Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 874
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 875

Îíëàéí ñåãà:
:: Boryana

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÆèâà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: EvaYamon

Äèíêà âëåòÿ â ñòàÿòà ðàçïëàêàíà è ñå õâúðëè ïðè ìåí äà èçëåå ìúêàòà ñè. Áÿõ èçíåíàäàíà, íèêîãà íå áÿõ ÿ âèæäàëà òàêàâà. Íèùî íå ìè êàçà, ñàìî õúëöàøå è ïîäñìúð÷àøå è íå èñêàøå äà ñè ïîêàæå ëèöåòî.
- Õàéäå äå, êàæè êàêâî ñå å ñëó÷èëî, Äèíêà, - îïèòâàõ ñå äà ÿ óñïîêîÿ, íî áåçïîëåçíî. Òÿ ñàìî ñå îùå ïîâå÷å ðàçðèäàâàøå.
Ðàçáðàõ, ÷å é å íóæíî äà ñå èçïëà÷å, è ÿ îòâåäîõ â êîðèäîðà, çà äà íå ÿ ãëåäàò ëþáîïèòíèòå îò êëàñà.
Ñëåä íÿêîå âðåìå òÿ âñå ïàê ñå óñïîêîè è, âñå îùå õúëöàéêè, ìè ðàçêàçà:
- Áÿõ ïðè òÿõ, äîëó...
- Å? Êàêâî, íåùî êàçà ëè òè?
- Äà. - Òÿ ïðèäîáè åäíî óæàñíî ìðà÷íî èçðàæåíèå. - Êàçà ìè äà ïðåñòàíà äà ãî ïðåñëåäâàì.
- Êàê? Êàê ìîæà? - Àç áÿõ íå íà ñåáå ñè îò âúçìóùåíèå.

Íåéíèÿò "èçáðàí" áåøå îò äðóãà ïàðàëåëêà è êëàñíàòà ìó ñòàÿ áåøå ïîä íåéíàòà. Âñÿêî ìåæäó÷àñèå òÿ ñå îïèòâàøå óæ ñëó÷àéíî äà ïîïàäíå òàì, âñå ïîä íÿêàêúâ ïðåäëîã - èëè äà ïèòà çà îòãîâîðè çà òåñòà ïî ãåîãðàôèÿ, èëè äàëè áèîëîæêàòà ùå èçïèòâà, èëè ïúê êîé ùå õîäè íà åêñêóðçèÿ. Òàìîøíèòå ó÷åíèöè íå áÿõà òâúðäå äðóæåëþáíè ñ íåÿ, çàäÿâàõà ÿ, êîãàòî èäâàøå, ïðèñìèâàõà ñå òèõè÷êî è çàä ãúðáà, è â ëèöåòî é, ãëåäàõà äà ÿ èçêàðàò ñìåøíà ïðåä êëàñà ñè, íî åäíîâðåìåííî ñ òîâà é ñå ïðàâåõà (íå ìíîãî óáåäèòåëíî) íà äîáðè ïðèÿòåëêè, åñòåñòâåíî ñ öåë äà óçíàÿò òàéíèòå é è äà ãè èçêëþêàðÿò íà âñè÷êè. Òÿ ðàçáèðàøå òîâà è âñå ïàê ñå ïðåñòðàøàâàøå âñåêè ïúò, îïèòâàøå ñå äà èçãëåæäà íàèâíà è äîáðîíàìåðåíà çà òÿõ, ñàìî è ñàìî äà âèäè îáîæàåìèÿ ñè.

