Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 491
ХуЛитери: 4
Всичко: 495

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Nela
:: LeoBedrosian
:: Lombardi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВъведение в теорията на кривите пространства
раздел: Есета, пътеписи
автор: condor

Само за хора с въображение или специалисти.



Много са хората с въображение. Въображението ни е способно да си представи какви ли не страшни истории, далечни светове, фантастични пътешествия във времето и пространството. Но малцина могат да и представят колко сложно е устроен нашият свят.
Малцина са тези дето могат да обрисуват точно света или мястото в който ние живеем.

По времето на Нютон света се е подчинявал на строги и точни закони - казано другояче - тогавашният модел на науката не е разполагал с по-достоверна картина за устройството на света.
Но с откриването на електричеството нещата се променят драматично.
Максуел открива едни много прости на пръв поглед уравнения. Това става преди откриването на радиовълните, преди да има каквото и да е промишлено електричество.

Само по пътя на размишления и на прости експерименти Максуел открива основните принципи на електродинамиката - които стоят в основата на модерните открития на 20 век. Нещо повече - теорията на относителността на Айнщайн е следствие от уравненията на Максуел. Но едва ли тези уравнения са нещо - което можем да обсъждаме тук.
Ако трябва да преведем уравненията на Максуел на човешки език то те означават следното:
1. Когато се движим със скоростта на светлината - времето в посока на движението на светлината е нулево. Не може да има никакво друго движение в посоката на движението на светлината / радиовълната/.
2. Когато наблюдаваме движението на светлината / радиовълната/ изменението на амплитудата на електрическото поле и на магнитното
поле се предават в пространството със скорост с = приблизително 300 000 км/сек.

По онова време да опишеш законите на електродинамиката е било равносилно на това да начертаеш карта на подземните кладенци на слънцето - ако такива въобще съществуват.
Но тука си заслужава да отдадем почит на твърдостта и на упорството с които един изследовател се захваща и успява да доведе идеите си до такава степен на точност и на прецизност - че дори 300 години по-късно всички последователи да продължават да се мерят по него и да не могат да оборят нито едно от твърденията на електродинамиката.
Някой от вас ще кажат: какво ли значение има труда на някой си - живял преди 200 години?
Най- учудващото е когато открием че хора- живяли отпреди 200 или 300 години са стигнали много по-напред в познанията си за света в който ние днес живеем - въпреки че днес ние разполагаме с толкова много литература, електроника, познания.

Но нашето учудване не спира до тук. Нашето учудване се задълбава още повече когато се допрем до теории като тази за Общата Относителност на Айнщайн.

Съгласно ТОО / Теорията за общата относителност/ пространството се изкривява в близост до обекти с голяма маса. Това изкривяване се наблюдава при големите обекти - под формата на гравитацията, наблюдава се и в микрокосмоса - при привличането между ядрото и електроните.

Учудванията ни продължават в микрокосмоса: орбитата на електроните в атомите е по дискретни / с точно определена стойност/ пътища или орбити.
Всяка промяна в орбитата на електроните е съпроводена с приемане или предаване на фотони.

Тука стигаме до квантовата механка - в тая материя поведението на нашият свят се описва с уравнението на Шрьодингер и с принципа на неопеделеност на Хайзенберг. Ако в целият свят има 10 човека дето найстина да са разбрали какво точно означават тези закони - то бъдете сигурни че тези 10 човека са бъдещите носители на нобелова награда. Едва ли човешката фантазия може да измисли нещо по-шантаво от принципа за неопределеност на Хайзенберг както и от вълновите уравнения на Шрьодингер. Но ето че тия мерки и теглилки работят за микрокосмоса - не само че работят - ами и на всичко отгоре няма нищо по добро от тях.
А като следствие от тях - нашият свят се оказва дискретен. Всички енергии на света са дискретни - или казано по иначе - кратни на h - константата на Планк.
Оказва се че всяка обмяна на енергия се измерва в цели числа.
Когато едно тяло се движи - движението не е непрекъснато - а е дискретно - частичките в пространството се местят от точка към точка на серии или на импулси.

Самата идея за пространство става много объркана след като вече знаем че пространството се изкревя покрай обектите с маса.

