Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 838
ХуЛитери: 3
Всичко: 841

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТаксито под дъжда
раздел: Разкази
автор: zimed

....Роуз въздъхна. В този кратък жест се четяха едновременно отчаяние и недоумение. Със сигурност щяха да се прочетат и много други неща, ако не беше таксито и по-точно острия ляв завой, на който то поднесе. На задната седалка Роуз полетя към Ричард, а заедно с нея полетя и мокрият чадър....

Краката на пешеходците правеха резки махове в своя бяг, по начупените тротоари. Бездомните кучета и котки, отдавна предусетили случващото се в момента, бяха заели местата си под високите стрехи. И хората по автобусните спирки се бяха скупчили един до друг, в общото сухо, подобно на новородени птички, търсещи топлината на своите братчета. Надписът “Аптека” на отсрещния тротоар хвърляше неоново-зелената си светлина насред пътя и от тъмните води на асфалтеното блато запълзя туловището на хищен крокодил. Той бавно се отправи към нищо неподозиращите хора на спирката и пирът му щеше да е пълен, ако не беше профучалото такси, което прегази зеленото му тяло точно в последния момент. Хората от спирката обаче хич не го оцениха и наместо това тръгнаха да хулят своя спасител задето им показа, че в града, дъждът може да вали и отстрани.
- Закъсняваме ли вече?
- Закъсняваме от половин час! – раздразнението в гласа на Ричард беше в идеален тон с времето. – Нямаше как да е по-зле!
- О, има сър! – бодро обяви таксиджията. - Ако на Мейн стрийт и 7-ма има задръстване ще закъснеем с поне още около час.
- Чудесно, направо страхотно, Ричард! И сега какво ще правим? – Роуз не спираше да нервничи.
- О, я стига! Първо все още не знаем дали има задръстване и второ, дори да има, какво ни остава да правим. Не е моя вината, че вали.
- Не е твоя вината ли?! Ако не се беше бавил толкова в химическото сега нямаше да сме в това такси насред дъжда.
Тъкмо го спомена и колата мина през една дупка на пътя. Отзаде двамата здравата се раздрусаха.
- О, за Бога!
- Извинявам се госпожо. Не я видях заради дъжда.
- Именно! Само, че пред леля ми тия с дъжда няма да минат.
- Поне тоя път ще има истинска причина да се заяжда. – подметна сърдито Ричард.
Таксиджията се усмихна съчуствено. Май му се беше случвал неприятния сблъсък със заядливи старици. За да разведри обстановката, той реши да направи комплимент на младата двойка, изпаднала в такава безисходица.
- Хубав букет сте избрала, госпожо!
- О, благодаря ви! – смутено каза Роуз, забравяйки за миг, че беше бясна.
Уви, само за миг.
- Не трябваше да са жълти.
- Какво?
Ричард повтори.
- Не трябваше да са жълти. Цветята.
- И защо така? – раздразнението в гласа й се засили.
- Жълти са. Тя не харесва този цвят.
Роуз беше направо смаяна.
- Ти пък от къде знаеш това?
В таксито се възцари тишина. По прозорците се стичаше обилно вода и единственото стъкло, на което се виждаше нещо, беше огледалото за задно виждане. Оттам въпросително гледаха очите на таксиджията. Ричард усети, че няма сили и за погледа на жена си и затова отвърна със сведена глава.
- Миналата година, на бала за Коледа, братовчедка ти, Мери-Сю, се появи в жълта рокля. Цяла вечер беше в устата на леля ти.
Роуз въздъхна. В този кратък жест се четяха едновременно отчаяние и недоумение. Със сигурност щяха да се прочетат и много други неща, ако не беше таксито и по-точно острия ляв завой, на който то поднесе. На задната седалка Роуз полетя към Ричард, а заедно с нея полетя и мокрият чадър. Той премина през неподходящо жълтия букет и прекърши нежните стебла на по-голяма част от цветята. Все още мокър, но и вече жълт от цветния прашец, чадърът се обърса в роклята на Роуз, за щастие без тя да забележи. След това поразяващата умбрела завърши смъртоносния си полет върху обувките на Ричард. Безупречно лъснатата им повърхност се сдоби с отвратителна дръскотина, или с други думи казано, тричасово клюкарстване от страна на лелята.
- Извинявам се за това. – искрено каза таксиджията. “Тези летни гуми...”, наум си помисли той.
Ричард огледа щетите по обувките и беше възмутен. Тъкмо се канеше да протестира, когато Роуз го изпревари.
- За бога Ричард, как можа да не ми кажеш за цветята? – в гласът й се долавяше тъга.
Отначало той се учуди, че тя пренебрегва каскадата с таксито, заради едните цветя, но след като я погледна, осъзна, че въпросът е от значение. Лицето й в момента показваше чувствителна същност, търсеща разбиране, наместо глупав спор.
- О, недей така миличка – започна той, усетил правилния тон. Приближи се до нея и нежно я прегърна. – Не знаех, че си избрала жълти цветя. Ако знаех, разбира се, че щях да ти кажа. Хайде сега, не се сърди.
Роуз беше забила унило поглед в цветята, които след чадъра не ставаха за нищо. С тях в скута си приличаше на малко момиченце, на което са провалили чаеното парти с кукли. Тя искаше просто да зарадва леля си и тъжно и някак глупаво бе това, че заради малката подробност с цветята, няма да успее.
- Поне не носите ли някакъв подарък? – попита бодро таксиджията, гледайки да смени темата. Той беше добър човек, въпреки че возеше като за на село.
