Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 839
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 843

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: Elling

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàLove story
ðàçäåë: Åðîòèêà
àâòîð: oberonus

(Vampire’s e-mails)

Çäðàâåéòå, Áåíåäèêò!
Ìíîãî ìè å ëþáîïèòåí Âàøèÿò èíòåðåñ îò âàìïèðè! Äà íå áè òîëêîâà äà ñòå çàæàäíåëè çà ìîåòî ñëàäîñòíî òÿëî?
Ïðåäñòàâÿì ñè êàê ñòå âïèëè çúáè â ìîÿòà íåæíà ðàçëèñòåíà ïëúò è ãîðåùàòà ìè êðúâ îáëèâà óñòíèòå Âè íà ïîáåñíåëè âúëíè, êàðàùè äîñêîðîøíàòà èì ñòóäåíà ãîñïîäàðêà äà òðåïåðè îò ÿä çà íàñëàäàòà, êîÿòî Âè äàðÿâàò ïðîòèâ âîëÿòà é. Âñúùíîñò òîâà å ôåíîìåí, êîéòî õîðàòà íå ìîãàò äà âúçïðèåìàò â ïîëîæèòåëåí ñìèñúë. Àç ìèñëÿ, ÷å âúâ âñè÷êè õîðà èìà ïî íåùî âàìïèðñêî.
Êðàñèâè äíè æåëàå
Áåàòðè÷å!


Çäðàâåéòå, Áåàòðèñ!
Ìîåòî æåëàíèå äà ðàç÷óïÿ Âàøåòî íåæíî êàòî êèòàéñêè ïîðöåëàí òÿëî è ïîäîáíî êóïà, ïúëíà ñúñ çðåëè âèøíè, äà íå îñòàâÿ íèòî åäíî ïàð÷åíöå îò íåãî, å âîäåíî ñàìî îò ÷óâñòâîòî ìè çà äúëã, êîåòî èìàì êàòî êàâàëåð, äà íå îñòàâÿ åäèíñòâåíîòî äîñòîéíî ñâèäåòåëñòâî, ÷å ÷îâåê å âåíåö íà òâîðåíèåòî, äà ñå ïðåâúðíå â áîãàòà òðàïåçà çà ÷åðâåèòå. Ìîãà äà Âè óâåðÿ, ÷å òå áèõà ñè äîñòàâèëè íåçàáðàâèìî ïèðøåñòâî îò òÿëîòî Âè. Âñúùíîñò òåìàòà çà âàìïèðèòå å ìíîãî áëàãîäàòíà çà òâîð÷åñòâî. Âúïðîñúò çà âàìïèðèòå å âúïðîñ çà êóëòóðàòà. Çàáåëåæèòåëåí å ôàêòúò, ÷å õóäîæåñòâåíèòå ïðîèçâåäåíèÿ çà òÿõ ñà ñúçäàäåíè â ñòðàíèòå îò Çàïàäíà Åâðîïà, êúäåòî òîçè ôåíîìåí âúîáùå íå å ñúùåñòâóâàë. Ñâèäåòåëñòâàòà çà íåäîêîñíàòè îò òëåí îòäàâíà çàðîâåíè â çåìÿòà òåëà ñà ðåãèñòðèðàíè â ïåðèôåðèÿòà íà Ñòàðèÿ êîíòèíåíò, â ïîðîáåíàòà Èçòî÷íà Åâðîïà. Èñòèíñêèÿò äåáàò çà âàìïèðèòå îáà÷å ñå ñëó÷âà â Àíãëèÿ è Ôðàíöèÿ, è òî êàòî âèñîê êóëòóðåí ïðîåêò. Ëåêàðèòå ñà ñúçèðàëè ãîëÿìî ïðåäèçâèêàòåëñòâî ïðåä îáðàçîâàíèÿ, öèâèëèçîâàí ñâÿò äà îáÿñíè òîçè òàéíñòâåí çà âàðâàðñêèòå åâðîïåéñêè ïîêðàéíèíè ôåíîìåí. Çà ìåí îáà÷å êóëòóðíîòî ïðåäèçâèêàòåëñòâî å äðóãî. Áèõ èñêàë äà ðàçãëåäàì âàìïèðà êàòî èìïåðàòèâ çà âèñîêè òâîð÷åñêè èçÿâè íà ÷îâåêà. Âñúùíîñò âàìïèðèòå ñà èçãðàäåíè îò ìíîæåñòâî êóëòóðíè êîíöåïòè – èäåÿòà çà âúçêðåñåíèåòî, èäåÿòà çà êðúâòà êàòî íîñåùà æèâîò ñêúïîöåííîñò (ïðè÷àñòèåòî ñ òÿëîòî è êðúâòà Õðèñòîâè), èäåÿòà çà çàäúëæèòåëíèÿ àðèñòîêðàòèçúì íà âàìïèðèòå. Ìèñëÿ, ÷å áè ñå ïîëó÷èëà õóáàâà êíèãà.
Íåêà ñëúíöå áëåñòè â ñúðöåòî òè, ïðåêðàñíà ðîçà!
Áåíåäèêò.
1381ã.

Çäðàâåéòå, Áåíåäèêò!
Ùå âè ïðèçíàÿ, ÷å Âàøèòå ïèñìà íàé-èñêðåíî ìå çàáàâëÿâàò êàòî ñè ïðåäñòàâÿ êàê ñè ìèñëèòå, ÷å âñÿêà Âàøà äóìà ñå âïèâà íàäúëáîêî â ïëúòòà ìè, ïðîíèêâà âúâ âåíèòå ìè, âëèâà ñå âúâ âñè÷êèòå ìè àðòåðèè è ñå ðàçãàðÿ êàòî ðàçòîïåíî çëàòî â êðúâòà ìè. Òÿëîòî ìè ñå ñãîðåùÿâà è äîñòèãíàëî òî÷êàòà íà êèïåíå, çàïî÷âà äà öúôòè è âåõíå êàòî ñâåù. Çà ìîå íàé-ãîëÿìî íåùàñòèå îáà÷å, ùå òðÿáâà äà Âè îñâåäîìÿ, ÷å àêî Âàøèòå äóìè áÿõà îòðîâà, òÿ ùåøå äà ñå ïðîäàâà êàòî íàé-ñëàäîñòåí åëåêñèð íà äåâèöèòå, àêî Âàøèòå äóìè áÿõà çìèÿ – âñè÷êî õîðà ùÿõìå äà áúäåì ñâåòëè è ïðåêðàñíî êàêòî Àäàì â ïúðâèòå äíè íà Ðàÿ, àêî áÿõà ìå÷ – õîðàòà íÿìàøå äà èãðàÿò íà êàðòè, à íà âîéíèöè, êàêòî â äåòñòâîòî ñè. Èñêàõ äà ñïîäåëÿ åäíà ìèñúë çà âàìïèðèòå ñ Âàñ. Âàìïèðèòå æèâåÿò ñàìî ïðåç íîùòà. Òå íèêîãà ïîâå÷å íÿìà äà âèäÿò ñëúíöåòî, çàùîòî ñâåòëèíàòà èì áè ãè óíèùîæèëà è áè ïðåâúðíàëà ïðåêðàñíèòå èì òåëà â êóï÷èíà ñóõè êîñòè. Íî âúïðåêè òîâà òå áåçóìíî îáè÷àò æèâîòà, òå îáè÷àò äà æèâåÿò, Áåíåäèêò, îáè÷àò äà ñúùåñòâóâàò êàòî ÷îâåøêî òÿëî!
Êðàñèâè äíè æåëàå
Áåàòðè÷å!


