Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 846
ХуЛитери: 1
Всичко: 847

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАнданте грациозо
раздел: Хумор и сатира
автор: pencho_zaeka

Из мемоарите на един пенсиониран оркестрант - детска му работа

Като малък най-дълбоко вярвах, че красивите жените са различни същества, имащи неограничена власт над мъжете. Боготворях майка си, сестра си, но най-вече ….една съседка. Беше по-голяма с няколко години, но това нямаше значение. Щом я видех, райски птици запяваха в главата ми, слънцето заблестяваше по-ярко, дори през мъгла, а семките, които люпех постоянно, придобиваха вкус на най-нежен шоколадов мус….. Госпожица Калинка! Тя се носеше грациозно по калдъръмените улици, сякаш се плъзгаше безшумно по лед, полите на роклята и се увиваха около изящните й крачета като морска пяна, и винаги се усмихваше някак загадъчно, почти предизвикателно. Кестенявите й коси винаги бяха свити в елегантен кок, разкриващ нежния мъх по бялото й вратле, очите й имаха дивното свойство да отразяват всички цветове на дъгата, и не можех да се начудя как Господ е успял да извае такова съвършенство…. Нощем завземаше сънищата ми и заедно обикаляхме всички тайни кътчета, които бях изградил специално за нея. Там тя ми разказваше приказни истории от света на женското начало, докато накрая осъзнах, че Господ трябва да е жена, и че тя е самото негово превъплъщение. Разбира се, в реалността не смеех да я заговоря, и никога не бях чувал гласът й, но знаех, че със сигурност е ангелски. Затова се захванах с цигулката, та един ден да мога да й акомпанирам, докато пее.

Живях в това блаженство още две-три години, докато не станах прогимназист. За всичкото това време Госпожица Калинка нито веднъж не ми обърна внимание, но аз не й се сърдех. Знаех, че трябва да го заслужа с някакво геройство. Представях си как я спасявам от разбойници, от побеснели кучета, как я загръщам в палтото си в страховита снежна буря, как я ….целувам….Пу, пу, пепел ми на езика! Как можах да го изтърся това? Ами онова, дето става там-долу? Какво е това, бе! Олеле, Сатаната ме е обладал! Изтичах при баща ми (тогава беше директор на училището) и хък-мък, обясних криво-ляво какво ме терзае. Той се почеса замислено по слепоочието и ми заобяснява:

- Всичко, което ти се случва, синко, е нормална мъжка е…,ъ-ъ-ъ реакция. И добре, че я има, инак нямаше да се раждат деца, ъхъ-ъхъ. Бих те посъветвал, обаче, да не мислиш повече за госпожица Калинка. Тя, видиш ли, е сгодена и скоро ще се омъжва. При това, бутилката отдавна е отворена, ако позволиш да се изразя образно, и целият град е в течение….Та, с тази сватба ще се отсрамва.

Нищо не разбрах. Каква бутилка, защо е отворена, каква женитба, какви деца, и каква, по дяволите (Бог да ме прости за богохулството) реакция? Нещо обаче ме жегна. Започнаха да изплуват смътни спомени за разни неблагозвучни думи, изречени по адрес на моята фея. Била пачавра, никаквица, парясница, много и шавали очичките, опашката и все вдигната била, развявала си байрака…. Досега не бях се запитвал какво означават.

- Тате, а защо хората я наричат така и така?, питам със свито сърце.
- Не са хубави тези думи, но тъй става, когато една жена се поддаде на зова на природата, и слугува на много мъже…ъхъ-ъхъ.

Сигурно аз съм глупав.

- Как ще им слугува, бе тате, тя е божество!
- Глупости! И тя, като всички хора, яде, спи, ходи до нужника, боледува…..и другата работа,… таковата…, прави….Май ти е дошло време да се просветиш по житейските въпроси. Ще говоря с отчето, още таз неделя да ти отдели време.

Какви ги говори баща ми? Как е възможно ТЯ да ходи до нужника? Не, не. От нейното изящно тяло не могат да излизат такива низки, миризливи ….отпадъци.
- Тате, аз не съм я виждал да яде, как тогава ще ходи до нужника? И….какво е това….другата, таковата, работа, дето викаш?
- Каква-каква, нали си виждал ….Вихър как…. ъхъ, ъхъ…, покрива Искрата. Същото е.
Вихър беше жребецът, а Искра - една от осемте кобили, които гледахме. Бях го виждал как ги яха, като се разпашат. Много смешна гледка. По нататък не исках да го слушам. Избягах в стаята си, заключих се и цял следобед ревах. Боже, в какъв объркан свят живеехме….И все пак, не можех да повярвам, че госпожица Калинка прави всичките тези неща.

Докато не я видях след няколко месеца на улицата, с голям корем, да носи кошница с яйца от пазара. Рекох си, този път ще се престраша, и ще я заговоря.
- Добър ден, госпожице Калинке. Майка ми каза да Ви предам много здраве!-изломотих набързо, като не знаех какво друго да кажа.
Тя ме изгледа особено, и ….
- Ааааа, ти на Кръстьовите копеленцето беше. Дебелака, дето по цял ден скрибуца на оная щайга. Не съм ти никаква госпожица, а госпожа - чу ли? И на мамицата ти да кажеш - госпожа Хаджиколева съм. Проклети клюкари! Чак детето да надумат да ме задява. Айде къш, да не ти счупя някое яйце в мазната глава! Айляк с айляк!

