Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 806
ХуЛитери: 3
Всичко: 809

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтабяла мишка
раздел: Разкази
автор: tamara

Късна вечер е в стаята. Не мога да спя. Не искам да пуша, не ми се яде. Стоя си просто с поглед забучен в голямата бяла мишка.

Там на диванчето срешу мен лежят те, всичките мои играчки. С пухкавите си личица без бръчки, упорито ми напомнят за нещо. За моите бръчки. Напомнят за някого, за стари любови. Натрапват ми спомени... Минали дни. В главата ми влизат цели картини. Аромати се носят из малката ми стаичка.

Задушно е. Отварям прозореца. Гледам препускат към мене моите грешки, след тях се точат и невзетите решения и лошите ми думи...
Обръщам се. Поглеждам към диванчето, а там пак така мирно стоят те, като плюшени храмове пазещи последните ласки от моята нежност, която май отдавна изхвърча. Зароди се нова, различна на старата. Студена нежност. Раждам се и аз отново, по-друга, по-стара, по-сама, във мислите.

А тези малки синтетични създания стоят пухкаво там сгушени. Те са единствените плодове от любовта ми. Те са моите мъртви деца, тоест нашите, общите с някои Него. Само те останаха все същите. Е, малко по-мръсни и спластени, по-рошави. Останаха от някои Него, които набързо, за малко бил влязъл в живота ми, после излязъл. Бла-бла.

Очите на бялата мишка блещукат като перли. Лицето и е изстинало в лъчезарна гримаса. През малките, пластмасови топченца се прокрадва някакси плах поглед. Поглед на отдавна забравен човек.
Той ме гледа.

Запалвам цигара. Тези малки огънчета в очите ме плашат. Следят ме из цялата стая. Натякват ми тихо, а всъщност мълчат.

Заставам без да мърдам, без да дишам. Опитвам се да чуя нешо, да ги разбера. Не ми харесва тази игра с погледи. Какво искат от мен?

Поемам дълбоко въздух в дробовете си и чувам как сърцето ми бие. Страх го е и него горкото. До сега все успявах никой да не го нарани, пазех го. Не му давах да се вълнува много. Не исках да страда. И все успявах.

Палитра от размазани, цветни петна ме зашеметява. Жълти, лъжливи лъчи се процеждат от миналото. Бялата мишка проговаря:
- Аз те слушах, когато нямаше с кой да говориш, прегръщах те, когато някои Той не беше при теб, мълчах послушно, когато ти ме мразеше заради Него. Но поех сълзите ти. Прогизнах от тях. Така в мен се роди сянката на съвестта ти.

- Но какво искаш от мен, бяла мишко?! Съвест моя -иронично и подхвърлих аз.
- Послушай сърцето си. Остави го да страда. Така след горчивото то ще успее да познае сладостта. И... не взимай повече преспивателни. Съвсем ще се побъркаш! Бяла мишка да говори?!

07 jan 2002


Публикувано от hixxtam на 14.05.2004 @ 15:32:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tamara

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:07:54 часа

добави твой текст
"бяла мишка" | Вход | 3 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: бяла мишка
от tamara (tedasnimki@yahoo.se) на 14.05.2004 @ 15:53:34
(Профил | Изпрати бележка)
molia komentiraite :)
obi4am kritikata pove4e ot mal4anieto!


Re: бяла мишка
от Marta (marta@all.bg) на 14.05.2004 @ 17:44:16
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
у нас е пълно с такива плюшени неми свидетели, но децата ми са още малки да страдат от загубени любови и сега само ги мачкат, но да са живи и здрави, да пораснат да се влюбват и да има кой да попива сълзите им, предпочитам да споделят с мен както досега, но кой знае, с времето нещата се променят :)

]


Re: бяла мишка
от aurora на 14.05.2004 @ 16:07:32
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса. Някак много познато почувствах написаното... и всичките плюшени същества, които често са единствените свидетели на сълзите ни. Поздравления:)


Re: бяла мишка
от mobo на 17.05.2004 @ 10:29:05
(Профил | Изпрати бележка)
twyrde vensko za moq wkus. Ne uspqwam da wnikna w logikata, wypreki 4e smytno usetih neshto interesno w razkaza. Moje prosto az da sym prekaleno typ za da go shwana.
Ta kakyw izwoda? I kakwa e celta na razkaza?