- Ами да, имаме. Взела съм тези обици. – отвърна тя без ентусиазъм и показа кадифена кутийка с прекрасни сребърни обици.
Последва мълчание. Погледите на двамата мъже се срещнаха на огледалото за задно виждане. И двамата съзнаваха това, което на Роуз беше убягнало при пазаруването.
- Сега пък какво?! – доброто старо раздразнение се бе върнало в гласа й.
Таксиджията се почуства длъжен да отговори на погледа й в огледалото.
- Ами бабите си падат по злато.
- Моля!?!
- Така е. Бабите обичат злато. –потвърди Ричард.
Роуз се дръпна от прегръдката му и го изгледа многозначително под намръщените си вежди.
- Ами приказките за жълтото, цветята? –попита тя накриво. При споменаването на цветята тя надигна букета и небрежно тупна с него Ричард по главата.
- А-а, златото си е друга работа – каза таксиджията и завъртя рязко волана.
Таксито поднесе по мокрите улици. На задната седалка настана пълен хаос. Из въздуха, във всички посоки се размятаха цветя, хора, един чадър, дамска чанта и обувка.
Да, това с обувката беше странно...
След известно време таксито се овладя и всичко можеше да се приземи по мястото си. Роуз се приземи върху чадъра, обувката, върху лицето на Ричард, а цветята - навсякъде.
- Какво ви става, дявол да... – извика той, но таксиджията рязко се обърна към него и го прекъсна.
- Това пред вас е ъгъла на Мейн стрийт и 7ма. Както виждате попаднахме в задръстване.
Едва след тези думи таксиджията огледа задната седалка и осъзна какво беше причинил на клиентите си. Смутен, побърза да се извини, но когато отвори уста, внезапно реши да смени тактиката.
- Вижте какво, мисля че е време да признаем, че няма да отидете при леля си. Това там – и той посочи пред колата – е нюйорско задръстване. Ще е лудница да чакате да свърши.
Роуз и Ричард стояха мирно, и гледаха таксиджията, смаяни че им говори толкова откровенно.
- Дори да го изчакате, ами..., ами просто се погледнете – и той ги посочи.
Роуз се огледа и видя, че беше цялата мокра. Освен това роклята й, от лилава, беше станала доста жълта на места. След това се обърна към Ричард, който също се оглеждаше, и видя голямата драскотина на едната му обувка. Погледът и продължи по дължината на седналото му тяло и се присви силно, когато достигна главата. Очите й се свиха от широката усмивка, която се разшири още повече от последвалия искрен смях.
Изненадан, Ричард се обърна към нея, но не получи обяснение. След това погледна таксиджията, но и той се кискаше весело, сочейки го с пръст. Жестът му не беше подигравателен, а по-скоро играеше ролята на знак към смешното в случая.
Ричард се приведе и се огледа в огледалото за задно виждане. Лицето му беше цялото мокро и по него ясно се виждаха полепнал цветен прашец и мръсотия, навярно от онази обувка. При тази гледка и той се засмя, но не след дълго пословичната мъжка суета, го възпря.
- Виждате ли деца – със сърдечна усмивка продължи таксиджията – няма къде да ходите на гости в този вид. Аз мисля, че сега най-добре ще постъпите ако отидете на някое евтино ресторантче, само вие двамцата. Прекарайте вечерта заедно и се обичайте.
Роуз и Ричард се спогледаха и бузите им влюбено се изчервиха. Само миг им беше нужен да забравят за всичките си проблеми и разногласния. Като по-голяма романтичка Роуз първа хвана дръжката на вратата.
Но внезапно Ричард я спря.
- Чакай! Нека така.
Той се приближи до нея и с усмивка й постави внимателно сребърните обици, които сега засияха с още по-голям блясък. Тя се засмя с любов, целуна го по устните и се обърна към таксиджията. Дари го с усмивка и излезе.
Ричард се обърна към своята врата, но тогава се сепна.
- Колко ви дължим всъщност?
- О, недейте, недейте, и без това ви причиних достатъчно. – и таксиджията обиколи с очи бъркотията на задната седалка.
Ричард се засмя, поклати глава и потупа стария човек по рамото. Отвори вратата и излезе навън, а там под дъжда, го очакваше Роуз.
Известно време таксиджията ги следеше на огледалото. Когато се загубиха сред колите, доволен от себе си, той се опъна на седалката и се подготви, с усмивка, за голямото чакане и за нощта.

Zimed


Публикувано от BlackCat на 21.12.2006 @ 21:14:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zimed

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:57:07 часа

добави твой текст
"Таксито под дъжда" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Таксито под дъжда
от EvaYamon на 21.12.2006 @ 21:30:00
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, накрая съмишленици! Все пак таксиджиите не са толкова лоши понякога, колкото в действителността, нали? :) И аз писах, само че за таксиджийка - може да ги оженим. :)


Re: Таксито под дъжда
от Zimed на 21.12.2006 @ 22:08:55
(Профил | Изпрати бележка)
да ама твоята таксиджийка плаче, пък моя е веселяк :} иначе може да го умъжим за тоя от Холандия, ще си правят подводница в таксито... :}}}

]


Re: Таксито под дъжда
от EvaYamon на 12.02.2007 @ 18:32:56
(Профил | Изпрати бележка)
Е, да, така определено става :) :) :) Ще си празнуват на втори февруари. Но тогава моята таксиджийка ще си остане стара девица. :( :)

]