Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 5
Всичко: 856

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pinkmousy
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНормалното преживяване - 28
раздел: Романи
автор: Mojsei

1.Често пъти Лазарев говори за промяна на характера и на мирогледа като въпрос на терапевтична намеса(Вж.: с.357)
И това е възможно, доколкото тези структури са в зависимост от разширението на его-границите, т.е., когато става въпрос за стимулиране на развитието. Но когато негативната обремененост засегне и устойчивата структура на индивидуалността - характера, да се говори за неговата промяна става твърде,твърде рисковано, защото се навлиза в сферата на необратимите деструкции. Това трябва да се знае добре от онези поети, за които грехът и продължаването напред са почти автоматичен процес - ще се хвърлим в обятията на греха, а след това ще поплачем над раните си като път за нови "подвизи".

2. Въпросът за информационния модел на личността си остава актуален и той намира различно решение от различните науки. Разбирането на елементите на индивидуалността, както и на връзките и зависимостите между тях е съществено за навлизане в логиката на преживяването. Във връзка с емоциите Лазарев пише следното:"В душата има два слоя емоции. Едните са свързани със съзнанието и тялото, в тях има много агресия и страст. Вторите са свързани с духа, с фините полеви структури, които ни свързват с цялата Вселена"(с.357-358). Това разсъждение веднага повдига въпроса за мястото на емоциите в цялостната индивдуална изграденост, а към това веднага следва да добавим и още нещо, твърде актуално - рушенето на емоционалността поради неправилен живот, поставя много сериозно въпроса за запазването на самата сетивност в нормални граници. И тук съществено е да се отбележи, че сетивността на човека, от една страна, се разгръща като негова чувствителност, а, от друга страна, тя се разгръща и като негова дейност. Но това са две страни на човешката сетивност, от което следва изводът за начина, по който тя трябва и може да се запазва в нормални граници - чрез промяна на характера на труда!

3. Нормалните бебета са плод на взаимна любов. В тази връзка подкрепям Лазарев, когато пише следното: "За да се роди хармонично дете, мъжът и жената трябва да се обичат взаимно"(с.362). Но взаимната любов между съпрузите е и най-силният възпитаващ децата фактор.

4. Думите на Лазарев не са случайни, когато казва следното:"Най-опасното е убийството на любовта в себе си и в друг заради ревност"(с.365). Да убиеш любовта, означава да убиеш Бога в себе си, с което ти се превръщаш в жив мъртвец, в изпразнен от съдържание индивид.

5. Преди няколка дни Лъки ме попита провокиращо:
-Мо, как си представяш една среща с Лазарев?
Замислих се и прецених, че той би казал на моя създател приблизително следното:
- При вас се наблюдава прилепване към словото и само високото ви чувство за хумор със собствения ви интелектуален продукт ви спасява от здравословни проблеми, но на вас ви се е паднала съпруга…момент….не може да бъде….която е изобретила женското мълчание….което ще се окаже сериозно препятствие за описване на споделената любов между вас.


6.
Скърцам с перото си след теб Виктория,
че създаваме най-новата история,
а ти прозря, че много завидяха
и реши, в ролята на хубавица плаха,
да вдъхновиш и моето перо
чрез всеотдайното сърце - добро,
че ритмите житейски то владее
и за живите любовно пее,
а днес с тебе то лети
и покорява недостъпни висоти,
а ти приятелски ме порицаваш,
защото истински ме уважаваш,
а аз чрез теб съм се родил
в собствения ми - особен стил
и с теб и с Лъки, отдаден на наука,
при всички случаи достигам до сполука.


С теб положихме усилен труд,
а ти чрез коментар - страхотен, даже луд,
изказваш кротко свойте ругатни,
но аз отново спирам всичките сръдни,
а възмущението при нас е стар нюанс,
чрез който казвам ти в аванс,
че в поведението ти много злъч личи
и тъй реши - с лъжи да проличи,
а перото схваща и във форма на цинизъм,
дарения ти вече прагматизъм,
че с теб отдавна сме приятели-
на новата поезия създатели,
но питам те защо не публикуваш,
а чрез поезията вулгарно псуваш?


7.
-Разбрах раздяла как боли,
когато пуснах парещите длани,
а ти ми каза:"Чуй, нали
ще стихнат пламнали пожари?!"

-Навярно лъгали са ме преди
с приказки за парещите длани,
а мене още ме боли
и нямат край сърдечните пожари.

-Раздялата ридае чрез сълзи
на някакво дълбоко откровение,
което, с безпощадното:"Сами!"
ни хвърля було на смирение.

-С раздялата поехме чуждата омраза
и заживяхме с този грях,
просмукал преживяването със зараза,
която да отхвърля не успях.