Çäðàâåéòå, Áåíåäèêò!
Çà Âàøå óäîâîëñòâèå ùå Âè ïðèçíàÿ, ÷å ïèøà íîùåì, îòõâúðëåíà îò ëåãëîòî íà Ìîðôåé êàòî ïîâåõíàëà ðîçà. Îáëåêëîòî, ñ êîåòî ìå îñòàâè îáà÷å áè óñòðîèëî îáèëíî óãîùåíèå çà Âàøèòå çàæàäíåëè çà ìåí î÷è. Âñÿêî ìîå äèõàíèå, ñìúðòòà è ðîæäåíèåòî íà âñÿêà åäíà êëåòêà îò ìîÿòà ñòóäåíà êîæà ñå ïîâòàðÿò â õèëÿäè îòïå÷àòúöè îò êîïðèíàòà, ðàçëÿëà ñå êàòî ïÿíà ïî ìîåòî æåëàíî êàòî øîêîëàä òîïëî òÿëî. Èñêàõ äà Âè ïèøà îùå íåùî çà âàìïèðèòå, çà òÿõíàòà ëþáîâ. Åäèí èñòèíñêè âàìïèð íå òúðñè â ñâîÿòà âúçëþáåíà óäîâîëñòâèåòî, êîåòî áè ñè äîñòàâèë ïî õèëÿäè íà÷èíè îò íåéíîòî ðàçâúëíóâàíî òÿëî. Íå, åäèí èñòèíñêè âàìïèð òúðñè â ëþáîâòà, çíàåòå ëè êàêâî Áåíåäèêò, æèâîò! Íåãîâàòà ëåéäè å èçòî÷íèê íà æèâîò, æèâîòâîðåí èçòî÷íèê, êëàäåíåö, îò êîéòî áëèêà æèâà âîäà, Áåíåäèêò.
Êðàñèâè äíè æåëàå
Áåàòðè÷å!


Çäðàâåéòå, Áåàòðèñ!
Çà ñúæàëåíèå ùå çàïî÷íà ïèñìîòî ñè äî Âàñ ñ äóìè, êîèòî ìíîãî ùå Âè îãîð÷àò è îùå äúëãè íîùè íÿìà äà Âè äàäàò äà çàòâîðèòå ïðåêðàñíèòå ñè î÷è. Äîðè è õóäîæíèêúò, ïîëó÷èë ïðèçíàíèåòî íà íàé-ãîëåìèÿ ïîäðàæàòåë íà ïðèðîäàòà, äà èçîáðàçè Âàøåòî èçïúëíåíî ñ áåçêðàéíà ñëàäîñò òÿëî â ìîìåíò, êîãàòî ñòå ïðåäàëè äåâè÷åñêàòà ãðèæà íà íåâíèìàòåëíèòå ïðúñòè íà Ìîðôåé, ìîãà äà Âè óâåðÿ, ÷å áèõ ìîãúë äà ãëåäàì òàçè êàðòèíà öÿëà âå÷íîñò áåç äà ïðåäèçâèêà âúçäåéñòâèåòî, êîåòî áëåäíååòå äà ïîðîäèòå â ìåí. Áåàòðèñ, èñêàø ëè äâàìàòà äà íàïèøåì åäíà âàìïèðñêà èñòîðèÿ (a vampire story)? Òè ùå ñúçäàâàø ìúæêèÿ ïåðñîíàæ, à àç – æåíñêèÿ. Ìèñëÿ, ÷å ùå èçëåçå íåùî ìíîãî õóáàâî. And my Lady will be a fair, kind and true, êàòî ñîíåò. Ðúöåòå é ùå áúäàò íåæíè êàòî ëèëèÿ è öÿëàòà ùå áúäå òîëêîâà õóáàâà, ÷å âñè÷êè ïîåòè ùå ïî÷óâñòâàò ãîð÷èâèíàòà íà ïúðâîðîäíèÿ ãðÿõ, ëèøèë ãè îò âúçìîæíîñòòà äîñòîéíî äà èçîáðàçÿò these sweet beauty’s best,/ Of hand, of foot, of lip, of eye, of brow.
And my Lady will be rich, wise, virtuous, fair, mild, noble, of good discourse and excellent musician.
Íåêà î÷èòå òè ñèÿÿò êàòî ñëúíöå, ïðåêðàñíà ðîçà!
Áåíåäèêò.
1553ã.

Çäðàâåéòå, Áåíåäèêò!
And my Lord will be a strong, and brave, and valour, so loyal, so noble and wise and will be good to his Lady! Ìîãà äà Âè êàæà, ÷å óñïÿõòå äà ìå èçíåíàäàòå ìíîãî ïðèÿòíî. Íàèñòèíà íå ñúì î÷àêâàëà îò Âàñ äà ìè ïðåäëîæèòå íåùî òîëêîâà õóáàâî. Áÿõ ñè ïîìèñëèëà, ÷å ñòå áåçíàäåæäåí ñëó÷àé. Âñå ïàê, àêî òàéíî ñå íàäÿâàòå äà ìå ïðåëúñòèòå ïî òîçè íà÷èí, ñ÷èòàì çà ñâîé äúëã äà Âè ïîñúâåòâàì äà ñå ïðåáîðèòå ñ òàçè ìú÷èòåëíà ñòðàñò êúì ìîåòî òÿëî è ïîäîáíî íà îãúí, ïîêðèò ïîä êðèí, äà ïîòóøèòå ïîæàðà, â êîéòî èñêàòå äà ìå èçãîðèòå è äà ìå ïðåâúðíåòå â ñâåùåí ïðàõ, êîéòî äà ðàçáúðêàòå â êàôåòî ñè. Ñúãëàñíà ñúì äà ñúçäàâàì ìúæêèÿ îáðàç, ñàìî, ÷å ïîçâîëåòå ìè ïîíå àç äà äàì èìåòî íà ãåðîèíÿòà. Èñêàì òÿ äà ñå êàçâà Âèçàíòèíà (Vizantina). Íåùî êàòî Ðóñëàí è Ëþäìèëà íà Ïóøêèí, ñàìî ÷å íå ñúâñåì. À ïúê ìúæêèÿò ïåðñîíàæ, àêî èñêàø, ìîæå äà ñå êàçâà Êîíñòàíòèí. Òîé ùå âúëíóâà æåíñêèòå ñúðöà êàòî âÿòúð.
Êðàñèâè äíè æåëàå,
Áåàòðè÷å!



