Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 0
Всичко: 758

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕписто 19 - Ден на пещуните
раздел: Други ...
автор: Eshach

Т.,

Носех ти с пълни шепи очарование от летните брегове и слънчевите зеленооки вирове на Вит, но някави нощни страхове ме стреснаха, аз се спънах и го разпилях.

Всъщност разбрах, че нещо не е наред още когато снощи отидох на върха на Еньовденската скала, и се озовах в пепелище, в което огънят беше пожалил единствено гривната на нашето огнище тогава и няколко дънера, които така и не сложихме в пламъците през онази нощ. Стана ми тъжно, но когато погледнах към дефилето на Вит и видях във вира елегантните силуети на белите рибари и сивите чапли, във висинето - вечерния лов на бързолетите и пчелоядите, на соколите и първите прилепи, в далечината - вечният Балкан да подпира вечното небе, си спомних, че идва есен, идва зима и после пролет, че земята заспива, завива се с бяло, напива се с вода, и от корените, които е съхранила, пуска сред миналогодишното пепелище новите филизи и нищо не е по-силно от тяхната крехка зеленина.

Не съм ти казал - тогава ние бяхме на бивак върху темето на един от стражите на небето и земята, вперил тъмните очни кухини на пещерите си на юг, накъдето гледах и аз снощи, но за мен много неща остават незабелязани, а за него не, той вижда всичко и знае всичко, и затова често ходя там, особено в Еньовденската нощ, за да отзема нещо от него, някоя тайна да чуя, да усетя, да разбера, като тази например за пещуните, която научих като дете и която сега ще споделя с теб.

Тези малки същества, много подобни на хора, живеят навсякъде, но понеже за пръв път ги видях по сипея пред живелището на Оан да влизат в пещерата, ги нарекох пещуни. Те имат власт над всичко живо на тази земя и над всичко мъртво по нея, когато свирят на малките си кавали тревите растът и плодните дръвчета избухват в цвят, яйцата се люпят, рибите хвърлят хайвер, жабите омотават с лигавия си жабуняк плитчините, слепи и още влажни лисичета и кученца се опитват да бозаят, сърнета и ярета се мъчат да се изправят на възлестите си крачета, проплакват за пръв път човешки и всякакви други бебета… Това са властелините и слугите на живота, неговите роби и господари, те са живецът на това, което е около нас, те са единствените ни защитници - на нас и на всичко живо - от самодивите, тези безплътни амазонки, които с точните си стрели поразяват всичко, което брои последната минута на житейския си път, и в чиято власт е да избират последния ни миг в противоборство с пещуните. И Бог не може да ни помогне, ако тяхната стрела прониже сърцето ни в миг на гняв и злоба, страх и отчаяние, завист и омраза - тогава ние сме техни, цялото демонско воинство ликува, а над поляните се носи тихата свирня на пещуните, които страдат от това, че не са ни дали достатъчно любов, та сърцата ни до последния си миг да пръскат добро и обич във вселената…

Ще добавя и нещо друго, което зная твърдо - ако човек не е готов за някое изпитание, не бива да го приема, каквото и да му струва това. За всеки от нас са приготвени изпитания според силите ни, не е нужно да се подлагаме на такива, които не са приготвени за нас, и затова те моля да се отървеш от страховете си, да се огледаш за онова момче, което заслужава момиче като теб, и да се осланяш на бъдещето, което ще ти донесе много щастие, защото на теб именно пещуните са ти дали много, много любов, и много, много късмет, но за късмета ще ти разкажа някой друг път, ако имам този късмет.


Публикувано от BlackCat на 13.04.2005 @ 18:19:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Eshach

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:40:48 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Еписто 19 - Ден на пещуните" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Еписто 19 - Ден на пещуните
от sradev (sradev@о2.pl) на 13.04.2005 @ 20:13:42
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
късмет!


Re: Еписто 19 - Ден на пещуните
от izabela на 14.04.2005 @ 12:55:29
(Профил | Изпрати бележка)
" Науката за живота не се придобива в един ден.
През много изпитания, мъчнотии и страдания ще мине човек, докато научи живота като изкуство. При всяка скръб се ражда нещо ново, нещо велико в душата на човека.Човек скърби, докато в душата му се роди нещо ново...

Ако не познаеш Бога в страданието, никъде и никога няма да Го познаеш.
Ако човек разбере страданията,той ще разбере и смисъла на живота!..."

Учителят Петър Дънов