Тука стигаме до едно от последствията на ТОО - когато едно тяло се приближава до друго тяло то двете тела си взаимодействат посредством изкривяването - дето се получава в пространството около тях.

Ако едното тяло е голямо - около него се обрзува яма. Другото тяло навлиза в ямата - следвайки естественния наклон на изкривенто пространство.

Представяте ли си следното:
- нашият живот на земята, нашето движение по земята е следствие не на земната сила - а на това че ние се движим в криво пространство?

Замната гравитация е нещо като яма - в която ние си падаме все едно че сме тела - движещи се праволинейно и инерционно. Нашето падане или земно притегляне не е нищо друго освен продължение на праволинейното движение в изкривеното / сгъстено/ пространство в близост до планетата земя.

Времето също се изкревя в гравитационното поле. Но всички тези изкривявания зависят до голяма степен от енергията на обекта - навлизащ в гравитационното поле. Колкото е по-голяма енегрията - толкова е по-малко отклонението в посока на изкривяването - един вид засиленото тяло навлиза в дупката и излиза.
Когато тялото не е засилено достатъчно - то влиза в дупката, отдава част от енергията си на дупката и там си остава завинаги.


Публикувано от BlackCat на 07.01.2006 @ 09:50:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   condor

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 17:39:03 часа

добави твой текст
"Въведение в теорията на кривите пространства" | Вход | 4 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от bogest на 07.01.2006 @ 12:29:34
(Профил | Изпрати бележка)
"1. Когато се движим със скоростта на светлината - времето в посока на движението на светлината е нулево. Не може да има никакво друго движение в посоката на движението на светлината / радиовълната/."
Струва ми се, че не е точно казано. Може да има движение в посоката на движение на светлината, което по отношение скоростта на светлината ще бъде с минусови дименсии на скоростта, или в десетични дроби - с няколко нули след десетичната запетая.
Много увлекателно разказваш една научна иновация. Браво. Това е начинът да се поднася такава информация пред широка публика. За това - 5 още сега 12:41. Продължавам нататък с интерес.

"Всяка промяна в орбитата на електроните е съпроводена с приемане или предаване на фотони." Когато се говори за свойствата на един предмет, необходимо е да се спазва логиката на отправната точка - свойствата на този предмет. Тогава приемането и предаването, което е групова размяна не откроява ясно мисълта ти за процеса, защото по словореда се вижда, че обръщаш внимание на единичните свойства, които участват в общ процес. Тогава, струва ми се, правилната употреба на глаголите изисква да се каже ВЪЗприемане и ОТдаване, които глаголи изчерпват напълно логиката на описаните действия по отношение на описания предмет.
Тази пунктоализация от моя страна е далеч от каквото и да е заяждане. С нея аз искам да обърна внимание, че езикът в такъв материал може да е свободен без граници, дори може да стига до циничност и вулгаризъм, за да звучи като виц (ако щеш), но езикът трябва не да е точен, а да е напълно логичен. Т.е. адекватен. 12:53
Продължавам с интерес. Интригуващо, забавно, суперполезно четиво, ново и важно. Продължавам.

"Когато едно тяло се движи - движението не е непрекъснато - а е дискретно - частичките в пространството се местят от точка към точка на серии или на импулси." Абсолютно много зависи такава дефиниция или такова предположение от гледната точка на дефиниращия. Ако един предмет във въздушното пространство изминава своята, напълно случайна, траектория, той самият не се движи импулсово а постоянно, докато средата, която го провежда чрез възприемане и отдаване на различни видове неща, тя извършва също разни виидове движения, някои от тях импулсивни. Т.е. отнесено към предметът, който сам по себе си е система от ......., движението е постоянно, а отнесено към системата - среда на неговото движение, движението е комплексно, но не непременно само импулсно. Какво имаш предвид под ДИСКРЕТНО, не мога да си изясня дотук. 1:11РМ

Много гот. Извел си го до последно. Има технически логически недомислици, които произлизат от несъотносителното вменяване от твоя страна на несвойствени за различни предмети свойства. Но предположението ти е (от много страни погледнато - научно, психологически, литературно и т.н.) много оригинално, тъй като е актуално като иновация /нова идея/. Предизвика у мен интерес (ще търся трудовете на Хайзенберг и Шрьодингер). Замисли ме с постановката си, което за мен означава, че тя за мен е напълно състоятелна. Оценявам и пестеливия хумор, тук таме и сарказъм, които превръщат повествованието ти в жив и хубав разказ. Твърдо 5 от мен. Не си мисля, че мога да те оценявам, просто се възползвам пък и гледам и на теб да ти е по-полезно. Успехи. Моите уважения!


