Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 768
ХуЛитери: 6
Всичко: 774

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Boryana
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНие българите (2)
раздел: Есета, пътеписи
автор: xxlogre

Простотия, простащина, недодяланост, грубост, жестокост, безсърдечие, отмъстителност, подлост, двуличие, завист, сребролюбие, лакомия, пиянство, сластолюбие са национални черти.
Измъчват ни едновременно накърнена гордост, изгарящо желание за себедоказване и сковаваща неувереност в себе си. Патологични индивидуалисти сме. Мразим себеподобните си. Не можем да работим в екип. Най-чистосърдечно завиждаме на по-успелите от съседите си и презираме неудачниците. Критерий за благополучие ни е материалната задоволеност.

Изправени сме пред масова бедност, трудова емиграция, криминална имиграция, отрицателен прираст, застаряване на нацията, обезлюдяване на цели области, множащи се в прогресия маргинализирани малцинства, воюваща за разпределение на територии престъпност, тлеещ неразрешен етнически конфликт.

Градовете ни са бетонни ковчези, пътищата ни кланици. Природата си превърнахме в бунище. Равнините ни са пустеещи земи, реките ни са клоаки, крайбрежието ни строителна плащадка, от планините ни ще направим ски писти за чуждестранни туристи.

Корумпирани Политици - продажни Партии - бездействаща Полиция - организирана Престъпност - неефективна Правна система са петте порока парализирали обществения ни живот и цялата икономика.

Промишлеността се превърнала в производство на ширпотреба. Селското стопанство не може дори да ни изхрани. Търговията е станала изкусна форма на мошеничество. Туризмът е полулегализирано дребно джебчийство. Туристите, които са се излъгали да дойдат в страната, втори път не повтарят грешката си.

Превърнахме патриотизма в запалянковщина, а интелигентността в обща култура.
Приспиват ни със сапунени сериали, реалити шоута и жълта преса. Телевизия, радио и печат тиражират посредственост, безразличие и самодоволство.

Изкуството и литературата ни са махленски. Редките изключения свършват като обезверени алкохолизирани самотници. Науката ни не съществува. Образованието ни е като здравеопазването ни, което е като правораздаването ни, което е като социалното ни подпомагане, което е като заплащането на труда, което е като работата ни. Професионализмът ни е занаятчийство и се изчерпва в криене на умения от колегите. На работното си място спим, чукаме и въртим часмаг.

Ето това сме ние българите от XXI век. Безсилни сме да се справим със себе си. Неспособни сме, парализирани, импотентни. За да имаме и най-малкия шанс за промяна, имаме нужда от някаква свръхестествена намеса, от пускане на кръв, deus ex machina, Батман, просветен диктатор, някакъв месия или силно земетресение. Не ни остава нищо друго, освен да чакаме...


Публикувано от BlackCat на 31.05.2005 @ 15:51:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   xxlogre

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 11:50:10 часа

добави твой текст
"Ние българите (2)" | Вход | 6 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ние българите (2)
от orange_juice на 31.05.2005 @ 16:20:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.spoetry.net
ми то има адски верни неща тук..направо ужасно верни, но така или иначе някак си нямат смисъл тези обобщения, освен този някой да ги прочете.
пътищата ни една ли ще станат от това по-прави.


Re: Ние българите (2)
от xxlogre на 31.05.2005 @ 16:26:32
(Профил | Изпрати бележка)
Така е за съжаление.

]


Re: Ние българите (2)
от aurora (vasia@hulite.net) на 02.06.2005 @ 10:16:08
(Профил | Изпрати бележка)
Много си прав. Изключително прав си. Толкова прав, че чак ме е яд... Не на теб, естествено, а на действителността, която си успял да видиш с цялата й мизерия и пошлост.
Много хубаво е написано... истинско до болка.
Ще чакаме.


Re: Ние българите (2)
от xxlogre на 03.06.2005 @ 10:24:15
(Профил | Изпрати бележка)
:((

]


Re: Ние българите (2)
от roksana на 03.06.2005 @ 10:16:25
(Профил | Изпрати бележка)
Не си ли и ти от тези българи?!
И понеже все чакаме някой друг да оправи проблемите ни, затова сме на този хал. Не чакане, а градивни дела трябват!


Re: Ние българите (2)
от xxlogre на 03.06.2005 @ 10:22:29
(Профил | Изпрати бележка)
От тях съм. Но не знам какво мога да направя.

]


Re: Ние българите (2)
от Spiegel на 03.06.2005 @ 15:33:16
(Профил | Изпрати бележка)
мисля че прекалено много секс се прави в тая държава
от там идва всичко:))


Re: Ние българите (2)
от Velik_myrzel на 16.06.2005 @ 09:27:05
(Профил | Изпрати бележка)
Аз знам какво мога да направя. Виждам изхода, дори няма препятствия по пътя ми към него. Само че ... не искам да направя нищо...
Аз съм виновен... и сам съм си единственото препятствие...

Дали съм само аз ?


Re: Ние българите (2)
от contristo на 28.12.2005 @ 15:02:45
(Профил | Изпрати бележка)
оххх... всичко е много вярно, но винаги сме били такива, а още ни има. явно има и нещо друго, което компенсира това, което съвсем, ама съвсем точно описваш.

ето примерно какво казва в записките си цар Фердинанд (един от пресилено най-омразните ни политици) за нас:

"Мерзостта на народа прави всяка добродетел безполезна и опасна. Народът въобще не разбира от добродетели, той величае долните хора, хайдуците, развратниците, престъпниците, изнудвачите, лъжците и на такива той поверява своята съдба. Такива той избира за народното събрание, а на умните и почтените се присмива и ги забравя."

„Българите крадат от памтивека и го смятат това за почтен занаят. Понеже не е срамно да крадеш, прието е това да се върши открито. Главното правило е, че не може да се краде, освен много.“

как ни е разбрал макиавелианкому, хем не е българин. подобни прозрения могат да се прочетат от Захари Стоянов в "записки по българските въстания", или от Софроний Врачански в "житие и страдание".

а защо ни има още, там е въпроса? все измираме от глупост или материална и духовна мизерия, а още сме тук. над това трябва да се размисли...