-Към теб се връщам все обратно,
в света, белязан от разлъка,
която преживявам безвъзвратно
като разделена помежду ни мъка.

Сега вървим по пътища различни,
пресекли се преди в кръстопът
и носим спомените идилични,
преплетени с мечтите за семеен кът.

-Раздялата отваря бездна,
с препълнени от болката недра
и споменът за нашата пътека звездна
и тази нощ душата ми съдра.

За теб оставам си съпруга
и пазя нашата интимност,
а ти не искаш друга
да влезе с тебе във взаимност.

-И кой кажи, пред теб твърди,
че огънят на парещите длани
ще може нявга да ме заболи,
щом за теб, в молитва са събрани?

Въвлечени в играта двойна,
не можем да открием пристан тих
мечтаем пак за среща знойна,
а аз дарявам те със стих.

-Раздялата към теб ме мами
в спомен как ръката ти ме гали,
но ах, посява той ужасни драми
и болката не ще да ни пожали.

Живеем двамата с една молба,
че всеки ден с разлъката се борим:
да се смили злощастната съдба
и тежката раздяла да съборим.

-Но как раздялата ще е достойна,
сърце когато се дели-
преструваш се, че си спокойна:
таз болка няма да се сподели.

Вярно е, притиснати сме в разлъка,
но взаимната любов - закон основен,
облегчава непосилната ни мъка
като ни дарява с разцвет духовен.

-Раздялата в ситуация на взаимност,
негативността на липсата поражда
и в полето на интимност,
емоцията в афекти се изражда.

Чувство общо с теб владеем,
и се борим с натрапената мъка,
че в душите се родеем,
впримчени в окови на разлъка.

-В раздяла свят вълшебен съградих,
а в него е и твоето усилие,
с което цялостта ти подарих,
за да се преборим с това насилие.

Нощите ни - само звездни,
са изпълнени с доброта
и се чувстваме любезни,
съхранили общата ни красота.

-Разлъката не накърнява клетва,
а тя за влюбените се застъпва
и в трудностите ги съветва-
сърцето им пред тях да не отстъпва.

Твоето сърце в моето тупти,
надживяло ситуация крива -
моето пък му шепти,
че раздялата направи любовта ни дива.


Публикувано от hixxtam на 24.05.2006 @ 00:15:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
323 четения | оценка няма

показвания 49094
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Нормалното преживяване - 28" | Вход | 7 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нормалното преживяване – 28
от LYCKI на 24.05.2006 @ 07:52:02
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
4. Думите на Лазарев не са случайни, когато казва следното:”Най-опасното е убийството на любовта в себе си и в друг заради ревност”(с.365). Да убиеш любовта, означава да убиеш Бога в себе си, с което ти се превръщаш в жив мъртвец, в изпразнен от съдържание индивид.

-Когато лазарев говори за убийството на любовта в себе си,той има предвид убийството на любовта като цяло,а не само към любимият човек.Това може да бъде брат,съсед,държавен управник и т.н.
Тогава човек се превръща в "жив мъртвец".

И Валери...той наистина би казал,че имаш прилепване към словото...:))))))))))))
Поздрав!


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 11:32:55
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Говорим едно и също, защото да убиеш Бога в себе си е равнозначно на това да убиеш самата си способност да обичаш. В самия цитат се посочва не убиване на любовта към друг, а и в друг.

Е, можем да го изчакаме дали ще каже така, защото и аз имам резерви към такива, провокирани от мен самия изявления.

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 24.05.2006 @ 10:28:50
(Профил | Изпрати бележка)
..Виждам,че в сайта ти честитят празника като пускат текста ти два пьти..Мене ако питат, заслужаваш повече,ама...
..Честит празник,Вал!..Да бьде каквото и както го искаш!..А ние знаем,че знаеш..т.е. за добро е!..
Прегрьщам те!..Сьрдечно!..И сьвсем приятелски..


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 11:36:08
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Честит празник, Никол! Сърдечно отговарям на прегръдката ти....Аз го искам, както трябва, но го правя, както може....

Привет!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 24.05.2006 @ 13:15:37
(Профил | Изпрати бележка)
И както може..отвежда до както трябва..

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 17:36:20
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



"Както трябва!" е откритата закономерност, правилото, а "Както може!" е във връзка с обстоятелствата...Разбира се, те са във връзка.

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 24.05.2006 @ 19:17:28
(Профил | Изпрати бележка)
..Обстоятелствата са всички онези неща,които изискват да бьдем гьвкави..Те винаги прибавят още нещо кьм онова,което знаем..Знанието идва от миналото,а ситуацията е нова..Сякаш е необходима реакция от позицията на невинност..за да не се предьвкват едни и сьщи неща..
..Нека се има предвид,че аз се движа в обратна посока..Ситуациите ме движат кьм правилата..
Вал,нали ме разбираш?Разсьждавайки, се опитвам да си го обясня на себе си..