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.01.2006 @ 15:13:36
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
закръглена и мека
потъвам в нея
на импулси
а моите очи блестят
все повече възбудени
от нейния лик
миг
.
и цял съм в нея
...
немея


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от condor на 07.01.2006 @ 15:21:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за просторния коментар и за точните забележки.
Съгласен съм че ползвам малко по-груб и неточен език. Не успявам да намеря най-точните думи за много от нещата. Извинявам се за неяснотите в поднасянето и разясняването на някой явления.

С риск да превърна настоящото есе в начало на научна дискусия - ще вкарам малко разяснителни елементи:

Когато имаме една координатна система - движеща се да речем в посока Х --> времето в посока Х е нулево. Не може да има никакво движение в направление Х. Не може да прескочим скоростта на светлината. Или поне ние не знаем и не сме открили друг тип носители на информацията - дето да се движат със скорост по-голяма от тази на светлината.
Веднъж достигнем ли скоростта на светлината - ние сме като замразени в посоката на движение. Може да има движение или трептене в посока на другите две координатни оси.

Уравненията на Максуел са директно доказателство за това. После Лоренц извежда трансформациите на координатите - това е една система с две уравнения - позволяваща ни да определаме съответствието между координатите в две системи - едната се движи спрямо другата.

От тук работата на Айнщайн е била само в това да успее да обясни няколко несъответствия в експериментите, както и да убеди научната общност във верността на СТО - специалната теория на относителността.
Голямата работа на Айнщайн е не в СТО - а в ОТО - общата теория на относителността.


Относно Дискретността на движението:
Дискретен - значи такъв - който може да се раздели на дискрети, на отделни части, съставен от множество съставни компоненти.
Дискретен на български разговорен език няма нищо общо с думата дискрет - discret .
Дискретен - може да се каже още като накъсан или стъпковиден. За сравнение представете си как се движи един човек нормално и как изглеждат движенията по шахматната дъска - ако ги заснемете на забавена камера.

Дискретността / или стъпковидността/ в движението е следствие от дискретността на енергията.
На времето Макс Планк за пръв път доказва че енергията се предава и приема на порции - наречени кванти.
Навярно сте чували за числото на Планк - h - това е най-малкото възможно количество енергия.
Всяко предаване и приемане на енергия се измерва в цели числа по h.
Представете си какво значи това.
Нашият свят е свят на целите числа.
Всяко действие се измерва с милиони или милиарди пъти по числото на Планк. Но всяко едно действие или движение или работа се състои в приемане или предаване на енергия - и това става все в цели числа.

Аз нали затова ви разправям че повечето хора си нямат елементарна представа от света в който живеят.
Повечето хора си обменят гигански порции енергия и изобщо не се замислят какво става на нивото на микрокосмоса.
А още не съм ви разяснил за изкривяването на простанството.
Нали знаете че електрона обикаля около ядрото на атома по строго определена орбита. Тези орбити са свързани с енергийните нива - всяка позволена орбита се измерва в цяло число h.
Прескачането от една орбита в друга - това е пример за дискретно движение.
Когато един електрон прескача от една орбита в друга - това не става могновенно - това става със скорост по-малка от тази на светлината.
За да премине един електрон в по-ниска орбита - той трябва да отдаде част от енергията си - излъчва светлина / фотон/.
А за да премине един електрон от по ниска в по-висока орбита - тогава трябва да получи енергия - трябва да бъде блъснат от фотон.

Представете си ядрото на атома като земята - а електроните са като спътници - обикалящи около земята със скоростта на земята.

Всеки спътник може да обикаля само в една позволена орбита - в противен случай става сблъсък. Поради огромната скорост на движение на спътниците риска от сблъсъци / колизий/ е много голям.

