Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 545
ХуЛитери: 7
Всичко: 552

Онлайн сега:
:: idan1
:: Icy
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava
:: pastirka
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПепелядка (антиприказка)
раздел: Хумор и сатира
автор: Marta

Живеело едно такова момиченце в един голям град. От съвсем мъничко било инатливо, своенравно и правело само напук. Имало къса стърчаща коса, която само накълцало с ножицата, защото майка му постоянно му говорела, че хубавите и добри момиченца трябва да имат дълги, сресани коси, подредени в красиви плитки.
Злобно детенце с две думи. Напътства го майка му -"Не си гризи ноктите."- то си оръфа до кожа ноктите, "Не скачай в тази локва, виж колко бели чорапки съм ти обула" - то - бух, с двата крака, в средата на локвата. "Не се катери по това дърво, ще си скъсаш новата рокля." - то веднага се изкатерва на върха на дървото и естествено, роклята е парцал. Майка му се моли -"Не се цапай така, добрите момиченца трябва винаги да са чистички и спретнати." - тя, на пук, сядала в средата на огнището и започвала да се тъпче с пепел, ама така се тъпчела, че се омазвала до ушите и спирала чак като я заболявал корема. Затова всички я наричали Пепелядка и никой не помнел истинското и име.
Ден след ден така, майката говорила, говорила, уморила се да говори, хванала тежка болест и умряла. Таткото останал сам с малката Пепелядка. Хората страняли от нея, само бели и безобразия правела. Скоро у дома и дошла нова майка, с двете си възпитани и добре облечени, примерни дъщерички. Кой кого тормозел сега - ха познайте? Пепелядка им слагала жаби в леглата, гущери в обувките, режела им роклите на тънки ленти, панделите им връзвала на котките и кучетата, сипвала им сол и пипер в яденето и се смеела до премала, когато те започвали да кашлят до задушаване. Непоносима била просто, никой не можел да я превъзпита.
Един ден кметът на града давал прием, на който поканил всички местни, заможни семейства с дъщерите си - искал да се огледа за жена, подходяща за неговия син, който бил много тайнствена личност. Всички били чували, че кметът има син, но никой не знаел как изглежда. Бил изпратен да живее в лятната къща на семейството и никак не се появявал в града. Затова и с голямо любопитство всички поканени семейства отишли на приема. Бащата на Пепелядка, по молба на мащехата, заключил малкото чудовище в една стая на втория етаж и завел прекрасните три четвърти от семейството си в кметската къща. Но Пепелядка, заключена не стои, тъй както шило планина повдига ;). Счупила тя с една ножица ключалката, как не ме питай, но била особено упорита и една проста брава никак не можела да и се опре и бегом на приема - ама както си била, рошава, с мръсните чорапи, изгризаните нокти и лекьосаната рокля. Никакви магьосници не призовала да и оправят фасона. Тя и не вярвала в такива чудати създания.
И като се озовала в къщата, кого първо срещнала - разбира се кметския син. Застанали двамата един срещу друг и се вторачили. Защото били съвсем, ама съвсем еднакви, само дето момчето било с панталони и те - леке до леке. Дето казват краставите магарета през девет баира се надушват, та и наша Пепелядка със Заблян, тъй се казвал кметския син. И се хванали двамата и изчезнали на мига от празненството.
1 финал - Като се усетил кметът, че липсва синът му, пратил подире му личния си шофьор. Човекът скоро настигнал бегълците, но като се опитал да качи Заблян в колата, Пепелядка така го ухапала по ръката, че после му били на едно неудобно място инжекции против бяс и трябвало да се лекува със седмици, и не можел да шофира дълго с дясната ръка. А двамата млади зачезнали и ни вест, ни кост от тях.
2 финал - Пепелядка изтървала парцаливата си гуменка на стълбите. Дали я на ловджийското куче на кмета да я подуши и скоро открили младите да се гледат като влюбени гълъбчета под една разцъфнала ябълка край пътя. И гледката била така стряскаща, че в пристъп на лудост, кметът набързо ги венчал. Така новобрачните Пепелядка и Заблян отишли да живеят в лятната вила и там, казват, добре се спогаждали и две дечица си имали,напук на всичко - прекрасни, умни и съвсем редовни.
3 финал - Много скоро след като избягали от къщата Пепелядка забелязала, че Заблян е идеална мишена за всички груби шеги и закачки на които била способна. И се почнала една, спъвала го, слагала му под яката мишки, мажела му седалката на стола с лепило, връзвала му връзкитена обувките една за друг и куп подобни дивотии, докато един ден на Заблян му писнало - то Заблян - заблян, но все има и той някакво чувство за достойнство, пернал и един як, ама як пестник и се прибрал при татко си.
А после казват, че Пепелядка ходила да го търси и била вече съвсем друга. Но това са само слухове.


Публикувано от hixxtam на 03.05.2005 @ 15:39:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Marta

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.73
Оценки: 19


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 20:58:03 часа

добави твой текст
"Пепелядка (антиприказка)" | Вход | 9 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пепелядка (антиприказка)
от Ufff на 05.05.2005 @ 07:40:17
(Профил | Изпрати бележка)
По правило обаче на най-добрите момиченца им се случват най-лошите работи.Ето един аргумент:
"Берта така треперела от ст страх, докато вълкът обикалял и душел около храста,че медалът и за послушание започнал да се удря о медалите за прилежание и примерно поведение. Вълкът вече си тръгвал , когато изведнъж доловил звънтенето на медалите, спрял се и си услушал;медалите прозвънтели отново в най-близкия до него храст.Той се втурнал в гъсталака с яростно и победоносно светкащи очи, измъкнал Берта и я изял до последното късче.От нея останали само обувките и, парченца от дрехите и и трите и медала-наградата, че е била изключително добра."
Х.Х.Мънро-Саки, прев.К.Тодорова


Re: Пепелядка (антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 05.05.2005 @ 08:40:26
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Има такова нещо, горката, добричка Берта...само обувки и медали останали от нея...
Ама и страхливичка била, то страхливките обикновено са добрички...смеят ли да не са.

