Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 1
Всичко: 863

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНашият спасител
раздел: Поезия
автор: RIMOZA

От земна майка Той е роден,
от Божествен баща благословен,
свят дар в сърцата ни вграден,
да бъде бяла светлина отреден,
която в тъмното на душите свети,
и ни дарява надежда в дни нелеки,
да преодоляваме грешните пътеки,
да помним винаги божиите завети,
с щедра прошка врага си да победим,
любовта в душите си да съхраним,
и за облаците небето да не виним,
венеца трънен в неговите коси,
винаги да ни спомня земните суети,
нека завистта, подлостта и лъжата,
да прогоним надалеч от сърцата,
разпънат на голготски кръст без вина,
с кръвта си Той изкупи човешката злина,
затова смъртта му в безсмъртие ще блести,
и ще бъде бял компас в нашите очи,
който само напред към добро ще ни води,
за да оцелеем в бурите на земните несгоди.


Публикувано от Administrator на 08.04.2007 @ 11:53:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   RIMOZA

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.74
Оценки: 87


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:36:57 часа

добави твой текст
"Нашият спасител" | Вход | 16 коментара (52 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нашият спасител
от CkumHuk (qwerty@yahoo.com) на 16.04.2007 @ 13:08:27
(Профил | Изпрати бележка) http://raznipix.hit.bg/mypik1.jpg
След като напоследък посъбрах критики за коментарите си , сега ще опитам по-учтиво да се изкажа, за да не бъда погрешно разбран-прочетох няколко твои творби. Прави впечатление тематиката. Но всеки има право да пише за каквото си иска и както си иска. Това, което ми се иска да изкоментирам-аз немога да пиша в рими-дори не се и опитвам, а в този сайт римите само на един автор са ме впечатлили невероятно много (ако искаш прочети стихотворения на osi4kata).
Съжалявам , ако те обиждам , но начинът по който римуваш ми изглежда тромав (държа да знаеш, че не критикувам тематиката!). Едва ли някой добър литературен критик може да отрече, че едно стихотворение е хубаво, когато римата се лее, лее... Свободна като река. Стегнатостта на стиха , която налагаш не позволява на въображението да се развихри... Поставяш природната стихия в рамки и тя се превръща в канал-водата си тече, но липсва почти всичко друго от привлекателността на реката. Не откривам хармония и в четирикратната рима (още в началото), завършваща на "-ен", нито в по-нататъшната (трикратна рима), завършваща на "-им". Не съм специалист, както казах, но от гледна точка на изкуството, както аз го разбирам, все пак мога да си кажа мнението и то е, че за да се пише на религиозна тематика, човек трябва да е много по-критичен към творбите си.



Re: Нашият спасител
от rimoza на 16.04.2007 @ 18:39:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара ! :))
Не е задължително да пиша по начин,
кайто да се харесва на всички... :))
Ако всички пишехме спазвайки правилата, които
ти одобряваш, точно тогава щяхме всички да бъдем
една луксозна река (или канал), течаща(течащ)
по законите на всички скучни правила, измислени
от такива "доброжелатели" като тебе... :)) Красотата
е в разнообразието, а не в еднообразието, колкото
по различни стилове има, толкова по-добре. Ако
всички пишехме като твоята любимка, точно тогава
нямаше да има привлеклекателност "реката на поезията",
тя щеше да бъде толкова съвършена и скучна, че щеше да прилича
на изкуствена и нямаше да притежава чара на естественото
многообразие, което задължително съдържа в себе си
несъвършенството като най-висша форма на отражение на
реалния живот. Субективното художествено отразяване на
обективната действителност около нас не трябва непременно
да бъде в лъскава поетична опаковка, достатъчно е да докосва
сърцето...

