Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 997
ХуЛитери: 2
Всичко: 999

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе-знам-кой.
раздел: Разкази
автор: Satyrr

Аз съм си аз. Понякога съм такъв, понякога не, но все съм си аз.
Какъвто бях и преди, но въпреки това различен. Обичам да жонглирам с белите ленти на пешеходните пътеки и да си светя вечер със светофарите. Червено, жълто, зависи от настроението. И да си правя лупа от дъждовните капки обичам. Да разглеждам хората през тях, а после да ги рисувам с жилките на есенните листа по плочките като орнаменти.Цяла галерия.Случва се дори да окрасявам лицата им с цветовете на мелодията, която изпяват щурците нощем. И да ги запомням, да, аз съм албум за моите цветни снимки.
Като че всички лица са там, все изрисувани и запомнени. Като в някой църковен хор наредени, само дето не пеят. Не пом-ръдват.. освен един-два пъти. Забранил съм им. Те са боите в моята палитра, когато щурците мълчат.Те са моето скрито вдъхновение, моята тайна муза. Хиляди лица.
Подреждам си ги в редици по паважа на стаята и ги наблюдавам. Винаги има какво ново да видиш в моите лица, затова ги наблюдавам с часове, аз съм тяхната среднощна лампа и проявителната лента на моя албум. И все пак, аз съм си аз. Лице.
И не знам защо, винаги нещо липсва.
Всъщност не знам кой.
Денем си играя с пързалките на моите сънища, а нощем се взирам да открия нещо. Или някой. Не-знам-кой. Така го наричам това лице, което липсва, защото знам, че е така. Често вали дъжд, капките ме канят, излизам навън и се срещаме. Там те са моят далекоглед-лупа-стъкло-илюминатор-шпионка-прозорец и аз съм свидетел. Съвсем за малко, но си заслужава. Отли-вам склуптори и ги изобразявам на плочките. Нямат нищо против, мисля, те са само лица и нищо повече, макар да са лица с нещо повече. И каквито и да са, добавям ги към галерията, музея, изложбата на древни експонати, телевизионното предаване за любознателни. Аз съм тяхната музика за из път,техния случаен превоз, аз научавам всичките им желания преди те да са се зародили в това, което е лице и нещо повече. Преди да се случат доста неща. Аз съм техният екскурзовод в неизвестното пътуване из градските джунгли. И все пак, аз съм си аз.
Не знаещ.
Наслаждавам се на моята купа с очи, на моите тетрадки с лица и го забелязвам. Нещо липсва. Нещо, някой, някоя. Убягва ми. Какво е, кой, коя? Тя ли е? Коя е тя, питам се, а лицата се усмихват, част от онези един-два пъти. Не-знам-кой, така ще я нарека. Защото не знам какво е тя, къде е, защо не е тук, където и е мястото. Виждам, че не знам много неща, защото тя е само лице. Не-знам-кой. Подвиквам на ключовете да затворят зад мен и затварям страницата, за да напомня на лицата кой е шефа. И излизам. Отивам да я търся.
Следва пауза. Моята галерия е затворена за миг, моите спомени са поверени на някой друг. Аз съм капката, спускаща се по клоните на кестените, почиваща си в листата им, наблюдаваща. Аз съм щурец, който не пее, понеже е ден. И я търся. Аз съм си аз, всичко, което е до тук. Тя е това, което липсва.
На път съм. Обичам да жонглирам с белите ленти на пешеходните пътеки и да си светя вечер със светофарите. Да гледам през капките като през далекоглед-лупа-стъкло-илюмина-тор-шпионка-прозорец и да колекционирам лица. Такъв съм си аз. А тя? Търся е, за да разбера каква е и може би заради още нещо. Не знам. И тя не знае, нито лицата, нито щурците,нито този, дето го описват в Библията. А аз ще разбера, това ми е работата, поне за сега. Лицата сами ще се грижат за себе си докато страницата е затворена.
Но нещо липсва.
Какво е то, кой е? Не-знам-кой. Търся, разгръщам стари тетрадки, нови атласи, посещавам изложби. Гледам през нови капки, преживявам нови неща, спомням си нови спомени. От време на време се връщам, за да проверя как стоят нещата, а те стоят добре. Точно както съм ги оставил. Слушат ме. Искат да им разкажа какво се случва и затова се забавям малко, но връщам часовника назад. Времето няма да забележи. Тогава виждам, че нещо липсва. Едно листо, есенно, капка по влажните клони на кестените, лице на тротоарна плочка. Едно сред хиляди. Аз съм вятърът, който блъска капаците на западните прозорци, аз съм мирисът на зима в кухнята. Аз съм непоносимата липса на въздух в стаята. Точно така. Аз съм си аз и съм това, което липсва, едно лице сред гора от листа, капки и щурци. Това, което липсва. Аз съм си аз. Не-знам-кой.
Търсещ, тичащ, наблюдаващ. Аз. Това,което липсва сред коловозите от лица, което винаги е липсвало. Посещавам своите сънища, чуждата реалност, говоря на хората и те ми говорят. Спя. Живея из чужди улици, в чужда страна под чуждо небе. Не сънувам, но помня сънища. Денем си играя на пързалката зад блока, а нощем се взирам да открия нещо. Аз съм малко момче в заобикалящата го пустиня, където пеят щурците. Гласовете в главата ми. Аз съм липсващо парче от един древен пъзел, изложен в един от моите музеи. Парчетата са две. Тя също не е там, където не съм и аз. Няма ни заедно. Искам да търся нея, досега го исках. Но капките чакат. Защото аз съм наблюдаващият, аз съм облаците над заводските комини, пътеката, по която сам вървя. Аз съм си аз. Не-знам-кой.
Затова вземам тетрадката с мен, вземам капките, и затварям вратата за едно предстоящо дълго пътуване. През непознати джунгли, изрисувани железници, брашлянови стени, сенчести мостове и хиляди, и хиляди лица. Търся себе си, за да мога да потърся нея, която и да е тя. За да стане пъзелът едно цяло, една картина, пейзаж, образ на целия мой живот.
Ето, заминавам. Сега съм полъха на вятъра на открито море. Статуята на носа на кораба ми. Един далекоглед, изследовател в моите собствени ръце. Аз съм вечно търсещият орел над полето с щурците. И аз съм си аз.
Не-знам-кой.



