Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 804
ХуЛитери: 4
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа мъжете и готварството
раздел: Избрано хумор и сатира
автор: 4i40

Мъжът посяга към кухненския нож когато е гладен или когато е отчаян.
Той - по-нежният от двата пола, често изпада в меланхолия и много по-често е обзет от желанието да яде. Затова великите готвачи по света са отчаяни и гладни мъже.
Жените готвят, за да нахранят някого. Мъжете вземат сатърчето за пържоли или рендето за моркови, за да оцелеят. Жените могат да приготвят храната небрежно, дори отмъстително. Мъжете бъркат кашата "бешамел" или режат лук за шишчета с вдъхновение и сълзи на очи.
Една от особеностите на мъжкото готварство е безразборното и стихийно творчество. Жената обикновено отваря готварската книга или старата оръфана тетрадка, предавана от майка на дъщеря и започва да отмерва: "две, средноголеми, напълнени с връх, но не и натъпкани чаши с брашно. 2/6 от 500гр. кофичка кисело мляко. 1 и 1/3 чаени лъжички хлебна сода и т.н." - докато се получи просто тесто за мекици.
Мъжът не работи с тетрадки и рецепти, той е властен импровизатор, той е небрежен творец, чаените лъжички и кафени чашки са тесни за поетично възвишената му гладна душа. Увлечен от магията на творчеството Готвачът смело смесва дози, продукти и подправки, пърженето лесно преминава във варене, после се мятат тави в печката, това, което е изгоряло се изрязва, всичко е поправимо, ако е недопечено може да се свари, ако солта е много се добавят картофи, ако яйцата са много, застройката лесно става на омлет...Важното е удоволствието от движението - горят газови котлони, червенеят печки, пара от тенджерите, в супата малко розмарин, отдолу цвърчи някакво пиле, наоколо ножове, дъски, обелки от картофи и черупки от орехи, печените ябълки са готови, красота!...
Независимо от причините и подбудите, довели ги в кухнята, домашните готвачи се делят на случайни и рецидивисти.
Случайният готвач винаги започва с бърз преглед за съдържанието на кухненските шкафове.Той ги отваря всичките, но систематично - отгоре надолу, и стремейки се да запомни кое къде се намира, нервно търси олиото и картофите. А, ето къде били тиганите. Първия тиган му се вижда малък, дърпа друг, по-голям за дръжката, след което на пода се изсипват останалите плюс една тенджера и четири капака, единия даже стъклен, но не се счупва. Всичко е поправимо, тиганите са натъпкани обратно в шкафа, но дръжките им така са се запречили, че вратичката не може да се затвори, бързо наместване и лек удар. Шкафът е затворен, но вътре се чува дискретен мелодичен звук на чупещ се капак.
Проклетото олио го няма никъде, не го открива и при втория оглед, добре, че наблизо е магазинчето, изтичва по чехли и след пет минути се връща победоносно с бутилка олио в ръка, но вижда, че котката е свършила нещо неприлично в приготвения за пържене тиган. Пуска тигана в мивката и го залива с гореща вода, от което вонята в кухнята се засилва неколкократно. Изважда друг от шкафа, добре, че ги знае къде са, но не поглежда вътре, за да не види счупеното, ах, този капак кога ли пък се е счупил, картофите ги няма в хладилника, там изведнъж намира яйца...
Котката му се мотае из краката и се мъчи да докопа нещо, ядосан, той я изритва на балкона, където, о небеса, намира картофите.
Решението е взето мигновено - първо яйца, после картофи. Включва котлона, тиган с малко олио, ето къде била и солта, а през това време сяда да обели няколко картофа -"все пак, бил съм в казармата и съм обелил поне един вагон картофи". Вече всичко е наред, случайният готвач си представя красиво подредената маса, в средата пържените яйца с леко потрепващи рохки жълтъци, поръсени с червен пипер и украсени с магданоз, а наоколо - апететни хрупкави златисти картофки, покрити тук-там с тънки лентички настъргано сирене, красота...
В този момент усеща острата миризма на топяща се пластмаса, я, кой ли котлон съм включил, ми да, не точно този, кой ли глупак е оставил до него тази чаша.
бързо маха чашата от котлона, вече придобила бъбрековидна форма, от котлона се точат едни пластмасови конци като от разтопен кашкавал, само че не миришат така апетитно. Всичко е поправимо, чашата е изхвърлена, котлона -изстърган с нож, който след това не става за нищо, ножа - също изхвърлен, а тигана с олиото е преместен върху горещия котлон...
Пърженето на яйца е проста работа, само да ги пуснеш в олиото и да извадиш падналите вътре черупки. Едно от яйцата се търкулва подло и пада, естествено се счупва, защо ли не се сети някой да направи квадратни яйца, а тези в тигана залепват за дъното и след насилственото им отделяне заприличват на безформена белезникаво-жълта пихтия. Върви сега да ги украсяваш с магданоз.
Смяна на тигана, този е загорял, знам другите къде са, знам и кой котлон е загрят. При отварянето на шкафа изпада половин стъклен капак, но бързо го застига съдбата на изхвърлените в кофата пластмасова чаша, нож, черупки от яйца и първия тиган, в който котката свърши онази работа.
Картофите, както е известно се пържат в повече олио. Пускането на първата серия нарязани на кръгчета картофи е последвано от силно пукане, пръскане и жалното мяучене на изгорената котка, а стената и околните шкафове се покриват от равномерно разпределени красиви блестящи петънца. Изгорени са му и двата пръста, но всичко е поправимо. Топва си пръстите в чаша студена вода и докато тъжно наблюдава как по тях се надуват белезникави мехури, чува, че входната врата се отваря...
Пристига Любимата на Готвача и от вратата повдига нос като степен койот, нещо гори, защо си бръкнал в тази чаша, какво мирише така гадно, да няма пожар. Той се усмихва загадъчно и спокойно, пожар няма, предотвратен е, картофите се пържат, яйцата са готови, остава покривка, чаши за вино и прибори. Така е доволен от себе си, че последвалия водопад не може да го смути: "защо в този тиган, какво си счупил, къде е скрита котката, изхвърлил си любимата ми чаша, погледни ми шкафчетата на какво приличат..."
Мъжът-готвач усеща инстинктивно, представя си как и знае, че следващия път няма да бъде случаен, а рецидивист.