]


Re: Нашият спасител
от CkumHuk (qwerty@yahoo.com) на 16.04.2007 @ 22:29:24
(Профил | Изпрати бележка) http://raznipix.hit.bg/mypik1.jpg
Не ми е известно да има универсален начин на писане, за да се харесва на всички от първия до последния ред. Аз незнам много за правилата за писане,както казваш, само изразявах мнение. Относно разнообразието си права-не ми е приятно да призная, но хората харесват дори чалга. Няма да споменавам, че неприлично голяма част от музиката за тези песни вече е била измислена от друг, а на български само е добавен често бездарен текст, който хората "чуват" само през очите. Възможно е и някой да го мисли за изкуство-хора всякакви. Относно последното ти изречение съм напълно съгласен-и за мен е най-важно да докосва. Да има въздействие върху читателя, поредлагайки му нова гледна точка, а не утъпканата пътека на старото познание.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 17.04.2007 @ 00:15:34
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има право на собствена гледна точка за живота без значение
дали е традиционна или осъвременена, всеки има собствени
естетически критерии и собствен вкус, това което на теб ти харесва
не е задължително да харесва на мен и обратното... :))
Всеки има право на избор, щом не ти харесва стила на даден автор
не го чети, не е етично да му налагаш и натрапваш твоя вкус и твоите
предпочитания, това е рецептата за толерантни отношения в сайта.
Един художествен такст може да бъде интерпретиран
по различни начини, защото той е проекция на субективните естетически ценности, които са индивидуални за всеки читател.
е заложено в него самия като духовна нагласа и ако не го намери
в един автор намира го в друг. Сайта предоставя богат избор и
и възможност да четеш това, което ти доставя удоволствие, без
да пречиш на другите да правят същото. И няма нищо лошо в това
аз да харесвам един автор, а ти да харесваш друг.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 17.04.2007 @ 00:29:19
(Профил | Изпрати бележка)
Да се чете:

"И точно това е хубавото, че всеки търси да открие
това, което е заложено в него самия като духовна нагласа
и ако не го намери в един автор намира го в друг."

Имам проблем с нета, някаква техническа неизправност,
за което моля да бъда извинена.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 17.04.2007 @ 06:42:27
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има право на собствена гледна точка за живота без значение
дали е традиционна или осъвременена, всеки има собствени
естетически критерии и собствен вкус, това което на теб ти харесва
не е задължително да харесва на мен и обратното... :))
Всеки има право на избор, щом не ти харесва стила на даден автор
не го чети, не е етично да му налагаш и натрапваш твоя вкус и твоите
предпочитания, това е рецептата за толерантни отношения в сайта.
Един художествен такст може да бъде интерпретиран
по различни начини, защото той е проекция на субективните естетически ценности, които са индивидуални за всеки читател.
И точно това е хубавото, че всеки търси да открие това, което
е заложено в него самия като духовна нагласа и ако не го намери
в един автор намира го в друг. Сайта предоставя богат избор и
и възможност да четеш това, което ти доставя удоволствие, без
да пречиш на другите да правят същото. И няма нищо лошо в това
аз да харесвам един автор, а ти да харесваш друг.


[ Отговори на това | Източник ]


Re

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 17.04.2007 @ 00:17:40
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има право на собствена гледна точка за живота без значение
дали е традиционна или осъвременена, всеки има собствени
естетически критерии и собствен вкус, това което на теб ти харесва
не е задължително да харесва на мен и обратното... :))
Всеки има право на избор, щом не ти харесва стила на даден автор
не го чети, не е етично да му налагаш и натрапваш твоя вкус и твоите
предпочитания, това е рецептата за толерантни отношения в сайта.
Един художествен такст може да бъде интерпретиран
по различни начини, защото той е проекция на субективните естетически ценности, които са индивидуални за всеки читател.
е заложено в него самия като духовна нагласа и ако не го намери
в един автор намира го в друг. Сайта предоставя богат избор и
и възможност да четеш това, което ти доставя удоволствие, без
да пречиш на другите да правят същото. И няма нищо лошо в това
аз да харесвам един автор, а ти да харесваш друг.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 17.04.2007 @ 00:19:18
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има право на собствена гледна точка за живота без значение
дали е традиционна или осъвременена, всеки има собствени
естетически критерии и собствен вкус, това което на теб ти харесва
не е задължително да харесва на мен и обратното... :))
Всеки има право на избор, щом не ти харесва стила на даден автор
не го чети, не е етично да му налагаш и натрапваш твоя вкус и твоите
предпочитания, това е рецептата за толерантни отношения в сайта.
Един художествен такст може да бъде интерпретиран
по различни начини, защото той е проекция на субективните естетически ценности, които са индивидуални за всеки читател.
е заложено в него самия като духовна нагласа и ако не го намери
в един автор намира го в друг. Сайта предоставя богат избор и и възможност да четеш това, което ти доставя удоволствие, без
да пречиш на другите да правят същото. И няма нищо лошо в това
аз да харесвам един автор, а ти да харесваш друг.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 17.04.2007 @ 00:22:42
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има право на собствена гледна точка за живота без значение
дали е традиционна или осъвременена, всеки има собствени
естетически критерии и собствен вкус, това което на теб ти харесва
не е задължително да харесва на мен и обратното... :))
Всеки има право на избор, щом не ти харесва стила на даден автор
не го чети, не е етично да му налагаш и натрапваш твоя вкус и твоите
предпочитания, това е рецептата за толерантни отношения в сайта.
Един художествен такст може да бъде интерпретиран
по различни начини, защото той е проекция на субективните естетически ценности, които са индивидуални за всеки читател.
в един автор намира го в друг. Сайта предоставя богат избор и и възможност да четеш това, което ти доставя удоволствие, без
да пречиш на другите да правят същото. И няма нищо лошо в това
аз да харесвам един автор, а ти да харесваш друг.

