Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 778
ХуЛитери: 0
Всичко: 778

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПътуване
раздел: Есета, пътеписи
автор: Adi_Pafov

ПЪТУВАНЕТО... Какво ли влива толкова магия в него? И какво ли ме прави толкова податлив на нея? Може би хипнозата от пътя, който ме връхлита? Метър след метър след метър... Осевата Линия, която светлината на фаровете лакомо поглъща... Или самотата сред цяла една жива Вселена, която се движи, променя и въпреки това е спокойна и си остава винаги същата. Не зная.
Но магията на пътуването е в мен всяка секунда. Безспир нашепва "Аз съм при теб - вземи от мен с пълни шепи и нека се понесем отново през долини, върхове, прашни пътища, човешки лица, изгреви и залези!". И ето - пътят отново ме връхлита. Тръгнал съм нанякъде без да се интересувам от посоката. Не зная къде ще стигна, но не се интересувам. Важно е то - ПЪТУВАНЕТО. Изведнъж пътят свърши. Нямаше я вече блестящата бяла змия на осевата линия. Изгуби се дори черният гръб на асфалта. В бездънния търбух на нощта потънаха дори светлинките на селцата, а над главата ми примигваха съвсем непознати звезди. Беше пусто. Не враждебно, не плашещо, а… пусто. Не ми харесваше тук. По тези места не исках да пътувам. Но когато реших да се върна по пътя, по който бях дошъл на това странно място, се изгубих. Прекалено много рачитах на своите приятели - осевата Линия, Светлините край пътя, Картата... Сега линията И светлинките ги нямаше, а картата беше се превърнала в късче намастилена хартия. Тогава видях Коларя. Вървеше към мен бавно, в ръката си държеше поводите на воловете, а каручката се оплакваше със скърцащ, стар и изнемощял глас. "И ти ли?" изпревари въпроса ми Коларят. "И аз!", отговорих. "Тук всеки ден се губи някой. Идват с лъкавите си коли, забравили за света около себе си. Хора, обградени от купища метал. С метални сърца и стъклени очи. Машини в машините. И когато дори И най-малкото болтче се скъса, спират. Безпомощни и предадени от едно мъничко-мъничко парченце метал. По същия начин спират И сърцата им. И те са метални, нали разбираш.". А истината беше, че не разбирах. За какво ми говореше този човек? Колата ми не беше спряла - алуминиевото сърце на мотора биеше с пълна сила и сякаш ме подканяше да тръгнем отново на път. "Как да стигма до шосето, дядо?", попитах. "До кое шосе, момко? Тук няма шосета. Никога не е имало, няма и да има. Тук се върви пеш.", отговори Коларят. Опитах се да обясня. "До шосето, по което дойдох. Номер…". Бях забравил номера. Погледнах картата. Боже, колко много страници имаше тази карта! Зарових се в тях. Но бях забравил откъде бях дошъл. Откъде бях минал. Откъде бях тръгнал. Бях забравил всичко. Не помнех дори кой съм. Помнех само него - ПЪТУВАНЕТО. И как минавах през ласките на хиляди нежни ръце. През сладкия задъхан шепот на милиони устни, през огъня на толкова много очи… През смеха на толкова много приятели… А дори не си спомнях лицата им. Лаксите отдавна бяха останали само спомен върху кожата ми, шепотът - старо ехо, огънят - изтляла пепел, а смехът - нищо повече от мимолетен проблясък. Тогава разбрах - най-сетне бях стигнал до себе си. След милиони километри на безпосочно ПЪТУВАНЕ най-сетне бях открил своята земя. По чиста случайност. Огледах се - все същата пустош. Нощ, непознати звезди, прашен малък път… Напрегнах слух. Нямаше ги. Щурците ги нямаше! А колко пъти бях си казвал "Ха, щурчетата пак свирят". Но махвах с ръка и ги удавях в тътена на мотора. Напред, напред… ПЪТУВАНЕ. Така и не успях да им се порадвам тогава, когато бяха навсякъде около мен. Напрегнах взор. Нищо. Нямаше селца. Моите вечни спътници - светлинките на селцата - ги нямаше. А колко ли съдби криеха тези светлинки! Колко ли първи целувки, тъжни въздишки, децки смях и старческо гълчане намираха приют при тези светлинки… Аз никога не успях да разбера. Никога не се отбих от пътя си. Не отворих вратата на малката кръчма, не опитах вкуса на ракията, не докоснах съдбата на мъжете, които я пиеха… Бях хипнотизиран. Да, от него - от пътуването. Все натам, натам, напред… А накъде? Вече знаех накъде. Насам. Към себе си. Към пустинна земя - без щурчета, без ласки, без шепот, без огън, без смях, без ракия, без съдби… Сам. Дори и Коларят бе итрополял по пътя си нанякъде. Защо не останах в някое селце? Можех да имам куче. Не, котка! Харесвам котките. Те говорят без да се свенят. Добре, котка. И двор… С много здравец. Миризмата му ме омагьосва! Но… аз бях вече омагьосан. От миризмата на ПЪТУВАНЕТО. Магията му беше толкова силна, че не можех да й дам отпор. Сега, стигнал до себе си, знаех - това не бе магия. Това бе проклятие. Проклятието на ПЪТУВАНЕТО…


Публикувано от BlackCat на 02.09.2005 @ 18:55:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Adi_Pafov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 05:06:10 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Пътуване" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пътуване
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 02.09.2005 @ 19:06:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
от това побиват тръпки :-)))


Re: Пътуване
от Adi_Pafov (vsp@csem.ch) на 06.09.2005 @ 14:38:16
(Профил | Изпрати бележка)
Особено когато е нещо като лична "изповед"...

]


Re: Пътуване
от pisana на 02.09.2005 @ 19:29:13
(Профил | Изпрати бележка)
Тъжно е. Хареса ми описаното за нрава на хората да размишляваме и страдаме за това, което не сме свършили. Причините ги знаем, но винаги ги осъзнаваме късно. Забавно е да е гледаш котка как се разпъва на шарена сянка, също да живееш с глъчката на селото, но понякога не е достатъчно.


Re: Пътуване
от Adi_Pafov (vsp@csem.ch) на 06.09.2005 @ 14:42:22
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина - желанието да стигнем все по-далеч и по-далеч е нашата благословия и едновременно с това - нашето проклятие. Стремежът към хоризонта ни кара да се развиваме, но прекаленият устрем натам ни прави само свидетели на света около нас. И накрая... стигаме до земята без път и до Коларя.

]


Re: Пътуване
от galachad (karls_on@yahoo.com) на 03.09.2005 @ 11:09:22
(Профил | Изпрати бележка)
Pozdravlenie dobre e napisano
magiata spored men e v horata, a te sa tolkova promenlivi. Dori i PYTUVANETO se izvyrshva po gumenite serpentini na dushata, koito se razpadat ot samo sebe si sled preminavaneto na pytnika.
Okoto na kotkata se miarka uvisnalo vyv vyzduha tu priblijavashto tu otdalechavashto se.
Oshte vednyj pozdravlenia-no spored men ne ti triabva dvor. Po dobre zamyk sys zdravec mejdu boinicite:)


Re: Пътуване
от Adi_Pafov (vsp@csem.ch) на 06.09.2005 @ 14:45:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря :) Наистина всичко е в нашата душа, в нашия разум. За нас светът е само такъв, какъвто го виждат сетивата ни. Оттам го предават на разума, а той го смила по свой характерен начин. Така светът престава да съществува извън нас.

Ех, замък... И една спяща красавица в най-високата кула... :)

]