Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 474
ХуЛитери: 6
Всичко: 480

Онлайн сега:
:: Lombardi
:: Icy
:: mariq-desislava
:: VladKo
:: pastirka
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за старото дърво
раздел: Приказки
автор: ToZero

    – Искам, искам. – По цял ден старото дърво слушаше гласовете около себе си.
    – Искам, искам – повтаряха младите дървета наоколо.
    Те искаха светлина и издигаха листата си нагоре, но силното лятно слънце ги изгаряше. Искаха въздух и разтваряха клоните си, но вятърът ги чупеше. Искаха вода и я търсеха с корените си, но потопът ги отнасяше. Искаха да са красиви и да имат стройни тела, но идваха хората и ги отсичаха.
    – Искам, искам – дочуваше старото дърво понякога и гласовете на тревичките.
    Старото дърво ги разбираше. Спомняше си, че на младини и то искаше да получи всичко. Тогава му се размина с обгорен от светкавица връх. Оттогава беше станало такова криво и чепато, но бързо бе научило как се постига равновесието.
    Сега дирижираше ветровете и те изнасяха концерти в клоните му. От тях птиците се учеха на песните си. Тази музика се беше съхранила в него и всеки който седнеше отдолу можеше да я чуе дори и в най-тихия ден.
    От него Орфей направи своята свирка, от която се чуваше музиката на ветровете. Тази музика беше по-истинска от истинския вятър. Тя бе събрала всички ветрове в едно. Тя беше весела и тъжна, лека и игрива, бавна и тежка, успокояваща и страшна като северния вятър, искащ всички да му се покланят.
    Дървото разбираше, че краят му наближава. Кората му бе надупчена и проядена от червеи. В основата му се бе образувала хралупа, която се разширяваше и го правеше все по-неустойчиво.
    Старото дърво все още действаше по най-добрия начин при всяка ситуация. Знаеше как да се наклони, за да противостои на всяка буря, докъде да разпростре корените си, за да може винаги да има достатъчно вода и храна. То се опитваше да покаже това на младите дървета, но те се интересуваха само от себе си и дори не го поглеждаха. Но то се грижеше за тях, макар че те не го съзнаваха.
    Някога в хралупата му живееха животинки. Сега те бяха избягали, защото тук се настаниха дяволите. При всяка буря те се събираха на сухо под широката му корона. За тях тук беше най-сигурното място.
    И сега, когато започна да духа студения северен вятър и започна бурята, дяволите се събраха под дървото.
    То чуваше разказите им за това, което са извършили. Един разказа как скарал две групи младежи в дискотеката и те се избили по между си. Друг разказа как влязъл под кожата на един самоубиец и той успял да унищожи половин град. Два новодошли дявола разказаха как след няколко дни ще унищожат всички хора.
    Дървото знаеше защо дяволите искаха да унищожат хората – те виждаха божествената светлина в тях, която бе по-силна от техния мрак. То също мразеше хората и искаше смъртта им, защото те изсичат горите, замърсяват водата, разрушават природата. Но то знаеше, че това е така, защото хората не осъзнават божествената светлина у себе си.
    Сега дървото трябваше да действа.
    Старото дърво вдигна клоните си право нагоре. Дяволите се скупчиха около него, за да се предпазят от връхлетялата ги буря.
    За първи път в живота си дървото отправи предизвикателство към северния вятър и към бурята. Отговорът не закъсня. Вятърът насочи цялата си мощ към дървото, което не му се кланяше. Бурята събра всички свои светкавици и ги насочи към него.
    Последната мисъл на старото дърво беше, че в природата всичко е свързано, че унищожението на хората ще доведе до гибелта на цялата земя и на цялата вселена. Затова хората трябваше да живеят.
    В гората настана тишина. Бурята изведнъж утихна. На мястото на старото дърво зееше огромна дупка. Младите дървета бяха утихнали. Те вече не искаха – бяха разбрали.

Тодор Захаринов


Публикувано от BlackCat на 13.06.2007 @ 09:26:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   ToZero

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 20:18:45 часа

добави твой текст
"Приказка за старото дърво" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за старото дърво
от bedstvieto (bedstvieto@abv.bg) на 13.06.2007 @ 11:54:14
(Профил | Изпрати бележка)
Този текст не е за приказки , мили ! В него има много истина и простичката философия на живота , че той има край . Жалко за старото дърво , искаше ми се да поживее още :( Само страшни приказки ли помни ? Не го изоставяй , хубаво е !
Поздрави !


Re: Приказка за старото дърво
от ToZero (7tz@start.bg) на 13.06.2007 @ 12:55:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.tozero.panautotrade.com
Те и възрастните понякога имат нужда от приказки.
Благодаря.

]


Re: Приказка за старото дърво
от bedstvieto (bedstvieto@abv.bg) на 13.06.2007 @ 16:50:39
(Профил | Изпрати бележка)
:))) те най-вече иначе се плашат от тъмното :)))
Благодаря ти , но моля те не спирай !

]


Re: Приказка за старото дърво
от esperanca (medina@dir.bg) на 13.06.2007 @ 13:02:22
(Профил | Изпрати бележка)
тази приказка ми хареса, не защото имам нужда от приказки, а защото като всяка истинска приказка е правдива , носи си своята поука, само може ли да те помоля, ако е възможно , да сложиш нещо в дупката на старото дърво, да покълни нещо от там,защото в пространството няма нищо празно, пък и за да стане още по - приказно, в окото на тази /На мястото на старото дърво зееше огромна дупка/огромна дупка, нещо да покълни, освен поуката...


Re: Приказка за старото дърво
от ToZero (7tz@start.bg) на 13.06.2007 @ 13:48:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.tozero.panautotrade.com
Благодаря за препоръката. Ще помисля по въпроса.

]


Re: Приказка за старото дърво
от ToZero (7tz@start.bg) на 14.06.2007 @ 08:59:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.tozero.panautotrade.com
Ето едно продължение:

----------------------------

    Тогава младите дървета съзряха от дупката да се подава едно цвете. То се огледа, видя погледите отправени към него и засрамено се изчерви. След туй, като добра актриса, то се поклони на всички и гордо вдигна главицата си, преди това незабележима под сянката на голямото дърво. Отвсякъде се чуваше доволния шепот на околните дървета.
    А те, така и не забелязаха малкото уплашено дяволче, поглеждащо изпод цветето. Природата се бе смилила над него, може би защото човечеството се нуждае от някое дяволче, което да го тласка към развитието му.


Re: Приказка за старото дърво
от esperanca (medina@dir.bg) на 14.06.2007 @ 09:00:54
(Профил | Изпрати бележка)
точно това имах пред вид, ама ти и мисли ли можеш да четеш,освен че можеш да пишеш ???поздрав !

]


Re: Приказка за старото дърво
от bedstvieto (bedstvieto@abv.bg) на 14.06.2007 @ 09:31:04
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно ! Продължавай историята , моля те ! :)))

]


Re: Приказка за старото дърво
от radi_radev19441944 на 15.06.2007 @ 01:02:40
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Малко тъжна приказка с екологичен привкус. За съжаление проблемите са много по- сложни. Истината е, че планетата е пренатоварена с хора поради неудържимата им популация и това влече след себе си всички негативи за природата. Има дори опасения за парников ефект, поради невъзможност да се самовъзстанови и саморегулира климатът. А това ще бъде краят.