Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 867
ХуЛитери: 1
Всичко: 868

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧерната кутия
раздел: Други ...
автор: pavli

Обръщение към себе си и към всички, на които им изглежда познато...

Живееш си в своите илюзии тихо и кротко... Или в още по-добрия вариант – заедно с тях и позволяваш нещата да се случват в действителността... Събираш усещания и емоции, докато не настъпи катастрофа в битието ти и се наложи да откриеш черната кутия на живота си. Тогава пускаш отначало житейския си филм. И се налага да преразгледаш всичко отново и отново...
Детството – ти си малко безгрижно момиченце с големи жадни очи. Няма невъзможни неща. Радваш се на най-дребните случки. Нищо не може да попречи на щастието ти! Искаш да пораснеш! Светът изглежда приветлив, приказен и те очаква... И ти очакваш примамливите картини да разкрият за теб чудните си тайни... Не забелязваш дебнещите погледи, не познаваш хорската злоба, завист, алчност, грубост, лъжа... С отворени сетива сядаш на лъснатия чин в първия учебен ден. Знаменателен ден! Достойно място е отредено и за първата учителка – усмихната и лъчезарна... Тя говори с нежност, търпеливо държи неуверената ти ръка... И всеки ден научаваш нови и нови понятия. За пръв път си в колектив. Установяваш, че другите деца са различни. Някои крещят, други драскат по чиновете... Има и такива, които се подиграват на другарчетата. Някои не пазят собствените си вещи и като че ли всичко, което им попадне в ръцете, се чупи... Присъстваш и на безцеремонни случки – едно дете бие друго, защото е откраднало закуската му!... Скриват ти тетрадки или химикал... И скришом наблюдават как се суетиш в търсенето... Ловиш насмешливите стрелички и се чувстваш безпомощно... Така порастваш. Забелязваш, че неусетно се променяш... Отначало тялото – започват да набъбват гърдите ти, смущаваш се, когато се появи първата менстурация... Вече съвсем осезаемо се отличаваш от момчетата. И поглеждаш на тях с някакъв неподозиран интерес. Те се стараят да привлекат вниманието ти по неразбираем за теб начин – дърпат те за косата, правят се на шутове... Понякога усещаш как крачи по теб мълчалив поглед, изучава те... Мечтаеш да потънеш в нечии очи и се опитваш да разнищваш напиращите емоции. Още не знаеш, че истински можеш да разбереш само преживените неща... Юношеството е красив период в живота ти... Но следват кандидат-студенски тревоги... Неуспех... Работа... Една година набираш опит, но не се отказваш... Претърпяваш сериозни метаморфози, но най-после заветната мечта е факт и студенските години се занизват бързо... Срещаш някого, трепва ти нещо и си мислиш, че това е човекът... Виждаш само възможността за промяна... Омъжваш се... Че и деца създаваш... Завърта се кръгът между службата, яслата, /а после – детската градина/, кварталния супермаркет, банята, кухнята... След няколко години осъзнаваш, че имаш нужда и от други неща... Човекът до теб идеално се е приспособил и се чувства уютно, когато вечер се прибере и установи, че му е приготвена вечерята, чорапите са му изпрани, вестникът го чака... Започват и училищните неволи на децата и с това напрежението нараства... Не съвсем подходящи приятели и установяваш, че от подхлъзване никой не е застрахован... Налага се да преминеш през разтърсващи ситуации, които изцяло сменят посоките ти... Най-добре нищо да не се е случвало... Но се замисляш... Може би не трябва да се привързваш толкова към любимите същества. И несъзнателно да ги обсебваш и “задушаваш”... И да не могат да направят собствен полет... Поуката – в живот без прекомерни страсти и обвързаности може да се открие хармонията, която да те прави по-спокойна. А след време... Вече разглеждаш ситуациите в живота си от различни гледни точки, преценяваш претърпените загуби, но и ползите от тях. Наистина, всяка случка може да не е просто бедствие или лошо стечение на обстоятелствата, а възможност... За израстване! И се надяваш всеки да е направил своите изводи... Но вместо пълнотата, която искаш да усетиш, те изпълва празнота... Но и за това си благодарна. Ако всичко е наред, може да няма стиховете ти. И събираш смелост да ги покажеш пред хората. И да не се интересуваш дали ще се харесат или не. Важното е, да се чувстваш по-добре в кожата си. И се стараеш да не си толкова загрижена за всичко – да е перфектно и контролирано... Защото иначе в живота ти ще изчезне всяка радост... И започват да се сбъдват желанията и мечтите ти, които не си планувала /заради обстоятелства, средства, възможности.../ А това наистина е хубаво! Разтваряш отвреме-навреме черната си кутия и виждаш как тя набъбва и се променя...


