Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 932
ХуЛитери: 0
Всичко: 932

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНормалното преживяване - 32
раздел: Романи
автор: Mojsei

1.Какво нещо е поетът? Човек, който пише стихове? Човек, който използва поезията, за да се преструва по-успешно? Ама, че въпрос, даващ възможности за най-различни разсъждения…А аз? Аз спирам пред всеки пишещ, за да видя до къде е стигнал…за да го насърча да продължава по пътя си
Когато дойдох в Интернет, пишещите, в голямото си болшинство, описваха любовта като самотно преживяване, украсявайки болката с гирляндите на художествено-естетическата словесност. Сега вече, пишещите знаят, че в любовта са нужни двама, а някои вече се и досещат, че, за да създадат поетичен текст, той трябва да е във връзка с реалния възпроизводствен процес. Но остават и такива, които собствените си хрумвания приемат за истина и се впускат в юнашки подвизи, поднасяйки "истини" от най-различен калибър, но оставащи си без значение.


2.Единственият начин да не се пристрастяваш към материалните блага е да ги имаш в достатъчно количество. Но ясно е, че обществото се нуждае от мярка за определяне на нови прагове чрез създаване на нови механизми за отношение към собствеността. Не прогнози за очакван апокалипсис, а да се види, че човечеството е навлязло в него. Но кой ако не пишещият пръв трябва да прозре тъканта на съвременния обществен процес и да заеме достойна позиция? Проблемността на глобализма свети в очите на човека до теб, а не някъде в някакво непонятно "отвъдно". По-голямо прилепване към материалното от немотията човечеството не познава, но тук се включва и мизерията на пресищането, която неправилно се определя като "богатство".


3.Чрез многобройни примери, Лазарев доказва, че промяната на духовното състояние води до излекуване на тялото, в което няма нищо необичайно. И някак си естествено, когато човек е в тежко здравословно състояние, той се отърсва от дребнавостта под влияние на мислите за смъртта, което се проявява като духовно извисяване. Допускането на обидата дълбоко в душата води до разрушаване на тялото, което най-напред се проявява като нежелание за живот и дълбока апатичност. В такива случаи, на гребена на благодарността, чрез прошката и молитвата, може да се изплува на гребена на любовта - на нейните високи, духовни етажи, които стимулират силите на организма. Напълно съм съгласен с Лазарев, когато съветва: "…приемай всичко с благодарност" (с.393). Но това ще си остане голо пожелание, ако не се види като резултат на специално променяне на поведенческите програми и приемане на допълнителни такива.


4.Един от авторите на сайта - К. Боянов, ми постави въпроса за отношението между науката и божественото. Отговорих му кратко така: "Предлагам ти темата:"Божественото като предметна област на философията и на религията". А тъй като говориш за отношение, вземи отношението, в което се намираме с теб - полето на новата литература. В сайта се появи нов автор - Росана, която е носител на божественото, в неговата религиозна форма, аз го нося в неговия прагматичен вариант, а намираме общ език. Готово - темата е решена!" Решението на въпроса, който дадох, в действителност, отчита цялата негова сложност, многоплановост, новите опити на религията да намери своя адекватен интеграционен вид, както и функционирането на философията на равнището на преживяването на индивидите. "Божествено" в езика на философа е метафора за обозначаване на сложна обективно-субективна структура, която в религията се е конституирала като самостоятелен субект на отвъдното, но и на субективната реалност. Веднага става ясно, че съдържателно философията и религията могат да намерят общ език на полето на критиката, запазвайки терминологичното си различие. Издигането на общи цели би било голям успех, за запазване на отношение, в което различието ще дава тласък на развитието. Новата действителност, с нейните многобройни проблеми дава възможност за такъв вариант на сътрудничество.