Áåøå ãî âèäÿëà çà ïðúâ ïúò íà 15 ñåïòåìâðè, êîãàòî âñè÷êè ñå ñúáèðàõà ïî êëàñíèòå ñè ñòàè. Åäèí áîã çíàå êàêâî òîëêîâà áå õàðåñàëà â íåãî, òÿ è ñàìàòà íå ìîæåøå äà îáÿñíè. Áåøå íàé-îáèêíîâåíî ìîì÷å, ñèìïàòè÷íî íà âèä, âèñî÷êî, ñëàáè÷êî è íåîáùèòåëíî â êîìïàíèÿòà íà ìîìè÷åòà. Íà ìîåòî ñêðîìíî ìíåíèå, òàêèâà â ó÷èëèùåòî èìàøå õèëÿäè. Íî Äèíêà ðàçïàëåíî òâúðäåøå, ÷å òàêúâ êàòî íåãî íÿìà â öåëèÿ ñâÿò, è åäâà íå ïðèïàäàøå îò âúçõèùåíèå êúì ïåðñîíàòà ìó. Ïîçíàâàøå ëè ãî? Åñòåñòâåíî, ÷å íå. Âñè÷êî, êîåòî çíàåøå çà íåãî (ìàëêè è íåâàæíè ïîäðîáíîñòè - êàòî òîâà, ÷å ïî ñúáîòèòå õîäè äà èãðàå âîëåéáîë ñ äâàìà îò íåãîâèÿ êëàñ è åäíè äðóãè ïðèÿòåëè, ÷å îáè÷à ñèâî è íå ïîíàñÿ ðîçîâî è ñâåòëîñèíüî, ÷å íå ìó ñå îòäàâàò ìíîãî áèîëîãèÿòà è ëèòåðàòóðàòà, íî ÷å å ñòðàøíî äîáúð ïî ìàòåìàòèêà, èíôîðìàòèêà è èñòîðèÿ, è ò.ï.), âñè÷êî òîâà áå ñúáèðàëà êàòî ïðúñíàòè òðîõè÷êè îò âñè÷êè ñëó÷àéíè è íåñëó÷àéíè ïîçíàòè - íÿêîãî áå ïîìîëèëà äà ðàçóçíàå, çàùîòî èìàë âðúçêè â òîçè êëàñ, äðóã áå ïèòàëà ñàìà (ïî-÷åñòî áåç äà ïðèçíàâà ñâîÿòà ñóáåêòèâíîñò ïî îòíîøåíèå êúì âúïðîñíîòî ìîì÷å), ïîíÿêîãà ïðèáÿãâàøå ïî÷òè äî êðèìèíàëíè äåéñòâèÿ - áÿãàøå îò ÷àñ òúêìî êîãàòî "òåõíèòå" (õîðàòà îò íåãîâèÿ êëàñ) áÿõà íà ôèçè÷åñêî, è ñ íàäåæäà, ÷å ñòàÿòà èì å îòêëþ÷åíà è ìîæå áè íåãîâè íåùà ñà îñòàíàëè âúòðå, ñ òðåïêàùî ñúðöå âëèçàøå. Èìàøå ñëó÷àè, êîãàòî íàèñòèíà óñïÿâàøå íåùî äà óçíàå - òàêà, íàïðèìåð, óñïÿ äà âçåìå íîìåðà íà òåëåôîíà ìó (êîéòî òàêà è íå èçïîëçâà îò ñòðàõ) îò ñëó÷àéíî çàáðàâåíèÿ íà áþðîòî äíåâíèê. Ó÷óäâàùî å, ÷å íå áÿõà ÿ õâàíàëè íèòî âåäíúæ.

