Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 693
ХуЛитери: 1
Всичко: 694

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрозорецът
раздел: Разкази
автор: WeirdTheory

Трябва ли да сме добри едва когато знаем, че всяка малка добрина може да ни е последната?

Прозорецът беше отворен. В стаята беше светло и топло, но нито светлината идваше от отдавна изгорялата крушка, нито топлината от отдавна изключеното парно. Идваше от един стол - поставен до прозореца, в този стол стоеше човек, който с усмивка гледаше през същия този прозорец - гледаше навън...и се радваше...и малко тъжеше.
Погледът на този човек се бе спрял върху едно куче на отсрещния тротоар на улицата под прозореца. Кучето стоеше, леко потрепервайки, и само леко скимтеше. Нямаше очевидна причина за скимтенето - само ако се загледаше, някой можеше да забележи, че това куче също е взряно в човека от прозореца.
Хората минаваха покрай кучето, отминавайки го и пренебрегвайки жалното скимтене. А човека от прозореца все така взрян в него продължаваше да се усмихва и гледаше с тъжните си очи скимтящото куче: "Живот" - помисли си. За миг отмести погледа от кучето и го спря на една капка върху листо. Листото принадлежеше на клон от дърво, близо до прозореца. Тази капка не беше точно върху листото, защото се бе плъзнала, оставяйки влажна освежаваща следа зад себе си, и вече бе на ръба на листото. През нея всичко изглеждаше различно - придаваше цвят на сивите стени на отсрещния блок, през нея на човек му се струваше, че вижда усмивки по лицата на хората...оптическа измама.
Капката се отрони и тупна върху прашната земя, образувайки миниатюрна локвичка кал. "Живот" - помисли си човека от прозореца и се усмихна още по-широко, а една сълза се отрони, плъзна се по бузата му и се присъедини към малката локвичка кал на земята под прозореца.
Кучето се размърда, изръмжа леко, после пак се сви и все така втренчено в човека от прозореца, продължи да скимти жално...а хората все така не му обръщаха внимание.
Човека от прозореца отново погледна кучето, и усмивката му измени траекторията на следващата сълза, карайки я да се приземи върху безжизнените му крака. Той се усмихваше, защото днес виждаше живота, усещаше времето, чуваше музиката, виждаше капките закъснял дъжд...за последно.
А хората продължаваха да подминават кучето и миниатюрните локвички кал. До един бяха безизразни. Не им беше нужно да обръщат внимание на малките неща, защото за тях и утре бе ден. И утре щяха да се събудят и да изпият чаша горещо кафе. И утре щяха да излязат от оютния си дом и щяха да харчат парите си за да задоволят стомаха или очите си. И утре щяха да подминават кучета и локвички кал. И утре...
Мозъкът на човека от прозореца каза на едната му ръка да потрепери. Опита се да каже и на другата, но тя вече изстиваше. После каза на очите му да отронят пред-последната си сълза. Опита се да каже на сърцето да спре да бие, но уви - изпревари го. И само очите останаха втренчени в кучето, което вече не скимтеше, и една пресъхваща, студена сълза се бе запречила по средата на безкрайния път между окото и брадичката.
В стаята стана студено...и настъпи мрак.


Публикувано от BlackCat на 12.04.2006 @ 21:55:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   WeirdTheory

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 27515
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Прозорецът" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Прозорецът
от Alba на 12.04.2006 @ 22:43:32
(Профил | Изпрати бележка)

Познато ми е това усещане. Един ден заспивайки със сълзи на очи за едно куче, то ми се появи в съня в най-доброто си настроение, за да ме успокои. Животът е в човека, който успява да отрази насрещния прозорец. Ти го правиш.