За да не претоварвам читателя с научен материал ще спра до тук. Ще подготвя нещо по-добро като изложение и ще го пусна за вас. Тези неща ги пиша ей така в

още коментари...


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.01.2006 @ 15:38:42
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
давай, давай
това е любимата ми приказка.

а сега малко клюки.
Скочилас (същия от писмото)
има патент (съвместен)
за някои свойства на материята
на квантово ниво.
В частност желязна тел с дебелина 2-3 атома
е свърхпроводима в едната посока
и изолатор в другата

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от condor на 07.01.2006 @ 15:54:02
(Профил | Изпрати бележка)
е това си е вече клюка

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.01.2006 @ 16:09:14
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
ами приказка за тунелните диоди,
а за електродвигател състоящ се само от постоянни магнити, без външно захранване,
ееех колко хубави приказки има във физиката

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от bogest на 08.01.2006 @ 06:29:38
(Профил | Изпрати бележка)
Как, човече, изглеждат движенията по шахматната дъска, заснети със забавена камера? Как? Аз не ти пробутвам уловки, а задавам въпроси, защото съм също толкова любопитен колкото теб.
Но моля! Първо ти си отговори, и след това отговаряй изобщо. Не искам да ти се меся, човече. Карай само напред. Не съм стъпалото, на което ще се спънеш.

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от condor на 08.01.2006 @ 16:14:25
(Профил | Изпрати бележка)
Е как?
Не е толкова сложно да си го представим.
Вземаме едно топче и го засилваме по шахматната дъска. Това топче се блъска между фигурите, при все ки сблъсък топчето отскача назад а фигурата някъде напред. Но шахматните фигури могат да бъдат разполагани само по една на позиция. Ако се опиташ да сложиш две едновременно -не се става - щото няма място.

И така представи си една такава шахматна дъска - в която всички фигури непрекъснато са в движение. Помежду тях обикалят засилени топчета.

Всичко това се блъска, променя се непрекъснато, цялата шахматха дъска се върти , в средата на шахматната дъска има една малка област на ядрото - до това ядро може да има само 2 фигури- при това тези фигури се въртят в обратни посоки..

Това е снимката на един единствен най-прост атом.
А представи си една молекула като тази на кислорода?
При кислорода броя на фигурите / или електроните е горе долу точно колкото на една шахматна фигура.

Сетих се за още един интересен пример за дискретно движение: това на зарчето или на рулетката. Погледнато отстрани имаме непрекъснато движение но ако разгледаме нещата на елементарно ниво имаме дискретност - стъпкообразност.

Друг интересен пример за дискретност:
Ако си представим едно топче което се спуска по стълбите:

Топчето постепенно се засилва по стълбите. Ако енергията на топчето е много голяма - тогава погледнато отстрани топчето се движи почти в права линия.
На всяка стъпка надолу топчето насъбира допълнителна скорост / увеличава се енергията му./

Примерът със стълбите като че ли е най -успешен.

А сега представи си една стъпаловидна шахматна дъска.
Центъра на дъската е най-в ниското - там е ядрото.
В центъра има дупка има само с 2 възможни позиции. Между тези две позиции се намира невидимото микроскопично ядро. За нашите цели можем да пренепрегнем съществуването на ядрото - достатъчно ни е да се занимаем с ефекта от наличие на ядрото - а именно изкривеното поле на шахматната дъска. Ако ядрото го нямаше най-вероятно цялата ни шахматна дъска щеше да се състои само от едно шахматно поле. Колкото по-тежко е ядрото ни - толкоз повече шахматни позиции се отвярят - тежките ядра отварят много допълнително пространство.

Започни сега да въртиш, да друсаш цялата дъска,
пусни вътре едни топчета - дето да ходят и да се блъскат навсякъде.
Топчетата се движат със скорост равна на тази на светлината, а шахматнте фигури се въртят като спътници около ядрото.
Скоростта на всички тези спътници е близка до максималната - тази на светлината.

Прескачането от една орбита в друга орбита също става с тази скорост. Но както знаеш при всяко прескачане има промяна в енергията на фигурите ни.

Когато шахматното ни поле е запълнено с фигури - най-често се променя позицията на крайните фигури - тези в периферията. Само там има свободни полета. Всички други са вече запълнени.