]


Re: Нашият спасител
от CkumHuk (qwerty@yahoo.com) на 18.04.2007 @ 09:59:20
(Профил | Изпрати бележка) http://raznipix.hit.bg/mypik1.jpg
Никога не съм оспорвал правото на собствена гледна точка. Не изразявам и мнение за тематиката-държа да го разбереш. Изказах мнението си за начина на писане. Да разбирам ли, че нямам право да си изказвам мнението без никой да ми го иска?-Ако се изкажа положително-всичко е наред, но ако съсържа и най-малък намек за критика, тогава се започва... Редно ли е според теб да се толерират само положителните отзиви, а всичко отрицателно да се приема като обида и заяждане? - Надявам се да задавам прости въпроси и смирено се надявам да бъда поучен, за да знам как да пиша занапред.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 18.04.2007 @ 12:21:57
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам нищо против да пишеш коментар и да изразяваш
личното си мнение. Имам против да налагаш личното си
мнение на другите, което е различно нали... :)) Градивната
критика винаги помага, но дидактичната критика предизвиква
отрицателни емоции, което е съвсем нормално... :))
Моя искрен добронамерен съвет е да четеш тези автори, които
ти харесват и да пишеш така както ти харесва... :))
Рецептата за мирно съвместно съществуване в сайта е много
лесна за приложение... :)) И тя е, че задължително трябва да
има плурализъм, за да бъдем в добри отношения с другите около нас ! :))

]


Re: Нашият спасител
от CkumHuk (qwerty@yahoo.com) на 18.04.2007 @ 13:57:32
(Профил | Изпрати бележка) http://raznipix.hit.bg/mypik1.jpg
Аз не разбирам как налагам мнението си на другите? (Ако доразвия малко това, което казваш излиза, че авторът, чиито произведения ми харесват е наложил личното си мнение следователно трябва да го критикувам, което си е парадокс, не мислиш ли?)

Личното ми мнение не навсякъде е критично-ако искаш прегледай коментарите ми в сайта. Може да обърнеш внимание и на факта, че някои се позамислят, когато им се пише нещо по-различно от похвали.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 18.04.2007 @ 16:20:40
(Профил | Изпрати бележка)
Никъде не съм написала, че трябва да критикуваш автора,
който харесваш, точно обратното, препоръчах ти да го
четеш и да пишеш като него, след като ти харесва да го
четеш, логично е да ти харесва като него да пишеш... :))
По-точно искам да кажа да пишеш по начин, който ти
мислиш за правилен и да четеш поезия, която ти мислиш
за правилно написана... :)) Това е ! Надявам се този
път да си разбрал правилно, какво искам да ти кажа.
БЪДИ ! И много радост да има в твоите дни ! :))

]


Re: Нашият спасител
от CkumHuk (qwerty@yahoo.com) на 19.04.2007 @ 09:56:54
(Профил | Изпрати бележка) http://raznipix.hit.bg/mypik1.jpg
Има едно положение в етиката: дали да се жертва живота на хиляди, за да бъдат спасени милиони. Заслужава си да се помисли върху това.