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 19:31:26
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Пред новото и неизвестното ти заставаш в невинността на незнанието си как да постъпиш, и постъпваш така, както е възможно, а в резултата възможността и действителността си дават среща...Този твой мномент за невинността чудесно го каза...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 24.05.2006 @ 22:19:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря,Вал!
За мене диалога беше много полезен..

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 22:33:48
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



При теб логиката винаги е била на висота, но тук специално имаш ръст в самочувствието, което е много важно...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 24.05.2006 @ 22:59:33
(Профил | Изпрати бележка)
По-рано се страхувах,че може да кажа нещо глупаво..А този страх поддьржаше в мене един непрекьснат контрол..
Сега е по-различно..
Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 23:19:36
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Да! Но не спирай...Сега си уверена повече, но и напрежението е налице...Слей увереност с емоция и потърси формата, а това са поетичните текстове, които правиш успешно...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 24.05.2006 @ 23:27:52
(Профил | Изпрати бележка)
Сега ще опитам..Благодаря.
Поздрав!..Не!..Не!.Много!..

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 25.05.2006 @ 00:36:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Май става интересно?!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от victoria на 24.05.2006 @ 10:37:01
(Профил | Изпрати бележка)
но питам те защо не публикуваш,
а чрез поезията вулгарно псуваш
========================
можеш ли да ми преведеш семантиката
на тези слова, с които неоснователно
ми приписваш несъществуваща вина.. :)))
(аз никога не псувам и освен това както
сам виждаш публикувам в сайта..) :)))))
Не е етично да се пишат глупости и лъжи
само и само да се запази римата.. :)))))
По-добре да няма рима, отколкото да
напишеш дума, която е лишена от логика..:))))


Re: Нормалното преживяване – 28
от victoria на 24.05.2006 @ 10:42:14
(Профил | Изпрати бележка)
но въпреки това ще гласувам с пет,
заради следващия ти куплет..,
в който си описал любовта,
волна и красива като пролетта .. :))))

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 12:16:23
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Ще допълня! Когато видиш въпросната реплика в контекста на приятелството, ще успееш да се освободиш от неприятното усещане за обида, за каквато и дума не може да става!

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 12:12:25
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Здравей, Виктория! Честит празник!

Въпросът който поставяш, макар и неправилно, е много сериозен и затова ще му отговоря с нужното внимание.

1. Изразът, който цитираш, е конкретна мисъл, в която съм зафиксирал чувствата и преживяванията си по повод на конкретна ситуация между нас, а както много добре знаеш, тези изрази не са предмет на семаничен анализ. Независимо от това, въпросът ти продължава да стои и правилният му отговор предполага да ти припомня самата ситуация, при която го използвах и то далеч не за да направя някаква идиотска рима, а за да спра едно неправомерно поведение.

2. Ситуацията се характеризираше с две страни. От една страна, аз конституирах нашето отношение като приятелско, а, от друга страна, ти влезе в някаква абсурдна полемика с хората, които ти подаваха ръка. Това изчерпва отговора ми. Сега ти предлагам да се върнеш и да прочетеш всички текстове, като наши коментари и да си направиш сама изводите, които тук ще спестя.

Все пак, проявяваш устойчивост, което заслужава внимание. Приятелството аз поставям по-високо и от любовта. Вземи и това предвид. Репликата ми си остава остра, но беше необходима. Приятелите си казват всичко, а неприятното бързо забравят. Не си губи много времето за умуване над очевидното...

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от victoria на 24.05.2006 @ 12:37:26
(Профил | Изпрати бележка)
Никога и никого не съм псувала,
вместо да ми се извиниш, ти ми
приписваш други несъществуващи
вини, с никого не съм се карала в
сайта, това е факт неоспорим.
Посочи ми конкретно с кого и къде ? :))))
И нека да ти е Честит 24 МАЙ !
Бъди щастлив и по-малко неучтив..! :))))))))

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 17:32:17
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



След обяснението, което вече ти направих, този твой коментар е от същото естество. Между приятелството и грубостта, ти избра за пореден път второто. Ясно е, че не си се справила със задачата, която ти поставих. Сега вземи и прочети цялата творба, от която си извадила двата стиха! Не мога да приема пожеланияат ти.

