Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 574
ХуЛитери: 1
Всичко: 575

Онлайн сега:
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИнтелектуалната парадигма - 27
раздел: Романи
автор: Mojsei

Как да развием индивидуалността си?


(Продължение)

Борбата за насладите в живота

-Като се позамисля Мо, животът може да се разглежда и като борба за удоволствията, свеждаща се до средствата за тяхното възпроизводство - започва разговора си с мен Джиги.
-Сексът е институционализиран исторически като върховно удоволствие - отвръщам аз.-От една страна, като атрибут на любовта - в семейството, а, от друга страна, като невъзможен вече в семейството, търсещ своето естествено продължение в нова любовна връзка.
-Но ти очертаваш една много проблематична зона, в която любовта е поставена на изпитание и където ти елиминираш наличието на изневяра - разсъждава Джиги.-Но чакай! Ти ме подсещаш нещо относно проблематиката, която разглеждаме.Според мен, интелектуалният модел вече е разработен и ти насочваш нещата към разглеждане на оттделни негови страни. Защо не обособиш, да кажем, една или две теми - например, за вярата и за любовта и да ги развием като самостоятелни?
-Колко е лесно да се поставят задачи? - отвръщам аз, но оценявам направеното предложение.-Хайде да проследим едно отношение между двама любовници. Нека да уточня, че терминът "любовници" се използва нееднозначно - и като една от най-красивите думи, и презрително. Но ето я моята позиция!


1.
Любовниците секса възхваляват
с недостиг на невинно вдъхновение
и осведоменост поетична проявяват
с дублиращо я удивление.
И ето, без да искат, те живот са дали,
но за него не достигат ласки
и стават истнски вандали,
надянали в живота маски.
А между нас деца бездомни
стоят, лишени от семеен кът,
но носят мъките огромни
на бродене без роден кът.
Потокът на смъртта така е жив
и той ще бъде вечен,
не кажем ли, че сме против
на обясненията и в стих отвлечен.
Живот цветущ народът ни създава,
но някои връщат го обратно
с това, че лесно се предава
и живецът му се губи безвъзвратно.
Без радостта човекът е бездомен,
защото е носител на смъртта
и обликът му - мил и скромен,
попада в лапите на користта.

-Не зная какво да кажа, Мо! Ти направо ми развали настроението, пренасяйки ме в тази сфера на живота, но веднага пък установявам и колко си прав, макар че не съм укрепнала още като автор. Знаеш ли, често се питам ти кой си? Познавам те, а колкото повече те опознавам, установявам, че по-малко те познавам…Но нека и аз да помисля и да ти отговоря като развия собствено становище по въпроса!


2.
-Но любовниците са такива - те мечтаят
и с преструвка могат да се удивляват
в името на преживяването нежно
с надежда чувството да е безбрежно
и достигат дълбини на умиление,
бликащо в поток на вдъхновение…
В мимикрията реално си нанасят рани
и достигат до жестоките закани,
щом наместо с обич да говорят,
почват чрез безумствата да спорят,
но дали разбират, че са стигнали отвъд,
в плен на бялата мечта за гръд
и от цялата измислена любовна връзка
им остава туй, че тя е дръзка -
нежността, незнайно как отлита
без дори да ги попита,
а човечността, остане ли без радост,
поради отсъствието на жалост,
тя самото ъсществуване изражда
и жестокост в преживяването вгражда.
Ожесточеното сърце не плаче,
но то причина е обаче,
на извиращия дух свиреп,
покриващ отношенията с креп,
а той дори в очите свети
и дава недобри съвети,
разкриващи го както плява,
която користта си нагло заявява,
използваща двуличието за вал,
не знаещ що е жал,
но нуждите ти щом разкрие,
започва да и шепне:"Ние,
с теб, ще бъдем в плен
а ти специално, ще си натъжен,
подобно на онази птица,
оплакваща съдбата на вдовица.

А за теб Мойсее, зная, че си Мой -
различен си, приличаш на поет,
но все въпросът:"Кой?"
ми даде отговор, че си аскет.

-Благодаря ти за отговора, Джиги - казвам аз, а мисълта ми се рее из многообразието на разискваната проблематика.

