Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 458
ХуЛитери: 2
Всичко: 460

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДве смърти
раздел: Други ...
автор: pencho_zaeka

по действителен случай


Първа смърт.

Крум реши, че на 40 години е крайно време да захвърли илюзиите си, и да се захване с някаква работа. Започна като общ работник на обект. Нямаше нужните навици и поведение, затова останалите от първия ден го скъсваха от подигравки. Той ги подминаваше. Интересуваха го само парите, които щеше да вземе в края на деня. Щеше да купи плодове и да ги занесе на децата. Откога го врънкаха за портокали. Жената не му говореше вече няколко месеца. Права беше. Тя самата се трепеше на един открит пазар по дванадесет часа на ден, връщаше се премръзнала, но упорито отказваше ласките му. А той чакаше, някой да оцени уникалността на изкуството му. Правеше фигури от ковано желязо. От дъжд на вятър получаваше поръчки за парапети и огради. Всяка една възприемаше като поредния подарък от Господ, и влагаше цялата си фантазия и сърце, за да създаде нещо съвършено. За жалост, клиентите му винаги бързаха, а той работеше бавно, с упоение. Скоро престанаха да го търсят. Но той не спря да твори. Събираше железни отпадъци и ги трансформираше до неузнаваемост. Само че никой не знаеше, че съществуват.

С първата надница зарадва децата. С втората купи парфюм на жена си. С третата се напи. С четвъртата, петата и шестата плати част от сметките. На седмия ден вече не беше новак. Реши да прояви самоинициатива и се втурна да сваля кофражно платно от терасата на четвъртия етаж. Една стъпка накриво го запрати с главата надолу в небитието. Издъхна преди да се усети, с разбит череп. Около него се суетяха работници и бригадири, и се чудеха защо, по дяволите, не си е сложил предпазния колан и каската. Той не можеше да отговори.

Седмата надница получи жена му. Собственикът на строителната фирма отиде лично да поднесе съболезнованията си. Видя фигурите от ковано желязо. Изкупи ги до една. Не от съжаление, а от изумление. Чак тогава жената пророни две сълзи. Бъдещето на децата й бе временно осигурено.

Втора смърт.

Марин беше само на 22. Здраво, яко момче. Учеше от немай къде, заради майка си. Имаше си приятелка с изисквания. За да ги задоволи, се наложи да започне работа като общ работник на строеж. Удаваше му се. Физическият труд го освобождаваше и го караше да се чувства жив. Не се плашеше от студ или височини. Катереше се по скелето с лекота. Не беше изкарал и седмица, когато видя с очите си мигновения полет на Крум. Не го познаваше, работеха в различни бригади. Но почете паметта му като започна да носи постоянно предпазния си колан. Изминаха още две седмици. Марин ставаше все по-сръчен, и все по-често му възлагаха рискови задачи. За което получаваше добри пари. Приятелката му, обаче, роптаеше. Предпочиташе да го вижда по-често в университета, отколкото вечер по заведения и кафенета. Скоро общите им теми за разговор се изчерпаха. Тя го напусна. Той не спа цяла нощ. На другия ден пропусна да се закачи за осигурителното въже. Подхлъзна се на лед и полетя от осмия етаж. Падна тежко върху купчина стиропор. Техническият изтръпна. Втори смъртен случай за месец е прекалено. Затича се със свито сърце към падналия. За всеобщо смайване, Марин се поразмърда, поогледа се, поотупа се и стана. Беше уплашен и разтърсен, но се отърва само с охлузвания. Нищо счупено, никакви травми. Докторите не вярваха, докато не видяха резултатите от скенера. Държаха го два дни за наблюдение, и го пуснаха да си ходи. Стиропорът го бе спасил. Чудото бе станало. Защо, питаше се той, почти неблагодарно. Загуби безстрашието си. Остави се да го убедят да напусне обекта и да се върне в университетските зали. Приятелката му го прие отново, но го накара да се закълне, че никога повече няма да рискува. Той обеща, и в този миг душата му умря, а волята му бе погребана без почести.

Толкова за живота, поднесен на тепсия.


Публикувано от hixxtam на 09.03.2006 @ 18:06:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   pencho_zaeka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 23:52:53 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Две смърти" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Две смърти
от bql_stih на 09.03.2006 @ 19:44:58
(Профил | Изпрати бележка)
nqma da davame dushite si taka lesno aaaaaaaa :)))) pozdravleniq za na4ina ti na pokazvane na neshtata


Re: Две смърти
от bql_stih на 09.03.2006 @ 19:49:15
(Профил | Изпрати бележка)
lele kakav sam zaples, sega vidqh 4e e po deistvitelen slu4ai..... stranno e kak sadbata reshava koi i kak ......

]


Re: Две смърти
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 10.03.2006 @ 08:06:52
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
За мен потресаващото бе, че не знаех нищо за тези хора, преди да им се случи каквото им се случи. А работеха на моя обект.

]


Re: Две смърти
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 09.03.2006 @ 20:53:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Като то умре душата и ти подир нея си тръгнал, ама няма как... Понякога в живота се случва и така!
Много ми хареса. Поздрав!


Re: Две смърти
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 10.03.2006 @ 08:14:23
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Да пазим душата, значи...благодаря!

]


Re: Две смърти
от plagiato (plagiato@abv.bg) на 29.05.2006 @ 12:14:51
(Профил | Изпрати бележка)
еее, баси в момента умирам от втората смърт :(