Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 566
ХуЛитери: 2
Всичко: 568

Онлайн сега:
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧервено
раздел: Други ...
автор: Konx_Ompax

Двамата с теб сме от различни светове.

И може би затова привличането е толкова силно. И надеждата толкова ярка. И мечтите толкова близо. И погледите толкова крехки – все едно очите ще се разпаднат, когато зениците се срещнат. И движенията са по-изящни, а стъпките – по-леки.

Една разходка в парка, през есента. И тишина. Но не обикновена тишина, а отсъствие на какъвто и да било шум. Освен нечутия ритъм на сърцето, което сякаш всеки момент ще спре – но това е само, защото бие толкова бързо, че все едно е застинало. Бие със скоростта на Любовта.

И едно танго. Всичко танцува – очите, ръцете, краката. Косата. Гласовете – най-вече те. Можете да го усетите по стакатото при всяка среща, уж случайна, на думите. Когато все едно се похлупват една с друга, оплитат се и падат, но на тези, които умеят да чуват отвъд нещата, им става съвсем ясно, че те всъщност танцуват танго.

Искаш ли да изтанцуваме едно танго с думи?

Или предпочиташ просто да си помълчим заедно? Като онзи китаец, който търсел хора, забравили за думите – за да си поговори с тях.

Всичко това някак си витае наоколо, присъства дори в прахта, защото тя прониква навсякъде, облича се в думи или форми, нарича се другояче, нарича се смях или любов, и страст или ликуване, а също и цирк или живот, ако трябва да му се дадат някакви по-външни и съдбовни имена, и няма от него спасение, а само от време на време го забравяме, за да се сетим за него почти веднага след това, което е може би най-важното...

Играем на дама с Любовта. Използваме я вместо камъче. “Отгоре е Небето, отдолу – Земята”. Много е трудно да стигнеш до края с камъчето, почти никога не си правиш добре сметка и то излиза извън очертанията. Все пак полека-лека придобиваш необходимото умение да преминаваш през различните квадратчета и един ден се научаваш, че е необходимо много търпение, за да стигнеш с камъчето до края и след това да се върнеш. Търпение и упражнения. Защото Любовта е нещо, което се научава и упражнява. И нещо, “което трябва да се открадне. Защото ако не крадеш от себе си всеки ден малко време за любов, каква любов е това”? Лошото е, че тъкмо тогава, когато почти никой друг не се е научил да стига с камъчето до края, детството внезапно свършва и попадаш в романите...в размишленията за друга Любов, до която пак трябва да се научиш да стигаш... И не ти остава нищо друго, освен да изпишеш един куп хитанхафори и да благодариш на хора като Кортасар или Павич, на Дамянов или на Пушкин, дори и на скитника, който топлеше малкото кученце миналата година, когато зимата беше по-сурова; за това, че всеки от тях те е научил поне на една малка стъпка към следващото квадратче в играта на дама. Нещо, на което училището не успя да те научи.

И тангото продължава с други ноти. И танцуващите, дори и без да го съзнават, също са други.
“И вървим ние с теб – два обречени двойника”...

И световете се срещат. Рядко. Но срещнат ли се, всички научават за това. И се усмихват. Както правиш и ти, докато четеш това.

Това е филмът. Това е музиката. Друго няма.


(В текста са използвани преработени откъси от Кортасар и Павич, така че всяка прилика НЕ е случайна:))


Публикувано от BlackCat на 23.03.2007 @ 07:02:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Konx_Ompax

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 08:42:56 часа

добави твой текст
"Червено" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Червено
от bon_bon на 23.03.2007 @ 13:13:36
(Профил | Изпрати бележка)
Намерих едно изключително финно според мен - есе.
Благодаря за сполучливата форма и съдържание.


Re: Червено
от Evil_Yosha на 23.03.2007 @ 09:45:16
(Профил | Изпрати бележка)
Това е филмът!
Харесвам (по-вече или по-малко) всички цветове,но безспорен фаворит ми е червеното от твоята палитра.
:-)Поздрав!


Re: Червено
от Rhiannon на 23.03.2007 @ 14:08:33
(Профил | Изпрати бележка)
Кръв, рози, рубин, власт, гняв, страст...
Няма безразлични към червеното - или го обожаваш, или не го понасяш въобще. Натрапчиво и привличащо.