Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 754
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 757

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàAu Petit Prince
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: valeria_al

"Àêî ñå îïèòâàì òóê äà ãî îïèøà, òî å, çà äà íå ãî çàáðàâÿ. Òúæíî å äà çàáðàâèø åäèí ïðèÿòåë. Íå âñè÷êè ñà èìàëè ïðèÿòåë. È àç ìîãà äà ñòàíà êàòî âúçðàñòíèòå, êîèòî íå ñå èíòåðåñóâàò îò íèùî äðóãî, îñâåí îò öèôðè. È åé çàòîâà ñè êóïèõ êóòèÿ ñ áîè è ìîëèâè."(Eãçþïåðè)


Äîêàòî ïúòóâàõ êúì ðîäíàòà ñòðàíà íà Åãçþïåðè, ãëåäàõ êàê âúçäóõúò îòâúí ïðîìåíÿøå îáëèêà íà ïðèðîäàòà. Àâòîáóñúò ñå íîñåøå èç øèðîêèòå ïðîñòîðè íà Ôðàíöèÿ, ïëàâàøå ïî ðàâíèÿ ïúò íà ðàçâèòàòà é èêîíîìèêà è îò âðåìå íà âðåìå ñÿêàø ñúâñåì èç÷åçâàøå îò ñèâîòî ïëàòíî, ãóáåéêè ñå â ïðîñòðàíñòâîòî.
Ïîñòàâåíà â êëèìàòà íà íîâàòà çåìÿ, óñåòèõ íåïîçíàòè òðúïêè, êîèòî ïðåìèíàõà ïðåç î÷èòå ìè è ñå îòðàçèõà â òåçè îò ïðîçîðåöà. Ïðåç áåçöâåòíîòî áóëî íà ñúìíåíèåòî è ñòðàõà, âèæäàõ êàê öâåòîâåòå îòâúí ñå ñìåíÿõà, ïðåìèíàâàõà ïî ðåëåôà íà çåìÿòà è î÷åðòàâàõà ïîâòàðÿùè ñå êðúãîâå îò ïðîáëÿñâàù ìðàê. È èçâåäíúæ ñå èçãóáèõà - ïîãëåäúò óãàñíà, áó÷åíåòî íà ìîòîðà ïðåñòàíà è ñúíÿò ïðèþòè â îêîâèòå ñè öåëèÿ àâòîáóñ. Òàì, â ïîëóáóäíî ñúñòîÿíèå, âñå îùå ñå ÿâÿâàõà öâåòîâåòå - îçîâàõ ñå â ïúñòðè ïîëÿíè îò ùàñòèå, êîèòî óõàåõà íà êðèñòàëåí ïîêîé è íàâÿâàõà âúëíè è ìèðèñ íà ñâåæè áîè÷êè. Òè÷àõ ñðåä íåæíèòå áàãðè íà çàëåçèòå è âäèøâàõ àðîìàòà íà âå÷íîñòòà. Íî òîãàâà àâòîáóñúò ïîäñêî÷è, îòâîðèõ íåñúçíàòåëíî î÷èòå ñè è ñëåä òîâà ñå îïèòàõ îòíîâî äà çàõëóïÿ ñúçíàíèåòî ñè. Íî íÿìàøå ïîâå÷å öâåòÿ.
Òîãàâà îòíîâî âèäÿõ, êàê ïðåäíèÿ äåí ñå êà÷èõ ïîñëåäíà â àâòîáóñà, êàê òðÿáâàøå äà ñå ñâèÿ ìåæäó áàãàæà ñè è êàê áÿõ ïðèíóäåíà äà ñëóøàì ãðîçíèòå è áåçôîðìåíè çâóöè, êîèòî èçäàâàøå øîôüîðñêîòî ðàäèî.
„Ïúòóâàíåòî ìîæå äà âíåñå ìíîãî ïîâå÷å íþàíñè â æèâîòà òè, îòêîëêîòî ñàìèÿ ïðåñòîé â ÷óæäàòà ñòðàíà" - òîâà áÿõà äóìèòå, êîèòî ìå èçâàäèõà îò òåæêèÿ óíåñ. Äî ìåí ñòîåøå æèâîòî êîïèå îò êàðòèíêàòà íà Ìàëêèÿ Ïðèíö. Òîé ìå ãëåäàøå ïî íåîáè÷àåí íà÷èí è ñå óñìèõâàøå. Óñìèâêàòà ìó áåøå ïúðâîòî íåùî, êîåòî âèäÿõ, çàùîòî âñè÷êèòå é èçâèâêè ñå ñëèâàõà, ïåðôåêòíî ñúâïàäàõà ñ ôîðìèòå íà ëèöåòî è ïðåâðúùàõà èçðàæåíèåòî ìó â ñâåòúë ëú÷, ïðåëåòÿë îò êîñìîñà. Ìîÿò Ìàëúê Ïðèíö ñå