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.05.2007 @ 13:51:46
(Профил | Изпрати бележка)
Най-правилното е да се спасят милиони,
без да се жертват хиляди... :))
(етиката ще престане да бъде етика, ако си позволи да пожертва
дори само един..., без значение каква е крайната цел... Защото
израза "целта опрадава средствата" няма нищо общо с етиката... :))
От мен искрен привет ! И КЪСМЕТ ! БЪДИ ! :))

]


Re: Нашият спасител
от Ricarqt_na_Pe4alniq_obraz на 15.04.2007 @ 12:07:59
(Профил | Изпрати бележка)
Naistina e hubavo da vqrva6.Ponqkoga samo tova spasqva.Pozdrav!


Re: Нашият спасител
от rimoza на 15.04.2007 @ 12:19:48
(Профил | Изпрати бележка)
Животът е непоносим ако не вярваш в доброто... :))
Благодаря ти от сърце за подкрепата !
Поздрав и от мен !

]


Re: Нашият спасител
от Dimi на 13.04.2007 @ 17:12:04
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че мислиш и пишеш за него, макар че малко знаем за това, което е станало с него! Хубаво е да вярваме, не просто за спокойствието на душите ни, а защото Той е истински!


Re: Нашият спасител
от rimoza на 13.04.2007 @ 17:32:17
(Профил | Изпрати бележка)
Бог - това всъщност е нашето АЗ.., извисено на
пиедестала на съвършенството.., Бог - това е всеки
един от нас, и едновременно всички ние заедно като
едно цяло, но освободени от всичко отрицателно,
от всичко негативно в нас (става дума в духовен аспект) !
Освободени от лицемерие, подлост, злоба, завист, двуличие,
и т.н.
Blagodaria za komentara ! :)))

]


Re: Нашият спасител
от angar на 18.04.2007 @ 10:44:59
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Хайде сега, ереси разни! "Бог - това е всеки един от нас!" И себе си, и мене ли изравни с Бога! Няма по-страшен грях от възгордяването (освен самопринизяването, разбира се!)! Опомни се, Римоза! Вярвай и не мисли! Не мисли и вярвай!

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 18.04.2007 @ 12:39:00
(Профил | Изпрати бележка)
Ангар прочети по-внимателно, това което съм написала,
нито аз, нито ти сме БОГ, и никога няма да бъдем,
можем само да се стремим, да опитваме добронамерено
да се освободим от всичко отрицателно което имаме
в себе си... Но никога няма да успеем да го постигнем... :))
Никога няма да станем съвършени, както е съвършен БОГ !
И затова никога няма да бъдем НЕГО, но докато сме
живи ще се опитваме ... :))
(разбира се не всички, само тези които вярват в БОГ...) :))
Благодаря, че ме четеш все пак... ! :))
Аз също винаги те чета ! :))

]


Re: Нашият спасител
от victoria на 08.04.2007 @ 12:01:31
(Профил | Изпрати бележка)
"за да оцелеем в бурите на земните несгоди"
================================
Дано се сбъдне ! :)))


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.04.2007 @ 13:34:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ще ... !!! :))
Завистта, злобата и лъжата
няма да победят на истината крилата... :))

]


Re: Нашият спасител
от victoria на 09.04.2007 @ 15:29:00
(Профил | Изпрати бележка)
Da, taka e ! :)))

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 09.04.2007 @ 19:16:57
(Профил | Изпрати бележка)
:))

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.04.2007 @ 15:28:52
(Профил | Изпрати бележка)
Без вяра и мечти,
животът е Голгота,
без шанс за възкресение... :))
Благодаря за коментара !
Слънчев и усмихнат празник ти пожелавам !


Re: Нашият спасител
от Elbereth на 08.04.2007 @ 17:04:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Христос Воскресе, rimoza!
Нека Бог е с теб и продължавай да разпръскваш все така светлина и вяря със стиховете си. И не спирай да БЪДЕШ, така увличаш и останалите по красотата на живота.
Най-сърдечен поздрав от мен!:)))


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.04.2007 @ 17:09:53
(Профил | Изпрати бележка)
Воистина Воскресе ! :))
Благодаря ти от сърце !
Поздрав и от мен !
Слънчев и усмихнат празник ти пожелавам !
Слънце и любов да блести във всичките ти дни !
(пролет, лято, есен, зима - винаги радост в дните ти да има)
БЪДИ !

