Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 998
ХуЛитери: 2
Всичко: 1000

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТя и те
раздел: Разкази
автор: Nadie

-Мисля, че трябва да махнем кадъра с детето, дето тича през поляната към баща си. Мелодраматично е.
-Може да удължим предишния.
-Ще се загуби динамиката. Сменила си си парфюма. - Две поредни изречения, казани сякаш от различни хора - друг глас, друга интонация, мекота някаква, която внезапно постла сивите бюра, ведно с останалото модерно офис-обзавеждане.
-Трябва да предадем проекта утре. За това дойдох. За другото се разбрахме още на Коледа, нали помниш! - момичето сбърчи сериозно вежди, сякаш наистина го мислеше.
-Няма ли да е по-добре, ако бащата го заснемем отстрани, а не в анфас? - обади се той след минута мълчание от мълчанията, които като свършат си мислиш, че си преживял смъртта, пак с деловия глас, само малко по-дрезгав.
-Прическата му е демоде. Така ще изглежда съвсем като олигофрен. Ти също миришеш различно. - Гласът й трепереше.
Изправиха се като един и се залепиха за прозореца. Облаците бяха захлупили града и всичко живо се бе изпокрило. Тя допря пръст на стъклото. Изтрещя гръм.
-Още те бива в магиите - пошегува се, но тя не се усмихна. Опитваше да го отблъсне с цялото пространство около себе си. Все едно беше събрала въздуха от стаята, беше го пресовала на капсула и се опитваше да се натика вътре. В главата й кънтяха колелата на влака на раздялата "такатрябва-такатрябва".
-Не трябва - както винаги беше прочел мисълта й. Протегна пръст и я докосна по врата, точно в основата на къдрицата, която не щеше да влиза ни в шнола, ни в ластик.
Капакът на прозореца затрака в унисон с таблата на леглото. Вятърът обърна кофата на небето и я изсипа над града. Духаше толкова силно, че камбаните на църквата отсреща забиха сами - необуздано като за сватба. Двамата се оплитаха на все по-неразплетимо кълбо и плачеха от любов и отчаяние.

* * *

-Обадиха се от ресторанта. Свободен е, събира осемдесет човека и ще изпратят меню. Шивачката звънна - на проба си утре в десет. - Момчето беше на седмото небе. След месец щеше да вдигне воала на красавицата на квартала. Като минеше по улицата пенсионерите си загубваха зарчетата за таблата, децата отдаваха почест с пластмасовите си автомати, а момичетата отиваха да врънкат техните за нова рокля. Свали го буквално, с горен ляв ъперкът, когато я издаде, докато играеха на жмичка. Бяха на по десет. От тогава така се влюби в нея, че започна да заеква. Спря да пелтечи чак щом тя му каза "да" съвсем неочаквано преди месец. Всички мислеха, че красивия мъж, дето я изпращаше всяка вечер, ще я отнесе на бял кон, а то...
-Така. Църквата е уредена, поканите ги изпратих вчера, за букета ти ... - продължи да бърбори той.
-Бременна съм.
-...избрах кремави рози и лимонова...- Настъпи тишна, от тишините, които като почнат си мислиш, че внезапно си умрял. - Ама аз не...Ама ние нали не сме...
-Когато работих с него по проекта миналия месец... Тогава не ти казах...
-Значи той...
-Не мога да живея с него.
-А с мен можеш ли?
-С теб искам. Ти си отговорен. Ще направиш от детето човек.
-Та за букета съм избрал лимонова трева и кремави рози. Само не знам след месец дали ще ти става още роклята. - Момчето се засмя облекчено и я потупа по корема. После я целуна по врата, точно в основата на къдрицата, която не щеше да влиза ни в шнола, ни в ластик. Двамата заплакаха, той от любов, тя от отчаяние.


Публикувано от railleuse на 09.08.2006 @ 16:46:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Nadie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:54:19 часа

добави твой текст
"Тя и те" | Вход | 6 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тя и те
от Jiva на 09.08.2006 @ 17:50:50
(Профил | Изпрати бележка)
въздействащ диалог на ситуации - всяка концентрирана и завършена в себе си и разговарящи си като причина и следствие - за простички, човешки неща, но с преживяност, която заразява...

!!


Re: Тя и те
от RAD72 на 09.08.2006 @ 18:34:00
(Профил | Изпрати бележка)
И това е част от най - голямата фантазия - Живота ...
Прегръдка за хубавия разказ !


Re: Тя и те
от Cat на 09.08.2006 @ 19:10:21
(Профил | Изпрати бележка)
"Двамата заплакаха, той от любов, тя от отчаяние."

Поздравления за хубавия разказ!


Re: Тя и те
от Marta на 09.08.2006 @ 19:21:07
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
след повечето твои разкази ми иде да ревна с глас - кога от любов, кога от отчаяние, а най-вече от съпричасност

и този глас " не трябва, не тря бва, забранено плакането, забранено обичането", знам го


Re: Тя и те
от plagiato (plagiato@abv.bg) на 28.08.2006 @ 16:52:46
(Профил | Изпрати бележка)
разказите ти са като стихове! невероятни са!


Re: Тя и те
от krasavitsa на 10.12.2007 @ 11:59:45
(Профил | Изпрати бележка)
И това ми хареса много - приветствам те. И пак ще се извиня - снимам анфас и в профил. Просто френската дума анфас се превежда - в лице. Прашинка, но като е на гладка повърхост, дразни. Пак поздрави.


Re: Тя и те
от Nadie на 10.12.2007 @ 16:53:17
(Профил | Изпрати бележка)
Аз понеже съм англоговоряща и от френски не отбирам. Благодаря ти за двете забележки. И мен много ме дразнят граматични и правописни неточности - спъват ме в текста. Явно не съм имунизирана от това. Благодаря също за милите думи.

]