Публикувано от aurora на 14.04.2004 @ 17:04:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Избрано хумор и сатира

» Материали от
   4i40

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.47
Оценки: 17


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:36:21 часа

добави твой текст
"За мъжете и готварството" | Вход | 16 коментара (31 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За мъжете и готварството
от Ranobudniche (ranobudniche@dir.bg) на 14.04.2004 @ 17:21:04
(Профил | Изпрати бележка) http://slovo.bg/ranobudniche
точно това ми трябваше!
благодаря : )


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 14.04.2004 @ 17:43:14
(Профил | Изпрати бележка)
Помислих си - стига вече несподелени любови, разплакани и отчаяни от живота ексхибиционисти. Дай, нещо по-весело!

]


Re: За мъжете и готварството
от Ranobudniche (ranobudniche@dir.bg) на 14.04.2004 @ 17:46:19
(Профил | Изпрати бележка) http://slovo.bg/ranobudniche
ми стига, щом си рекъл!
наистина ми дойде като глътка чист, студен въздух и хладен дъжд в лятна жега : )
великолепно и изобщо : )
да не се оливам, че и без друго ме няма в хубавите приказки : ))

]


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 14.04.2004 @ 17:54:07
(Профил | Изпрати бележка)
За ранобудните, които ходят с къси поли/ за срам на родата/ това признание за несръчния мъж в кухнята навярно е страхотно е удовлетворение.

]


Re: За мъжете и готварството
от entusiast (entusiast@mail.bg) на 14.04.2004 @ 17:57:16
(Профил | Изпрати бележка) http://bglog.net/blog/entusiast
Te съпругите и приятелките трябва да знаят, че най-великите готвачи си имат помощници. Великите не могат да се занимават с такива прозаични неща като миене, бърсане и белене:)
Хареса ми:)
Когато искаш нещо да е направено като го харесваш направи си го сам:)!


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 14.04.2004 @ 18:02:10
(Профил | Изпрати бележка)
Това, което човек сам може да си направи, никой не може...Е, стига да не звучи като цитат от Онан! Ха- ха! Забравихме да се смеем...

]


Re: За мъжете и готварството
от mg42 (ggt@mail.bg) на 14.04.2004 @ 18:14:09
(Профил | Изпрати бележка)
майна, тва..Когато искаш нещо да е направено като го харесваш направи си го сам:)!..хгм мноо така..звучи..как да ти го кажа..:))

]


Re: За мъжете и готварството
от entusiast (entusiast@mail.bg) на 14.04.2004 @ 18:29:52
(Профил | Изпрати бележка) http://bglog.net/blog/entusiast
исках да кажа, че като искам една манджа да направена по мой вкус си я правя сам, майна:)

]


Re: За мъжете и готварството
от mg42 (ggt@mail.bg) на 14.04.2004 @ 19:49:07
(Профил | Изпрати бележка)
майна , мнооо двусмисленоооо:)))))))))))))))))

]


Re: За мъжете и готварството
от Aleko (a.kolev@mail.bg) на 14.04.2004 @ 19:38:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.kolev.at
Смях се с глас гръмовен
на разказа чутовен!:)))
Велико е! Супер! Още не мога да спра! Заболя ме ченето! Ох! Стига!!!


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 14.04.2004 @ 20:41:01
(Профил | Изпрати бележка)
Как смешно! Това е трагедията, синтезираното преживяване на много случайни готвачи!

