


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 10:19:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
:))))))))) Там метли няма - всичко е натурално, ама самодивите са с копитца. :) Благодаря, angar. :)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от angar на 22.10.2007 @ 10:47:48
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Вероятно си голям дарвинист?
Ако е така, аз също. Дори съм издал една книжка: "От нас ще произлязат боговете" - с подзаглавие: "Есенцията на дарвинизма".

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 11:05:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Вярно, Дървен-истка съм, но не чак колкото Станислав Лем и Клод Леви Строс. Може би само колкото братя Стругацки, защото те смятат, че е трудно да бъдеш Бог.

]


Re: Галапагоски архипелаг
от torbalan на 22.10.2007 @ 10:20:17
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, Мартеничке. То, верно, че съм гледал Galápagos на 3D, IMAX и всякакви подобни многоизмерни видения, на не съм допускал, че има и 6D (шестоизмерно, де). Невероятно доволен съм, че и там попаднах...Бравос, Galápagos Архипелагос, Прекраснос Maratenichkos!

П.П.Рекох ви аз...Ще станем болшинство многооките, шумни луди...


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 10:24:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Gracias. Esto es! Loco! Торбалане, ти характера гледай!

]


Re: Галапагоски архипелаг
от Metafizikyt на 22.10.2007 @ 10:49:46
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам широкия поглед върху нещата ...
Дълбок замисъл, чудесна реализация !
Само едно маалко чепче стърчи там и ме дразни, може би само мен, ама ..... "кльопат" - добре изобразява образа на лакомите змиорки, но малко разваля песента ..
Поздрави !


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 11:00:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Прав си, макар че нарочно търсех нещо да скандалицира читателя. "Живота" е толкова изтъркано, че ми трябваше нещо необичайно, за да неутрализирам баналитета. Приятелите често ме критикуват за подобни рими, които стърчат рошаво и нарушават песента. Кофтейшън, нямам търпение да работя по стиха. В интерес на истината, първо мислех за въртопа, от който змиорките се скатават на дъното, после - за изотопа на конформизма, ама на, кльопачката ми се стори най-натурална, все пак - хумор и сатира е. Обаче не мога да не се съглася с наблюдението:))))))
Поздрав и благодаря за клиничния поглед.

]


Re: Галапагоски архипелаг
от Metafizikyt на 22.10.2007 @ 13:01:28
(Профил | Изпрати бележка)
Два пъти правя опит да си кажа думата и двата пъти поради грешка на пръста затривам всичко.. и се замислих ...може би грешката не е в пръста , ами стига съм ръсил мъдри слова :-)))
Иии Моля ! Д-р Метафизиков на вашите услуги ! ;-)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 13:20:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Обяснения приети.
Д-р МикробиоСлогова

]


Re: Галапагоски архипелаг
от LATINKA-ZLATNA на 22.10.2007 @ 12:14:05
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми, Мартеничка!


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 13:19:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Благодаря! Ти с тия златни листенца също не си обикновена. :)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от vanya777 на 22.10.2007 @ 12:45:22
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, днес не мога да те стигна:)Все бягаш, изтичаш а сега
се забърках в един лабиринт от който не ми се излиза!


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 13:18:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Вярно, че си далече - Минотавърът е чак в Крит, но явно го влекат галапагоските му събратя. :)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от vanya777 на 22.10.2007 @ 13:43:52
(Профил | Изпрати бележка)
Като квазар се стоварва върху мен:)))но пък аз от кога съм го чакала,не се оплаквам.:)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 22.10.2007 @ 14:31:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Пък и не бива - кви Зар-ове на щастието са това, ако не им се кефим! - един път да тършулнем шесторката, бива ли да се оплакваме след това? Пулсирай с пулсарите и се радвай!

]


Re: Галапагоски архипелаг
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 22.10.2007 @ 19:14:24
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Минах тази година да видя дъба без листа, но го бяха вече отсекли. А като студент обичах да му се чудя когато цъфти


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 23.10.2007 @ 09:10:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Отсекли са го, щото не е имал корени в небето. Ако ги имаше, ни брадва, ни куршум щяха да го застигнат.

]


Re: Галапагоски архипелаг
от libra на 22.10.2007 @ 19:18:21
(Профил | Изпрати бележка)
:))) хубаво е, че те открих, която и да си


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 23.10.2007 @ 09:11:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Най-малко 2 сме. Като ни поставиш на везните, можеш да добиеш някаква представа. :)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от libra на 23.10.2007 @ 22:23:02
(Профил | Изпрати бележка)
сещам се за едни две с общ ник :) но това няма значение, просто ми харесва да чета неща с интелигентен хумор

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 24.10.2007 @ 08:19:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
То да бяха дамо две, на ръце да ги носиш...:)))))))))))))))

]


Re: Галапагоски архипелаг
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 23.10.2007 @ 08:19:45
(Профил | Изпрати бележка)
Galápagos. Прекрасно го разкаваш,
напомня на космически пейзажи.
Харесва ми да мисля извънземно,
и твоята фантазия - безмерна.
:)))))


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 23.10.2007 @ 09:12:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Това е щот съм триизмерна.

