Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 810
ХуЛитери: 4
Всичко: 814

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа красивата поезия и тромавата проза
раздел: Други ...
автор: Keri

Хората не четат разкази. Дълги са, някак тромави. Като застаряла жена с наднормено тегло. Или може би по-лошо - затлъстяла млада жена.

Поезията е лесна. Като тийнейджърка. Всеки я разбира, рисува я. Понякога е блондинка или пък брюнетка, но винаги е красива. Това какво се крие под външността няма значение. Хората харесват черупката и често забравят да проникнат в дълбокото. Всъщност така е по-лесно. И по-красиво.

Прозата е грозна. Липсва й финес. Като нескопосано нарисувана картина. Обикновено момиче с разрошена коса. Понякога погледа й грабва. Но рядко някой я поглежда в очите. Прекалено висока е. А в горемия град никой не поглежда нагоре. В малкия - също. Хората се страхуват да извият врата си - може да се счупи. Няма и за какво да го правят. Тя не е привлекателна. Просто е обикновена.

Красивото момиче и обикновената жена не излизат заедно. Нямат теми за разговор. Едната е замечтано загледана в морето или звездите, другата гледа напред или нагоре, което е едно и също. Едната е екзистенциално нещастна или самотна, другата никога не показва докрай чувствата си. Хората не обичат да се лутат в лабиринти от мисли, обгърнати от сюжет - предпочитат римуваното си ежедневие, потънало в екзистенциалности.

Хората не обичат да търсят. Те обичат да намират. Тийнейджърката се открива лесно. В обикновената жена трябва да се търси. Тя е по-прикрита, но винаги изненадва с нещо ново. Хората нямат време да търсят. Те просто намират.


Публикувано от BlackCat на 06.07.2005 @ 14:53:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Keri

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 27948
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"За красивата поезия и тромавата проза" | Вход | 7 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За красивата поезия и тромавата проза
от BlackCat (blackcat@hulite.net) на 06.07.2005 @ 15:13:52
(Профил | Изпрати бележка)
С доста от нещата хич не съм съгласна, но пък схванах иронията ти :))) Интересно четиво си написала. Да не би да си се ядосала нещо? :))) Шегувам се. Има за какво да се помисли.


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 06.07.2005 @ 15:17:25
(Профил | Изпрати бележка)
Не, не съм се ядосала - нямам време да се ядосвам. Съвсем случайно ми дойде и го написах. Взе, че стана интересно и го пуснах.

Лошото е, че явно трудно се разбира...

Мерси :) {}

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от BlackCat (blackcat@hulite.net) на 06.07.2005 @ 15:25:09
(Профил | Изпрати бележка)
Не мисля, че става дума за неразбиране. Аз лично не съм съгласна със заключенията за прозата, а и за поезията. Още по-малко с това, че хората не търсят. Напротив, според мен им е присъщо търсенето (в най-общ смисъл) по условие. Та тук вече можем да започнем да си говорим не за поезия и проза, а за четящите ги. А можем даже да се разпрострем още по-нататък... Ще стане доста дългичко, ако почна :)
Хареса ми това, че насочваш мисълта в разни посоки :)

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 06.07.2005 @ 15:36:50
(Профил | Изпрати бележка)
Tvoeto mnenie vinagi e bilo interesno za men, zatova da ostavim na4aloto i da se varnem na vaprosa za 4etia6tite. 6te mi bade interesno da pro4eta tvoiata gledna to4ka :)

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от ElToro на 06.07.2005 @ 21:07:51
(Профил | Изпрати бележка)
И си права и не си ...
Друг е въпросът , че някои автори се отнасят с поезията като с леко момиче ...
Докато не пипнат някоя странна болест от престараване ...

Все пак размислите ти са много навременни !

Поздрав!


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 06.07.2005 @ 23:59:05
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара. Дано съм навела повече хора на размисъл...

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 06.07.2005 @ 23:30:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Не съм съгласна с определението за това ,че поезията е красива , а прозата грозна. Всяка притежава своя чар и обаяние.
Истина е че поезията се чете повече тук и причината е не в самата нея , а в това, че повечето хора нямат достатъчно време в забързания си делник за да четат и проза. Според мен прозата може да даде много повече на читателя от която и да е поезия най- малкото заради обема и евентуалните неща ,които са вградени в нея , но затова трябва и да е писана от добър автор, защото иначе е просто набор от думи. При поезията това май наглед се постига по-лесно - малко рима, някое и друго чувство, което лови погледа на първо време. Но и това е само външно. Истинската поезия според мен оживява в съзнанието на читателя , а затова трябва да е създадена наистина от поет, който освен другото вгражда в нея и живот.
А това , че хората искат да намират е съвсем вярно, също както е вярно и че всеки гледа да върви по лесния път. А истински хубавите неща не са нито лесни, нито явни и за тях трябва доста да се потрудим :)))


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 06.07.2005 @ 23:58:00
(Профил | Изпрати бележка)
Не можеш да си представиш какво удоволствие ми донесе коментарът ти! Днес как ли не се опитвах да обясня на разни хора, че тук става въпрос за читателя, а не за поезията или прозата като цяло, на без успех.
Благодаря ти, че си ме разбарала!

P.S. Все пак си мисля, че откритото с повече усилия носи по-голяма наслада. Може и да греша...

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 07.07.2005 @ 15:28:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Аз мисля ,че не грешиш! :)))

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от copie на 07.07.2005 @ 01:40:45
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен текст. Дискусионен.
Не мога да се съглася с образите ти, но си давам сметка, че в 21 век един по-дълъг текст в проза трябва да е страшно добър, за да грабне.
С поезията като че е по-лесно, но не е, всъщност. Случва се, всичко ти изглежда познато...


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 07.07.2005 @ 09:28:00
(Профил | Изпрати бележка)
Да, а и някак времето не стига. Като прибавим и факта, че малко текстове грабват с първите 5 реда, вече е ясно...
но тъжно...

Поздрав :)

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от pafka (pafka_2003@yahoo.com) на 07.07.2005 @ 01:51:45
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/
Хората не обичат да търсят. Те обичат да намират. Красотата се открива лесно. В обикновената жена трябва да се търси. Тя е по-прикрита, но винаги изненадва с нещо ново. Хората нямат време да търсят. Те просто намират.


ето в това е концентрацията:))

"Да оставим красивите жени на мъжете без въображение" беше казал един художник/сега го забравих кой е/:))

Та така и книгите-те са за хора с въображение,независимо дали става въпрос за поезия или проза...Не знам дали сравненията ти за поезията и прозата са съвсем удачни,но самата ти идея да търсиш причините за четене или нечетене е интересна сама по себе си:)

поздрави!


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 07.07.2005 @ 09:29:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря :)
Аз винаги съм си била по търсенето. Намирането по-скоро ми е скучно :)

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от sradev (sradev@о2.pl) на 07.07.2005 @ 12:23:49
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
то е от размера -
напиши Илиада
и виж кой ще я прочете...
но благодаря за идеята:
ще се опитам да напиша SMS-на поезия


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 07.07.2005 @ 12:27:19
(Профил | Изпрати бележка)
hahahaha :)
Tova naistina e ideia...
No vse pak predpo4itam haikyto. Po-trydni4ko e, no pone si zaslyjava :)

]


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Ufff на 13.08.2005 @ 01:56:21
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми тая аутопсия , Кери! И изказа, и начина, по който приплъзваш плоскостите.
Поздрав!


Re: За красивата поезия и тромавата проза
от Keri (keri@slovo.bg) на 15.08.2005 @ 18:47:32
(Профил | Изпрати бележка)
Blagodarsko :)

]