Çäðàâåéòå, Áåàòðèñ!
È åòî, ñóðíà ñå ñòàäîòî ñâèíè íèç ñòðúìíèíàòà
â ìîðåòî è ñå èçäàâè âúâ âîäàòà.

(Ìàò.8:32)

Âÿòúðúò ïðúñêàøå êîñèòå é, èçïúëâàøå ãúðäèòå é è öåëóâàøå êîæàòà é êàòî ïðåêðàñíà ðîçà. Âñÿêî äâèæåíèå íà òÿëîòî âëóäÿâàøå êðúâòà é. Õèëÿäè ìðúñíè òåëà êîïíååõà äà óíèùîæàò íåéíîòî, êîåòî áåøå êàòî öâåòå, ïðåêðàñíî êàòî ñîíåò. Áåçóìèåòî äà ïðîëåÿò êðúâòà é, äà ðàçêúñàò ïëúòòà é, äà îòðîâÿò ãðúäòà é ãè ïðàùàøå ñðåùó âúîðúæåíèÿ âàìïèð êàòî ñòàäî ñâèíè. Ïúðâèòå òåëà, êîèòî òÿ ïðèãîòâè çà âå÷åðÿòà íà äâà ñòàðè ëåøîÿäà, îáè÷àùè äà ñè ïðèêàçâàò â òúìíàòà íîù, çàñòàíàëè íà íÿêîè êëîí, áÿõà íÿêîëêî ìúæå, êîèòî èìàõà íàâèêà äà çàåìàò ïúðâèòå ìåñòà â òåàòúðà, çà äà âèæäàò ïî-äîáðå îáëåòèòå â ïðîæåêòîðíà ñâåòëèíà òåëà íà áàëåðèíèòå. Òå èçãàðÿõà îò óäîâîëñòâèå êàê ñàìî ñëåä ÷àñ ùå ñúáëåêàò ñúñ ñâîèòå ëåïêàâè îò êàðòè ðúöå Æóëèåòà, Êëåîïàòðà, Åñìåðàëäà… Áåçóìíà íàñëàäà é äîñòàâÿøå äà çàùèòàâà ñâîåòî ïðåêðàñíî òÿëî, ñúçäàäåíî äà áúäå âåíåö íà òâîðåíèåòî. Äâèæåíèÿòà, êîèòî ìîæåøå äà ïðàâè ñ íåãî ÿ âëóäÿâàõà äî óìîïîìðà÷åíèå. Óìèðàøå äà ÷óâñòâà óíèêàëíèÿ æèâîò íà âñÿêà åäíà êëåòêà îò íåãî, äà óñåùà ñòðàøíîòî âúëíåíèå íà ñúðöåòî ñè, ïðåèçïúëíåíî îò æåëàíèå äà ñúõðàíè äîñòîéíñòâîòî íà ñâîÿòà íåæíà ãîñïîäàðêà, ñúçäàäåíà öÿëàòà äà îáè÷à. Ìèíóòèòå, çà êîèòî æàäóâàøå êàòî ñúðíà çà âîäíè ïîòîöè è â êîèòî áåøå äëúæíà äà çàùèòàâà ñ äóøàòà ñè ðàçöúôòÿëîòî êàòî êðàñèâà ðîçà òÿëî îò ñòîòèöè ïîáåñíåëè ðúöå, êîèòî çàãóáèëè íàäåæäà äà äîêîñíàò ìåêàòà ìó êîæà, äàâàõà æèâîòà ñè ñàìî è ñàìî äà óñïåÿò äà ãî ðàçñåêàò, äà ãî âçðèâÿò, äà ãî ðàçêúñàò, è äà íàñèòÿò æàäíàòà ñòîìàíà ñ êðåõêàòà é ïëúò, ÿ èçïúëâàõà öÿëàòà ñ æèâîò, èñòèíñêè, èñòèíñêè æèâîò. Îòíÿêúäå äîëåòÿ ìóçèêà. Íÿêîé ñâèðåøå ìíîãî òèõî íà öèãóëêà è óñïîêîÿâàøå âëóäåíèòå é íåðâè îò êðúâòà, êîÿòî ñå ïðîëèâàøå íàîêîëî. Íî åòî ïîÿâè ñå íÿêàêâî ñòàð÷å. Áåøå öÿëîòî ñãúð÷åíî, åäèíèÿò ìó êðàê áåøå èçñúõíàë, êîåòî ãî êàðàøå äà ïúëçè ïî êîðåì êàòî äðèïà. Ìèðèøåøå óæàñíî, ñÿêàø õèëÿäè äÿâîëè ñè áÿõà óñòðîèëè ïèðøåñòâî â ñúðöåòî ìó. Òàêèâà ñúùåñòâà ÷åñòî ìîãàò äà ñå ñðåùíàò â ëèòåðàòóðàòà. Òå ñòîÿò ïî êðú÷ìèòå êàòî ïåòíà ïî îïëþòàòà îò ìóõè ìàñà è ñà ãîòîâè çà ÷àøà àëêîõîë äà ïðîäàäàò âñè÷êî íà ñâåòà. Ìîæå áè ïðèëè÷àò íà Îìèðîâèÿ Èð, èëè ãîñïîäèí Òåíàðäèå îò Êëåòíèöèòå. Òå ñà òúïêàíè, ðèòàíè, âëà÷åíè çà áðàäèòå îò âñè÷êè, ëèöàòà èì ñà ãðîçíè, êðèâè è ïðîïèòè ñ ïúïêè, íî èìà ñëó÷àè, êîãàòî çà íèùî íà ñâåòà íÿìà äà ñå îòêàæàò îò âúçìîæíîñòòà äà èçâúðøàò íå÷óâàíî çëîäåéñòâî, ãîòîâè ñ öåíàòà íà íàé-ãîëåìè óíèæåíèÿ äà ñå ñäîáèÿò ñ âúçìîæíîñòòà òå äà èçâúðøàò ïúðâîðîäíèÿ ãðÿõ, äà îòêúñíàò íàé-ñî÷íàòà ÿáúëêà è äà çàáèÿò ïåòòå ñè îñòàíàëè çúáè â ñî÷íèÿ ïëîä è òå äà äàäàò ïðåäàòåëñêà öåëóâêà íà Òîçè, Êîéòî, óâè, è íèå ÷åñòî ïðåäàâàìå äîðè çà ïî-ìàëêî îò òðèäåñåò