Ако се получат случайни рикошети в средната линия - то празните дупки биват запълнени много бързо. Разбираш че изкривяването на пространството или наклона на дъската ни е толкова силен в средата че всички топчета се натискат да са най-близко до ядрото.

А някъде по периферията се разиграват други размени на удари, размени на фигури и прочие.

Периферията на нашата шахматна дъска е обект на химическите взаимодействия - там става това дето ний наблюдаваме най-често - окисляването, свързването на различни атоми, загряването, охлаждането.


Още един пример и спирам: Охлаждането на един атом значи прибиране на фигурите по най-вътрешните полета на дъската.
Загряването на един атом значи обикаляне на фигурите по по-външни орбити. Фигурките в периферията имат известен запас от енергия и нямат нужда да слизат на по-ниски нива. Всъщност те ще слязат задължително - но преди това трябва да си намерят някой на когото да му отдадат част или всичката си излишна енергия.


Стана пак много дълго - май трябва да го р

още коментари...

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от bogest на 09.01.2006 @ 11:00:31
(Профил | Изпрати бележка)
Не разбирам защо даваш пример с нещо което не съществува в ежедневието. Пример нали за това се дава, че неясното да стане ясно. Само не ми казвай че само на мен ми е неясно, защото като гледам, май съм ти най-редовния посетител. Дай ми, моля, пример с нещо друго. Аз съм в състояние да си представя атомния строеж и движенията в него. Говори направо за атома. Кое е топчето, кое е фигурата. Да не би да говориш за позитроните, които може би се блъскат о електроните и така променят мигновената им траектория, а те от своя страна променят плътноста около протоните, които пък се съдържат в атомното ядро. Или имаш друго предвид. Постави имената на всяко нещо според познанията си и, виждам, че боравиш с понятия от световната наука, използвай и тях и тогава теорията ти ще стане значително по-понятна. Просто искам да я схвана. Обясни ми ясно, моля! Отдавна не съм виждал българин, който се вълнува от нещо по-различно и съдържателно от парите, властта, секса и насилието и просто искам да видя нещо съществено, но нека да е малко по-изведено като текстово съдържание. Смятам, че и ти няма да имаш загуби от тая работа.

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от condor на 09.01.2006 @ 16:03:33
(Профил | Изпрати бележка)
Да наречем сега нещата с по-истинските им имена.

Ядрото на атома- това са протони и неутрони - свързани помежду си с междуядрени сили.
Вътре в самото ядро имаме някакъв тип частици -движещи се със скоростта на светлината , затворени в микроскопично пространство. Енергията на ядрото е огромна - затова и пространството - дето се отваря в ядрото е огромно. Изкривяването на пространството в ядрото на атома е много голямо.
Може да си представиш ядрото на атома като слънцето. Вътре в това слънце обикалят протоните и неутроните - тяхната скорост е равна на светлинната. Неутроните имат голяма маса и създават дупка в пространството. В тази дупка се наместват протоните - заредени с положителен електрически заряд.

Размера на това ядро е от порядък 10 на степен -14метра.
Ако това ядро го сложим на шахматната дъска - то ще заеме място в разделителната линия между 2 те централни квадратчета.
После слагаме шахматните фигури. - Представи си само пешки. Или по-добре - представи си пешки с различен размер.
Пешките с много енергия са по-големи. А пешките с по-малко енергия се смаляват.
Шахматната ни дъска е силно вдлъбната към центъра.

А по тази дъска прелитат малки топчета - фотоните. Фотоните се сблъскват с електроните.
При всеки такъв сблъсък фотонът може да отдаде или да получи енергия. Казано иначе Пешката може да отдаде част от себе си на топчето или да получи част от топчето. Топчетата се уголемяват или смаляват в зависимост от удара.
Но топчетата се движат с постоянна скорост - равна на тази на светлината.
А пешките се въртят като сателити около центъра на шахматната ни дъска.

Ползвайки това сравнение с шахматните фигури мога много лесно да ти обясня тунелният ефект -ама това ще изисква време.