Peter29.5.2006


Публикувано от BlackCat на 29.05.2006 @ 20:45:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Satyrr

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:52:55 часа

добави твой текст
"Не-знам-кой." | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не-знам-кой.
от Lego (templars@abv.bg) на 29.05.2006 @ 21:28:41
(Профил | Изпрати бележка)
"Не знам как не знам защо,
не знам защо ме питаш к'во,
но знам че искам да съм с нея и не ме ебе защо,
слушам ги слушам тях слушам хора всеки ден
те говорят за любов, а любовта не среща мен,
всеки ден в търсене на нея
и даже външно да се смея
дупката в мен ме кара често да купнея
за НЕЯ

(КАДЕ Е ТЯ ЗАЩО Я НЯМА)

На думи всеки е богат,
аз съм сам и сам оставам да го духа шибания свят "

Хареса ми !!!


Re: Не-знам-кой.
от Satyrr (imaloednovreme@poslegoniamalo.dabeda...) на 29.05.2006 @ 22:29:15
(Профил | Изпрати бележка)
Хмда, такъв е живота е казал някой, и ...пъ май не е излъгал. Не мога да съм убеден, както не мога в нищо съществуващо на този свят. Затова си създавам друг, мой свят, моя стая из коридорите на този чужд дворец с чужди стаи и прозорци и си имам един мой прозорец, от който мога сам да наблюдавам и изгрева, и залеза, и всичкото това, което е между тях...
И между думите се губя в думи... и може би така ми е добре, и може би не ме интересува... и междувременно се съгласявам с теб.

]


Re: Не-знам-кой.
от Pianista на 05.06.2006 @ 16:03:19
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, явно си много неща. В този случай, попътувай малко в онзи свят, по който не се ходи с крака а с пиано, и ще откриеш кой си.
Много комплексен и сложен стил, ама малко банална история. Нищо, добро е.