Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 580
ХуЛитери: 1
Всичко: 581

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНадеждата
раздел: Други ...
автор: Nadya

От както се помня все се надявам за нещо, понякога и аз не знам, точно на какво. Трудно се задоволявам с малко, а голямото винаги ми е идвало в повече. По статистиките, май ще излезне, че съм средно статистичен. Е, какво пък, няма лошо. Като се насреднят нещата по-лесно се предъвкват.
То е като с хляба, с коричката можеш зъб да счупиш, език да прехапеш, ама средата лесно се преглъща и без дъвчене може. В последно време започнах лесно да се уморявам, ей така без причина и тръгнах да си търся надеждата, че да ме позакрепи. Средна надежда ми трябва, щото да не ми тежи много. Отивам при личния лекар да си споделя болката. Уж, ме слуша, ама повече пише и накрая ми вика “Объркал си приятел, тук не раздаваме надежди. Разваляме ги, ако има такива.” Поне насока да ми беше дал някаква, а той повдига рамене и вежди.

В безизходица съм попаднал и изведнъж се усещам, че се надявам. А бе това да не е надеждата, дето я търся, ама много малка ми се вижда. Трябва да си намеря още, че да ми мине умората. Вървя си по един път, от едната страна тикви, тенекиена къщичка и сламено плашило за пазач сложили. От другата детелини и едно зелено до хоризонта, че и по-нататък. Магаренце нагазило в тях и кротко си пасе, ще ми изяде надеждата, викам си.

Чувал бях, че четирилистната детелина носела надежда. Присламчих се към магаренцето и го избутах в тиквите, а то милото ги гледа и не знае какво да ги прави. Подух се от детелини, от къде да знам, че с ядене не ставало, а с търсене. Кротнах се под една слива дивачка и съм задрямал. Над мен кръжи един ангел, крилата му прозрачни, слънцето през тях се вижда. Ту се спусне надолу, ту литне нагоре и нещо ми сочи. Поглеждам нагоре, над мен се извила дъга до горе пълна с надежда. Още малко ще падне върху ми и ще ме притисне. Хукнах да бягам, ама в сън бяга ли се. Бягам, бягам, а все на едно място си стоя. Най-напред ме покри черното, а после стана цветно, накрая всичко избеля.

Отварям очи, а магаренцето ме лиже по лицето и изобщо не ми прилича на ангел. Така и така, викам си, си изядох надеждата и още ми тежи в стомаха, изворче трябва да си намеря да ми избистри мислите. Ама то в тия ниви, къде ти изворче, до глезените в прахоляк съм затънал. Гледаме се в очите с магаренцето и умуваме, то повече аз…Малко съм тежичък, но като нямам друг избор, яхнах го, а то се поогъна, заплете краката. Ама нали е магаре закрепи се и поехме към планината за бистра водица. Три дена я издирвахме, а то да сме объркали посоката.

На четвъртия, гледам пред нас вода, ама много, края и не се вижда. Във водата е началото и надежда трябва да има. Нагазвам аз да си я потърся, а то да било дълбоко, дъно няма. Магаренцето се дърпа, на брега го оставих. Пред мен корабче с бели платна, с плуване го настигнах. Така съм се запъхтял, че въздух не ми остана. Попътен вятър изду платната. Е, това, викам си, е вече надеждата и в правилната посока ме води. Ама много голяма тая надежда, а вместо да ми натежи, нагоре ме издига. Не стъпвам, а летя след нея. Повярвах си и тя ми повярва. Издигна ме, издигна ме, а аз взех, че се усъмних по едно време. Гледам надеждата ми лети нагоре, а аз надолу…голяма ще да е била за мен.

Оплетох се в платната, то по цвят много не се различаваме. Ами сега, поне едно въженце да имаше да си стъпя на краката. Та стоя си аз горе и се оглеждам за земя, нещо почна да ми липсва. Една птица прелетя и кацна до мен. Не знаех, че птиците носели надежда, но тая определено ми донесе. И видях я, ЗЕМЯ…, олекна ми, а надеждата нараства и издува платната към твърдото квадратче пред очите ми.

Първата ми крачка бе много неуверена, но на втората, си викам, никога повече вода, само отдалеч ще си я гледам. А то да било остров, малък и самотен и аз съм сам, ама още не знаех. Тръгвам на разузнаване, нещо на Робинзон съм заприличал, само дето Петкан го няма. То и пътечки няма, газя си направо през тревата. Обикалям, обикалям и се прокрадва една надежда, пък може и да срещна някой.