На микрокосмическо ниво всичко се измерва в цели числа. Микрокосмоса е дискретен - целочислен или кратен на h - константата на Планк.
Такова е и пространството - може да го гледаме като шахматна дъска. Колкото повече енергия струпваме в едно пространство - толкоз повече място се отваря вътре в него.
Това е и принципа на черната дупка.
Огромното количество енергия и маса отваря ново пространство - от това пространство не може да излезе нищо - дори и светлината.

Но в това пространство ще се трупа и насъбира енергия. Това не може да става безкрайно. Достигне ли се една критична точка на енергията - това пространство може да избухне и да се разреди - ще се получи изравняване на плътността на черната дупка и на околността.

Нещата са толкова сериозни - че един път като ги подхванеш - затъваш в едни черни дупки и измъкване няма. Затова хората предпочитат да не си набутват мислите из черните дупки - щото от черните дупки даже и мислите не могат да излязат навън.

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от bogest на 09.01.2006 @ 19:47:32
(Профил | Изпрати бележка)
Изсмуках есенцията като неуморна пчеличка. Шегичка.
"Енергията на ядрото е огромна - затова и пространството - дето се отваря в ядрото е огромно."
На заглавието ти, дето търся да го засека вече второ денонощие, само това изречение отговаря по някакъв начин. Наистина по-лесно ти разбирам с наименованията на предметите. Но ми се струва че грешно ползваш шах дъската вместо геосферата. Може би поради две причини: 1-во, че мрежата си я представяш като свързани квадрати и ти е чужда несъвършената форма на триъгълника и 2-ро, сигурно смяташ че равнината е по-ясна от обема.
Обаче, трябва да се вземе предвид, че най-неочаквано за нашето стремящо се към съвършенство съзнание, магнитните полета, които представляват самото изкривяване на пространството, са нищо повече от една геосфера чиято елементарна съставна част е тетраедърът. И само тетраедрите са в състояние да "закръглят" формите според "изискванията" на всемирното въртене. Докато квадратите така или иначе се превръщат в кубове.
Пак не съм излишно пунктоален и дребнав. Защото точната представа за тройното или поливалентно напрежение при интеракция на елементарни частици може да те изведе до твоите лични правилни изводи. Вникнал си доста надълбоко, за да те удовлетворява логиката на социалния свят и свързаните с него регулярни предмети. С проникването структорите се променят и трябва да виждаш техните характеристики.
Не знам дали знаеш, че монолитно кълбо не съществува. Единствения естествен вид на идеалната сфера е само ОРБИТАТА на каквото и да е. Т.е. обстракното понятие ТРАЕКТОРИЯ удовлетворява исконния човешки стремеж към съвършенство чрез думата СФЕРА. И пак не се правя на интересен, защото заради понятията за съвършенство са ставали и стават най-"съвършените" геноциди откак има общества на тая земя. Сега може би започваш да усещаш, че всяка дума, както каза ти, ("Енергията на ядрото е огромна - затова и пространството - дето се отваря в ядрото е огромно.") представлява една ядрена рекция и само истинността на думата запазва крехкото междузвездно равновесие в относителен мир за нас - щастливите хора.
А? Как ти обърнах всичко наопаки?

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от condor на 09.01.2006 @ 16:21:45
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна не съм виждал българин, който се вълнува от нещо по-различно и съдържателно от парите, властта, секса и насилието и просто искам да видя нещо съществено, но нека да е малко по-изведено като текстово съдържание. Смятам, че и ти няма да имаш загуби от тая работа.


Така както се опитваме да измерваме външното пространство - по подобен начин можем да картографираме отражението на външното пространство в нашият мозък.

Ние отразяваме външния свят в мислите си, въображението си, представите си за света.


А сега опитай да си отговориш защо нашего събрата си мисли само за насилие, пари или секс?

Защо даже и поезията ни се върти все около секса и сексуалните закачки?
Защо повечето хора се ползват от благата на науката - ама са някъде съвсем в периферията на света в който живеят?
А защо се стигна до този огромен демографски срив?
Защо ли има толкоз въпроси за отговаряне?

- Моят отговор: ми защото това си е работа. Мисленето е труд. А нашего събрата обича повече удоволствието.
А удоволствието може да те направи сляп, ограничен, недообразован. Залитането по материалните страни на живота е бич - не само за нашенеца - това си е проблем навсякъде по света. Не са много мазохистите - дето ще се забавляват с изучаване на невидими или труднодостъпни измерения на реалния ни свят.

