Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 572
ХуЛитери: 4
Всичко: 576

Онлайн сега:
:: rosy88
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖ и в о т ъ т
раздел: Романи
автор: Mojsei

ПАЯЖИНАТА НА ЖИВОТА-5
/Философия на можещите/


ОСНОВАНИЯТА НА ВЯРАТА -6
(Продължение)


ПЕТИ УРОК
( Продължение )


72. Как мога да разсъждавам върху приложението на вярата, когато още не съм разбрал пътя на нейното израстване и не мога да я изградя у себе си?

73. Но вие искате да разберете действието на вярата! Аз ви казвам: в огнената стихия на своето съществуване, летейки над стелещата се мерзост, аз използвам озарението на Вярата като меч, по който се стича гнойната кръв на днешния ден. Аз бушувам в стихията на величавия си гняв, предпазвайки се от пипалата на раздразнителността.

74. Твърдението, че вярата не се придобива по механичен начин се нуждае от прецизиране. Началният етап на развитието на вярата е свързан с укрепването на волята, а това предполага прилагането на система от физически тренировки. Разбира се, това не е достатъчно и усилията ще трябва да продължат. Механичното движениие не трябва да се подценява. То е основа към овладяване на по-сложните форми.

75. Напълно съм съгласен с признанието, че покълването и развитието на вярата е свързано с наличието на определени условия на живот. Днес такива условия липсват. Какво да правим тогава?

76. Не съм съгласен с твърдението, че вярата на светиите не е наша вяра, защото то пренебрегва факта, че всеки човек е потенциален светец. Колко е жалко, че сме стигнали до положение да се гледаме като случайни и ненужни един за друг.

77. Това, от което имаме нужда днес е да променим условията на живот. Така новата вяра ще започне да кълни в лоното на старите условия. Но тази работа ще трябва пак сами да свършим.

78. Любовта и вярата са основни стълбове и за успешното съществуване на семейството. Но това е едно твърде общо разсъждение, което изиква да бъде поне частично разработено. Оказва се, че и проблематиката за любовта е твърде слабо разработена. Ако вярата усилено се идееологизира от църквата, то поетите по същия начин експлоатират любовта, като най-много достигат до своите несподелени чувства.

79. Любовта е основа на семейството и доказателство за неговата нормалност. Но какво да кажем за семействма от мъже или от жени?!

80. С постигане на вярата става възможно да се види, че законите на живота действат и като духовни.

81. Само като цялостен животът може да се осмисли. Чудесна идея! / Вж.: с.49 /.

82. Стоп! Време е малко да се разтоварим от товара на мълчаливо отхвърляните безмислици.
Ако приемем, че кокошката има вяра, но не е определила отношението си към бога, и, че хората имат вяра, но тя не може да им помогне, ще стигнем до много прозрения с революционно значение. Най-малко може да е направи опит да се изведе тъждеството между кокошката и човека. На следващо място може да се помисли как чрез някои манипулации кокшката може да бъде обявена за бог. След това може да се лицензира идеята за увеличаване на броя на кокошките в България като компенсация на изтичането на хора. Това ще бъде и успешен опит за излизане от кризата, който съперничи на предложението излишното човечество да бъде поставено в състояние на анабиоза.

83. Аз не питам къде е бог, защото по всяко време зная къде се намирам, но тук срещам следния отговор: бог е в главата ви, във вашия мозък, а вярата се намира в дробовете ви. /Вж.: с. 49/.

84. Дишането играе важна роля за запазването на здравето като основа на цялостното съществуване. Нашите предшественици са ни завещали наука за дишането, а ние констатираме, че съвременният човек не знае да диша. Който иска да се усъвършенства, т.е. да се поддържа в нормално състояние, ще трябва да се научи и да диша. Но това е въпрос на практически техники. Едва тогава може да видим особения смисъл на твърдението, че: "Почва на вярата са дробовете" / с. 49/.

85. Обещанието, че в бъдеще телата на хората няма да умират, защото ще бъдат създавани по законите на вярата звучи страховито и обезкуражаващо. /с.49/.

86. Твърдението, че безсмъртието на тялото ще се постигне, когато вярата, надеждата и любовта се съединят в едно подкопава догмата за безсмъртието на душата.

87. Когато ситуацията е безнадеждна има смисъл да се направи опит тя да бъде променена. В този смисъл и ободрителните думи имат своето значение, но не трябва да се задоволяваме само с тях.
(Следва)


Публикувано от railleuse на 24.02.2006 @ 04:34:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.90
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 2865
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Ж и в о т ъ т" | Вход | 7 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ж И В О Т Ъ Т
от Den i nosht на 24.02.2006 @ 06:26:17
(Профил | Изпрати бележка)
87. Когато ситуацията е безнадеждна има смисъл да се направи опит тя да бъде променена. В този смисъл и ободрителните думи имат своето значение, но не трябва да се задоволяваме само с тях.


!:) ТОЧНО !:)


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 10:57:49
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
И останалите!

