Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 843
ХуЛитери: 2
Всичко: 845

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМомиче, в което да се влюбиш
раздел: Разкази
автор: kauboec

В онзи ноемврийски следобяд аз стоях облегнат на някакъв парапет пред входа на университета и чаках една състудентка да ми върне лекции, които й бях заел незнайно откога. Уговорката беше тя да ми ги остави тук в четири без десет и след това трябваше да отида на семинарните си занимания. И този ден бе навъсено и мрачно зрънце от една дълга нишка от подобни дни. Ноември е досаден и ненужен месец, затова, мисля си, най-добре е хората да заспиват в края на октомври и да се събуждат в началото на декември.
Момиче, в което да се влюбиш






Още с първата минута, в която тя закъсняваше вече разбрах, че ще бъдат поне петнайсет. Това беше напълно естествено за нея. И заедно с нерадостната равносметка, не толкова заради самото чакане, а най-вече от неприятния студ, някак трябваше да запълня мисълта си с нещо за това време. Вчера, днес и онзи ден вече ми бяха омръзнали като теми и неусетно се загледах в преминаващите наблизо хора. Повечето от тях бяха студенти, някои забързани и мълчаливи, други преминаващи от тук за кафе, шумни в своите разговори, обикновени минувачи. Бързо се учудих в каква голяма степен младежите си приличаха относно облеклото – имаше цели групи облечени почти еднакво. Цветовете също се повтаряха. Наблюдението все пак даде полза – разбрах какво непременно не трябва да обличам, ако не искам да участвам в масовки. Странно, защо не го бях забелязал преди – навярно наблюдението не е занимание самотно. Направи ми впечатление също, че тези, които вървят сами се движат много по-бързо. Те се прокрадваха в тълпата като бързи искрици и в една мисъл изчезваха. Не съвсем такова обаче бе онова момиче, което идваше отляво с папка в ръцете си и с една прекрасна бяла шапка. Отдалече си личеше, че е хубава, сигурен бях, че и вървящите срещу нея й хвърляха по някой поглед. Тя също бе студентка – насочваше се към входа на университета и за миг си помислих, че очите й срещнаха моите, но това бе мъничка заблуда.
Погледнах часовника си и установих, че бонус времето, което дадох на колежката си беше изтекло. Най-логично бе да последвам красивото момиче, докъдето коридорите бяха общи и след това -заниманията. Настигнах я лесно и сетне се вмъкнах заедно с нея в асансьора. Оказа се, че и тя е за същия етаж. Имаше излъчване на свенливо момиче. Свенливите лесно ме покоряваха, много по-лесно отколкото ми се искаше. Нямах много време ако исках да я заговоря.
- Можете да си свалите шапката, все пак влизате в храм -ненадейно изтърсих аз обърнат с гръб към нея и очи незнайно защо следящи номера на отминаващия етаж. Тя свали снежно бялата шапка и аз категорично разбрах, че лицето й е още по-красиво.
От тук насетне започнах да долавям, че не е съвсем срамежлива. Леко се засмя и отвърна:
-Аха, храмът на знанието. И с ръкавици ли не бива? - значи беше забелязала вероятно стърчащите им краища от джобовете на якето ми.
Асансьорът спря и от тук започна моята експанзия. За начало успях да я уговоря да дойде на моите упражнения по Еволюционна психология. На тях и двамата не чухме почти нищо, тъй като през цялото време говорихме най-различни неща. След това я отведох в едно прилично кафене на центъра, взех й телефонния номер и накрая я изпратих. Сега не помня какво точно съм й говорил понеже колкото повече я гледах, толкова по-хубава ми се струваше тя, но помня ,че казах, че още от първи курс(а тя бе трети) съм я намирал за една от най-хубавите студентки. Груба лъжа, която тя прие за чиста истина – в този ден аз я виждах за пръв път.
Същата вечер, няколко часа, след като я изпратих тя ми позвъни и ми предложи да излезем на дискотека. Съгласих се, но останах със смесени чувства – нещата се задвижиха прекалено бързо.
Няколко дни по-късно си казах, че точно така е трябвало да стане. Когато се запитах какво е станало с мен единственото, което можех да си отговоря е, че за първи път обичам някого.
Три месеца по-късно всичко започна да се срива необратимо.