ñðåáúðíèêà. Ñòðàøíî ñå âáåñè Âèçàíòèíà êàòî âèäÿ òîçè ïî÷òè èçãíèë ÷åðåï, äðúçíàë äà çàÿâè ïðàâîòî ñè è òîé êàòî âñÿêî ïðîòèâíî ñúçäàíèå äîðè íå ñàìî äà ïðîíèæå èëè äîêîñíå íåéíîòî êðàñèâî òÿëî, íî äà ãî îâëàäåå, äà ìó ñòàíå ãîñïîäàð, äà ñå íàñëàäè íà òîïëèíàòà ìó, äà ïîìèðèøå àðîìàòà ìó, äà èçïèå íåêòàðà ìó. Íèêîãà îáà÷å â ñâåòîâíàòà ëèòåðàòóðà ãíåâúò íå å íîñèë íèùî äîáðî çà ãåðîèòå. Âèçàíòèíà çíàåøå òîâà, íî òîëêîâà ñå áåøå âáåñèëà íà òîâà íàãëî ñúùåñòâî, ÷å ñúñ ñòðàøåí ÿä íà ïîëóäÿëà õàðïèÿ çàáè ìå÷à ñè ñ äâå ðúöå â íåãî. Çíàåøå, ÷å íå òðÿáâàøå äà ïðàâè òîâà, çíàåøå, ÷å ïî òîçè íà÷èí ñå èçëàãàøå íà ñèãóðíà ñìúðò, íî ñúðöåòî é ñå ïðúñêàøå îò ÿä. Öèãóëêàòà ïî÷òè íå ñå ÷óâàøå. Ìå÷úò é ñå çàáè äúëáîêî â òÿëîòî ìó è çàñåäíàë íÿêúäå ìåæäó êðèâèòå ìó ðåáðà. À òðÿáâàøå ëåêà êàòî âÿòúð, äîðè áåç äà ãî óäîñòîè ñ ïîãëåä, äà ïðåìèíå ïîêðàé íåãî, à ìå÷úò é, ïî-íåæåí îò ïîëúõ, äà ñå ïëúçíå ïî àðòåðèèòå ìó. Ïî òîçè íà÷èí ùåøå ëåñíî äà èçáåãíå òåæêàòà ïèêà, êîÿòî ñå ñòîâàðâàøå íàä íåæíîòî é òÿëî. Òÿ âåäíàãà ñúîáðàçè, ÷å àêî ñå îïèòà äà íàïðàâè äîðè è íàé-ìàëêî óñèëèå äà èçâàäè îðúæèåòî ñè, ñòóäåíîòî æåëÿçî ùåøå äà ÿ ðàçêúñà êàòî ãîðåùà âúëíà, ðàçáèâàùà ñå â îñòðà ñêàëà. Áúðçî ñå ïðåìåòíà íàçàä… Õëàäåí âÿòúð ïðåìèíà ïî êîæàòà é êàòî êðèëî íà ñìúðò. Ñúðöåòî é èçòðúïíà. Ãðàìàäíî ÷óäîâèùå çàìàõâàøå ñ îãðîìíà ãðàáëèâà ïèêà ñðåùó íåÿ. Òÿ îòñòúïâàøå íàçàä, íî öÿëàòà òðåïåðåøå êàòî ëèñò, êðàêàòà é ïðåìàëÿõà è âñåêè ìèã ùÿõà äà ÿ îñòàâÿò. À è íå ìîæåøå äà îòñòúïâà êîé çíàå êîëêî, çàùîòî îáåçêóðàæåíàòà òúëïà èçâåäíúæ ñå îêîïèòè è çàïî÷íà äà ïðåïðå÷âà ïúòÿ é. ×óäîâèùåòî ñ ïèêàòà ïðèëè÷àøå íà åäúð ìúæ ñ ãúñòà ðúæäèâà áðàäà, öÿëàòà ïðîïèòà ñ áèðà. Ïî çàïîòåíàòà ìó ïëúò áÿõà ïîëåïíàëè òðóïîâå íà ìóøèöè, óáèòè îò ëþáîâ ñè êúì âèíåíèòå èçïàðåíèÿ, êîèòî ñå íîñåõà êàòî ðàçâàëåí îöåò îò öÿëîòî ìó òÿëî. Êàòî ÿ âèäÿ îáåçîðúæåíà è áåççàùèòíà ìúæúò èìàøå âúçìîæíîñò äà äîïóñíå íàé-ãîëÿìàòà ãðåøêà â æèâîòà ñè – äà çàõâúðëè ïèêàòà ñè è äà ñå îòäàäå íà èçêóøåíèåòî äà èçïèå äî êàïêà ñëàäîñòíèÿ ïðàøåö, ñáðàí ïî óñòíèòå íà ìîìè÷åòî. Íèùî òàêîâà îáà÷å íå ñå ñëó÷è. Òîé èñêàøå äà ÿ óíèùîæè, èñêàøå äà ÿ óíèùîæàâà. Âå÷å ãîðåøå îò íàñëàäà êàê ñòóäåíàòà ñòîìàíà ùå ïîòúíå äúëáîêî â íåéíîòî íåæíî êàòî êîïðèíà êðàñèâî òÿëî, êàê íåïîïðàâèìî ùå óíèùîæè íåãîâîòî ïðåêðàñíî åäèíñòâî, íåãîâîòî áåçóìíî æåëàíèå äà äèøà, äà ñå äâèæè, äà æèâåå. Âå÷å ÷óâàøå íåéíîòî ïðåäñìúðòíî ñòåíàíèå è âèæäàøå êàê êðúâòà é êúïåøå òåæêîòî æåëÿçî êàòî ïðîëèâåí äúæä. Âèçàíòèíà ïîáåñíÿ. Êðúâòà é êèïíà. Êàòî áåçóìíà ñå õâúðëè íà øèÿòà íà ìúæà è çàáè îñòðèòå ñè çúáè â äåáåëàòà êîæà ïîä ñî÷íàòà àðòåðèÿ. ×îâåêúò ïîáåëÿ. Êàòî ìðúñíà ðåêà, êàòî ñòàäî ñâèíå êðúâòà ìó ñå ñóðíà â îãëàäíÿëîòî òÿëî.
Íåêà ðàäîñòòà ñèÿå â î÷èòå òè, ïðåêðàñíà ðîçà!
Áåíåäèêò.
1787ã.