Àç ñå ñìÿõ ïðåç öÿëàòà âðåìå íà íåéíàòà îò÷àÿíîñò, âúïðåêè ÷å äúëáîêî â ñåáå ñè äàæå ìàëêî çàâèæäàõ íà ïúëíîöåííîñòòà è áîãàòñòâîòî íà æèâîòà é. Òÿ ñå ðàäâàøå êàòî äåòå, êîãàòî óñïÿâàøå äà ãî âèäè, ñìååøå ñå, ïèùåøå, ïîäñêà÷àøå è êàòî áåçóìíà ìå ïðåãðúùàøå. Êîãàòî íå ãî âèæäàøå, áåøå òîëêîâà ñëàäêà â ñâîÿòà ìåëàíõîëè÷íà çàìèñëåíîñò. Àêî òîé ïðèáëèæàâàøå äî íåÿ, òÿ ñòðàøíî ñå ïëàøåøå è ëèöåòî é çàïî÷âàøå òó äà áëåäíåå, òó äà ÷åðâåíåå; êðèåøå ñå çàä ìåí è, íàäíè÷àéêè, ïèòàøå äàëè å ìèíàë. À êîãàòî òîé îòìèíàâàøå, òúæíî âúçäèøàøå. Òàêàâà áåøå òÿ, òàêàâà áåøå âëþáåíîñòòà é - áåçîáëà÷íà, ñòðàííà, ñìåëà è â ñúùîòî âðåìå óæàñíî ïðèòåñíèòåëíà, íàäÿâàùà ñå è óïîðèòà, òúæíà è çàìå÷òàíà - ñ åäíà äóìà, îò÷àÿíà. Âñúùíîñò, àáñîëþòíî ñúùàòà, êàêòî íà ìíîãî äðóãè ìîìè÷åòà â ó÷èëèùåòî. Ìîæå áè è êàêòî ìîÿòà, ìèíàëà âå÷å îòäàâíà - öÿëà ãîäèíà ïðåäè òîâà.
Çàáðàâèõ äà êàæà, ÷å àç áÿõ ñ åäíà ãîäèíà ïî-ãîëÿìà îò íåÿ, â ïî-ãîðåí êëàñ, íî ñúùàòà ïàðàëåëêà, çàòîâà è ñå ïîçíàâàõìå. Òÿ ìåí ìå áåøå íàìåðèëà è ïðèåëà êàòî ïðèÿòåëêà, çàùîòî áåøå òàêàâà îòêðèòà è äîáðîæåëàòåëíà, èñêàøå äà äðóæè ïî âúçìîæíîñò ñ âñåêè, à àç ÿ áÿõ ïðèåëà, çàùîòî áÿõ áåç ïðåòåíöèè çà ïðèÿòåëè è íå îòáèðàõ, íå îòêàçâàõ â äðóæáà íà âñåêè, êîéòî èñêàøå - è áåç òîâà èñêàùèòå íå áÿõà ìíîãî. Àç âèíàãè ñè áÿõ ïî-íåìíîãîñëîâíà è ìàëêî çàòâîðåíà, à òîâà îáèêíîâåíî ñìóùàâà õîðàòà. Íî íå è Äèíêà, çàùîòî, êàêòî âå÷å êàçàõ, òÿ ñè áåøå òâúðäå îòêðèòà çà âñåêè ÷îâåê. ×óäåõ é ñå êàê óñïÿâàøå äà íå ñå îçëîáè ñðåùó ñâåòà - ñ íåéíàòà íàèâíîñò òîé âå÷å îòäàâíà äà ÿ áå ïðå÷óïèë.