Пак издиша дим. Изпухтя струята право към мръсното стъкло и след това се обърна към мен, като впи в напрегнатото ми лице воднистосините си очи, които не харесвах. Докато мъжът ме гледаше имах усещането, че успяваше да вникне отвъд кожата ми-дълбоко в мислите и разума ми.
Бурният вятър навън огъваше невероятно силно клоните на крехката бреза, засадена неразумно близо до прозорците от ниските етажи на сградата. Двата свята, разделени от стъклото, колкото и различни на пръв поглед да изглеждаха, си приличаха-очаквах бурята от мислите, които знаех, че са в главата му всеки миг да ме залеят и бързо да скършат всяка възможна съпротива.
С бързо протягане загаси цигарата в пълния пепелник и приближи лицето си към моето. Не трепнах. Поне не външно.
-Твърдиш, че не си я виждал от миналия вторник. Може би, но защо имаш вид на човек, който крие нещо. Дали ще промени нещо фактът, че съм й баща.
Кашите напоследък ми изградиха умението много малко неща да ме впечатляват, но това определено успя. Кой можеше да очаква, че следователят срещу мен ще се окаже и нейн баща. Разбира се, че щях да продължавам да твърдя, че не зная нищо за нея откакто тя изчезна – малко по-малко тя щеше да му обясни. Вероятно първо за бебето, а след това нямаше как и двамата да забравим за убийството на бившия й приятел. Тогава и баща й щеше да се съгласи, че за момента Испания, където тя наистина беше, не е толкова лошо място.
Няколко минути по-късно излязох от участъка, като в мен вече нямаше никакви съмнения, че съвсем скоро щях да бъда обвинен в убийство. Че продължава да се вижда с него разбрах твърде късно. Твърде късно бе и за него. Едновременното съществуване на двама ни бе страна приумица на съдбата и тя все пак взе мерки единият да напусне. Въпреки всичко случило се не чувствах никакви страхове, в мен нямаше и никакви емоции. Навярно пръст в това имаше и фактът, че тя вече е далеч от мен.
Отвън за втори път се загледах в тънката бреза, с която си играеше вятъра и унесено се върнах назад в мислите си. Както и да е, бързо се отърсих – вече бях приел всичко. Но...имаше нещо, което не разбирах – защо в онзи ноемврийски следобяд бе толкова студено...


Публикувано от BlackCat на 09.11.2006 @ 21:30:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   kauboec

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.75
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:29:24 часа

добави твой текст
"Момиче, в което да се влюбиш" | Вход | 4 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Момиче, в което да се влюбиш
от _helena на 09.11.2006 @ 22:39:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ми, ноември К, какво да го правиш. Май съм закъсняла с ноемврийския сън, отивам да наваксвам. А и винаги съм смятала Испания за хубаво място, подробностите не са важни:)


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от kauboec на 09.11.2006 @ 22:46:50
(Профил | Изпрати бележка) http://kauboec@abv.bg
:), helena predpolagam sy6tata onazi ot buntarite

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от _helena на 09.11.2006 @ 22:52:51
(Профил | Изпрати бележка)
Глей са, що издаваш тайни:)) Аз се крия да не ми се скараш пак, че не те критикувам:)

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от kauboec на 09.11.2006 @ 22:56:07
(Профил | Изпрати бележка) http://kauboec@abv.bg
hel(ena), vijdah se s emi cvetkova v blagoevgrad. golqm 4ovek e mislq. spomena ne6to za teb, 4e si prez edin okean razstoqnie, new york, mai

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от Elayne (ne_mi_pi6i@abv.bg) на 09.11.2006 @ 23:03:46
(Профил | Изпрати бележка) http://sno.dir.bg
Хей, хей, хей! Ноември е суперяк месец бе хора! Нали без него нямаше да има любимите на всички скорпиони (и аз се числя към тях - всъщност утре имам рожден ден)
А сега - по произведението. Според мен е добро, но дейсвието към края се развива.. прекалено бързо да кажем. Едно запознанство (много подробно описано) и един разказ в десетина изречения за събитията след това.... не си пасват нещо - така ми се струва, но ще се въздържа от други забележки - не съм нито в положението да ги правя (предвид собствените ми произведения), нито пък някой хареса идеята за критикуването.
ПП: Надявам се малката ми забележка да не се приеме остро