5. На Лъки дължа едно обяснение за това какво представлява "прилепването", издигащо нещо друго над равнището на божественото и с това, превръщащо се в източник на дълбока душевна колизия. При Лазарев този механизъм си остава неизяснен, но той често говори за прилепване към любимия човек и за прилепване към мъдростта като два източника за тежки нещастия. Едно от тълкуванията на "божествено", които аз правя, е любовта към себе си като резултат на цялостното възпроизводство на индивида. Тук веднага и отново ще трябва категорично да направим разгараничението между "любов към себе си" и "самолюбие", което е израз на деформирана любов към себе си. Прилепването към любимия човек, в това число към майката е един от често срещаните случаи на безпомощност и апатия в живота, на което терапевтите препоръчват скъсване на "пъпната връв", след като това не е станало навреме. Прилепване към знанието се забелязва при тези хора, които, в увлечението си по научни и степени и звания, забравят за самото знание или пък, пишейки се вманячават на тема писане, развивайки такова честолюбие, че започват да говорят от името на поезията, например. Да се пристрастяваш към знанието и да работиш упорито в областта на знанието са несъвместими неща.


6.
Пожелаха да напишат нещо
"изнасилено и без ритъм"
и то се получи
точно такова -
без смисъл,
та чак на авторите
им стана тъжно,
а публиката изрева неистово:
"Браво!
Безсмислието е поле
на нашето самосъзнание
за принадлежността ни
към света
на безмозъчните индивиди!"
защото носталгията
връхлита на талази
и превзема преживяванията,
тласкайки жертвите си
към руините
на самоунищожението,
защото забравеният
от обществото индивид
блуждае с поглед в небесата,
но не може
да открие
божественото у себе си,
защото отдавна не познава
силата на сълзите,
а егоизмът вилнее
по улиците,
забравил вкуса на бялото,
защото хората
не могат да говорят вече и със себе си,
защото разтоянието
до другия
е непреодолимо.


7.
Диалог с Лъки

2.1.
-Моят стих е странен,
свързан с периода ранен,
но с духа любовен,
ти ми даваш пламъка съдбовен!

-С тъмнината ти говориш-
чрез сърцето, без да спориш,
но в дълбокото признание
се прокрадва и страдание:

"Нося в себе си емоция спорна,
правеща душата морна
и в тъмнината, без преструвка,
сещам истинска милувка".

-Чувствам се така свободна-
с коса развята, боса:
няма линия модна,
а Луната ме зове с: "Роса!"

-По тревата ти лудуваш,
небесата призоваваш,
със звездите се шегуваш,
любовта си на света отдаваш.

-А когато небесата затрещят,
силата напира в гръд могъща,
думите сами крещят-
със стихията, на любовта присъща.

-В къщи, с тебе - в мрачината,
в душата ми нахлуваш ти
и възкръсва добрината
в преплетените ни души.

-Вечността на радостта - възможна,
в мълчанието от нас се прави,
а това е простота несложна
и не може тя да се забрави.

-Чувствам те, че ме обичаш
в мойте трудни изпитания
и в Съдбата ми се вричаш,
бранейки ме от терзания!

-Всеотдайната ти гръд и нежната ти шия,
и жадуващите ти милувката бедра
ме подтикват да разкрия,
че променям твоята Съдба!

-С любов душата ми отвори
и избухна в нея плам,
който в тишината проговори
чрез любовния балсам!


2.2.
-Мога с теб в тишината
да ти казвам хиляди неща,
но обичам в озарението на светлината
да те любя, друго аз не ща.

-Това е онзи миг специален,
на бликащата между нас взаимност-
от благодарността, превръщан в идеален
чрез съпреживяваната ни интимност.

-С тебе Мо, сме в преживяване,
разкриващо хуманното ни естество
и волята ни е такова настояване,
което кармата превръща в тържество.

-Разцъфтели в духовна цялост,
от общуването правиме милувка,
като доказателство на радост,
равна на съпружеска целувка.

-Приятелството не познава грях-
сложните проблеми опростява
и чрез бликащ вулканичен смях,
огнената си природа проявява.

-Често казваш, че това е,
озарената от плам човечност-
аз я чувствам как ни вае
с красота на вечност.

-Приятелството се превръща в кумир,
но то е сила доброволна,
превръщаща страстта в духовен мир
и чувствам, че душата ти е волна.

-В тишината радостта ти чух,
че свободно се простира
като сътворен за двама дух,
който щастието за път избира.

-Чувства искрени с тебе пазим
в мълчание срамежливо
и затуй в живота смело газим,
гледайки се приветливо.

-А приятелството многократно
ни предпазва в тежък спор
да вървим напред, а не обратно,
без да пренебрегваме отпор.


