Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 454
ХуЛитери: 1
Всичко: 455

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСедмицата на страстите
раздел: Есета, пътеписи
автор: KatoNaSun

За хулите- не ХуЛите, а просто хулите.
Та мисля си, какво се случва всъщност когато ни охулят? Защо това ни действа като атомен реактор, в който да завихрим цялата си (останала) енергия? А после, огрени от мъждукащата светлина на няколковатовата лампа, която сме успели да запалим със гнева си, да се оплакваме, че ни е тъмно...
И сетих се приказката- имало едно врабче. То премръзнало от студ и тупнало на земята. Вкочанено. Минала една крава и дали защото имала нужда, дали защото така решила, или защото просто ей- така, направила нещо, за което природата никога не би и се разсърдила. Удовлетворила се. И врабчето, както било вкочанено- възкръснало.
Оттук насетне вариантите са няколко. Вживявам се в ролята на Дж. Фаулз, но вместо да дам 3 финала, ще дам само един, защото за другите всички се сещате- те са стандартни. И завършват с разпилени пух и перушина и много чуруликане и мучене.
Та, вариант № 3. Врабчето се съживява и си казва, Господи, живо съм! Благодаря ти, краво! Кравата естествено измучава нещо, на което мъдрото врабче отговаря- “Ти ми спаси живота. Изчакай, моля, да се поумия, да се напарфюмирам, защото сега понамирисвам и не се чувставам удобно да бъда до теб този вид. Ти заслужаваш внимание, спаси ми живота!”.
Кравата, естествено, е толкова втрещена, че изчаква врабчето да се приведе в приличен вид, през което време се замисля, че всъщност няма како да иска от него. То е толкова малко, а тя..... И после развръзката напомня баснята за лъва и мишката.
Този финал, мисля си, е свободен превод на нещо, което някой ни каза преди известно време, но май не ни бе много угодно да го чуем.
“Обичай ближния си като себе си.”
Защото във самия теб не съществува нищо друго освен зло и добро в хармония. Защото ти самия си един ходещ дуализъм. (Простете ми купешката дума, не се сещам друга). Има ли смисъл да лееш горчиви сълзи и да хапеш, когато те охулят? Сигурно другият, който го е направил, е имал нужда от това и е дошъл при теб, защото онова добро, скрито под злото, му е казало, че можеш да го понесеш.
“Хората са неблагоразумни, неблагодарни и лоши. Няма значение, обичай ги.” Казала го е оная, която цял свят нарича Майка. А има ли майка, която би пропъдила децата си ако й се сопнат? Не вярвам...
А има ли добро, което би било добро ако го нямаше другото? И нима бихме знаели колко е прекрасен свежият въздух ако не бяха серните излияния на Багемот със всичките му други (никове).
Злото винаги е имало две лица- това го знаем от древните. Виждали сме го даже. И едното винаги е усмихнато, но не само защото крои някакви си пъклени планове, а защото не би могло да съществува без другото си. Както и доброто не би било такова, ако не беше... другото. Ин- ян.
И дали Бог се е срамил когато е “измислял” всички онези думички в леглата ни, гърнетата ни, трапезите ни- все неща, които са най- удовлеторяващото, най- искреното и най- желаното в живото ни, а ние, изчервени от срам се крием зад пердетата и казваме: “Забранено за подрастващи”. Просто подхвърлям. Размисли.
Все пак Луцифер е този, който носи светлина. Горд проблясък на ума. Господи, умът. Всъщност това е злото. За това, комай, са ни изгонили от рая. И слава Богу. Можем ли да се сърдим на греховете си? Щяхме ли да сме тук, сега, точно такива, ако не беше умната змия?
Изобщо всичко е едно и две е равно на едно и едно е нула и в нищото е всичкото, и във всичкото е нищото. Всички ние сме едно и всичко, излизащо от другия е наш образ, някъде дълбоко в нас. Нима можем да мразим себе си?
Прав е бил оня, същият, с обичта, когато е рекъл- обърни си другата буза. И понеже след няколко дни ще го разпнем отново, нека погледнем врага си- дълбоко, в зениците, в дъното на очите му и да видим дали няма да се утаи там нашият образ.
Лекарят Главк бил сторил много добро на Хилон Хилонид, но на оня окото му не мигнало да го предаде на кладите на Нерон. Когато го видял обаче изгарящ, Хилон се потресъл и казала “Главк, прости ми!” и МИГ ПРЕДИ ДА ИЗДЪХНЕ, СРЕД ПЛАМЪЦИТЕ, Главк рекъл “Прощавам!”
Има ли по- голямо наказание от прошката и от добрата дума? Това към всички разгневени.
Бъдете! Едно сме и винаги ще бъдем.




Публикувано от mmm на 26.04.2005 @ 08:55:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   KatoNaSun

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 15:54:41 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Седмицата на страстите" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Седмицата на страстите
от salza (lorien575@abv.bg) на 27.04.2005 @ 09:00:59
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав въпрос за хулата, устроени сме така че да виждаме сламката в окото на другия, а не гредата в собственото си око. Трябва ли да се гневим ако нашето и това на другия зрение е несъвършено? И как можем да променим това - можем само и единствено да работим над собственото си "зрение", защото ако поне единия от двама слепци прогледне, то той ще преведе другия през реката.

И Той е казал още - Обичай врага си! - лесно е да обичаш ближния, приятелите, семейството, но
можеш ли да обикнеш този, който вдига ръка срещу теб, тези думи са казани преди 2000 години, но още не са разбрани от човечеството.


Re: Седмицата на страстите
от KatoNaSun на 27.04.2005 @ 11:35:39
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно съгласна. Той е казал и още доста нещо, които... май просто не ни отърва да разберем, или просто сме все още твърде... влюбени в себе си.

]


Re: Седмицата на страстите
от estir на 26.04.2005 @ 09:09:46
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина сериозно ме размисли .... чак се втрещих, като кравата


Re: Седмицата на страстите
от KatoNaSun на 26.04.2005 @ 09:30:24
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се ако съм успяла и ти благодаря за отзива. Желая ти усмихнат ден. :-)

]


Re: Седмицата на страстите
от Marta (marta@all.bg) на 26.04.2005 @ 17:25:28
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Много добро есе, изобщо всичко, което е пунал тук KatoNaSunр е обмислено и стройно написано.
Поздрави, наистина буди размисъл в подходящия момент.


Re: Седмицата на страстите
от KatoNaSun на 26.04.2005 @ 22:53:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Марта, не знам до колко е обмислено нещо, което те "напъва" послед нощ и ставаш и го пишеш, но дано буди размисъл. И е се радвам ако съм успяла да уцеля и момента .
Усмивки :)))

]


Re: Седмицата на страстите
от ombra на 14.10.2006 @ 11:07:35
(Профил | Изпрати бележка)
"Изобщо всичко е едно и две е равно на едно и едно е нула и в нищото е всичкото, и във всичкото е нищото. Всички ние сме едно и всичко, излизащо от другия е наш образ, някъде дълбоко в нас. Нима можем да мразим себе си?"


Перфектно!
Искам повече хора да го прочетат това!