Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 830
ХуЛитери: 3
Всичко: 833

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: pastirka
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа различната гледна точка
раздел: Други ...
автор: Konx_Ompax

Има хора, които не се вместват в рамките на тоя свят. Те просто не успяват да намерят своето място в него, за тях той е съвсем различен и чужд. И светът сам по себе си ги смята за различни. И затова или ги заклеймява като лоши, като странни или пък просто забравя за тях.

Ако светът е сит, те са гладни. Ако е напоен, те са жадни. Ако е шумен, те са по-тихи от стая. Ако е щастлив, те плачат... За чудовището нормалното е чудовищно.

Подобни люде не успяват да се примирят с мисълта, че ще трябва да се съобразяват с онова, което ги заобикаля. Напротив - те опитват да променят нещата, да въведат ред, който само те разбират; да приспособят обкръжаващата ги действителност, Света, към собствените си представи. Но често тези представи са чужди на обикновените хора, на онези, които се опитват да живеят като останалите.

И Светът, както винаги, реагира. И затваря тези хора, било в лудница, било в затвор, било другаде... или просто не им обръща необходимото внимание, пропуска ги да минат покрай него и не ги забелязва. И понякога, само понякога, този Свят пропуска страхотни шансове. А тях ги боли от това. И викат с пълно гърло, но няма кой да ги чуе.

"Образцова оригиналност на един субект в свободната употреба на неговите познавателни способности" е определение, дадено от Кант за гениалността. А отритнатите, мразените, странните и чудатите хора, може би затова ненужни на света, ги затварят, запушват им ушите, затварят им очите и устата. И стоят като грозна кръпка на дрехата на човечеството, което, въпреки че се въргаля в кална локва, все пак опитва да изглежда прекалено спретнато.

От наша гледна точка изглежда напълно закономерно такива хора да стоят далеч от нас, под ключ, да не са свободни. От тяхна гледна точка затворниците сме самите ние, а те са на свобода там, където нас ни няма. И понякога (разбира се, не в случаите на опасни и потенциално престъпни отклонения, които кристализират в сляпа агресия) си мисля, че са прави. Но това не ги прави по-малко опасни в нашите очи. Нито нас прави по-смели. И може би губим от това.

Въпрос на гледна точка. Привилегирована гледна точка.

"...Свободният, търсещ ум на човека е най-скъпоценното нещо на света. И аз ще се боря тъкмо за тази свобода на съзнанието да се движи ненасочвано в посоката, която си избере. И ще се боря против всяка идея, религия или власт, които ограничават или унищожават индивида. Защото, ако тържеството на човека може да бъде убито, значи ние сме загубени".

(Джон Стайнбек, "На изток от Рая")


Публикувано от BlackCat на 18.08.2007 @ 07:15:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Konx_Ompax

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:24:46 часа

добави твой текст
"За различната гледна точка" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За различната гледна точка
от nadya на 18.08.2007 @ 08:40:31
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Защо мислиш, че именно светът затваря някой...не би могъл...Може би всички останали...нерезличните са света, но според мен той има по-големи размери. Обществото е това, което определя правилата и законите или по точно, една малка част от него присвоила си правата...

Харесвам Стайнбек :)


Re: За различната гледна точка
от abased на 18.08.2007 @ 14:10:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/abasedmusic
Да се опитваш да живееш като останалите би могло да донесе успех, но ще отнеме всичко останало. Поздрав!


Re: За различната гледна точка
от mariq-desislava на 14.02.2010 @ 08:59:46
(Профил | Изпрати бележка)
свободата им никой не може да я отнеме
най-лошото е да си затворник на собствения си ум