2.3.
-Правя тука тез признания
чрез създадената наша цялост,
но се боря и с терзания,
а на теб ти нося само радост.


Публикувано от BlackCat на 29.05.2006 @ 08:10:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 7577
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Нормалното преживяване - 32" | Вход | 5 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нормалното преживяване - 32
от lusi на 29.05.2006 @ 20:47:36
(Профил | Изпрати бележка)
"И някак си естествено, когато човек е в тежко здравословно състояние, той се отърсва от дребнавостта под влияние на мислите за смъртта, което се проявява като духовно извисяване"
Тогава човек прави равносметка на живота си.


Re: Нормалното преживяване - 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 21:40:12
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Тогава става онази спонтанна равносметка, която откроява мажното от маловажното...

Добър принос правиш.


Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 29.05.2006 @ 09:21:54
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
Относно разсъжденията ти в т.1 не е ли било всъщност винаги така?
2. "По-голямо прилепване към материалното от немотията човечеството не познава...", но едва ли това е въпрос на избор, докато продължението ти на мисълта е .
3. “…приемай всичко с благодарност” - и християнството учи на това, но често се смята, че всичко в живота ни се полага, дори и без да са положени грам усилия за нещо.
4. Философията и религията макар да си служат с различни термини и да се различавт общото между тях е, че религията е своего рода философия.
5. "Да се пристрастяваш към знанието и да работиш упорито в областта на знанието са несъвместими неща." - А как би могъл да работиш упорито в областа на знанието, ако всъщност не го правиш със страст, т.е. не си пристрастен към знанието?
Поздрав и красив ден Валери:)


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 10:33:47
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php




1. Бележкато ти по отношение на т.1 е брилянтна, но тази констатация тук се прави, за да се изрази увереността, че нещата трябва да се променят и те реално се променят - ако се огледаме около себе си, ще установим това.

2.Голямата част от хората са припнели към материалното чрез недоимъка, защото друга част са прилепнали към него чрез излишъка, което разкрива двата полюса на мизерията.

3.Благодарността е фундамент на духовното извисяване и това приемане на света се постига с упорита тренировка....Абсолютно си права, че това не е нещо, което може да бъде дадено или се изразява в задоволството, че някой е направил нещо за теб...

4.Познавам текстове на религиозни философи, които са много сериозно достижение на човешката мисъл...например П.А. Флоренский.

5. "Страст" означана емоционален поглед върху цялостта, докато "пристрастяване" е белег на едностначивост, имаща негативни последствия.


Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 29.05.2006 @ 09:25:56
(Профил | Изпрати бележка)
Какво нещо е поетът?-Човек, отворен към духовното.
Единственият начин да не се пристрастяваш към материалните блага е да ги имаш в достатъчно количество. - Не важи за всеки.
точка 3-вярна.
По точка 4 не мога да пиша веднага.


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 10:42:55
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


1. Точно така - "Какво нещо е поетът?" въпросът е поставен от Сьорен Кирхегор, който му дава и отговор - човек, който украсява болката си, за да радва останалите и дава пример от древността, как поетите били поставяни в голям метален и нагорещен от огън бик с пригодена гърловина, та звуците да бъдат приятни. Да сравним с днешната ситуация и да ведем доколко нещата си приличат!?

2. Има един задължителен праг на съществуването, който като се наруши, започва разнищването на индивида...Съгласен съм, че в тази насока могат да бъдат дадени различни примери, които, в крайна сметка, ще потвърдят това правило.

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 29.05.2006 @ 11:48:56
(Профил | Изпрати бележка)
И аз до голяма степен виждам картината на поезията такава..
Но ти винаги трьгваш от това,което трябва да е..а то е, отговора на Боянов..
Поздрави!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 13:17:10
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Всеки мой текст е израз на конкретна ситуация, в която виждам и възможното й развитие...Да се тръгва предварително от това, което ти се иска да бъде е утопично и следователно - неправилно...

