Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 827
ХуЛитери: 4
Всичко: 831

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗлокачествено образувание
раздел: Разкази
автор: jazzmen

Попитали една родна студентка "Извинете, вие с какво се занимавате?". На което тя гордо отговорила.
-Ми, с вишизъм!
Отговор колкото гениално прост толкова и просто гениален.
Всъщност девойката е адски права, у нас човек не учи висше, той се занимава с висше. На входа на поделение 34630 навремето стоеше надпис: “Тука е така”. Номера е, че чак когато влезеш ти става ясно защо. За съжаление във висшето ни образование нещата от години са на този принцип. У нас човек влиза да учи след дълги мъки. В този период той развива т.нар. КС (Ка Ес)-синдром* защото както знаем науката (особенно родната) иска жертви…или поне инвалиди. Българският студент обаче е кораво, парадоксално копеле именнно затова, защото е бил кандидат-студент. И след КС-синдрома вече нищо не е в състояние да спре вълчият му информационен апетит! Поне не би трябвало. Да обаче, сюрпрайз! Реалноста е различно нещо. Реалноста всъщност е, че мъдри възрастни хора, четат нещо което са написали преди 30 години, чели са го повече от 3000 и вече им е все тая колко актуална е информацията. По тяхно време е била, така че на който не му харесва, да ходи да се ражда по-рано. Ако им бъде казано в очите те поглеждат с онзи поглед “Абе ти знаеш ли аз колко труда съм написал, а държавата сега колко ми плаща, ти знаеш ли аз…бе я си дай книжката, келеш с келеш!” и на теб ти се приисква да не я беше оставял върху катедрата. Просто “Тука е така”, нали помните?!
Естествено повечето нормални хора са се ориентирали и си спестяват подобни ядове, къде с пари в брой, къде с цици (пак в брой). В УНСС даже се разбра, че боравят вече с цели прасета. Само не стана ясно в Аулата ли си ги колят. Някой ден Икономическия ще се слее с “Родопа” и една прекрасна вечер ще видите реклама на новият колбас “Университетска Мръвка” с участието на 5 първокурснички и един кренвирш. В прайм тайма при това. Клипът ще е в садо-мазо стил, а логото ще бъде: “Университетска мръвка -за твоят естествен ритъм по време на сесия”. С това Студентският сандвич тотално ще отмре…и в двата му варианта. Но все още е рано. Самото садо-мазо в образованието ни обаче е именно сега, и не е от скоро, нито пък за малко.

Факт 1: Млади хора плащат на стари за да излязат след време безработни.
- тип двустранно садо-мазо с елементи на геронтофилия.
Факт 2: Стари хора канят млади в къщи за да обсъдят, някои научни трудове както и бъдещи оценки.
- тип едностранно садо-мазо с елементи на педофилия, а в някои случаи и на изнасилване. Второто са само твърдения на доверчиви студентки с искренна любов към науката, искрени вагинални разкъсвания и съвсем искрен сифилис. Недоказуеми.

Факт 3: Всички, от родителите до чистачката Гинка, твърдят че трябва да се вземе диплома, каквото и да ти струва защото е за добро. На практика дали се учи е от минимално значение. Дали това е законно също. Важна е дипломата, била тя по “Македонска филология” или “Международни течения в стругарството”. Пак според всички примиряването с Факт 1 и Факт 2 е неизбежно.
- тук става дума за многостранно садо-мазо, тип “групово изнасилване с особенно големи размери”. После всички твърдят че целта е била благородна, но не носят вина за преживяното, нито за последствията.

Забележка: Всъщност Факт 1 и Факт 2 са майката и бащата на “вишизмът” в България. На Факт 3 също, а той е основната причина да не се признават Български дипломи зад граница.

Попитайте в университета си за последното. Ще ви кажат, че изобщо не е вярно защото Лисабонската конвенция от 11.04.97г. напълно регламентира взаимното признаване на всички дипломи в страните от Еврозоната, включително и Българските. Така диплома валидна за цяла Европа се признава автоматично у нас и обратно. Принципът "Аз на тебе ти на мене" ни е крайно изгоден в случая . Съществуването на тази конвенция обаче е точно толкова вярно колкото и, че български лекари мият прозорци на летище "Шарл Де Гол" във Франция вече повече от година. Просто не са изкарали приравнителни. Както се казва "Льо к'ъв Лисабон, льо к'ви пет лева!?"
Вие някога да сте чували на летище София някой да подвикне:
- "Ч-ш-ш, Жан Пиерски, яла за малко с парцала бе бийтълс!" Едва ли, а това е колкото нечестно толкова и закономерно. Кой нормален французин ще дойде в страна в чиято образователна система повечето взаимотношения се извършват, под маса, между презерватив, или след бутилка уиски. Хората явно са наясно за какво става дума тук, затова сега летище "Шарл Де Гол" свети като в реклама на "мистър Пропър". Ебати повода за гордост, а?!
Та какъв е стимулът във висшето образование в България?! Трошиш почти 5 години от живота си (и близо 5 килограма от парите си) като накрая излизаш умен, безработен и с цайси. До теб колежката която е толкова умна колкото е влязла, изобщо няма намерение да работи…и не, няма цайси, защото има цици…и богат приятел. Освен това има “вишу”, точно като теб. Ти обаче нямаш богат приятел (това от една страна е добре), а цялото свободно време на света в едната ръка, и диплома в другата. И к’во праиме?!

*(КС-кандидат-студентски. Симптомите лесно се бъркат с хероинова абстиненция. Незаразен.)


Публикувано от aurora на 28.09.2006 @ 17:06:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jazzmen

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 26535
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Злокачествено образувание" | Вход | 7 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Злокачествено образувание
от copie на 28.09.2006 @ 17:17:32
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
бе, прав си, ама не мога да не се захиля :)))))
страхотно си го написал!


Re: Злокачествено образувание
от vitsavia (g.atanasova@abv.bg) на 28.09.2006 @ 17:54:29
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/g_atanasova/index.html
Уви, тука е така! Всъщност, до преди малко не знаех, че това е научното определение на шизоидното състояние на "вишуту" ни образование, но като един самоотвержен потърпевш, сдобил се с диплома, очила, заем за обучение и прилично количество ненужни учебници и лекции се присъединявам към подсвиркването на лозунга. ("Подсвиркване", за да не изпадат новоприетите в заблудата, че висшето ни образование няма нищо общо с този ... "музикален" жанр.)
Жалко е настина...
А ти пишеш много интересно! Приятно се чете! Поздрави! : )


Re: Злокачествено образувание
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 28.09.2006 @ 18:15:54
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Изключително приятно занимание


Re: Злокачествено образувание
от glishev (glishev@abv.bg) на 28.09.2006 @ 23:18:05
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
ГРУУУБОООО!!! Ама верно. Респект.


Re: Злокачествено образувание
от jazzmen на 29.09.2006 @ 11:20:40
(Профил | Изпрати бележка)
Респект, ман:)

]


Re: Злокачествено образувание
от Marta на 29.09.2006 @ 00:03:32
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
ми...аз така и си стоя без вишизъм вече десета година...и без желание да го заимам, щом е достъпен като магистралка

поздравявам те за написаното


Re: Злокачествено образувание
от jazzmen на 29.09.2006 @ 11:27:17
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря на всички, радвам се че Ви е било интересно поне малко:)


Re: Злокачествено образувание
от Shadowknight на 29.09.2006 @ 11:44:43
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!

Чудесно си го на(о)писал! :-)