Публикувано от BlackCat на 04.06.2007 @ 11:45:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   pavli

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:27:27 часа

добави твой текст
"Черната кутия" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Черната кутия
от Anjelina на 04.06.2007 @ 14:36:43
(Профил | Изпрати бележка)
Да,но понякога е болезнено и трудно да преглеждаш житейският си филм и пак да не разбереш същноста на сюжета.Мъдър,изпипан и оригинален разказ! Усмивки!!!


Re: Черната кутия
от pavli на 04.06.2007 @ 16:41:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
Болезнено и трудно, но необходимо! Поздрав!

]


Re: Черната кутия
от kali на 04.06.2007 @ 16:21:26
(Профил | Изпрати бележка) http://diyanahristova.com/
Поглеждай по-често в бялата кутия.Всичко е в ума ни. Едно и също нещо винаги има две страни ,ти избери коя да е твоята.Поздрав.


Re: Черната кутия
от pavli на 04.06.2007 @ 16:39:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
Бялата кутия е изтъкана от идеи, въображение и красиви мисли, разпънати желания и вълшебни мечти, но не винаги обстоятелствата и събитията в черната кутия се подреждат по най-добър начин... Важното е като паднеш, да направиш своите изводи, да съумееш да станеш и да продължиш напред... Благодаря, че прочете! Наистина изборът е на всеки... Аз стигнах до извода, че щастието не е преживяване, а решение - можеш да решиш да бъдеш щастлива и без онова, което си мислила, че ти е нужно! Да си все по-малко зависима от обстоятелствата... И наистина ще бъдеш щастлива! Бъди!

]


Re: Черната кутия
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 04.06.2007 @ 23:20:56
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави,
за мен това беше като обстоен психоанализ,
след който се чувстваш по-добре...


Re: Черната кутия
от pavli на 05.06.2007 @ 08:55:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
Радвам се, че прочете и съм била полезна...

]


Черната кутия
от Mariamrad (m.radkova@abv.bg) на 23.06.2007 @ 00:58:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/user/mradkova?feature=mhum
Nai-trudno e da jiveesh bez vkopchvane, da se chuvstvash "dobre v kojata si", nezavisima ot neshtata, sluchvashti se "navan". Ti si pocherpila istinska madrost ot svoia Jivota - i si shtastliva imenno zaradi tova. Mnogo hora pretarpiavat strashni satresenia, no ne dopuskat spasitelnata metamorfoza v misli, dumi i dela, ostavat sashtite - obviniavat drugite, obstoiatelstvata, sveta; ne vijdat novite vazmojnosti.... Imash srodni dushi, koito te podkrepiat vinagi! Radvam ti se i te pregrashtam.


Re: Черната кутия
от pavli на 23.06.2007 @ 05:48:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
Благодаря, за топлите думи! Хубаво е, когато човек тръгва на път, да знае, че някой го подкрепя!

]


Re: Черната кутия
от Tana на 02.07.2007 @ 10:29:50
(Профил | Изпрати бележка)
tolkova e blizko do vseki edin i tova go pravi neobiknoveno


Re: Черната кутия
от pavli на 02.07.2007 @ 15:48:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/pavlinapetrova
Благодаря, че прочете и усети...

]