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от kalina55 на 24.02.2006 @ 07:00:42
(Профил | Изпрати бележка)
!!!
Жалко, че тези които трябва да се поучат не са тук


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 11:00:49
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Ти повдигаш важния въпрос за мащаба на въздействие на текстовете, които пишем. Този въпрос е голям. Аз се радвам, че текстът ми е стигнал до теб, защото това е част от въпроса, който повдигаш.
Благодаря!

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от desert_fire на 24.02.2006 @ 09:39:09
(Профил | Изпрати бележка)
"...действителното знание в света почива на един вътрешен опит..." Беинса Дуно
Ако вярата ни съпътства при натрупването му, то и светът би бил по-различен...поне във възприятията на вярващия.


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 11:06:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Коментарът ти е логически възел, който дава големи възможности...Твоята мисъл блести с ореола на вярата, прокарана като страна на индивидуалния опит, за който говори П.Дънов и който е субективирана обективност.
Показваш голям потенциал!

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от desert_fire на 24.02.2006 @ 11:10:35
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 12:40:30
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Замислям се дали да ти кажа, че се гордея с теб, ама май е рано...

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от desert_fire на 24.02.2006 @ 12:51:55
(Профил | Изпрати бележка)
Рано е, трябва да постигна нещо, с което да мога да се гордея.

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 13:01:51
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Почти винаги нещата, които се правят с лекота остават недооценени...Ще те попитам! Кое е по-важно - да имаш изградена нравствена позиция и все още да не си се научил да редиш римите или да си постигнал техника на писането и безнравствеността ти да прозира отвсякъде? Размишлявай върху това, в духа на събитията, които се случват и ще разбереш мотивацияат ми за горната реплика.

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от desert_fire на 24.02.2006 @ 13:18:01
(Профил | Изпрати бележка)
Разбрах...нравствеността е в основата на всичко.

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 13:24:32
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
А кое стои в основата на нравствеността? И защо пред хората на литературата е поставен въпроса от ЮНЕСКО да работят за изграждане на нов тип нравственост, за нейното утвърждаване...А какъв е този нов тип нравственост? И тук ти вече си напърно права, че при сблъсъка на интересите, хората се проявяват като носители на определена нравственост, на определени нравствени качества...

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от desert_fire на 24.02.2006 @ 13:28:39
(Профил | Изпрати бележка)
Закрепена в творчеството, да носи поетични послания за промяна на реалните условия...

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 13:48:21
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Те - реалните условия, се промениха, "плачейки" пак за промяна...

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от DamaKupa на 24.02.2006 @ 09:43:47
(Профил | Изпрати бележка)
!


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 11:10:08
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php


Всеки ден си имам по един час за мислене, но ще го намалявам - та тогава ще включа и твоя коментар, за да вникна по-дълбоко в логиката му, но едва ли ще ми стигне времето, та ако не съм се справил, не е зле да ми го обясниш, моля!?

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от liastovicata (liastovica@abv.bg) на 24.02.2006 @ 18:35:14
(Профил | Изпрати бележка) http://pavlinabg-dream.blogspot.com/
72. Как мога да разсъждавам върху приложението на вярата, когато още не съм разбрал пътя на нейното израстване и не мога да я изградя у себе си?

Просто не спирай да работиш и да търсиш отговорите!!!


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 20:16:51
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Съгласен съм, че това е начинът...използвана е такава форма за постигане на близаст с читателя...

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от LYCKI на 24.02.2006 @ 21:47:20
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
87. Когато ситуацията е безнадеждна има смисъл да се направи опит тя да бъде променена.

В този случай искам да цитирам Лазарев,който казва така:"Днешното човечество прилича на кораб,чиито екипаж е скаран,капитан няма,двигателят е неизправен и има дупки.Някои от членовете са започнали да разбират това,появили са се призиви за помирение и ремонт на кораба.Но главната беда е в това-и това никой не знае,-че корабът се е устремил към рифове и даже ремонтът на двигателя без промяна на посоката не може да спаси кораба и неговия екипаж.


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 21:50:23
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
От красноречивия ти коментар не става ясно само едно - за кой случай говориш...

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от LYCKI на 24.02.2006 @ 22:08:20
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
коментар на точка 87. Само опит няма да е достатъчен да промени безнадеждната ситуачция.

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 23:00:43
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Но като предпоставка се тръгва от него...

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от LYCKI на 24.02.2006 @ 23:04:41
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Направила съм го.

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 24.02.2006 @ 23:58:02
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Ккво ми казавш?
1. Имаш опит
2. Има проблемна ситуация
3. Тя не може да се промени, но от толкова време обединяваме усилията...Въпрос на избор на алтернативата. Кои са тогава алтернативите?

]


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от lusi на 25.02.2006 @ 00:14:16
(Профил | Изпрати бележка)
Без вяра не можем да живеем и дишаме...


Re: Ж И В О Т Ъ Т
от mojsei на 25.02.2006 @ 01:03:40
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Това е едно правилно разбиране за живота като пълноценен...но всички ли живеят пъвноценно?

]