Äèíêà èäâàøå è ïðè ìåí íÿêîè ìåæäó÷àñèÿ èëè ïðåç ñâîáîäíèòå ÷àñîâå, àç ÷åñòî é çàïúëâàõ âðåìåòî, êîãàòî òÿ íå ìîæåøå äà âèäè âúçëþáåíèÿ ñè. Íÿìàõ íèùî ïðîòèâ, íå ãî ñìÿòàõ çà èçïîëçâàíå. Òàêàâà áÿõ è àç åäíî âðåìå.
Íî ñåãà ñå áåøå ñëó÷èëî íåùî ïî-îñîáåíî - ïðåëîìíèÿò ìîìåíò â ëþáîâòà é, çíàåõ òîâà. ëþáèìèÿò é áåøå çàáåëÿçàë êàê ãî ãëåäà è ñå áå äîñåòèë êàêâî èñêà îò íåãî. Íèùî ó÷óäâàùî, ñàìî ñëåïèÿò íå áè âèäÿë òîâà. Êàçàë é áå äà ãî îñòàâè íà ìèðà, ñ äðóãè äóìè - ÷å íå ÿ õàðåñâà. Ñúùî íèùî îñîáåíî. Ïðîñòî øàíñúò çà ñïîäåëåíîñò èìåííî ïðè ëþáîâ, êàêâàòî áåøå íåéíàòà, áå íèùîæåí. Ïúê ïî êàêúâ íà÷èí é ãî áå êàçàë - ïî-ãðóá ëè, ïî-ëåê ëè - èìàøå ëè çíà÷åíèå?
Ñåãà çà íåÿ îñòàâàøå èëè äà ãî íàìðàçè, èëè äà íàìðàçè ñåáå ñè. Èëè äà ïðîäúëæè äà å âëþáåíà, êîåòî âñúùíîñò íå ïðå÷åøå è íà äâàòà âèäà îìðàçè. Î÷àêâàõ, ÷å ùå êàæå íåùî îò ðîäà - ÷å ìðàçè âñå íÿêîãî èëè íåùî â ñåáå ñè. Âúâ âñåêè ñëó÷àé íå è ÷å å ðàâíîäóøíà. Îáà÷å òÿ, ñëåä êàòî ïîïëàêà îùå ìàëêî, ïðîìúëâè òèõî:
- Çíàåø ëè, âñå åäíî ìè å.
- Êàêâî?
Òÿ âäèãíà ãëàâà è â î÷èòå é ñå ïðî÷åòå ïîçíàòî áåçïîêîéñòâî.
- Êàêâî îùå ñå å ñëó÷èëî? - Äîñåòèõ ñå àç.
Äèíêà âúçäúõíà.
- Èçïèòàõà ìå ïî áèîëîãèÿ è íå ìîæàõ íèùî äà êàæà. Åäâàì ìè âúðçà òðîéêà. Ïîñëå ïî ôèçè÷åñêî ìå óäàðèõà ñ òîïêà ïî ãëàâàòà è íà äâà ïúòè ñå ñïúíàõ è ïàäíàõ ... è ñè îæóëèõ è äâåòå êîëåíà, çàùîòî íå ãëåäàõ êúäå âúðâÿõ ... ïîñëå íà êîíòðîëíîòî ïî ìàòåìàòèêà ñàìî ãëåäàõ öÿõ ÷àñ ëèñòà è òàêà è íå íàïèñàõ íèùî. Ãîñïîæàòà ñå ÿäîñà è ìè ïèñà äâîéêà. È ïðåç öåëèÿ ÷àñ ìå îáâèíÿâàøå â ìúðçåë è íåõàéñòâî, ïîñòàâè ìå çà ïðèìåð - ÷å òàêèâà êàòî ìåí áèëè äúðïàëè è ó÷èëèùåòî, è âúîáùå öÿëàòà ñòðàíà íàäîëó.
- Î, áîæè÷êî! - Âúçêëèêíàõ àç, íî òÿ îùå íå áåøå ñâúðøèëà.
- Ïîñëå åäèí îò íàøèÿ êëàñ äîéäå äà ìå çàêà÷à, óæ ñàìî íà øåãà ìè âçå äíåâíèêà (òîçè, òàéíèÿ) è ïî÷íà äà ãî ÷åòå íà ãëàñ. È àç èçáÿãàõ è íå ñå âúðíàõ äî êðàÿ íà ÷àñîâåòå. Êàòî ñå âúðíàõ, ìè êàçàõà, ÷å ñà ìè ïèñàëè îòñúñòâèå è çàáåëåæêà. Ïî÷íàõà äà ìè ñå êàðàò è äà ìè ñå ïðèñìèâàò. Êàçàõà, ÷å çíàÿò âå÷å êàêâî ñúì ñè ïèñàëà â òàéíèÿ äíåâíèê è ÷å ñúì ìèñëèëà ñàìî çà ëþáîâ, à íå çà ó÷åíå. È äîéäå è êëàñíàòà íè è êàçà ñúùîòî. Àç íå èì îòîâîðèõ íèùî, ñàìî ñè âçåõ íåùàòà è ñè òðúãíàõ. Òå äàæå íå ìå ïîïèòàõà êàêâî ìè å. Ïúðâî ÷àêàõ è ïðè òåá äà ñâúðøàò ÷àñîâåòå, íî òè íå èçëèçàøå è äîéäîõ òóê ... - Òÿ ïàê ñå ðàçïëàêà.

Àç íå çíàåõ êàêâî äà é êàæà. Áåøå ìå óæàñíî ñðàì, ÷å â òàêúâ âàæåí ìîìåíò äîðè íå ñå ñåùàì êàê äà ÿ óòåøà. Íî ... íå çíàåõ, ïðîñòî áÿõ çàáðàâèëà âñè÷êè äóìè. Ïëàõî ÿ ïîãàëèõ ïî ãëàâàòà (òÿ ñå áåøå â ïóëîâåðà ìè è óñúðäíî ãî ìîêðåøå ñúñ ñúëçè) è òåæêî âúçäúõíàõ.
Äèíêà íàêðàÿ ïðåñòàíà äà õúëöà.
- Çíàì êàêâî ñè ìèñëèø, - ïðîãîâîðè òÿ, èçòðèâàéêè ìîêðèòå ñè çà÷åðâåíè î÷è. - Ìíîãî ãëóïàâî å äà ñå ðåâå çàðàäè ìîì÷å. Àç çàðàäè íåãî âñè÷êî îïëåñêàõ. Ãëóïàâî å. Ãëóïàâà ñúì. Íî íå ñå áåçïîêîé çà ìåí - âñè÷êî ùå å íàðåä.
È ïðåäè äà óñïåÿ íåùî äà êàæà, òÿ áúðçî-áúðçî èçáÿãà, âëà÷åéêè ðàíèöàòà ñëåä ñåáå ñè.