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от kauboec на 09.11.2006 @ 23:46:48
(Профил | Изпрати бележка) http://kauboec@abv.bg
4estit da e rojdeniq den i 4oveka pred nego. tova koeto kazva6 e napylno vqrno. tozi razkaz ne e ot tezi deto sym gi mislil osobeno, no hulite.net kato sait ne e mnogo pretenciozen i tuk vsi4ko minava. ne 4e go zaslujavat 4itatelite ama si e taka. v drugi saitove nqma da mine, no tuk 6te....
i 4estit pak, skorpio

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш+++вп
от hudojnika (velimir.petrov@dir.bg) на 09.11.2006 @ 23:41:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.velimirpetrov.dir.bg/
Elayne е права относно композицията; темата макар и тривиална, е поднесена сюрпизно и звучи свежо; дозировката на частите, особено ненаписаните, но съществуващи, създава впечатление на набързо отбит номер, задъхано резюме или експозе, което да заинтригува евентуален продуцент... Оставам с впечатление за частично добре поднесен, но "употребен" материал за нещо по-сериозно и завършено... Ако беше картина, щях да я обърна към стената, да постои известно време, да поотлежи и след време да я видя с други очи, като чужда, да ми светне какво да шетам още по нея... НО ако не е картина, ще сложа текста в едно чекмедже... и - същата работа. Лесно се дават съвети... материалът и в този си вид ИМА НЕЩО... поздрави.


Re: Момиче, в което да се влюбиш+++вп
от kauboec на 09.11.2006 @ 23:50:55
(Профил | Изпрати бележка) http://kauboec@abv.bg
hudojnik, blagodarq za prostrannoto mnenie, razkaza ne e e silnite mi (da kajem taka po dumite na hora koito sa 4eli i drugi moi ne6ta - za sravnenie "me4tite nikoga ne gra6at" ili "az edi i 21 vlaka kym zvezdite") mnenieto ti e mnogo to4no, no si pozvolqvam da go hlyzna v hulite.net, za6toto saityt ne e mnogo pretenciozen i po4ti vsi4ko minava. vij v cult.bg nqma da mine, tam puskam po-seriozni tekstove. mnogo dobri sravneniq pravi6

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш+++вп+++вп
от hudojnika (velimir.petrov@dir.bg) на 10.11.2006 @ 08:18:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.velimirpetrov.dir.bg/
..................Драги каубоец, написах ти нещо и.... го изтрих. Ако се видим на живо, което може и да стане, ще се наприказваме на дълго и широко.
Казваш - силната ти страна и не толкова силната... Не е нужно да правиш уговорки - достатъчно сила има в тебе; инък нямаше да ти обърна внимание. Само - малко повече време отделяй за доизшлайфане... Всичко е наред! "Действай - п`ари нема!" - дето рекъл оня...

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш+++вп+++вп
от kauboec на 10.11.2006 @ 10:42:49
(Профил | Изпрати бележка) http://kauboec@abv.bg
hah, второто и последното изречение я издадоха. ако не греша, но midnight явно пак пуснала малко инфо за мен.

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш+++вп+++вп
от kauboec на 10.11.2006 @ 10:43:24
(Профил | Изпрати бележка) http://kauboec@abv.bg
hah, второто и последното изречение я издадоха. ако не греша, но midnight явно пак пуснала малко инфо за мен.

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от libra на 10.11.2006 @ 10:02:04
(Профил | Изпрати бележка)
прилича на истинска история, което значи че е добър разказ

и е такъв и като литература


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от kauboec на 10.11.2006 @ 10:45:50
(Профил | Изпрати бележка) http://kauboec@abv.bg
благодарско либра(либра май означаваше буква)
:)

]


Re: Момиче, в което да се влюбиш
от libra на 10.11.2006 @ 10:57:38
(Профил | Изпрати бележка)
абе..буква..)
означава -
везни дето се люлеят на вятъра означава, усмихна ме ))

не е комплимент, разказа ти е твърде добър, с акцент където и колкото трябва

]