]


Re: Нашият спасител
от Meri на 08.04.2007 @ 17:26:25
(Профил | Изпрати бележка)
много е хубаво, поздрави


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.04.2007 @ 17:34:46
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти хареса.
Благодаря ти за подкрепата ! :))
Пожелавам ти божествено слънце и любов да има,
в дните ти през цялата година !
(и не само през тази, а през всички ...) :))
БЪДИ !

]


Re: Нашият спасител
от rajsun на 08.04.2007 @ 18:42:11
(Профил | Изпрати бележка)
“...Вот только жаль
распятого Христа...” – Вл. Высоцкий


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.04.2007 @ 21:13:50
(Профил | Изпрати бележка)
Роден за да остане вечно жив,
смъртта го направи безсмъртен,
а разпятието стана бял олтар... :))

]


Re: Нашият спасител
от jonkata на 08.04.2007 @ 19:05:43
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Поздрави за идеята и куража, Римоза!
Честито Воскресение! :)


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.04.2007 @ 21:20:14
(Профил | Изпрати бележка)
Христос Воскресе !
Воистина Воскресе !
И винаги ще ни свети в мрака...
Той е на бялата надежда знака ...
(без който е трудно да оцелеем)

]


Re: Нашият спасител
от krista (kukina@abv.bg) на 08.04.2007 @ 21:39:24
(Профил | Изпрати бележка)
Христос воскресе, Римоза!
Много е хубаво, поздрави!


Re: Нашият спасител
от rimoza на 09.04.2007 @ 07:15:30
(Профил | Изпрати бележка)
Воистина Воскресе !
Благодаря ! :))

]


Re: Нашият спасител
от AlbaRegia на 20.04.2007 @ 10:56:45
(Профил | Изпрати бележка)
От стихотворението ти струи вяра, а да вярваш е прекрасно! Само че смятам, че точно на тази тематика стихотворението би могло и да не е в рими, а в свободен стих, което ще позволи повече свобода на мисълта и по-голямо богатство на речника.


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.05.2007 @ 13:42:09
(Профил | Изпрати бележка)
Да, така е, да вярваш е прекрасно !
Благодаря за добронамерения коментар.
Ще се постарая следващото стихотворение
да е без рими... :))

]


Re: Нашият спасител
от LYCKI (r_p_k@abv.bg) на 08.05.2007 @ 14:09:26
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Истинско и чувствено!
Поздрав за съдържателния текст!


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.05.2007 @ 17:48:29
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря !
Поздрав и от мен ! :))

]


Re: Нашият спасител
от HAVA на 08.05.2007 @ 15:41:39
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Римоза,
Сега поглеждам в сайта и не мога да отмина (в чисто личен план, заради себе си), този УНИКАЛЕН СПОР по повод на написаното от теб и провокираните от това коментари тук. И двамата по своему сте прави, до толкова, до колкото става въпрос за гледни позиции и допирните им точки. Що се отнася до преживяното от теб и вложено в текста чувство - моите уважения, но и Скицника е прав, защото дори и да става въпрос за поетични правила при писането нещо по-съществено провокира дразгата, а именно просто преразказваш познатата от две хиляди години история. В текста ти не се случва нищо, аз лично дори не откривам как тази история ти въздейства на теб самата, с какво те промени, какво е новото, което искаш да споделиш с нас, трябва ли от този текст да се чувстваме засрамени или обратното - душевно по-богати?! Нали знаеш, с Бог и с Природата никой не спори, а тук... Какво?!
Има ли смисъл тогава да се пълни сайта с текстова баластра?! А и най-малкото - с текст от такъв характер се подхожда не само деликатно, но и предпазливо, на останалите теми си много по-добра, за което - моите уважения. Приеми това като приятелски съвет, нищо лично или по-скоро обратното, за да се съхрани душавният ти мир :)


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.05.2007 @ 17:43:49
(Профил | Изпрати бележка)
Ти задаваш въпроса:
"...какво е новото, което искаш да споделиш с нас, трябва ли
от този текст да се чувстваме засрамени..."
Аз отговарям:
Новото е добре познатото старо... :))
Да, трябва този текст да ни накара да се засрамим, защото
след толкова много години, след толокова голям технически
прогрес, духовната ни същност си остава все същата, винаги
сме готови да поставим трънен венец на този, който най-малко
заслужава...:)) Винаги завистта, подлостта и лъжата властват
в нашия живот и го правят горчив и труден... Ще ти цитирам част
от моето стихотворение, което явно ти не си прочела докрай... :))
........................................................................................................