Âúçäúõíàõ ïàê. Òðÿáâàøå ëè äà ÿ ãîíÿ? Íàèñòèíà ñåãà å òâúðäå áåçóìíà, ïîìèñëèõ, ùîì çàáðàâè, ÷å íå ñúì îò ïúðâà ñìÿíà, à îò ñëåäîáåä (âå÷å ïîëîâèí ó÷åáíà ãîäèíà) è ìå å ÷àêàëà äà èçëÿçà. Ìàé ñåãà å áåçïîëåçíî íåùî äà é ãîâîðÿ, ïúê è êàêâî ùå é êàæà? Âúðíàõ ñå â êëàñíàòà ñòàÿ è ðåøèõ ïî-êúñíî, êàòî ñå ïðèáåðà, äà é ïèøà åäèí è-ìåéë è òîãàâà âå÷å äà ñå ðàçáåðåì.
Åòî òóê áåøå ãîëÿìàòà ìè ãðåøêà. Òðÿáâàøå íåïðåìåííî äà ÿ íàñòèãíà è äà é êàæà, ÷å å ãëóïàâî íå äà ñòðàäà, à äà ñå çàñÿãà îò âñè÷êî òîâà. Òðÿáâàøå äà ñòàíà çà íåÿ îíàçè íåîáõîäèìà îïîðà â äåíÿ, êîãàòî âñè÷êè âúçìîæíè íåùàñòèÿ ñå áÿõà ñòðóïàëè âúðõó íåÿ.
Àç îáà÷å ñè ïîìèñëèõ, ÷å íàèñòèíà ùå é ìèíå ñàìî` ïî ñåáå ñè. Ãëóïàâî! Ãëóïàâàòà áÿõ àç, ÷å çàáðàâèõ êîëêî ÷óâñòâèòåëíà áåøå òÿ. Äà, òÿ áåøå âëþáåíà êàêòî âñè÷êè äðóãè, íî áåøå ñòîòèöè ïúòè ïî-âïå÷àòëèòåëíà. Íå áèõ êàçàëà, ÷å áå ñëàáà, êðåõêà è íåæíà - òúêìî îáðàòíîòî, òÿ áåøå ìíîãî ïî-ñèëíà ïî äóõ, èíà÷å áè ñè ñåäÿëà ñïîêîéíî íà ìÿñòîòî è áè ñè ïëàêàëà è ñòðàäàëà â úãúë÷åòî, êàêòî ãî ïðàâÿò âñè÷êè äðóãè. Î íå, òðÿáâàøå äà ãî ïðåäâèäÿ!
×àñúò áåøå çàïî÷íàë åäâà ïðåäè ïåò ìèíóòè è àç, ìàëîäóøíàòà, ñïîêîéíî ñåäÿõ è äàæå ñ èíòåðåñ ñëóøàõ êàêâî ðàçêàçâà ó÷èòåëêàòà. Òúêìî òîãàâà àç è öåëèÿò ìè êëàñ ÷óõìå, ÷å íàâúí íåùî ñòàâà. Áåøå íåîáè÷àéíî øóìíî è òðåâîæíî. Íàäíèêíàõìå ïðåç ïðîçîðöèòå - âñè÷êè ñå èçñèïâàõà íà äâîðà è ãëåäàõà íàãîðå, êúì ïîêðèâà íà ó÷èëèùåòî. Ðàçòðåâîæè ñå è ãîñïîæàòà è ðåøèõìå è íèå äà èçëåçåì.
Äîêàòî ñå ñïóñêàõìå ïî ñòúëáèòå, ñå ñìåñèõìå ñ äðóãè êëàñîâå è óñïÿõ äà ÷óÿ äîëèòàùè ðåïëèêè:
- Íÿêàêâî ìîìè÷å ... êúì 10-òè êëàñ, ìàé ... ùÿëî äà ñå õâúðëè îò ïîêðèâà ...