ðàçëè÷àâàøå îò äðóãèòå íàîêîëî, çàùîòî ìîæåøå äà ðèñóâà! Òîé âëàäååøå åäíà äàëå÷íà è ìàëêà ïëàíåòà, â êîÿòî íÿìàøå ìÿñòî çà íèùî äðóãî, îñâåí çà åäíî ïëàòíî è çà ðàçíîöâåòíè áîè÷êè. Ãðèæåøå ñå çà ñâîÿ ñâÿò, îòäàâàéêè ìó öåëèÿ ñè æèâîò è öÿëîòî ñè ñúðöå. Áëàãîäàðåíèå íà ðàçëè÷íèÿ úãúë, ïîä êîéòî ñå íàìèðàøå ïëàíåòàòà ìó, òîé áå óñïÿë äà ïðîãëåäíå îòâúä ïðîñòðàíñòâîòî, äîêîñâàéêè ñå äî ðåàëíîñòòà, áåç òÿ äà ñå çàãóáâà íÿêúäå â ïðîöåïèòå íà âðåìåòî. Òàì, îò ñâîåòî ìàëêî öàðñòâî, Ìàëêèÿò Ïðèíö êàçà, ÷å å îïîçíàë õîðàòà, òåõíèòå ðàçëè÷íè ëèöà è ñúäáè. Íî äàëè òå ñå âèæäàò òàêèâà, êàêâèòî ñà âñúùíîñò, äàëè âñåêè åäèí îò íàñ îñúçíàâà èñòèíñêîòî ñè ìÿñòî â æèâîòà, äàëè ñå áîðè äà çàïàçè èñòèíñêîòî ñè ëèöå? Íÿìàõ îòãîâîð...
Ìàëêèÿò Ïðèíö áåøå èçâàäèë ÷åòêàòà è áîèòå ñè è çàïî÷íà äà ðèñóâà.
Ïî÷óâñòâàõ, ÷å ñúíÿò îòíîâî ñå âúðíà. Ñïîìíèõ ñè çà äåòñêàòà ÷èñòîòà, êîÿòî òîé íàâÿâàøå è âèæäàõ êàê áàâíî ñå ïðåâðúùàøå â ðåàëíîñò - ùðèõà ïî ùðèõà, òîé ñå î÷åðòàâàøå íà áåëèÿ ëèñò ïîä ðúöåòå íà Ìàëêèÿ Ïðèíö.
À íà ìåí ìè áåøå çàáðàíåíî äà ãëåäàì ïðåç äåòñêèòå ñè î÷è. Âèíàãè òðÿáâàøå äà ñëàãàì î÷èëàòà íà âúçðàñòíèòå, çà äà íå ïàäíà îò íÿêîÿ „âúçäóøíà êóëà". Çàïî÷íàõ äà âèæäàì áëÿñúêà íà çëàòîòî è ìàëêî ïî ìàëêî ñòàíàõ êàòî òÿõ, êàòî „ïîðàñíàëèòå" - çàïî÷íàõ äà âèæäàì áëàãîðîäñòâîòî íà òîçè „áëàãîðîäåí" ìåòàë, ÿñíî î÷åðòàâàõ ïúòèùàòà çà èçêîïàâàíåòî ìó, çàæèâÿõ êàòî „çíàåù è ìîæåù" ÷îâåê. Íî îò âðåìå íà âðåìå ñâàëÿõ î÷èëàòà, çà äà ïîäèøàì ïîëúõà íà ñúíèùàòà ñè.
À Ìàëêèÿò Ïðèíö ìå ãëåäàøå ñ ãîëåìèòå ñè î÷è, ñìååøå ñå è ïðîäúëæàâàøå äà ðèñóâà. Òîé óñïÿ äà îöâåòè ñòúêëàòà íà àâòîáóñà, ïîìàãàéêè ìè äà ñâàëÿ ãðîçíèòå î÷èëà îò î÷èòå ñè. Îòäàâíà íå áÿõ âèæäàëà êàê ñèâîòî ñå ïðåâðúùà â áÿëî, êàê ÷åðíîòî ïîðîçîâÿâà è êàê êàôÿâàòà çåìÿ ñå óñìèõâà, à â ñúùîòî âðåìå å ìúë÷àëèâà, ïîòàéíà è òúæíà. Ãëåäàõ ïðåç òðèòå èçìåðåíèÿ íàâåäíúæ - ïðåç äåéñòâèòåëíîñòòà, ïðåç èäåàëà çà ñúùåñòâóâàíå è ïðåç îòðàæåíèåòî, êîåòî å íàé-ëåñíî è íàé-æåëàíî îò âñè÷êè. Òîâà ña òðèòå ïåðñïåêòèâè, êîèòî âñúùíîñò ñà òàêà áëèçî äî ÷îâåê, íî ñå ãóáÿò ìåæäó ïëàñòîâåòå íà ñòúêëàòà, çà äà ñå îòêðèÿò ñàìî îò èñòèíñêè âèæäàùèÿ.
« On ne voit bien qu'avec le Coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux.» (Íàé-õóáàâîòî ñå âèæäà ñàìî ñúñ ñúðöåòî. Íàé-ñúùåñòâåíîòî å íåâèäèìî çà î÷èòå) - òàêà ìè êàçà òîé, òàêà ìó áèë êàçàë íÿêîé íÿêîãà - ìîæå áè åäíà ëèñèöà, íàðèñóâàíà îò ñîáñòâåíàòà ìó ÷åòêà.