Насреща ми сламена колиба, а надеждата се настани в сърцето ми и тупка ли, тупка…Очите ми на малки изворчета заприличаха. Затичах се и право в колибата. Няма никой, ама гледам в огнището въглени, още пушат. Полегнах на сламената постеля и умората надделя, само да не вземат за Снежанка, то с тая брада малко трудно, ама знае ли се. Сънувам у дома съм, оня средния и гълтам средата на хляба, без да дъвча. Стана ми весело и на сън се усмихвам…Събуждам се, ама аз наистина съм у дома, а надеждата се разляла по тавана и виси над мен, обвива ме в паяжината си. Радвам й се и тя ми се радва. В себе си съм я носил през цялото време.


Публикувано от aurora на 15.06.2007 @ 17:14:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Nadya

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 04:56:04 часа

добави твой текст
"Надеждата" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Надеждата
от Ufff на 15.06.2007 @ 17:43:16
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно е написано! Раздвои ме между земята и водата, също между голяаамата надежда и малката надеждичка. Кое ли е по- добрият избор?! Средата на хляба? "Радвам и се и тя ми се радва!"- бинго!!!

(Развесели ме репликата "Поне насока да ми беше дал някаква", защото се сетих за нещо от Михаил Задорнов: "Казаха ни да вървим напред, а не казаха в коя посока е това")))) )


Re: Надеждата
от nadya на 15.06.2007 @ 21:46:02
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Надеждата е в нас, някъде между водата и земята, голяма или малка, ако успеем да й открием средата и да си я отгледаме и тя ще ни радва...:)

]


Re: Надеждата
от Jiva на 15.06.2007 @ 18:46:59
(Профил | Изпрати бележка)
ееей, ама много ме обнадежди - колко нещо ще спестим, ако търсим повече в себе си. но пък как иначе ще видим голямата вода и малката (но сигурна) земя...

пък и да има за разказване - и то как! и приказката за неволята, и икаровия полет, и нежната самоирония, с която си прощаваме самозаблудите...усмихна ме, наде, разливащо едно такова!:))


Re: Надеждата
от nadya на 15.06.2007 @ 21:51:42
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Ами нали съм си Надежда...откривам я, но на зямята е по-сигурно, а още по в самите нас...

Благодаря, Живе!:)

]


Re: Надеждата
от jonkata на 15.06.2007 @ 20:24:12
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Там си е, стига да й позволим да ни се покаже. :))
Поздрави! :)


Re: Надеждата
от nadya на 15.06.2007 @ 21:52:56
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Трябва, нали е надежда.:)

Поздрав и за теб!:)

]


Re: Надеждата
от alef на 16.06.2007 @ 06:57:46
(Профил | Изпрати бележка)
Там си е...ама без голямото търсене не става и виждането , та било то - в себе си:))
Поздрави , Наде!


Re: Надеждата
от nadya на 16.06.2007 @ 07:44:26
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Така си е...то търсенето в себе си е най-трудното...

Благодаря, Ал!:)

]


Re: Надеждата
от Dimi на 17.06.2007 @ 13:54:32
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ, Наде, нали си Надежда в себе си я носиш, а сега и на мен даде малко! Благодаря ти, слънчева детелинке!


Re: Надеждата
от nadya на 25.06.2007 @ 09:30:02
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Казват, че всеки идвал с името си...и аз с моето...

Благодаря, Дими!:)

]


Re: Надеждата
от Krasy на 07.09.2007 @ 05:49:34
(Профил | Изпрати бележка)
Много съм замислен. Със сигурност нямам близнак или близначка. Но това все едно аз съм го писал. И с удоволствие казвам: Браво на теб! Значи, няма нищо чудно в това, че ти експериментираш с моите стихове, а на мен единствено твоите екссперименти ми допадат. И вече не съм чак толкова замислен.


Re: Надеждата
от nadya на 13.09.2007 @ 17:32:42
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Блогодаря, Краси!

Сега съм малко заета, но обещавам да продължа експериментите като се освободя и на мен ми е интересно, защото никога не знам предварително какво ще се получи.

]


Re: Надеждата
от Krasy на 14.09.2007 @ 19:24:02
(Профил | Изпрати бележка)
Каквото и да се получи, ще е хубаво. Е, вероятно не винаги, но почти.

]