Çäðàâåé, Áåíåäèêò!
Vio. We men may say more, swear more; but indeed
Our shows are more than will, for still we prove
Much in our vows, but little in our love.

(Twelfth night, Shakespeare)

Òîé èçëåçå îò òåàòúðà çàìàÿí, î÷àðîâàí, âëþáåí. Ïðåêðàñíàòà èãðà íà ìîìè÷åòî áåøå ïðåîáðàçèëà öÿëîòî ìó ñúùåñòâî è áåøå âëîæèëà â ñúðöåòî ìó ïëàìúêà íà èçêóøåíèåòî. Çàïî÷íà èçêëþ÷èòåëíî òåæêà áîðáà ñúñ ñåáå ñè. Òîé ÿ îáè÷àøå, íî àêî ÿ îáè÷àøå èñòèíñêè, òðÿáâàøå äà ñå ðàçäåëè ñ æèâîòà ñè. Ñ æèâîòà ñè, êîéòî áåøå ïîëó÷èë òúé ñêîðî îòíîâî êàòî áåçóìíî ñêúï ïîäàðúê. Òðÿáâàøå äà èçáèðà ìåæäó æèâîòà è ñìúðòòà, èëè ìåæäó æèâîòà è ëþáîâòà. Ãîñïîäè, êàêúâ ñëàäúê èçáîð! Äà îòäàäåø æèâîòà ñè çàðàäè ñâîÿòà âúçëþáåíà, êîÿòî îáè÷àø áåçóìíî, òî÷íî êàêòî å êàçàë ñâ. Èîàí …Ëþáîâòà ïîçíàõìå ïî òîâà, ÷å Òîé ïîëîæè çà íàñ äóøàòà Ñè: è íèå ñìå äëúæíè äà ïîëàãàìå äóøèòå ñè çà áðàòÿòà. (²Èîàí.3:16) Òÿ áåøå âåíåö íà òâîðåíèåòî, ïðåêðàñíî ñúçäàíèå, âúçëþáåíà íà Áîãà. Íî çà äà ñå îáè÷à òàêîâà ïðåêðàñíî ìîìè÷å, íà êîåòî àíãåëèòå ñ òàêîâà óäîâîëñòâèå ïðèíàñÿò ìîëèòâèòå ìó êúì Òâîðåöà, çàùîòî áÿõà ÷èñòè êàòî ñúëçà, êàòî ðîñà, êàïíàëà â öâåòà íà ðîçà, òðÿáâà äà ñè ñâåòåö. À òîé, êàê ìîæåøå äà áúäå ñâåòåö â òîâà íîâî òÿëî? Íàëè, çà äà æèâåå òðÿáâà äà óáèå, òðÿáâà äà îòíåìå ÷óæä æèâîò, òðÿáâàøå ìó êðúâ. Âÿðíî, âÿðíî, ÷å èìàøå ìíîãî ãðåøíèöè ïî çåìÿòà, íî ïðåñòúïëåíèåòî ñè å ïðåñòúïëåíèå. Íå, íå ìîæåø äà ñè ñâåòåö â òîâà òÿëî, à çíà÷è íå ìîæåø äà îáè÷àø. Íî ìîæåø, íî ìîæåø äà óìðåø, çàðàäè ëþáîâòà, à êîëêî ìàëêî õîðà ìîãàò äà ñè ïîçâîëÿò òîâà. Ñÿêàø òîâà áåøå íàé-ãîëåìèÿò ïîäàðúê, îùå â ïúðâàòà ìèíóòà íà ñâîÿ íîâ æèâîò òîé ñå âëþáè è îùå ñúùàòà íîù ùåøå äà ãî îòäàäå çàðàäè íàé-ãîëÿìàòà öåííîñò â íåãî – ëþáîâòà! Òàêà ðàçñúæäàâàøå Êîíñòàíòèí, íî îùå íèêîãà íå áåøå èçïèòàë ãëàä! Èçâåäíúæ ñå ñòðåñíà. Áåøå ÿ ïðîñëåäèë áåç ñàì äà ñúçíàâà òîâà. Ñòîìàõúò ìó ïðîñòúðãà.  ìèã ïî÷óâñòâà ñòðàøåí ãëàä. Ñúçíàíèåòî ìó ñå ïîìðà÷è. Èçâåäíúæ â íåãî íå îñòàíà íèòî åäíà ìèñúë, êîÿòî õîðàòà íàðè÷àò ñâåòëèíàòà íà ÷îâåêà. Òðè òèõè óäàðà îòåêíàõà íà âðàòàòà é…
Êðàñèâà íîù æåëàå,
Áåàòðè÷å!



Çäðàâåé, Áåàòðèñ!
Ñòàíàõ äà îòâîðÿ íà ìîÿ âúçëþáåí;
îò ðúöåòå ìè êàïåøå ñìèðíà, îò ïðúñòèòå
ìè êàïåøå áëàãîóõàííà ñìèðíà âúðõó
äðúæêàòà íà êëþ÷àëêàòà.

(ÏÏ.5:5)

Òîé ùå äîéäå êàòî âÿòúð è ùå ñå çàèãðàå ñ êîñèòå ìè, ùå âèäè êîëêî ñúì õóáàâà, ùå âèäè êîëêî ñëàäîñòíî óõàå êîæàòà ìè, ùå óñåòè êîëêî ãîðåùî öåëóâàò óñòíèòå ìó è ùå ðàçáåðå êîëêî ìíîãî ãî îáè÷à ñúðöåòî ìè. Öÿëîòî ìè ñúùåñòâî ùå çàñèÿå îò ùàñòèå êàòî âèäÿ ïðåêðàñíèòå ìó î÷è, êàòî ÷óÿ ïðåêðàñíèÿ ìó ãëàñ, êîéòî ùå êàæå: ãúëúáèöå ìîÿ, ïîêàæè ìè ëèöåòî ñè, äàé ìè äà ÷óÿ ãëàñà òè, çàùîòî ãëàñúò òè å ñëàäúê, à ëèöåòî òè ïðèÿòíî. Çà òîâà ùå ñå ïðèãîòâÿ, ùå óêðàñÿ ñâåùíèêà, ùå ñëîæà áëàãîóõàííè èíäèéñêè ñâåùè, ùå çàïàëÿ òàìÿí (fancy) è ùå çàïî÷íà äà ñå ïðèãîòâÿì. Ñúðöåòî é áèåøå êàòî ïîëóäÿëî. Äîðè ïðåäè ÷àñ, êîãàòî êðàñèâèÿò é æèâîò ìîæåøå äà îòëåòè çàâèíàãè îò íåéíîòî òîïëî òÿëî, ðàçñå÷åíî îò ñòóäåíàòà òåæêà ïèêà, íå èçïèòâàøå òàêîâà âúëíåíèå, òàêîâà áåçóìèå, òàêîâà áÿñíî ìîðå. Ùå óìèÿ íîçåòå ñè, ùå â÷åøà êîñèòå ñè, ùå íàìàæà êîæàòà ñè ñúñ ñìèðíà, çà äà áúäà æåëàíà çà ìîÿ âúçëþáåí êàòî ãðàäèíà. Ïðåäñòàâÿøå ñè, ÷å ëåæåøå íà ïÿñúêà, à âúëíèòå îáñèïâàõà ñ öåëóâêè ãîðåùîòî é òÿëî, èçïúëíåíî ñ áÿñíî æåëàíèå çà æèâîò. È ñÿêàø çâåçäèòå íå áÿõà íà íåáåòî, à ñâåòåõà â êîñèòå é êàòî ñêúïîöåííè êàìúíè. Ùå îáëåêà íàé-íåæíàòà ñè ðîêëÿ è ùå çàïðèëè÷àì íà êðàñèâà ðîçà, à ìîÿò âúçëþáåí ùå ìè êàæå: Êàêâîòî å êðèí ìåæäó òðúíå, òîâà å ìîÿòà âúçëþáåíà ìåæäó ìîìèòå. À ïúê àç ùå ìó êàæà: Êàêâîòî å ÿáúëêà ìåæäó ãîðñêè äúðâåòà, òîâà å ìîÿò âúçëþáåí ìåæäó ìîìöèòå. Ïîä ñÿíêàòà é îáè÷àì äà ñåäÿ, è ïëîäîâåòå é ñà ñëàäêè çà ãúðëîòî ìè. Óëèñàíà â òàêèâà ìèñëè òÿ ñåäíà íà ëåãëîòî è çàïî÷íà äà ÷èñòè êðúâòà îò îðúæèåòî ñè. Èçâåäíúæ òðè òèõè óäàðà îòåêíàõà íà âðàòàòà é…
Íåêà ðàäîñòòà ñèÿå â ñúðöåòî òè, êðàñèâà ðîçà!
Áåíåäèêò.