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от bogest на 09.01.2006 @ 20:30:52
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, Кондор, че удоволствието е степен на физиологическото равновесие, преди което, в абсолютно същата йерархия, се нарежда кефът (неслучайно употребявам тази дума. В този момент тя е позната на почти целия тъй наречен цивилизован свят). А това може да означава, не че в света е проникнала малоазиатската култура, а светът дотолкова е осиротял откъм култура, та йерархията е спаднала с една степен. И в същата йерархия по-визшата степен на физиологическо равновесие е удовлетворението, а доста по-нататък и мъдростта.
Независимо обаче, че кефът вече е доста познат в Америка, Канада, Германия, Скандинавия, тези страни продължават да държат креатива в себе си и човекът скоро ще живее и на луната. (аз лично не виждам нищо лошо в това, затова и го казвам).
Докато в тази среда на хора, които чакат директиви и никак не желаят да вземат живота в ръцете си, не излиза от десетилетия нищо което да прави поне колкото едно новородено яре, да не говорим за човече.
Като пиша в коментарите, че умирам от мъка, че хората са безучастни, аз имам предвид точно това. Да не се опитваш да пробиеш космоса със съзнанието си, а денонощно да водиш тънка, фина и съвършена дипломатическа борба за топла баничка с разреден айрян. Веднага егосъзнанието ще каже: нека си говори глупакът за баничка, аз отдавна съм на кордон бльо и курорт в Хаити. Да, госпожо, господин кордон Хаити бльо, но ти не можеш в йерархията на физиологическото равновесие да стигнеш даже подстъпите на удоволствието, камоли удовлетворението. Ти си във психогенерираната страна на въображението "Мала Азия" и живееш в постоянна средно висока възбуда, която си мислиш за много добра кондиция. Мисълта ти е: кога китайците ще дадат към 300 милиона жертви на път до луната, че да ти утъпкат пътя и да ти поевтинеят билетите за вече напълно сигурната совалка.
Когато идват някакви там европейци и казват: 500 човека от вашта мъндзърка държавичка да заминават да мрат в Ирак, и хората се емват да се изказват хуманитаристически. Никой не се сеща, че всъщност онези, които държат креатива и водят борбата с космоса и с мъртвото съзнание, те не желаят някакви лешперковци да ги чакат и да им събират трохите от масата. Те искат да изхвърлят трохите на врабчетата, че с врабчета си съжителстват без конфликти, а с лешперковци всеки разговор е яд и абсолютен провал на физиологическото равновесие.
Затова като те виждам, аз разговарям с теб, защото тук става разговор, а в дипломацията за топла баничка всичко е само подредени думи без 0 стотинки стойност.
Това си мисля, Кондор. Сам виждаш че не фиксирам нито едно име и че се слагам в числото на цялото без изобщо да се дърпам. Аз живея с моето семейство и те не са ме изхвърлили като са ме родили. Значи ще се поизтрайваме докрай, но и ще се подкрепяме. Няма как.
Не че искам първи да стигнем до луната, за там вече ред се чака и то дълъг. Ама искам да е ясно, че пустата кирилица никак случайно не я ПРИЗНАХА за една от азбуките в света. Азбуката на Кирил ограмотява 650 милиона население на нашата планета, от Сахалин, през Монголия, та до Македония. И хората тук (провери в ИНет) са с 99,8% грамотност, не искам да ти казвам на кое място сме че няма да повярваш от удоволствие или може би удовлетворение. Това ученолюбиво общество във втората в хронологията на Европа след Франция държава може и да използват уникалната Кирилица и за кеф само ако искат. То си е тяхна работа. Това обаче не ми пречи да мисля за космоса. Не се чувствам заблуден наивник, Кондор. Казвам ти го със 100% сигурност.

]


Re: Въведение в теорията на кривите пространства
от mariq-desislava на 06.02.2010 @ 09:43:48
(Профил | Изпрати бележка)
абе, знаех си аз,
че всички сме изкривени по някакъв начин,
а то било защото пространството е изчанчено
така или иначе:)