È òîãàâà îñúçíàõ. Äèíêà, Äèíêà, íèìà òîâà áåøå òÿ? Ìèëîòî, âåñåëîòî è äîáðîäóøíîòî ìîìè÷åíöå, êîåòî íèêîãà íå áå ïîæåëàëî çëî íèêîìó. Òÿ ëè áåøå ñå ðåøèëà íà òîâà? Çàòâîðèõ î÷è çà ìîìåíò, ãëàâàòà ìå áîëåøå óæàñíî. Ïîñëå èçâåäíúæ ñå âòóðíàõ íàïðåä, ðàçáóòâàéêè âñè÷êè ïî ïúòÿ ìè. Òè÷àõ ìèñëèõ êàêâî ùå é âèêíà, íàäÿâàõ ñå, ÷å ùå ìå èç÷àêà.
Ïîñòåïåííî çàïî÷íàõ ñàìî òîâà äà ñè ìèñëÿ: "Äèíêà, èç÷àêàé! Ìîëÿ òå, îùå ìàëêî ìå èç÷àêàé ..."
Íî òúêìî íà ïîñëåäíèòå ñòúëáè ïðåä èçõîäà ÷óõ âèêîâå, ïèùåíå îòâúí. Ñúðöåòî ìè ñÿêàø ïàäíà è ïðîïàäíà íàäîëó.
Èçëÿçîõ áàâíî. Âñè÷êè âå÷å ãëåäàõà äîëó, ñòúëïåíè â êðúã îêîëî íåùî ... èëè íÿêîãî. Ïîñëå áàâíî òúëïàòà ñå îòäðúïíà è âñåêè óæàñåíî ãëåäàøå òàì, â öåíòúðà íà ðàçøèðèëèÿ ñå êðúã. Íÿìàøå ñúìíåíèå - òîâà áåøå Äèíêà. Èëè íÿêîãà å áèëà.

Ãëåäàõ è íå âÿðâàõ. Íå èçïèòâàõ ñúæàëåíèå, òúãà, íèùî. Ñàìî óæàñ. Íå ìîæåõ äà ñè ÿ ïðåäñòàâÿ òàêàâà - ñ òîëêîâà ñêðúáíî ëèöå, ëåæàùà, ñÿêàø õâúðëåíà, à íå õâúðëèëà ñå. Óñåùàõ ñå ñòðàøíî âèíîâíà çà ñëó÷èëîòî ñå ... ïîçîðíî âèíîâíà.
Äèíêà, êîÿòî æèâååøå æèâîòà ñè ñ ïúëíîòàòà íà åäíî äåòå, áå ïðåêúðøåíà. Ñïîìíÿõ ñè êàòî ïðåç ñúí êàê íåâèííî ñå ñìååøå, êàê òúæåøå, ïëàøåøå ñå èëè ñå èçíåíàäâàøå. Êàê îæèâåíî çà íåùî ìè ðàçêàçâàøå. Èëè êàê çàìèñëåíî ìúë÷åøå. Òÿ ïðîñòî áåøå æèâà. Ñðåä âñè÷êèòå ìúðòâè äóøè â ó÷èëèùåòî òàêèâà êàòî íåÿ áÿõà áåëè âðàíè. Òÿ áåøå ðàçãðàíè÷åíà îò íåçíàíèåòî êàêâî äà ïðàâè, ðàâíîäóøèåòî, ñòàíäàðòíèòå ïîñòúïêè è äóìè, ïðèñúùè íà âñè÷êè îñòàíàëè, óâè, è íà ìåí. Àç ñúùî áÿõ íåäîòàì ñèëíà äóõîì, ÷å äà é áúäà äîñòîéíà ïîäêðåïà.
È åòî, ñåãà òÿ ëåæåøå ìúðòâà, îùå ïî-ìúðòâà îò âñè÷êè íàñ, ìúðòâèòå äóøè ... è íÿêàê íåîáÿñíèìî ñòîòèöè ïúòè ïî-æèâà. Çàùîòî íåéíàòà ïîñòúïêà íÿìàøå äà áúäå çàáðàâåíà.
Äà, âúïðåêè ÷å çíàåõ êîëêî ãëóïàâî å äà ñå ñàìîóáèåø çàðàäè íåñïîäåëåíà ëþáîâ è íàïàäêè â êëàñà, âúïðåêè ÷å âñåîáùà èñòèíà å, ÷å æèâîòúò å íàé-ãîëÿìàòà öåííîñò è ñ íèùî íå çàñëóæàâà äà áúäå îòíåò, âúïðåêè ÷å óæàñíî ñúæàëÿâàõ è ñå îáâèíÿâàõ, ÷å íå óñïÿõ äà ÿ ñïðà, íÿêàê ñè íåïîñòèæèìî àç äàæå ìàëêî é ... çàâèæäàõ. Çàâèæäàõ é çà íåéíàòà îò÷àÿíîñò. ×å òÿ óñïÿ äà ïðîáèå ñòåíàòà íà ïðèåòîòî è ñêó÷íîòî åäíîîáðàçèå, óñïÿ äà èçâúðøè íåùî îñîáåíî. Òîëêîâà òèïè÷íî çà íåÿ.