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Ray (bdoych@abv.bg) на 04.05.2005 @ 13:09:54
(Профил | Изпрати бележка)
То сега като чета анти-приказката и коментарите, прочита на miglena за етапите на финала ми се струва съвсем разумен :)


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 04.05.2005 @ 13:12:02
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Може, съвсем свободен прочит :)

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от libra на 03.05.2005 @ 23:08:46
(Профил | Изпрати бележка)
абе третия финал ми се вижда най реалистичен кат за Пепелянка)
щото пепелянка кожата си сменя, ма нрава, тц


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 23:16:44
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Либра, сега си мислех да сменя заглавието на "Пепелядка" - името и да идва от невъзможния и отвратителен навик да се тъпче с пепел, и да се маже до ушите, и то напук на майка си , която повтаряла колко чистички и винаги измити със сапун трябва да бъдат момиченцата - ама нашата сядалавцентъра на огнището и почвала да се тъпче с пепел, с две ръце хем, докато я заболявал корема...
Мисля това ще е по-добре за заглавие и име )

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от copie на 03.05.2005 @ 22:08:11
(Профил | Изпрати бележка)
Гот! аз съм за 3-те финала!


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 22:24:01
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Малко ме притеснява заглавието, не е съвсем пепелянка Пепеляшката ми, а я мисли и "Пепелячка" и "Пепеляфка" и "Пепеляпка"...може би и трябва друго, по - подходящо име, но пак да е с една буква само различно от оригиналното заглавие.

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от copie на 03.05.2005 @ 22:34:59
(Профил | Изпрати бележка)
Пепелярка?
Не е съвсем Пепелянка да, беляджийка. Ама и така става, доста е гадничка, горката:)

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 22:49:59
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Пепелярка е добре, въпреки че ме навежда на едни други асоциации, за млади ярки, възкръсващи от пепелта ;)

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от copie на 03.05.2005 @ 23:21:27
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
най-добре го остави!

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 23:26:36
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
взех друго решение, в отговора си на либра го нахвърлих, но ще оставя за утре промените )

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от copie на 03.05.2005 @ 23:36:20
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох. Не съм много сигурна в съветите си, но за мен и така си е добре. Вече не мога да се абстрахирам от текста:(

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 23:39:02
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
той - текста ще понесе съвсем незначителни корекцийки, вярвай ми - изобщо няма да се усети, никак няма да го боли ;)

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от copie на 05.05.2005 @ 10:54:10
(Профил | Изпрати бележка)
:), така си е! не го е заболяло
Целувки!

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 05.05.2005 @ 11:04:13
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
абе само малко - като от убождане с копие ;)
или както казва един познат- подрусва из дупките, ама имах неблагоразумието да го нащракам направо в маската, без редакции и после си блъскам твърдата кратуна

поздрав)

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от miglena (megira@abv.bg) на 03.05.2005 @ 20:55:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Трите "финала" са за мен естествената "еволюция" на "анти"приказката - отначало си изкарали дружбата, после - медения месец, след което ... кой какъвто си е си остава ... и - кой - откъдето ;)


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 22:25:59
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
виж какъв прочит само :)
три етапа на един финал :)
може

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от moeto (moeto@abv.bg) на 03.05.2005 @ 17:33:42
(Профил | Изпрати бележка)
туй се казва репортаж от мястото на събитието,
приказка в реално време :)


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 22:27:59
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
така ли звучат репортажи от мястото на събитието?
не знаех, съвсем си я измишльотих )

]


Re: Пепелядка (антиприказка)
от sradev (sradev@о2.pl) на 09.05.2005 @ 11:13:12
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Kak sxm upu6til tuj?!

svadben podarxk za mladite - kutijka s piron4eta, 5 kila lepilo, torba pepel, 3 zhabi...
I Пепелядка da se zapi6e da trenira karate!


Re: Пепелядка (антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 09.05.2005 @ 12:34:21
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Хахаха -ама си досетлив сватбарин, че и неканен ;)
Хич не и давай такива съвети, че знае ли се, може и да послуша веднъж някого ;)

]


Re: Пепелядка (антиприказка)
от sradev (sradev@о2.pl) на 09.05.2005 @ 15:16:41
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
imenno za tova vikam da skrie6 njakxde decata da ne me vidjat

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 03.05.2005 @ 15:59:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Финал 2 ми харесва най-много. Заради гуменката.

Но финал 3 е по-реалистичен ;-)))))))


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 16:01:56
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
;) направо ми е жал малко за Пепеляшка, но нещо ме е прихванало ...
втори е с препратка, да, може и да го бъде )
и аз съм за трети финал, е и първи ми харесва, отворен е )

]


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Dimi (d_filyova@abv.bg) на 03.05.2005 @ 16:03:09
(Профил | Изпрати бележка)
Истинска приказка си е, нямащо много общо с някакъв си първоизточник. Да, финал 3 май е най-възможен, но 2 е по-симпатичен. Страхотно измисляш!


Re: Пепелянка(антиприказка)
от Marta (marta@all.bg) на 03.05.2005 @ 16:06:15
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
има общо, но я попресъкратих за сметка на финалите...
изобщо тази приказка винаги ми се е стувала ненужно дълга с тези три нощи, по -добре - три варианта на край ;)

]