Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 793
ХуЛитери: 2
Всичко: 795

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГлавчо и вълшебната гора
раздел: Приказки
автор: aivia

Веднъж един силен и красив млад момък се изгубил във вълшебната гора. Онази гора, заради която грижовните майки казват на дечицата си: "Никога, никога не ходи там! Дори не поглеждай към нея!"
Но момъкът си бил такъв - вироглав и самонадеян. Наумял ли си нещо, правел го. Гората била толкова красива! Немислимо било да е зла! Той също бил красив и не се смятал за лош човек.
Но от гората никой никога не се завръщал… а Главчо влязъл в нея. Той не обичал да слуша майка си, когато бил малък. Затова не знаел в каква беда е.
И гората започнала изпитанието му.
Когато вървял покрай едно великолепно лилаво дърво дочул:
- Страннико, моля те, помогни ми! Ей там на клонка далече от мене има бистра прохладна вода, а аз не мога да я достигна. Моля те дай ми от нея, малко да се освежа.
- Ха! Че защо ти е? Ти нали си вълшебно, освежи се с магия. Мен не ме карай с твоята работа да се занимавам! - отвърнал наперено Главчо.
Нищо не се случило след това. Не се спуснали клоните върху него, не затрещели светкавици. Даже напротив, сякаш отнякъде лекичко се дочуло доволно кикотене. И Главчо спокойно си продължил пътя навътре в гората. Видял седмоцветна птичка да виси уловена в капан и тъкмо се чудел кой е ловецът, когато тя се примолила:
- Моля те, Главчо, не отминавай! Спаси мен и децата ми. Ако не им занеса веднага храна те ще умрат. Моля те, ти им дай малко трохички.
- Ха! Че защо ти е? Ти нали си вълшебна, нахрани ги с магия. Мен не ме карай с твоята работа да се занимавам! - повторно се сопнал момъкът.
Тогава първо в тревата, после по храстите и по листата, из цялата гора преминало нещо. Нещо като вятър, но не било студено и страшно. По-скоро прилив на всеобща радост. Главчо нищо не усетил и продължил пътя си. От много вървене се уморил и решил да поседне на една ведра полянка. Всичко край него било приказно спокойно и тихо. После станало много тихо. Заболели го ушите от тишината.
За гората оставала само една последна крачка - да го накара да целуне злия демон в образа на красива като пролетта девойка. И девойката се появила от нищото, седнала до него и му се усмихнала. Лесно било - той бил достатъчно лош, за да го харесва. И той се усмихнал и … не можал да я целуне, защото отнякъде изскочило смешно и грозно старче, което блъснало девойката силно и тя почти изчезнала. Изведнъж на нейното място се появило огнено чудовище. Разярено и зло. Ужасно зло! Момъкът потръпнал от него. Чудовището щяло да го убие начаса, но смешното старче викнало:
- Бягай! Бягай след мен, бързо!
И започнало задъхано преследване. Щяло да продължи докато двамата бегълци умрат от изтощение. Така злият демон щял да навреди най-много на себе си, но бил толкова вбесен, че не можел да мисли. Затова искал да ги убие.
Смешното старче все пак успяло да стигне до своето убежище и там се скрили от страшилището. Главчо едва дишал, но трябвало да разбере.
- Кой си ти, старче, и какво по дяволите става в тази гора? - успял да изхлипа той.
- Аз съм пленник на тази зла гора, момче. Някога имах име, но вече не си го спомням. Имах и близки хора, които обичах … и тях не си спомням. Гората няма да ме пусне обратно към къщи. Няма да пусне и теб! Аз съм прекалено добър по душа, за да може тя да ме използва за своите дяволски цели. Но съм и слаб, не ми достига сила и добрина, та да я победя.
- Аз съм силен и сигурно мога!
- Но си много лош Главчо. Сега ти си любимецът на гората. Тя векове те чака да дойдеш. Трябваш й, за да се слее с теб, да те направи безсмъртен и тя самата да завладее целия свят. Тогава ще изчезнат завинаги любовта, приятелството и светлината. Не можеш да я победиш, само ще я направиш по-силна.
Главчо се замислил. Спомнил си как добрата му майчица всяка вечер му подарявала целувка за лека нощ и как му шепнела: "Доброто ми силно момченце… Обичам те толкова много! Спинкай сладко и да сънуваш Добринка - феята на доброто." Главчо нито веднъж не бил я сънувал. Но сега, незнайно защо му се искало да я познава. Искал … не знаел какво да направи и от очите му бликнали сълзи. Топли и човешки. Той не искал от света да изчезне светлината. Не искал милата му майчица да забрави как се обича! Не можел да допусне това! Край! Стига! Той бил силен и красив млад момък, взел своето решение. Излязъл от скривалището си и тръгнал по пътя без да се крие.
През това време злият демон се успокоил и се вразумил. Той не трябвало да убива момъка, а само да го целуне. Пак приел образа на девойка и пресрещнал Главчо на пътя. Главчо се усмихнал на красивата девойка. Прегърнал я и тръгнали заедно по пътя. Вървели, вървели… и демонът все повече се радвал, но не бързал да целуне момъка, та да не го уплаши с нещо. Чакал Главчо сам да поиска тази целувка. Стигнали до бездънен кладенец и спрели да си починат. Тогава Главчо прегърнал девойката, сграбчил я здраво и скочил в кладенеца заедно с нея.
И тозчас от вълшебната гора започнали да излизат хора. Много хора, и всичките плачели от радост. Накрая излязло и смешното старче. Гората бавно се стопявала, стопявала и накрая изчезнала. Нямало я вече!
А от Главчо - нито следа. Той още бил в тунела, водещ към нищото. Още държал с всички сили злото в прегръдка и не го пускал. А оттам връщане наистина нямало. И Главчо го знаел.
Оказало се, че е достатъчно лош, за да може да се усмихне на злото. И достатъчно добър, за да може да го задържи в ръцете си, без да го пусне в сърцето си. Но там завинаги влязла Добринка - феята на доброто. И понякога му разказвала колко много се обичат хората и как си помагат. Разказвала му и за сълзите на добрата му майчица, която още го чакала и се надявала на някакво чудо. Кой знае? Може и да се сбъдне майчиното желание … някой ден … може!