В тоз миг, върху ми се стовари скала. Ушите ми писнаха. ТОВА не е ангелски глас!!! Това е грачене на пършива гарга!! Такива пошли слова, от нейната красива уста…..Бях потресен, омерзен, неспособен да гъкна от изумление. Проследих я с поглед как префърцунено се поклаща по заснежения тротоар на главната улица. Но, има Господ, все пак. След няколко крачки, госпожицата се подхлъзна, залюля се безпомощно, падна върху кошницата с яйцата, навсякъде се разхвърча жълтък, краката й хвръкнаха във въздуха, полата й се вдигна, разкривайки цвета на долното й бельо, а от продължението на гръбнака й се разнесе едно звучно „тррръъъът", което сложи финалната точка на всичките ми илюзии. Злорадите подхилквания на хората наоколо така и не събудиха рицаря у мен. Останах неподвижен и изпълнен с презрение.

Оттогава, та до ден днешен, все се заслушвам внимателно в звуците, разнасящи се от дамските тоалетни, та да не забравям, че и жените, при всичката им грация и изящество, ядат, ходят до нужника, изпускат газове, и таковата….правят и другата работа с почти същия ентусиазъм, като нас, простите хора.


Публикувано от BlackCat на 12.10.2005 @ 14:26:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   pencho_zaeka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:56:46 часа

добави твой текст
"Анданте грациозо" | Вход | 7 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Анданте грациозо
от eola на 12.10.2005 @ 21:16:37
(Профил | Изпрати бележка)
тц-тц, да му се не види, омаскарихте представата ми за ангелите и темподобните манекени :)))))
хубава закачка! :)


Re: Анданте грациозо
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 13.10.2005 @ 09:16:03
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Съвършена е само....музиката, затова:))

]


Re: Анданте грациозо
от nadya на 12.10.2005 @ 14:46:08
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
:))))Подейства ми антидепресиращо...

Благодаря ти!:)


Re: Анданте грациозо
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 12.10.2005 @ 15:02:40
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Радвам се!

]


Re: Анданте грациозо
от midnight_witch на 01.09.2006 @ 10:47:49
(Профил | Изпрати бележка)
мда Пенчо ...така си ,щото Калинката не е била поетеса )))))иначе поетесите не правят такива неща.питай Светозар.той ще ти обясни.
ххахахахаа


Re: Анданте грациозо
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 01.09.2006 @ 10:49:40
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Той дали знае? Щото аз съм виждала балерини да ги правят тия работи. Поетесите кво, да не са извънземни?

]


Re: Анданте грациозо
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 01.09.2006 @ 16:18:17
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Някой е сложил двойка само на разказа ми, линк към който ти дадох на обяд, и на стихотворението ми "Въпрос към възрастните". Възмутително снизхождение! Очаквах оценките да са не двойки, а единици! И то не само на тях, но и на всичките ми останали произведения, вкл. онези, с които спечелих два конкурса на сайта "Откровения" - за проза по-миналата година и за поезия миналата. Цъ, цъ, цъ... каква необективност - само защото съм симпатичен някому... Нейсе, за противовес гласувам с петица за този твой разказ. Само една забележка имам: по-добре ми звучи като заглавие "Eдно звучно „тррръъъът”". По-въздействащо и предразполагащо читателите е някак... Ахъм!


Re: Анданте грациозо
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 01.09.2006 @ 19:12:06
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Ако подозираш мен - в грешка си. Аз каквото мислех съм го казала достатъчно ясно там, където му е мястото. Не съм ти писала никакава оценка. Когато не съм сигурна в първото си впечатление, не го правя. Жалко, че някой те е "наказал" по такъв идиотски начин, но не виждам защо това трябва да те учудва. Те са винаги анонимни, пишещите 1 или 2.

]


Re: Анданте грациозо
от Svetozar (astrol@consultant.bg) на 01.09.2006 @ 20:14:56
(Профил | Изпрати бележка) http://vilea22.googlepages.com/index.html
Опазили ме боговете да те подозирам!
И никак не се учудвам на декорацията - като знам какво беше написано днес по онази фамозна тема. Впрочем, nula regula sine exceptione. Та така и с анонимността на пишещите 1 или 2: веднъж тук обявих на всеочетание, че е моя една от единиците, поставени на есето на един хулитер (адресирано към мен), в което той се произнасяше по въпроси, от които нямаше понятие.

]


Re: Анданте грациозо
от glishev (glishev@abv.bg) на 02.09.2006 @ 19:57:38
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Попаднах на разказа през линка от форумите, тоест случайно. Обаче страшно се накефих! Маамичкоооо, това е историята на моето сексуално съзряване, бе! Утешавам се, че май не само на моето...


Re: Анданте грациозо
от pencho_zaeka (pencho_zaeka@dir.bg) на 03.09.2006 @ 18:18:27
(Профил | Изпрати бележка) http://inaned.dir.bg
Значи, фанала е дикиш саморекламата ми! Това е шега:))

]


Re: Анданте грациозо
от glishev (glishev@abv.bg) на 04.09.2006 @ 18:54:39
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Лоша реклама няма!!! Много ми е гот така - като намеря някое произведение през "Щукни-хулите" или през форумите и взема, че го харесам.

]


Re: Анданте грациозо
от petkraski на 07.09.2006 @ 21:24:28
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish19/p_kraevski/index.html
Гео Милев възкликна:
- Данте е анданте!
И стихът му не беше никак грациозен...



Re: Анданте грациозо
от mariq-desislava на 06.03.2011 @ 06:32:18
(Профил | Изпрати бележка)
жестока работа, по средата вече се хилех с глас