И така цитата е следния: "венеца трънен в НЕГОВИТЕ коси,
винаги да ни спомня земните суети,
нека завистта, подлостта и лъжата,
да прогоним надалеч от сърцата"
........................................................................................................

Ако ти смяташ, че в нашия живот днес няма завист, подлост и лъжа,
че трънен венец никой днес не поставя върху главите на достойни
български синове и дъщери, то тогава моето стихотворение наистина
е ненужно, но аз съм напълно убедена, че това се случва и днес,
така както някога някой е имал интерес да постави трънен венец
върху главата на БОГ, така и днес някой има интерес да казва на
бялото черно... :)) Има безброй доказателства за това ... :))
А ползата от моя стих е, че призовава да бъдем добри,
и да не забравяме никога тези, които са жертвали себе си за нас... :))
Това е посланието, което се съдържа в стихотворението ми !
Ако ти не си го разбрала, остава си за твоя сметка... :))
Но аз не ти се сърдя. Друг го е казал много по-добре от мен:
"Разни хора, разни идеали...!" Повече от ясно е, че твоят идеал
е различен от моя, но това не е чак толкова лошо, защото в спора
се ражда истината... :))








]


Re: Нашият спасител
от HAVA на 09.05.2007 @ 16:09:57
(Профил | Изпрати бележка)
Да вярно е, когато има спор, значи че се търси истината.
И тъй като продължи да криеш личната си позиция по проблема точно зад общото, зад МАСКАТА "НИЕ, ВИЕ И ТЕ" става повече от ясно ,че се самокатегоризираш в ГРУПАТА НА БЕЗГРЕШНИЦИТЕ, които точно като предизборна популистка прокламация (на която и да е партия у нас) изсипват директните обвинения за случващото се, дори и да не е лицеприятно в социума.
Питам си тогава как постъпват мъдрите хора - като се бият в гърдите, че мислят само и единствено за доброто, съвършенството или чисто и просто остават незабелязано-действащи в духа на мъдростта.
Да обвиняваш, че другите не са разбрали и не са направили нищо по въпроса е меко казано психически незряло.
Не искам да те обиждам, независимо, че ме обвиняваш, че не съм те разбрала, а те съветвам, което съвсем не значи, че ще се съгласиш с мен.
За пореден път ми е интересно точно ти в личен план как постъпваш така, че да се намали проявлението на това явление, (защото едва ли си Бог, че да заличиш пошлото, грозното, арогантното, злото като цяло)?!
Спря ли твоят стих войната в Ирак, тероризма по света, освободи ли медицинските ни сестри, оправи ли заплатите на стачкуващите ни днес софийски шофьори - мога още много примери да приложа, но пак няма да открия и следа от личната ти позиция в твоето стихотворение, т.е. къде това събитие те промени в личен план, къде те заболя, какво не хареса в себе си и какво точно в себе си промени именно в името на божията жертва?!
Защо не го каза така, че аз да се самоидентифицирам с лирическият ти герой и да си самозадам "зададените" от теб въпрси.
Спони си текста-песен: "...АКО до всяко добро същество застане поне още едно ДАНО!..."
Иначе излиза, че обвиняваш всички, дори и тези, които са посмели да прочетат стихото ти, съжалявам, че точно така трябваше да ти го кажа, но очаквах поне в поантата твоят стих да ме провокира да застана до теб , не там, където по текст си ми определила място...
Мисля, че има върху какво да помислиш

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 10.05.2007 @ 00:42:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ако можех да направя всичко това, за което ме обвиняваш, че
не съм направила, сигурно щяха да ме канонизират за светица,
но аз съм само една обикновена гражданка на Република България,
която се опитва да отстоява своята гражданска позиция чрез стиховете си без да има претенция, че тези стихове са гениални, и без да има претенция, че тя самата е съвършена и безгрешна.
Няма безгрешни и съвършени хора. Но това не означава, че не
трябва да се стремим да бъдем добри, че не трябва да уважаваме
тези, които са жертвали себе си за нас. Аз не те обвинявам теб
за нищо, най-малко от всички бих избрала именно теб, защото не
те познавам, нито ти мен. Аз не чета твоите стихове, ако ти не си
прочела моя стих докрай, това изобщо не е престъпление... :))
Така, че успокой се, аз не те обвинявам в нищо ... Само констатирам
че не си прочела стиха ми, само констатирам че не си го разбрала,
но повярвай ми, нямам никакво намерение да ти търся отговорност
и да те съдя за това... :)) Аз твоите стихове няма да чета, спри да четеш и ти моите за да има мир ... :)) Може би ти е трудно да
го повярваш, но съвсем искрено ти пожелавам да напишеш още много стихове, да имаш успех и в личния си живот и в поезията,
да направиш щастливи много хора с таланта си и с добротата на
сърцето си !
БЪДИ ! Пожелавам ти сбъднати мечти !