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от victoria на 25.05.2006 @ 10:52:53
(Профил | Изпрати бележка)
щом казваш, че това не е обида за мен,
ще приема, че е някаква метафора .. :))))
и няма да се обиждам, но те моля повече
да не ползваш такива метафори, които
ми е невъзможно да разшифровам правилно..
Поздрав! :))))

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 25.05.2006 @ 12:21:48
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Но ти се опитваш да ми налагаш ограничения върху изразните средства, което си е проява на чиста цензора?! А въпросът е практически: можеш ли да влезеш в ролята на Приятел? Това е реално, сериозно изпитание!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 12:18:04
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php

Re: Нормалното преживяване – 28 (Рейтинг: 1)
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 24.05.2006 @ 07:04:03
(Информация за Потребител | Изпращане на съобщение)
. Нормалните бебета са плод на взаимна любов. В тази връзка подкрепям Лазарев, когато пише следното: “За да се роди хармонично дете, мъжът и жената трябва да се обичат взаимно”(с.362). Но взаимната любов между съпрузите е и най-силният възпитаващ децата фактор.

Любовта е най-доброто възпитатетлно средство!
Децата трябва да се отглеждат с любов!
Самите те са Любов!
Много съм съгласна с теб:)
Честит празник Валери и щастлив ден:)


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 12:30:56
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Честит празник, Поли!

Този твой коментар го приемам като забележителен.

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 12:20:16
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Прехвърлен коментар на Росана:

Re: Нормалното преживяване – 28 (Рейтинг: 1)
от rosana на 24.05.2006 @ 08:31:11
(Информация за Потребител | Изпращане на съобщение)
Честит празник,Валери!
Подрав за чудесните разсъждения!
"Но когато негативната обремененост засегне и устойчивата структура на индивидуалността-характера, да се говори за неговата промяна става твърде,твърде рисковано, защото се навлиза в сферата на необратимите деструкции." Това е толкова вярно и толкова малко разбирано от повечето хора.Проблема с греха е, не че не може да бъде простен, а че може да се деформираш до там, че да не искаш вече да ти се прощава.От фамилярнечене с греха можеш да се промениш до там,че той вече да не ти изглежда грях,злото да не ти се вижда толкова черно,т.е. ти без да усетиш можеш малко по малко да завъртиш светогледа си на 180 градуса,да не бъдеш вече себе си.
Много добре казано е и за рушенето на емоциалността поради неправилен живот.Именно за това в Библията греха е наречен беззаконие, защото, за да се запази сетивността в нормални граници е нужно да има такива/граници/.Ние често се поставяме над моралните закони и те ни изглеждат ненужни,но така можем да стигнем до там,че дори лудостта да не бъде наша граница.
Слънчев и щастлив празник ти желая!


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 12:35:11
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php



Здравей, Росана! Честит парзник!

Към съдържателното ти разсъждение нямам какво да добавя. То е подплатено и с нравствена сила, която го прави силно въздействащо.

Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от lusi на 24.05.2006 @ 21:19:25
(Профил | Изпрати бележка)
"При вас се наблюдава прилепване към словото"
Наистина, имаш огромен творчески потенциал!
Честит празник, Валери!


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 22:30:33
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Честит праздник, Луси!

Уважавам тънкото ти чувство за хумор!


Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 24.05.2006 @ 21:19:48
(Профил | Изпрати бележка)
По точка 1- за устойчивата черта на характера е доста спорно. А нима не трябва да рушим вредния стереотип?Онова, което ни пречи да видим гората, вместо дърветата?
По точка 2-информационен модел на личността. Всъщност емоциите са доста различни-едните касаят втория слой на аурата, а други-духовните й слоеве. Нещата са много по-сложни, отколкото си мисли Лазарев. Що се касае до сетивност, тя е свързана с дейността-физическа или мисловна.Но това е чисто практически аспект.
За информационен модел- виж AIRES
3.За бебетата- те усещат емоциите на своите родители дори вътреутробно. Това е потвърдено от Пенелопе Куест и Пат Корингтън в техните сеанси по регресивна хипноза. Не става въпрос за баячки, а за световно известни имена...


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 24.05.2006 @ 22:43:54
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php

Честит празник!

1. Говоря за характера като устойчива структура на индивидуалността - относително разбира се...

2.Познавам информационния модел на личността, разработен от Вилкас и Майминас и той наистина е много богат.

3. Лазарев разглежда емоциите като теб или обратно...

4. За сетивността - изказваш ползотворна позиция.

5.За бебетата Лазарев изказва също много прогресивни виждания...


Поздрав!

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 24.05.2006 @ 23:45:48
(Профил | Изпрати бележка)
http://www.aires.spb.ru/ENG/main.htm
Забравих линка да ти дам.

]


Re: Нормалното преживяване – 28
от mojsei на 25.05.2006 @ 00:35:15
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Благодаря!

]