Êîãàòî ñå ïðèáèðàõ êúì âêúùè è âå÷å èçëèçàõ îò âêúùè â òîçè äåí, âèäÿõ íà èçõîäà äà ñòîè çëîùàñòíèÿò èçáðàíèê íà Äèíêà. Ñòîåøå äî îãðàäàòà è ãëåäàøå êúì ìÿñòîòî, êúäåòî òÿ áåøå ëåæàëà. È, èçíåíàäâàùî çà ìåí, ïðî÷åòîõ â ïîãëåäà ìó ñúùîòî, êîåòî àç ïî÷óâñòâàõ, êîãàòî ÿ âèäÿõ ìúðòâà. Òîé ñúùî ðàçáèðàøå è çàâèæäàøå. Îñúçíàõ, ÷å íå áåøå ñàìî òîé. Çíà÷è çàòîâà òîãàâà, êîãàòî áåøå ñå õâúðëèëà îò ïîêðèâà, òúëïàòà òîëêîâà äúëãî ÿ ãëåäàøå çàåäíî ñ ìåí è íèùî íå ïðàâåøå, íå ïîìðúäâàøå ... Çíà÷è íàêðàÿ íèå, ìúðòâèòå äóøè, îñúçíàõìå êàêâè ñìå.
Ìèíàõ ïîêðàé ìîì÷åòî ñ ãîðäî âäèãíàòà ãëàâà, ñòúïâàõ áàâíî è òâúðäî. Òî ìå ïîãëåäíà âèíîâíî. Óñïÿõ ñàìî ãîð÷èâî äà ñå ïîäñìèõíà, äîêàòî ãî ãëåäàõ â î÷èòå. "Ìèñëÿ, ÷å ñåãà ðàçáèðàø, êîëêî ìíîãî ñè ïîä íåÿ" - ïðîíåñå ñå â ìèñëèòå ìè.
Òîé áàâíî íàâåäå ãëàâà, ñÿêàø áå ðàçáðàë è ñúãëàñíî êèìâàøå. Àõ, Äèíêà, Äèíêà, êàêâî íàïðàâè òè ñ íàñ?


Ïóáëèêóâàíî îò Amphibia íà 17.10.2007 @ 00:17:04 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   EvaYamon

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 02:11:16 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Æèâà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Æèâà
îò aureliano (velitod@abv.bg) íà 17.10.2007 @ 09:11:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.lib.ru
ïðî÷åòîõ, õàðåñàõ
çà íèùîæíèÿ øàíñ íà ñïîäåëåíîñò íà ëþáîâòà ìè õàðåñà ìíîãî
:)))
ïîçäðàâè


Re: Æèâà
îò EvaYamon íà 19.10.2007 @ 23:32:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ! (Àìà ÷å è ìîìåíòè õàðåñâàòå, åäíè ìðà÷íè! :))) - âúïðåêè ÷å å âÿðíî äå, çà íèùîæíèÿ øàíñ)

]