Çäðàâåé, Áåíåäèêò!
À êîéòî ïèå îò âîäàòà, êîÿòî Àç ùå ìó äàì, òîé
âîâåêè íÿìà äà îæàäíåå; íî âîäàòà, êîÿòî ìó äàì, ùå
ñòàíå â íåãî èçâîð ñ âîäà, êîÿòî òå÷å â æèâîò âå÷åí.

(Èîàí.4:14)

Âëåçå áëåäåí êàòî ïëàòíî. Âèåøå ìó ñå ñâÿò, óñòíèòå ìó ìàøèíàëíî øåïíåõà ìîëèòâà è ñàì íå ïîäîçèðàøå êàê öåëèÿò òîçè âèä âëóäÿâàøå ñúðöåòî íà íåãîâàòà âúçëþáåíà. Òÿ íå ñå ñäúðæà, ñãðàá÷è ãî èìïóëñèâíî, ïîãëåäíà ãî ñúñ ñèÿåùè îò ðàäîñò î÷è è ïîëåêà ãî öåëóíà. Ïîñëå áàâíî îòëåïè óñòíèòå ñè îò íåãîâèòå, îñòàâè ãî è ïîëåêà ñå îòäàëå÷è êúì ïðîçîðåöà. Òî÷íî íà åòàæà ïîä òÿõ æèâååøå ìîìè÷å, õîðèñòêà. Áåøå áîëíà è óòðå ùåøå äà óìðå. Òÿ çíàåøå òîâà, íî ñúâñåì íå ìèñëåøå çà ñìúðòòà. Óòðå èìàøå êîíöåðò, ìîæå áè íàé-âàæíèÿò â æèâîòà é. Ùåøå äà áúäå ñîëèñòêà. Ùåøå äà ïåå, ùåøå äà äàäå öÿëîòî ñè ñúðöå. ×ó ñå ïèÿíî. Öåëóâêàòà é ãîðåøå íà óñòíèòå ìó. Ñúðöåòî ìó òðåïåðåøå. Òðåñåøå ñå öÿëîòî ìó ñúùåñòâî. Òÿ áåøå ñ ãðúá. È èçâåäíúæ ëóííà ñâåòëèíà ïðîíèêíà ïðåç ïðîçîðåöà. Òÿ ñå îáúðíà… Âñè÷êî â ñòàÿòà ñå ïðåîáðàçè â ìèã. Áåøå îáëå÷åíà öÿëàòà â ñâåòëèíà, ñàìàòà òÿ áåøå ñâåòëèíà. Ðàäîñò áëèêàøå îò î÷èòå é, îò ÷åëîòî é, îò óñòíèòå é, îò ïðåêðàñíèòå é êúäðè! Òîé áàâíî çàïî÷íà äà ñå ïðèáëèæàâà êúì íåÿ, áåç äà ìèñëè, áåç äà ñå âëàäåå… Ïèÿíîòî òðåïåðåøå â ïðúñòèòå é, çâóöèòå ÿ èçïúëâàõà ñúñ ñèëà, ñàìî îùå íÿêîëêî ÷àñà, ñàìî îùå íÿêîëêî ñòîòèí ìèíóòè, äî êîíöåðòà, äî ïîñëåäíàòà é ïåñåí…
– Êîíñòàíòèí, Êîíñòàíòèí, îáè÷àòå ëè ìå? – ïîïèòà íåãîâàòà âúçëþáåíà. Òîé ïîòúðñè ðúêàòà é. Òÿ ïîå íåãîâàòà è ÿ ñòèñíà çäðàâî â äëàíòà ñè.
– Îáè÷àòå ëè ìå, Êîíñòàíòèí? – ñúâñåì òèõî ïîïèòà îòíîâî òÿ. Èçâåäíúæ ñå óïëàøè, ÷å íÿìà äà é îòãîâîðè. Öÿëàòà ñè õóáàâà, ìîÿ ìèëà, è ïåòíî íÿìà íà òåáå! – øåïíåøå òîé, íî óñòíèòå ìó îñòàâàõà áåçìúëâíè. Òÿ ñâåäå î÷è, åäâà äèøàøå, ðúêàòà é çàïî÷íà äà ñå èçïëúçâà îò íåãîâàòà. Âñå ïàê ñúáðà ñèëè, ïîâäèãíà ãëàâà è îòíîâî ãî ïîïèòà:
– Îáè÷àòå ëè ìå, Êîíñòàíòèí? – êàòî íå ïîëó÷è îòãîâîð òÿ îáãúðíà òÿëîòî ìó è áàâíî ñå ñâëå÷å â íîçåòå ìó. Ïî÷òè íå äèøàøå. ×óâàøå ñå åäèíñòâåíî ïèÿíîòî. Âèçàíòèíà ñå ìîëåøå. Èçâåäíúæ òîé ñå ñåïíà êàòî ïîðàçåí. Áîæå, êàêâî ùÿõ äà ñòîðÿ ñ íåÿ! Ëþáîâòà å ñèëíà, ëþáîâòà òðÿáâà, òðÿáâà äà æèâåå, ëþáîâòà òðÿáâà äà æèâåå! Òîé ÿ ïîãëåäíà, ñ áåçêðàéíî ìîùíî óñèëèå íà âîëÿòà ñè îâëàäÿ òÿëîòî ñè äà íå òðåïåðè, õâàíà ÿ çà ðúêàòà è ÿ èçïðàâè. Òÿ ãî ïîãëåäíà. Ñúðöåòî è ñå èçïúëíè ñ íàäåæäà, ñ ðàäîñò, ñ ùàñòèå. Ïîñëå îòíîâî íàâåäå ãëàâà è íåæíî ñå îñòàâè äà ÿ öåëóíå.