]


Re: Галапагоски архипелаг
от torbalan на 23.10.2007 @ 09:20:52
(Профил | Изпрати бележка)
Триизмерна, но умножена по две! Дълги години търсех шестото измерение а то къде било! Усмихнат поздрав - Торбалан.

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 23.10.2007 @ 10:55:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Пак добре, че не ме изкара от шестата раса /не заради обидата, а заради честта/. В Dimension desconocida влизам със седемте пръстчета на Реги. :)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 23.10.2007 @ 09:25:52
(Профил | Изпрати бележка)
Як, антиглобализъм :)) А! Все някой трябва да управлява, карай да върви!


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 23.10.2007 @ 10:53:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Глей ся, в Галапагос я карат на самоуправление и виж докъде са се изродили. :) Кво да ги прайш - природа!

]


Re: Галапагоски архипелаг
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 23.10.2007 @ 14:54:16
(Профил | Изпрати бележка)
Ами "самоуправление", мноо коол диктат си е било, если спросиш на меня:))

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 23.10.2007 @ 14:57:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Това е интересен философски въпрос - естественият подбор анархия ли е, democracy, или диктатура...:))

]


Re: Галапагоски архипелаг
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 23.10.2007 @ 17:17:26
(Профил | Изпрати бележка)
Демокрация е, естествено - поради упованието на талантите на групата. Индивида не означава нищо, от гледна точка на теорията на еволюцията. Замаскира се от теории на вероятностите а за да има вероятност е необходима и демокрация.

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 23.10.2007 @ 17:24:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Вярно. Таланти всякакви. Мускули, хитрост, изобретателност, здрави лакти, екологична ниша, за която никой не се натиска, това етологията много интересна наука. :)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 24.10.2007 @ 09:11:56
(Профил | Изпрати бележка)
Мда :) етологията с нейната известна теория за "йерархията на кълване при кокошките", важи и за другите пернати, но при домашните птици за първи път са го установили! Знаеш ли, ако поставим черни сиви и бели плъхове в една тясна клетка - белите винаги загиват- от стрес! А от сивите загиват половината. Докато черните оцеляват всичките. каква сила, а. !!

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 24.10.2007 @ 09:25:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Това не го знаех. Полезна информация - "избягването на анклав с черни плъхове - извор на спокоен живот". Благодаря за инструкциите! За плъховете знаех друга история - ако затворят 2 в една клетка, единият умира само от стрес - без да бъде докоснат от съквартиранта си. Друг експеримент - затварят много плъхове в клетка, без храна. Във всеобщата битка за оцеляване накрая жив остава само един. Ако пуснат оцелелия от поредица подобни опити плъх на един кораб, лесно си отървават от останалите му събратя из трюмовете - те доброволно скачат в морето и се издавят, надушили опасността. Плъхът се шири на кораба, но и неговият час идва - не може да живее вечно, а няма как да се размножи. И така, ето ти кораб без плъхове. Това в идеалния вариант, разбира се. Може много да се философства алтернативно за пристанищата и новите товари.
Ами я си спомни за стадата горили, ами за лъвовете, за пчелите и мравките итн. итн. Кълването на кокошките и преследването на белите врани ряпа да ядат. :))))))))

]


Re: Галапагоски архипелаг
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 24.10.2007 @ 11:47:18
(Профил | Изпрати бележка)
Нормално поведение за младите плъхове , било да дебнат женската пред дупката и за да я ухажват. но когато изпадали в стрес. По цял ден си седели по дупките и не ходели никъде:) Този пасаж много ми напомни за нашето поведение. Че и плъховете като хората, и те:)))

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 24.10.2007 @ 13:06:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Да, де. А в бозавата book "Мъжете са от Марс...итн." се твърдеше, че мъжете си имали пещера, дето се у/о/самотяват. Мъжките плъхове и те са марсианци. Таралежът пък бил голям темерут. С голям зор се подавал от бронята си, джаста праста набързо и пак се увива в кълбото си непроницаемо. А пък акулата има...,но да не продължавам, че морето е дълбоко. Такива ми ти работи. Етологични. Прескачам от постинг на постинг, щото от време на време стават физични. И космични. /Работите, де./:)

]


Re: Галапагоски архипелаг
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 24.10.2007 @ 15:20:30
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен съм с теб. Както е изрекъл и издумал народа от Долно Бухаловци - Чата пата, дай парата:)) Защо не вземали тарележа войник. Щото като го стреснели рано сутрин, (почти вечер, де) със "Стании" И ставала еднаа. Всички ходени понабодени.

]


Re: Галапагоски архипелаг
от marteniza на 24.10.2007 @ 16:04:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
:)))))))))))) Затова ли казармата вече щяла била да бъде наемно-професионална, а не задължителна?

]


Re: Галапагоски архипелаг
от mariq-desislava на 30.04.2011 @ 23:46:28
(Профил | Изпрати бележка)
ммм, обичам да чета такива неща