(Следва)


Публикувано от BlackCat на 27.11.2005 @ 08:38:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 07:07:28 часа

добави твой текст
"Интелектуалната парадигма - 27" | Вход | 3 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Интелектуалната парадигма – 27
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 27.11.2005 @ 10:08:19
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно...Но защо ли не искам да се сьглася с теб?...
...Любовниците са такива,поради назряла необходимост...
...За преструвка говориш...да,но като предпоставка за сьздаването на вьпросните взаимоотношения...
...Рани,закани,жестокост...това говори за липса на любов...следователно те са не любовници...
...Тьгата...като последица от липсата на взаимност...


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 27.11.2005 @ 10:13:08
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Отдавам ти пълно право, от твоята гледна точка, разглеждаща нещата станично - прав си във всеки отделен пункт. Но, в изложението нещата са разгледани в цялата им сложност, в динамиката, разкриваща сложността на нещата до социалната им значимост...Помисли и от тази гледна точка!?

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 27.11.2005 @ 10:28:40
(Профил | Изпрати бележка)

И като завьршек:
Не усещам любовта...като присьствие...За какви
любовници говорим тогава?...

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 27.11.2005 @ 14:53:30
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Усещането ти е вярно драги, но защо не се опиташ да влезеш в очертания ракурс на разглеждане, а с такава цел двамата герои правят в самото начало редица уговорки - просто влез в това, което е описано и го приеми като даденост чрез този текст и от тук можем да обсъждаме...редица въпроси. Ти просто поставяш фабулата под съмнение, а това не води наникъде...

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от filantrop (asdaa@abv.bg) на 29.11.2005 @ 15:41:41
(Профил | Изпрати бележка)
Да..май така сьм направила...Мислих си вьрху взаимоотношенията по начина,по който аз ги вьзприемам...Изолирах ги от цялостта,в която се намират нещата ...и излязах от конкретната реалност...Просто допуснах грешка..
Поздрав!

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 29.11.2005 @ 17:13:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
О, дама да прояви самокритичност? Текстът наистина дава възможност за едностранчиви изводи, макар че е проявено усилие и за обхващане на цялостта...

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от lusi на 27.11.2005 @ 20:58:05
(Профил | Изпрати бележка)
Аз мисля, че мъжът е най-големият глупак, ако изневери на съпругата си...Какво е любовник? - човек, който не мисли, който не може да обича...Ти какво ще кажеш?


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 27.11.2005 @ 22:03:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Този текст предполага четене с повишено внимание. Изрично съм посочил, че изневярата не влиза в разглеждането...Семейството е там, където е любовта. Съгласен ли си? Знаеш ли какъв процент от семействата тънат в мизерията на Не-любовта? Може би е въпрос на опит? Съвет - прочети изложението и проследи фабулата...но внимателно! Застъпваш една от гледните точки за "любовници", която е маркирана в текста...

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от lusi на 27.11.2005 @ 22:53:06
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам..

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 27.11.2005 @ 23:25:59
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Нали затова става въпрос.....за да говорим конкретно!

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от lusi на 27.11.2005 @ 23:57:02
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля си за една приятелка, която е в криза...Как да й помогна?

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от lusi на 27.11.2005 @ 23:59:27
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам я, както и съпругата си..

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 28.11.2005 @ 00:22:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
За да помогнеш, не е достатъчно доброто желание. Трябва да имаш и средствата, с които да направиш това...

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 28.11.2005 @ 00:24:00
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Окажи й първо морална подкрепа...

]


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от VMV на 28.11.2005 @ 02:41:03
(Профил | Изпрати бележка)
И тази е една от вечните теми. Доколкото съм запознат от досегашните 27 откъса на "Интелектуалната парадигма", лирическите герои не са съпруг и съпруга. Жена ми нарича такова продължително и издълбоко ментално общуване, като тяхното, "интелектуално сношение". Как ли го възприемат брачните партньори на героите? Дали не се страхуват от него повече, отколкото от една случайна или спорадична извънбрачна сексуална връзка?


Re: Интелектуалната парадигма – 27
от mojsei на 28.11.2005 @ 08:18:59
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Не можа ли да й обясниш, че това ментално общуване се нарича Приятелство? Но за отбелязване е, че съпругата ти е една от първите, които са разбрали, че става въпрос за интелектуално партньорство...Или поне прави опит да си го изясни, а твоята заслуга е, че си на път да й повярваш, доколкото те разбирам...

]