***
Ïîëîæè ìå êàòî ïå÷àò íà ñúðöåòî ñè, êàòî
Ïðúñòåí íà ðúêàòà ñè, çàùîòî ëþáîâòà
å ñèëíà êàòî ñìúðò; ðåâíîñòòà ëþòà êàòî
ïðåèçïîäíÿ; ñòðåëèòå é ñà ñòðåëè îãíåíè;
òÿ å ïëàìúê ìíîãî ñèëåí. Ãîëåìè âîäè íå
Ìîãàò óãàñè ëþáîâòà, è ðåêè íå ùå ÿ çàëåÿò.

(ÏÏ.8:6,7)

Õîðèñòèòå çàåõà ìåñòàòà ñè. Ìàëêàòà ñîëèñòêà áåøå ãîòîâà äà îòäàäå öÿëîòî ñè ñúùåñòâî â òîçè êîíöåðò. Òÿ îáà÷å áåøå óäèâèòåëíî ñïîêîéíà, ñÿêàø íå áåøå ïðåêàðàëà öÿëàòà íîù â ìîëèòâà, ñÿêàø íå áåøå ñâèðèëà öÿëà íîù íà ïèÿíîòî, ñÿêàø íÿìàøå äà óìðå ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè. È åòî, òå âëÿçîõà, äúðæåéêè ñå çäðàâî çà ðúöå, ñÿêàø ñòðàõóâàéêè ñå äà íå ñå èçãóáÿò åäèí äðóã. Òÿ íîñåøå ãîëÿì áóêåò îò ðîçè, à òîé âå÷å âúçâðúùàøå ñèëèòå ñè. Âå÷å íå áåøå òàêà áëåä. Êðúâòà é òå÷åøå âúâ âåíèòå ìó êàòî ñïîêîéíà è âÿðíà ðåêà, à íåãîâàòà øåïíåøå ìîëèòâè â íåéíîòî ëþáÿùî ñúðöå. Òå çàåõà ìåñòàòà ñè. Äèðèãåíòúò ïîäàäå òîí è òúðæåñòâåíàòà åâõàðèñòèéíà ñëóæáà çàïî÷íà. Èìàøå ñòðàõîòåí ãëàñ, ñòðîåí, ñèëåí, âåðåí. Ïååøå îò öÿëîòî ñè ñúðöå, öÿëàòà ñå áåøå ïðåâúðíàëà â ìóçèêà, â àíãåë, â ïðåêðàñíà ôåÿ. Î÷èòå é ñå áÿõà íàïúëíèëè ñúñ ñúëçè, êîèòî ñâåòåõà êàòî ïåðëè â çåíèöèòå é. Òîé ñòîåøå îòäÿñíî, à òÿ îò ëÿâî íà íåÿ. È òÿ èìàøå ÷óâñòâîòî, ÷å ñå íàìèðà âúâ âåëèêîëåïíà êîíöåðòíà çàëà, ïîä ñâåòëèíèòå íà õèëÿäè ïðîæåêòîðè, à âñè÷êè áÿõà ïðèòàèëè äúõ, î÷àêâàéêè íåéíîòî èçïúëíåíèå. Öÿëàòà, öÿëàòà áåøå áëàãîäàðñòâåíà ïåñåí. Êàê é ñå èñêàøå îáà÷å ïåñåíòà äà íå ñâúðøâà, êàê é ñå èñêàøå äà ïåå, äà ïåå öÿë æèâîò êàòî õåðóâèì. Âñåêè åäèí òîí ïúëíåøå ñúðöåòî é ñúñ ñúëçè, à âñÿêà åäíà îò òÿõ áåøå áëàãîäàðåíèå, ÷å ÿ èìà, ÷å å íåéíà, íà íåéíîòî ñúðöå, â íåéíîòî ñúðöå, â íåéíîòî ñúùåñòâî, ïîñâåòåíî íà ñâåòà. È èçâåäíúæ òÿ ïîæåëà äà áúäå íåãîâà, äà îòäàäå öÿëîòî ñè ïðåêðàñíî ñúùåñòâî, ñúòâîðåíî îò Áîãà êàòî ïðåêðàñíî äèõàíèå, â íåãîâèòå ðúöå. Òÿ ïîæåëà äà èçãóáè ñâîÿ æèâîò, äà ñå îòêàæå îò áåçóñëîâíîòî ïðàâî íà íåãî è äà çàæèâåå åäèíñòâåíî ñ æèâîòà íà ñâîÿ âúçëþáåí. Ïîæåëà äà ñúùåñòâóâà äîòîãàâà, äîêàòî è òîé ñúùåñòâóâàøå, è äîðè íå äîêàòî è òîé ñúùåñòâóâàøå, íî äîêàòî ÿ îáè÷àøå è é ïîçâîëÿâàøå äà ñúùåñòâóâà â íåãî. Ñëó÷è ñå íåùî ñòðàøíî! Èçâåäíúæ òîé ñòàíà îòãîâîðåí çà ñúäáàòà íà åäíî áåçêðàéíî âúçëþáåíî îò Áîãà ñúùåñòâî, ñúòâîðåíî êàòî âåíåö íà òâîðåíèåòî, åäíî ñúùåñòâî, êúì êîåòî Áîã ïðîÿâÿâàøå òàêàâà ðåâíîñò, ÷å ïîäîáíî íà ñêúïåðíèê åâðåèí ùåøå äà èçèñêà íåïîñèëåí çà äóøàòà íà âñÿêî åäíî ÷îâåøêî ñúùåñòâî îòêóï, àêî áúäå îñêúðáåíî è ñ íàé-ìàëêàòà äóìà. Âúïðîñúò çà æèâîòà, êîéòî ìó áå îòíîâî ïîäàðåí ñàìî ïðåäè íÿêîëêî ÷àñà, èçâåäíúæ ïðèäîáè èçêëþ÷èòåëíî ãîëÿìî çíà÷åíèå. Òîé ñòàíà îòãîâîðåí çà öåëèÿ ñâÿò, ñúòâîðåí â íåãî êàòî òâúðäå äîáúð, ñòàíà îòãîâîðåí çà ñâåòîñòòà íà Èåðóñàëèì, îáåùàí ñëèçàù îò íåáåòî, ñòúêìåí êàòî íåâåñòà, ïðåìåíåíà çà ñâîÿ ìúæ. Æèâîòúò ìó ïðèäîáè èçêëþ÷èòåëíî ðåëèãèîçåí ñìèñúë. Òîé òðÿáâàøå äà æèâåå, äà æèâåå çà Áîãà, çà äà áúäå òÿ, çà äà ÿ èìà, çà äà ñúùåñòâóâà, çà äà áúäå âåíåö íà òâîðåíèåòî òàçè, êîÿòî ãî èìàøå è êîÿòî ãî îáè÷àøå, è êîÿòî áåøå íàé-êðàñèâàòà âúçëþáåíà íà çåìÿòà, çàùîòî áåøå âúçëþáåíàòà íà íåéíèÿ Ëîðä, êîéòî áåøå íàé-äîñòîéíèÿò âúçëþáåí íà ñâåòà, çàùîòî èìàøå ùàñòèåòî äà îáè÷à íàé-îáè÷àíèÿ îò Áîãà àíãåë, ñâîÿòà íåæíà Ëåéäè. Çà ïúðâè ïúò ñå ñëó÷âàøå òàêîâà ñòðàøíî ñúáèòèå – äâå ÷îâåøêè ñúùåñòâà, êîèòî áåçóìíî îáè÷àõà æèâîòà, ðàçìåíèõà ñâîèòå áåçñìúðòíè äóøè çà ëþáîâ, òúé êàòî ïîâÿðâàõà, ÷å â ëþáîâòà ùå íàìåðÿò æèâîò âå÷åí. À âå÷åí æèâîò å òîâà, äà ïîçíàâàò Òåáå, Åäíîãî Èñòèííàãî Áîãà, è ïðàòåíèÿ îò Òåáå Èèñóñà Õðèñòà; (Èîàí17:3) äà áúäàò ñâåòè, êàêòî å ñâÿò åäíè÷êèÿò òåõåí Áîã, äà áúäàò ñâåòèëíèöè â ñâåòà. Òîé ñòèñíà çäðàâî ðúêàòà é. Âå÷å áÿõà ãîòîâè äà æèâåÿò… äà æèâåÿò âå÷íî. Ñëóæáàòà ïðèâúðøè, ñîëèñòêàòà íàïðàâè äâå êðà÷êè è êàïíà êàòî ñúëçà ïðåä òÿõ.
Çàâåñà.
Âëàäèìèð Âîðîíñêè