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 29.05.2006 @ 14:56:17
(Профил | Изпрати бележка)
..Вьпросьт е-какво нещо е поетьт?..
..После се прехвьрляме в днешната ситуация,кьдето се сьздава един обобщен образ на поета,без да носи отговора на поставения вьпрос..Затова посочих отговорьт на Боянов..
..Тук трябва,в началото е всьщност,целта в края..а между тях вьзможното развитие..
Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 15:06:46
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Да, така е...Лаконично съм оставил на читателя да разсъждава над сегашната ситуация...И знаеш ли защо? Защото за сега ми се говори конкретно! А в текста съм го и направил чрез няколко ракурса като обобщена характеристика на вече направени мои проучвания в сайта, а и в съществуващата литература...
Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 29.05.2006 @ 15:16:42
(Профил | Изпрати бележка)
И той разсьждава,повярвай ми..
Аз вече сьм изказвала становище по вьпроса,та няма да се повтарям..
Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 15:28:12
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Трябва да си сигурна, че ти вярвам, щом не бързам да натрапвам модели за решаването на такъв голям въпрос, но и ти ще трябва да ми повярваш, че познавам вече десетки пишещи хора в сайта на ниво преживяване. Един от тях си ти! Надявам се, че няма да отречеш това ми твърдение?!

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 29.05.2006 @ 15:51:22
(Профил | Изпрати бележка)
Да отрека?Не,разбира се..
Преживяването го има..Самият процес е много интересен..И един ден,когато започна да се изразявам точно и ясно,сигурно ще имам смелостта да се нарека поет..
Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 16:01:28
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Ти и сега постигаш това - точното и ясно изразяване...но това не е достатъчно в по-широкия смисъл на думата. Каква е обществената значимост на това, което пишеш? Има такава, но мога да я посоча аз....Я, опитай ти да я посочиш, моля!?

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 29.05.2006 @ 16:34:36
(Профил | Изпрати бележка)
Зная,Вал..Пошегувах се..
Обществена значимост..Много сериозно звучи..
..Оттьрсване от негативизма за мене е водещо..
..Миналото е това,което е,няма какво толкова да се преповтаря..И да се плаче за него..
..Погледьт е извьн границите на познатото..Вьображение,вероятно..Накьде четох,че вьображението е,всьщност отложена реалност..Но така или иначе,разширяваме своята..
Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване - 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 16:53:05
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Разговорът го започнахме, като че ли на шега, някак си опипващо, несигурно, а достигнахме до един от най-съществените въпроси на творческия процес - за индивидуалната изграденост на автора. Като се проследят твоите творби, може да се открие процеса на твоя индивидуален разтеж, на който аз съм не просто пасивен съзерцател, а и изследовател, а и "архитект". Ти носиш в себе си света и чрез гигантското усилие, което правиш, в това число и в творчеството си, ти постигаш онзи обществено значим процес, който предполага създаването на нормални, т.е. на щастливи индивиди. Да! Ти заковаваш отговора, когато казваш:"Оттьрсване от негативизма за мене е водещо.." И това е така, защото ти си почувствала, застрашаващата, разрушителната сила на негативността и си направила нужното, за да намериш силите в себе си, необходими за неговото отхвърляне...Доволен съм, че изяснихме така въпроса!

Поздрав!



]


Re: Нормалното преживяване - 32
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 29.05.2006 @ 17:01:49
(Профил | Изпрати бележка)
И аз сьм доволна..
Благодаря ти!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 17:51:46
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Приемам разговора като съдържателен по въпроса, който обсъдихме конкретно...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от victoria на 29.05.2006 @ 10:15:26
(Профил | Изпрати бележка)
че започват да говорят от името на
поезията например..
============================
единство на противоречията.. :)))
винаги съм си задавала въпроса:
защо "защо" завършва на "о" .. ?! :)))))


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 11:00:56
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Ама ти сериозно си решила да станеш весела?!

1. В единство влизат противоположностите, а отношението между тях е противоречие и за да го разрешат, те влизат в борба помежду си - точно както е отношението между нас.

2. Задаваш интересен въпрос. Нека да го цитирам: "Защо "защо" завършва на "о"?" За да си отговориш на този въпрос, се налага да се достигне до отговор на други въпроси като: Как така "о" се е оказала накрая? Кой е разместил сричките и вместо "що за..." е станало "защо?" Излиза, че "Защо?" съдържа в себе си и "Какво?" Но забележи и "какво?" завършва на "о", а това не е случайно, като съвсем произволно е вмъкнато някакво си "в", а това е така, за да се маскира другия въпрос - "Как?" С тези разсъждения аз доказвам, че ти поставяш основния въпрос на езикознанието и ако случайно решиш да се запишеш да учиш литература по този въпрос можеш да защитиш докторат. Но като се явиш на защитата ще бъде достатъчно да посочиш, че си фенка на Мойсей и нещата ще се наредят от само себе си...