Публикувано от aurora на 30.12.2005 @ 14:47:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   aivia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:14:18 часа

добави твой текст
"Главчо и вълшебната гора" | Вход | 4 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Главчо и вълшебната гора
от dara33 (dara33@bitex.bg) на 30.12.2005 @ 14:57:44
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Оказало се, че е достатъчно лош, за да може да се усмихне на злото. И достатъчно добър, за да може да го задържи в ръцете си, без да го пусне в сърцето си. Но там завинаги влязла Добринка – феята на доброто. И понякога му разказвала колко много се обичат хората и как си помагат. Разказвала му и за сълзите на добрата му майчица, която още го чакала и се надявала на някакво чудо. Кой знае? Може и да се сбъдне майчиното желание … някой ден … може!

Много човешка приказка. Докосваща е. Поздрав!


Re: Главчо и вълшебната гора
от aivia (ranvia@care2.com) на 30.12.2005 @ 15:11:28
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти :) Наистина се нуждая от коментари и оценки - и добри, и лоши. Защото това е първата приказка, която се опитах да измисля. Даже не знам дали мога да пробвам с втора :)

]


Re: Главчо и вълшебната гора
от dara33 (dara33@bitex.bg) на 30.12.2005 @ 15:12:47
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
О, ще можеш. Убедена съм. След написването на приказка с дни душата на човек се чувства особено щастлива. Бъди!

]


Re: Главчо и вълшебната гора
от libra на 30.12.2005 @ 16:16:59
(Профил | Изпрати бележка)
малко е неподредена, ама като за първа приказка, става )
опитай пак, ще чакам още приказки от теб


Re: Главчо и вълшебната гора
от miglena (feichka_migli@abv.bg) на 30.12.2005 @ 16:50:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) чудесна е приказката ти, Вяра!
особено ми хареса името на феичката - Добринка, приляга й съвършено
и образът на момъка е пълнокръвен, и постъпката му в края е вдъхновяваща
така е в човешкия свят - често хората са принудени да се усмихват на злото,
но само магията на добротата пази сърцата им

Поздрави и следвай гласа на приказността! ;))


Re: Главчо и вълшебната гора
от sradev (sradev@о2.pl) на 30.12.2005 @ 18:55:40
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Браво Добринке - не пускай Главчо.