Ïóáëèêóâàíî îò railleuse íà 19.05.2007 @ 09:06:44 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åðîòèêà

» Ìàòåðèàëè îò
   oberonus

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 14:12:29 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Love story" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Love story
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 05.07.2007 @ 14:14:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çà ïîðåäåí ïúò ñå óáåæäàâàì, ÷å ìíîãî ñòîéíîñòíè íåùà ñå ïðîïóñêàò â ñàéòà, à çà òîâà êàêâè ñå âúçõâàëÿâàò, ùå ïðåìúë÷à. Êàêòî è äà å, ìíîãî ñå ðàäâàì, ÷å òå îòêðèõ, ïèøåø òîëêîâà ðàçëè÷íî è èíòåðåñíî. Ìå÷òàÿ ñè çà ìàëêî ñâîáîäíî âðåìå, â êîåòî äúëãî è áàâíî ùå ïðî÷åòà âñè÷êè íåùà, êîèòî ñè ïóáëèêóâàë.
Èìà íåùî òúæíî â èçòúí÷åíàòà òè íåïîêîëåáèìîñò äà èçäèãíåø ëþáîâòà íàä âñè÷êî çåìíî è òëåííî, íèå òóê íà çåìÿòà, íèìà íå ÿ çàñëóæàâàìå çà ïî-äúëãî îò ìèã?
Ïîçäðàâè! (ñåãà ðàçáðàõ, ÷å ñè â Èòàëèÿ è âå÷å èñêðåíî òè çàâèäÿõ, àç ùå õîäÿ çà ìàëêî ïðåç àâãóñò è íå çíàì êàê ùå äî÷àêàì!)


Re: Love story
îò oberonus íà 05.07.2007 @ 14:44:49
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://en-gb.facebook.com/voronsky
Î, áëàãîäàðÿ òè! Íàèñòèíà áè áèëî õóáàâî, ÷å äà ìîæåøå çà ïîâå÷å îò ìèã, íî çà ñúæàëåíèå õîðàòà èçáèðàò êàðèåðàòà èëè ïðåäïî÷èòàò äà äðóãè íåùà, êîèòî óæ áèëè ïî-çíà÷èìè. Ìèñëÿ, ÷å Âë. Ñîëîâüîâ áåøå êàçàë, ÷å áè áèëî àáñóðäíî ïðèìåðíîí Øåêñïèð äà æèâåå âå÷íî è öÿëà âå÷íîñò äà ïèøå ïèåñè, èëè Íàïîëåîí öÿë æèâîò äà âîäè âîéíè. Êîëêîòî è âåëèê äà å ÷îâåê â êàðèåðàòà ñè, òÿ ñúïîñòàâåíà ñ âå÷íîñòòà íÿìà ñìèñúë, çà ðàçëèêà ìîæå áè îò ëþáîâòà.
Î, ñòðàõîòíî å, ÷å ùå ïîñåòèø Èòàëèÿ! Òîëêîâà êðàñîòà èìà â òàçè ñòðàíà! Ñðåäèçåìíîìîðèåòî å òîëêîâà õóáàâî, ìàêàð ÷å àç âå÷å èçïèòâàì óæàñ, ÷å ìîæå áè ìíîãî ñêîðî ùå òðÿáà äà çàãóáÿ è íåãî.
À òè ïðåäïîëàãàì ïðåâåæäàø îò èòàëèíàñêè, õóäîæåñòâåíà ëèòåðàòóðà ëè?
Ïîçäðàâè!

]


Re: Love story
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 05.07.2007 @ 15:04:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çàñåãà íå ïðåâåæäàì êîé çíàå êîëêî îò èòàëèàíñêè, äîðè äà ñå íàëîæè, íå å õóäîæåñòâåíà ëèòåðàòóðà, óâè, à ñàìî ñêó÷íè òåõíè÷åñêè òåêñòîâå çà ïîìïè, êîíâåéåðè è äð. Âñúùíîñò èòàëèàíñêèÿ îùå ñè ãî äîó÷âàì, îáà÷å ìè å ãîëÿìà ñòðàñò, à ñúì ïðåâîäà÷êà îò àíãë. êúì åäíà ôèðìà çà èíæåíåðèíã. Êàêâî äà ñå ïðàâè, ïîíÿêîãà ñå íàëàãà ÷îâåê äà ñå ïðåïèòàâà ñúñ ñêó÷íè íåùà, íî çàùî òðÿáâà äà èçáèðà ìåæäó êàðèåðàòà è ëþáîâòà, íå ðàçáðàõ, íÿìà ëè êàê äà ãè ñúâìåñòè? Àç ñúì ÿâíî áåçíàäåæäíà ðîìàíòè÷êà, âñå îùå âÿðâàì, ÷å å âúçìîæíî ëþáîâòà äà òðàå ïîâå÷å îò äúõ õàðìîíèÿ è äà íå áúäå óáèòà îò áèòîëîãèÿòà. Êàêòî è äà å, çàùî ùå ñè ãóáèø Ñðåäèçåìíîìîðèåòî, êîé ìîæå äà òè îòíåìå íåùî, êîåòî îáè÷àø, ÷å òî ñè å âúòðå â òåá, òî ñè å òâîå. Àêî èñêàø, ïèøè ìè íà violetcv@gmail.com, òóê ìàëêî ñå îëÿõìå.
Ïîçäðàâè, Öâåòè

]