Поздрав и умната с въпросите, които задаваш, защо-то...!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от victoria на 29.05.2006 @ 12:29:32
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря ти много Мойсей,
знанието упорито все така сей,
и непременно ще се получи,
все някой ден незнаещия ще се научи,
да обича ако не е обичал досега,
и да дарява на другите красота,
без да иска в замяна награда голяма,
само една целувка искрена и засмяна.. :))
:))))))) *


]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 13:02:44
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Я, каква можела да бъде Вики? Направо - чудо!?

В случая, поднасяш красота,
че започваш с благодарност
и достигаш тъй позната висота
в желанието за солидарност
да се учим неуморно да обичаме
и това го казваш весела, засмяна-
с уважение думи да изричаме
и приятелство да си даряваме в замяна.

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от victoria на 29.05.2006 @ 19:38:42
(Профил | Изпрати бележка)
да, прекрасно е да се разбираме,
и с обидни думи да не се нервираме,
на весели шеги да се смеем незлобливо,
да пишем стихове със сърце обичливо.. :))))

]


Re: Нормалното преживяване - 32
от mojsei на 29.05.2006 @ 20:25:31
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Всичко туй, като желание,
не възбужда спор,
но ни хвърля в страдание
неразбиране на луд отпор!?

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от victoria на 30.05.2006 @ 11:55:37
(Профил | Изпрати бележка)
ако сееш облаци..
ще жънеш бури..
:))

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 30.05.2006 @ 12:02:52
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



В този коментар доминира високомерието под формата на някакво поучение...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от LYCKI на 30.05.2006 @ 06:51:05
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Когато дойдох в Интернет, пишещите, в голямото си болшинство, описваха любовта като самотно преживяване, украсявайки болката с гирляндите на художествено-естетическата словесност. Сега вече, пишещите знаят, че в любовта са нужни двама, а някои вече се и досещат, че, за да създадат поетичен текст, той трябва да е във връзка с реалния възпроизводствен процес. Но остават и такива, които собствените си хрумвания приемат за истина и се впускат в юнашки подвизи, поднасяйки “истини” от най-различен калибър, но оставащи си без значение

На всекиму е ясно,че в любовта са нужни двама и имено липсата на единия поражда страданието и кара другият да я описва,като самотно преживяване.

Поздрав!


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 30.05.2006 @ 11:42:44
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Драга Лъки,

С огромен интерес прочетох твоя коментар, който стана повод за това ми писмо, а моите писма до теб са винаги и само любовни. И това не прави изключение!
Но каква е тази семантика, миличка? Вместо да ми кажеш, че на всеки му е ясно и т.н., ти поставяш дателния падеж, което ме хвърля в бурен еротичен порив към твоята всеотдайност...
Но какво е ясно на всеки? Че за любов са нужни двама? Добре, но това освен на всеки, трябва да е ясно и на поета, който ще пише за любовта, нали така? Защо? Защото любовта не е просто преживяване на липсата на другия, а съпреживяване на общото чувство между двамата. Ако това не е така, то не можеш да пишеш за любовта, защото си оставаш извън нейния обсег...Несподелената любов преминава в своята противоположност - страданието и мнозина са си присвоили правото да говорят от името на любовта, попаднали в тази чужда за нея територия. Но аз не мога да твърдя, че всички знаят това, но съм сигурен в едно - че ти го знаеш, защото ме обичаш.

Обичам те!

Вечно твой - Мойсей

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от LYCKI на 31.05.2006 @ 18:00:23
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Драги Мойсей!


Когато казах всички,имах предвид и поетите.Споделена или не,любовта е любов.Чувството е различно,но и любовта има различни проявления.
Ще те питам нещо!
Ето,ти казваш"Обичам те" и допълваш "Вечно твой".Ако аз ти отговоря "Мо,аз не те обичам",
ще продължиш ли да пишеш за любовта?

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 31.05.2006 @ 20:01:39
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php




Драга Лъки!