]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 08.05.2007 @ 17:45:42
(Профил | Изпрати бележка)
Ти задаваш въпроса:
"...какво е новото, което искаш да споделиш с нас, трябва ли
от този текст да се чувстваме засрамени..."
Аз отговарям:
Новото е добре познатото старо... :))
Да, трябва този текст да ни накара да се засрамим, защото
след толкова много години, след толокова голям технически
прогрес, духовната ни същност си остава все същата, винаги
сме готови да поставим трънен венец на този, който най-малко
заслужава...:)) Винаги завистта, подлостта и лъжата властват
в нашия живот и го правят горчив и труден... Ще ти цитирам част
от моето стихотворение, което явно ти не си прочела докрай... :))
........................................................................................................

И така цитата е следния: "венеца трънен в НЕГОВИТЕ коси,
винаги да ни спомня земните суети,
нека завистта, подлостта и лъжата,
да прогоним надалеч от сърцата"
........................................................................................................

Ако ти смяташ, че в нашия живот днес няма завист, подлост и лъжа,
че трънен венец никой днес не поставя върху главите на достойни
български синове и дъщери, то тогава моето стихотворение наистина
е ненужно, но аз съм напълно убедена, че това се случва и днес,
така както някога някой е имал интерес да постави трънен венец
върху главата на БОГ, така и днес някой има интерес да казва на
бялото черно... :)) Има безброй доказателства за това ... :))
А ползата от моя стих е, че призовава да бъдем добри,
и да не забравяме никога тези, които са жертвали себе си за нас... :))
Това е посланието, което се съдържа в стихотворението ми !
Ако ти не си го разбрала, остава си за твоя сметка... :))
Но аз не ти се сърдя. Друг го е казал много по-добре от мен:
"Разни хора, разни идеали...!" Повече от ясно е, че твоят идеал
е различен от моя, но това не е чак толкова лошо, защото в спора
се ражда истината... :))







Re: Нашият спасител
от krissi (p.g.d@abv.bg) на 09.05.2007 @ 09:00:39
(Профил | Изпрати бележка)
Привет!
Напълно съм съгласна с теб приятелко.
Поздрави за стиха и темата която си развила!
Хубав и изпълнен с вяра ден!:)

]


Re: Нашият спасител
от rimoza на 09.05.2007 @ 09:18:35
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за подкрепата ! :))
Много слънце и много радост ти пожелавам и аз !

]


Re: Нашият спасител
от Anjelina на 09.05.2007 @ 21:39:46
(Профил | Изпрати бележка)
Straxotno istinsko e.Ybedena sam 4e ne naprazno si go napisala i istinskite sartza 6e go priemat i zaradvat na tova naistina ynikalno proizvedenie.Kakto moeto. Sarde4ni pozdravi.


Re: Нашият спасител
от rimoza на 09.05.2007 @ 23:33:44
(Профил | Изпрати бележка)
Blagodaria !
Sarde4ni pozdravi i ot men ! :))
BADI !!! I MNOGO RADOST DA IMA V TBOITE DNI !

]


Re: Нашият спасител
от Den i nosht на 15.05.2007 @ 13:50:26
(Профил | Изпрати бележка)
с щедра прошка врага си да победим,
............................

pozdrav, prekrasna, pozdrav za stixa-
napravo ti e ot sqrceto, koeto moje, znae i jelae...


Re: Нашият спасител
от rimoza на 18.05.2007 @ 18:01:50
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ! :))
Приятелски поздрав и от мен !
Нека всички твои желания
бъдат мои най-искрени пожелания !
БЪДИ !

]