]


Re: За мъжете и готварството
от Aleko (a.kolev@mail.bg) на 15.04.2004 @ 08:21:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.kolev.at
Смешно и още как! Препрочитам го и отново не мога да задържа смеха! Майната им на случайните готвачи! Не те са смешни. Просто това е една велика мини-комедия! Трагедията е за готвачите, а за нас остава неподправената комедия (като някой да изпусне кора яйца и да оплеска всички наоколо, но не и нас -тогава вече е трагедия:)))

]


Re: За мъжете и готварството
от Casper на 14.04.2004 @ 20:49:25
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам експериментите :-) Важно е и желанието. Захрани ме с добре сготвена доза смях и сега отново ще съм дебел, как ли ще летя ? ;-Р


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 14.04.2004 @ 20:55:58
(Профил | Изпрати бележка)
Размахвай по-силно уши и ще полетиш!

]


Re: За мъжете и готварството
от Marta (marta@all.bg) на 14.04.2004 @ 20:53:35
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Коктейл от чувство за хумор и премерена самоирония.Верен сте на стила си.Не знаех как готвят мъжете,знам как си търсят чорапите:),прочетеното има двоен ефект-научих нещо и се посмях с удоволствие:))


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 14.04.2004 @ 20:58:47
(Профил | Изпрати бележка)
Марта, не очаквах от Вас смесване на чорапи и готварство! Какъв е този двоен ефект?... Ха-ха! Благодаря, че сте го прочели!

]


Re: За мъжете и готварството
от Marta (marta@all.bg) на 14.04.2004 @ 21:17:44
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
чорапите тук са намесени,
защото мъжете са известни
с това да не намират нищо,
дори когато е току под носа им.Ха-ха-
явно и в кухнята е така.:)))

]


Re: За мъжете и готварството
от libra (librinka@mail.bg) на 14.04.2004 @ 21:34:10
(Профил | Изпрати бележка)
:-)))))))))))
смея се..леле колко си прав...с една забележка, и аз готвя с творчесто и не признавам никакви мерки за продукти, на интуиция карам:), а съм жена...:-)))
---
:-)


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 14.04.2004 @ 21:51:56
(Профил | Изпрати бележка)
Не, това не е вярно! Както се казваше в един стар български филм -"или не е хирург, или не е жена"...Благодаря ти, Либра!

]


Re: За мъжете и готварството
от Ufff на 15.04.2004 @ 09:25:11
(Профил | Изпрати бележка)
Темата ми зарадва кулинарната душица!
Благодаря!
А за пода и стените,украсени с магданоз след кулинарните усилия,нямам думи!
Пролетна красота!!!


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 16.04.2004 @ 19:29:10
(Профил | Изпрати бележка)
Радваш се, защото не ти е на главата този готвач... Ха-ха!

]


Re: За мъжете и готварството
от tarassevitch (ktarassevitch5@yahoo.co.uk) на 15.04.2004 @ 13:09:28
(Профил | Изпрати бележка)
Напиши нещо и за рецидивистите, да се посмеем още малко! :)))))


Re: За мъжете и готварството
от 4i40 на 16.04.2004 @ 19:27:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ще звучи много автобиографично, аз съм рецидивист.

]


Re: За мъжете и готварството
от Lazy_666 (lazy_666@abv.bg) на 23.05.2004 @ 03:51:20
(Профил | Изпрати бележка)
ще цитирам по памет Тери Пратчет ;)
готвенето е като секса.
всеки майстори невероятни вкусотии ........ в главата си, а за вечеря се задоволява със омлет и евентуално прясна салатка ;)


Re: За мъжете и готварството
от sradev (sradev@wp.pl) на 17.09.2004 @ 18:11:10
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
blagodarja za prekrasnata porcija smjah!
Korema mi se trese i sled vtorata porcija.


Re: За мъжете и готварството
от Markoni55 на 29.09.2018 @ 21:15:50
(Профил | Изпрати бележка)
Тъкмо се зарадвах, че Чичо се е появил, ама...Е, неговите разкази са прелест. Винаги можеш да разчиташ да ти оправят настроението.


Re: За мъжете и готварството
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 29.09.2018 @ 16:25:48
(Профил | Изпрати бележка)
Това, и след 100 години ще е безобразно смешно!
Поклон пред Таланта!!!

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Страшно съжалявам, че отдавна не публикува...


Re: За мъжете и готварството
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 21.11.2009 @ 07:38:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
А те,рецидивистите са най-опасни!;)Супер си го написал!:)


Re: За мъжете и готварството
от secret_rose на 06.01.2012 @ 10:01:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:))) да ти се прииска да похапнеш рецидивист на фурна, с розова коричка и сос, забъркан от старанията му :)))
много точно описание, просто нищо не му липсва :)))
ама жената много лоша...
да и кажа, че той всъщност очаква тя да му посмуче ранения пръст - единствената благодарност, която знаят мъжете :)))


Re: За мъжете и готварството
от Maichka на 03.07.2011 @ 15:58:03
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки път, когато го чета, ми потичат сълзи от смях и ... умиление.


Re: За мъжете и готварството
от mariq-desislava на 03.06.2016 @ 15:02:16
(Профил | Изпрати бележка)
"По-нежният от двата пола" си е направо гениално.:) Такъв хохот ми образува с това творение, още не мога да се успокоя от това тресящо се кулинарно слово.