Чета писмото ти, пия си питието и се чудя къде се бавиш още, та ми се налага писмено да излагам мислите си...И за да си нямаме повече семейни недоразумения ще ти отговарям на всичко подробно:

1. Ти ми пишеш:"Споделена или не,любовта е любов." Лесно ти е на теб, защото нашата любов е споделена и ти не познаваш нейната противоположност - мъката, която, разбира се, не е любов.
Но веднага поясняваш като пишеш следното: "Чувството е различно,но и любовта има различни проявления." Да, права си, че под понятието "любов" се подвеждат различни състояния, но това не променя обстоятелството, че за любов говорим тогава и само тогава, когато тя е споделена.

2."Ще те питам нещо! - казваш строго.-"Ето,ти казваш"Обичам те" и допълваш "Вечно твой".Ако аз ти отговоря "Мо,аз не те обичам",
ще продължиш ли да пишеш за любовта?"

Чакай да си долея, че нещо се притесних...Откакто станах простосмъртен, това състояние често ме съпровожда...

Първо. Ако ти ми отговориш така, като се върнеш, ще падне голям смях и ще прекараме луда нощ...Ноооооо.........ти питаш! И не просто ако ми отговориш, а ако, по някаква причина, споделеността в любовта ни се накърни, изчезне, то между нас няма да има любов, но ще се превърне в своята противоположност - мъката.

Второ. Въпросът за писането е интересен. Мойсей може да възпява спомена си за Лъки като негова любов, но той губи възможността да възпява актуалния момент на тяхната любов, защото той просто няма да съществува...

Могат да бъдат дадени много примери от живота в подкрепа на това, че мнозина остават верни на любовта си, която вярност се свежда до изтърпяване на мъката...Но защо е така? 18-годишна девица, влюбена в Гьоте остава вярна на любовта си до края на живота си, защото не може да срещне равностоен партньор...

Но Лъки! Къде се бавиш? Като си дойдеш ще ти обясня неяснотите в позицията ми, че това питие май вече ме хваща...

О, Лъки! Ти не си подписала писмото си!? Защо, мила? Явно нещо се е случило...

Вечно твой Мо.

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от LYCKI на 31.05.2006 @ 21:22:47
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Драги Мо!

Чета отговора на писмото ти,пия си кафето,а пепелника вече е пълен с фасове.

1.Казваш,че на мен ми е лесно,защото любовта ни е споделена.Ами...аз ти казвам същото.
Откъде можеш да знаеш ти,какво е несподелена любов.И защо любовта е наречена:"споделена" и "несподелена", а не просто "любов"?
Освен това,не е задължително да преживяваш мъка от несподелената любов.Самият факт,че обичаш, би могъл да ти носи радост и удовлетворение. /дано ми повярва някой/.

И, Мо...не пий толкова!Когато си пиян за нищо не ставаш.
Поздрави!

]


Re: Нормалното преживяване – 32
от mojsei на 31.05.2006 @ 23:13:21
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Мила Лъки,

Какво става с нас? В скоро време ние ще почнем да си говорим чрез Интернет. Тогава няма да знаем кой колко пие и кой колко пуши, а може и да ти се откъсне от сърцето да ми напарвиш любовно обяснение...Ама нас ни хваща болестта на века - отчуждението...Чакай да видя какво си ми оставила на бележката... А с пиенето - край! Този стар навик...от онези години...

Първо, напълно съм съгласен с теб, че като се каже "любов" не са нужни повече определения, но аз казвам "споделена", за да посоча един признак, който я прави единствена....Права си, умницата ми...

И второ, пак си права...Когато веднъж си вкусил любовта, може да се отдадеш на спомена, но тук е възможно да възникнат и други решения...

И трето, наскоро в Интернет коментирах един текст, който беше естетизация на сластта. Авторката на този текст, в изблик на особено махленско вдъхновение възкрикна:"Ето един отличен познавач на сластта!". Ако познаваш добре страстта, не е нежно да навлизаш в дебрите на сластта, за да я познаваш...

И четвърто, аз ти повярвах на това, в което ти се съмняваш, че някой може да ти повярва...Права си...Може!

Прегръщам те и се сети най-накрая да ес прибереш, любов моя!?

Твой, пиян...от любов Мо!

]