Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 763
ХуЛитери: 4
Всичко: 767

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБотев
раздел: Есета, пътеписи
автор: dihanie

"Понякога смъртта е излишна. Надхитрена от живота, тя идва толкова късно, че няма какво да прибере. Години преди нея вечнотта е взела всичко, което може да се взема от един човек" (Стефан Продев).


Ботев и свобода е асоциация. Пред неговото величие стоим смълчани. Не от нежелание да говорим. Просто не се обаждаш, защото няма нужда. В Ботевата поезия нанизът от думи звучи като песен, като падащи капки вода, като композиран от природата пра-стар ритъм. Ботев е не просто историческа личност, не е просто име, по което да търсиш поезия в архива, не е само революционер, не е само поет и просто публицист не е... Ботев е идеал. Толкова много неща е, че Ботев е понятие. Като четирите основни понятия в математиката - точка, права, равнина и пространство. Дайте ми определение за точка.
Какво е да живеш в земята на Ботев?
Сутрин ставам в 7 - с будилник и без. Хронично е. Gutten morgen! Брр-бла. Добро утро, Българио! Да, да,тук съм. Събудих се. Вече мисля на точния език.
В дните междудругото ми се случват разни събития. Незначителни, простички, никого незасягащи, освен може би мен. Нито е черен, нито бял. Денят ми носи в себе си някаква гама, но толкова смесена с общата еднаквост, че се размива към сиво. Все сиво. Като права линия преминава през цветния спектър - през червено, оранж, жълто, зелено, синьо, виолет, червено..; нулев пулс.
А вечер - лека нощ и good night.
Равносметките са жестоки и разбиващи. Този свят и този живот са сън под наркоза.
Глобално погледнато ти си мижитурка. Дребен, смешен и непотребен. С теб или без теб земята просто се върти. Толкова е простичко, неотменимо и напълно независимо. Движението изчерпва със себе си смисъла на съществуването.
За човека е необходимо въвеждането на минивселената. Ако той не се възприеме като нещо голямо, не би се различавал от чехълче. А за да определи себе си като съществуване, а не кротко преминаване през историята е необходимо да zoom-не и сведе света до своите размери. Някой умен му е казал природа.
Надробяваме света и 'влизаме в матрицата' Където 0 са 'ежедневните навици'=основни биологични процеси,
1 са събития със случаен характер, свързани с производство хормона на щастието, а 2..2 е срив в системата.
Какво значи да живееш в земята на Ботев?
Не значи да си влачиш краката по една и съща траектория ежедневно, докато отъпчеш пътеката и почнеш да разораваш.
Не значи да сведеш света до пространство между четири стени. Не значи да се изолираш и да търсиш спасение в 'модерна' псевдо реалност.
Не значи да си част от 'световното стопанство', да си част от стадо. Не значи да вървиш в поток. Не значи да се примиряваш. Не значи да си атеист.
Означава да се осъзнаеш. Да търсиш и признаваш корените си. Да се променяш, когато е нужно и да си корав, дори налудничево отстояващ. Означава да се чувстваш свободен.
А къде остава Ботев? Къде е този 'висок' човек сред днешните 'сиви' хора? Къде е в 'сивите"дни? Нима идеалът Ботев е само част от хрониките?
Днес микросветът на хората - гиганти е демократичен. Говорим за нации, световен мир, световна история, световни войни. Светът е глобален. А животът не свършва и не започва от тази планета.
Животът в България струва 750 лв (Лекарите, разследвани след смъртта на русенските журналисти са с наловени санкции в размер на 5 минимални работни заплати). Животът в България се управлява от хора, които бързо забравят своите идеали или ги сменят с нови. Животът в България е агресия. Животът в България е причина много българи да я напуснат. Понякога животът в България е да оцелееш с 2,99 на ден. Животът в България за някои българи е почти недостъпен.
...Но...
България, това е земята на Ботев.


Публикувано от BlackCat на 30.12.2005 @ 10:31:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   dihanie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:55:34 часа

добави твой текст
"Ботев" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ботев
от dara33 (dara33@bitex.bg) на 30.12.2005 @ 11:02:57
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Съгласна съм с теб - България, това е земята на Ботев.

Означава да се осъзнаеш. Да търсиш и признаваш корените си. Да се променяш, когато е нужно и да си корав, дори налудничево отстояващ. Означава да се чувстваш свободен.

Поздрав dihanie и Весели празници!


Re: Ботев
от oziris (rrrrrrr@abv.bg) на 10.06.2006 @ 11:46:58
(Профил | Изпрати бележка) http://kirilvlahov.blogspot.com/
Хубаво Есе! (ей на това му викам Есе, но сигурно учителят ти не е реагирал така, доколкото познавам учителите по литература)

"Ако той не се възприеме като нещо голямо, не би се различавал от чехълче."

"Не значи да си влачиш краката по една и съща траектория ежедневно, докато отъпчеш пътеката"

(извинявай, пак го направих, но вече знаеш защо)


Re: Ботев
от DIhanie на 10.06.2006 @ 13:22:07
(Профил | Изпрати бележка) http://dihanie.atakmim.com
Реагира точно така. Прати го на конкурс без да ме пита.. и го публикува в училищния литературен сборник.

]


Re: Ботев
от oziris (rrrrrrr@abv.bg) на 10.06.2006 @ 13:44:38
(Профил | Изпрати бележка) http://kirilvlahov.blogspot.com/
Значи все пак има и добри учители по литература. :)

]