Àç äúðæàõ êàðòèíàòà, âñå îùå âëàæíà îò áîèòå, è ïîòðúïâàõ. Äóìèòå ìè áÿõ îñòàíàëè íÿêúäå íàçàä ïî ïúòÿ, çàùîòî â ðúöåòå ìè áëåñòåøå ïëîäúò íà åäíî áåçöåííî èçêóñòâî, íåóâåëè÷åíî î ò ñòóäåíèòå ëóïè íà îãëåäàëîòî. Êàðòèíàòà óõàåøå íà áîè! Íÿìàøå áåíçèí, íÿìàøå ñèâîòà. Îò íåÿ èçëèçàõà çâóöè, çàãëóøàâàùè òåçè íà ðàäèîòî è ìîòîðíîòî áðúì÷åíå. Íî íàé-õóáàâîòî áå, ÷å òÿ áåøå çàõàðîñàíà, íàïîäîáÿâàéêè ñëàäêà ñìóêàëêà, çàâúðíàëà ñå îò äåòñêèòå ìè äíè.
Òîãàâà îòâîðèõ ïðîçîðåöà è èçõâúðëèõ áåçöâåòíèòå î÷èëà.
Íî Ìàëêèÿò Ïðèíö òðÿáâàøå äà ñè âúðâè. Âúïðåêè, ÷å ñå ñòðàõóâàøå îò ëåòåíåòî, òîé ñå óñìèõâàøå íà ñâåòëèíèòå, èäâàùè îò íåáåòî, çàùîòî çíàåøå, ÷å ùå ñå âúðíå â ñâîÿ ñâÿò - áëèçî äî âå÷íîòî ñè èçêóñòâî. È çíàì, ÷å, êîãàòî âêóñè öâåòîâåòå íà ìàëêàòà ñìóêàëêà, òîé ùå ñå ñåòè çà ìåí. À àç ùå íîñÿ êàðòèíàòà, êîÿòî ìè ïîäàðè, âèíàãè áëèçî äî ìåí,... çà äà íå ñå ÷óâñòâàì ñàìîòíà.
Íàäÿâàì ñå Ìàëêèÿò Ïðèíö äà ñå ïîçíàå â òåçè íåîöâåòåíè ðåäîâå è äà ñå óñìèõíå, çàùîòî óñìèâêàòà å íàé-êðàñèâèÿò öâÿò îò äúãàòà íà æèâîòà - òÿ áëåñòè ïîâå÷å è îò èçêóñèòåëíîòî çëàòî.
È àêî ñëó÷àéíî íÿêîé íÿêîãà ïîïàäíå â ìîÿ àâòîáóñ, íåêà ñå îãëåäà íàîêîëî è ïîòúðñè ñ î÷èòå îò äåòñòâîòî ñè õóäîæíèêà, êîéòî ñå ñòðàõóâà îò ëåòåíåòî. Êàæåòå ìó, ÷å â òîâà íÿìà íèùî ñòðàøíî (îñâåí, ÷å ïîíÿêîãà è ñàìîëåòèòe ïàäàò), êàæåòå ìó äà íå ñå ñòðàõóâà, òúé êàòî è ñàìèÿò Åãçþïåðè å áèë ïèëîò! È ñúùî òàêà äîáàâåòå, ÷å ìàëêîòî-ïîðàñíàëî ìîìè÷å, ïúòóâàëî íÿêîãà ñ íåãî, íèêîãà íÿìà äà ãî çàáðàâè - òî ùå ãî íàáëþäàâà ïðåç òúíêèÿ ëèñò, â êîéòî ÷åðòàå êðèâîëè÷åùèòå ëèíèè íà ñâîèòå îòâúäçåìíè ïîëåòè.
È òîãàâà ìîæåòå äà ñå çàïèòàòå - çëàòîòî óñïÿ ëè äà çàñëåïè ñèÿíèåòî íà êàðòèíèòå ìó èëè íå.



Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 08.03.2006 @ 17:32:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   valeria_al

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 19:49:49 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Au Petit Prince" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Au Petit Prince
îò fightingone íà 08.03.2006 @ 20:56:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://vivian.blog.bg
Ïðåêðàñåí ðàçêàç! Èçêëþ÷èòåëíî ñúì ùàñòëèâà, ÷å ãî ïðî÷åòîõ! Áëàãîäàðÿ òè!