Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1026
ХуЛитери: 4
Всичко: 1030

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМъгляви дебати
раздел: Хумор и сатира
автор: hudojnika

Някой беше хвърлил мъгла в каньона и не бързаше да си я раздига. Тук-там се провиждаха природни дадености. Нейде слънцето набираше рейтинг и бродираше озонови дупки в мъглявината отсам Андромеда. Ухаеше на "Медалион с гъби", но без чер пипер, жалко! Близките избори също намирисваха.
Интонационната им среда пръщеше по шевовете и сочеше все по-светли хоризонти. Мегафонът на Прекупвача на овчи кожи се обаждаше на най-подходящите места като черна станция.
Някъде към осем - мъглата започна да се утаява и в горния и пласт се избистриха най-високите постижения на строителния гений в микрорайона: кубето на църквата и коминът на дяд`Дорчовата къща. В случая - позлатени контражурно и блестящи.
Дяд`Дорчовата къща беше расла само на комин. И в ясно време да я гледаш, откъм нас, откъм вас, както и откъм ония - там, само един комин у нея. Друг е въпросът, че към комина има лепнато нещо като къща, за каквато се води в градостроителния регистър. За посветените случая е ясен, независимо от мъглата около нея - просто всичкия материал гласен за къщата, влязъл в комина. И не само камък, тухли и отлежал варов разтвор - в градежа на комина имаше не малък брой въжделения, естетски каприз, както и дузина керемиди, двойно препечени.
Във връзка с керемидите, в момента се създаваше предпоставка за дебати. Дяд`Дорчо докладваше пред Експертния съвет - заел съблюдателна позиция в голямата озонова дупка, в подножието на комина, че за похлупак на въжделенията му, както и за финал на финансирането на обекта са били необходими дузина цигански керемиди, двойно препечени.
Макар и мъгляво, по време на докладната ясно се виждаше, че Меймедчето явно нервничеше. При двадесет и второто споменаване на термина "Цигански керемиди" толерантността му спадна с два пункта, като мина на задна позиция и пресече:
- Аде, де! Стига с тази погрешна терминология! "Цигански керемиди"! Де толкози акъл в нашия, местен циганин - да ти изобрети керемиди! Да ги открадне - да! Да ги продаде - да! Дори да ги произведе! Но да ги измисли, с това да заслужи правото да се наричат "Цигански керемиди" - аде, де! Керемидите са "Турски керемиди"! Стара цивилизация, стара култура, стара архитектура, какво ли не е измислила, че едни керемиди няма да измисли! Кажи им , бе даскал Славе, барем си ги учил!
- Точно тойзи урок не сме го минавали, но въпросът е друг. В кое време живеем, бе хора! Още от кога е въведена на въоръжение Марсилската цигла, ние на керемиди ще си играем... Наслоения от турското робство. Робска психотерминология!
- Кротко, кротко, кротко! - се включи Кротък Тони, личност с известен стаж като разсилен в арбитрлажния съд. - Ще ви обясним, ще ви просветлим и по тойзи въпрос. Според юристпруденцията дебатите са относно "Римските керемиди". А те от своя страна фигурират по покривите на света още от римско време, разнасяни от римските легиони, какъвто впрочем е случаят и с римските цифри, римското право, римската баня, римската стена...
- Не щеш ли и Римски-Корсаков?! - изтърси сприхаво Меймедчето, известен на младини като вътрешен в оперния балет.
Междувременно слънцето изтули всички озонови дупки, реши изцяло пъзела на ситуацията и открои невероятната гледка на раздрънкан мерцедес, модел от римско време, с нещо като сервирана, препечена, мазна човешка глава на покрива.
Прекупвачът на овчи кожи, проврян като крив кюнец през люка на возилото, дрезгаво изстреля през мегафона, стиснат между щръкнали мустаки и отрупани със злато пръсти:
- От "Римски керемиди" до "Ромски керемиди"има само един лапсус лингве, сиреч - грешка на езика!... Овчиие кожиие купууууваааме!... - и срита водачът на МъПъСъто, докато не са ги подгонили...
Уж мъглата се беше вече съвсем утаила, пак нещо се размъти, доколкото да погълне препечената прекупваческа, мазна, черна глава, ведно с тавата `и.
Дебатиращите загубиха ищах за прения и всеки пое по делата си. Дяд`Дорчо остана насаме с комина си и двамата се засамосъзерцаваха.
Велимир Петров
...............................
Дежурната ми Голяма Молба към Публикуващия администратор: Да уважи Новите редове и Пряката реч, с "Един пръст по навътре!" Тенкю, дяди, предварително!


Публикувано от hixxtam на 28.07.2006 @ 18:19:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   hudojnika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:55:17 часа

добави твой текст
"Мъгляви дебати" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мъгляви дебати
от hudojnika на 28.07.2006 @ 21:59:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.velimirpetrov.dir.bg/
Чувствам се длъжен да информирам Драгият Читател, че разказът е подписан през октомври 1996. Скоро ще стане десетгодишен. Сериозна възраст.Оттогава имаше сериозно разместване на някои пластове, а именно: Дяд`Дорчо не е вече между живите; наследниците му донадиха до комина бая пристройки, де законни, де не; Меймедчето си купи апартамент в Инстанбул и преподава каланетика, нали беше всред оперните среди;но мисли да си се върне, щото внуците му са си в БГ и не знаят турски; прекупвачът на овчи кожи вече е милионер и не си знае броя на западните возила с които върти бизнеса; По въпроса с РОМСКИТЕ керемиди - все по-трудно се намират за правене на "автентични"местни къщи...които ги изкупиха шотландски бизнесмени; не, че живеят в тях, а за бъдещи бизнеси... Мъглата си е мъгла и така и не се разбра, кой я хвърля... толкози по тойзи въпрос!


Re: Мъгляви дебати
от dobilz на 28.07.2006 @ 22:07:33
(Профил | Изпрати бележка) http://ibod.hit.bg
В кое време живеем, бе хора!
:))6te6e da e sme6no, ako ne be6e jalko.
pazkazyt mi haresa!