Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 843
ХуЛитери: 4
Всичко: 847

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТанцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
раздел: Разкази
автор: Anton_Fotev

Има нещо неземно у него: покоят на миглите,мощната бръчка върху челoто, сладостта в дъха... Тя сподавя забравен порив да прехапе устни и заравя ледени пръсти в гърдите му.
- Чакай! - простенва той, и отваря очи. Сиви очи, побрали Безкрайности. - Дай ми нощта... умолявам те! Разкажи ми - прошепва - какво е чувството, какъв е вкусът на Вечността?

ТЯ го поглежда, замръзнала, и осмисля бавно въпроса му. Сетне, било понеже улавя истинския му смисъл, било понеже е уморена (ах, така уморена...), тя отдръпва пръсти и присяда до него, и започва да пее.
- Една нощ прашинка е живота ти сред Нощта на Вселената... и дори по-малко сред нейното Време-Присъствие. Ала Чувствата рядко изискват разкази дълги... извивка в гласа стига, потрепващи рамене, два-три замаха на четката. (И Слушател, Съзрител, Съпреживител... има нещо неземно у него.)

....Тя започва да пее за отпътувания, за разбити сърца, разбита любов, разбити обети; за неумолимост, самотност, обреченост, загуба; за " Смърт, ще умреш " (как не, ах, как не!...); за прокълнати вечности и... и... Но какво те засяга? Как би разбрал? --- Засяга те! Разбрал си! Прости ми, прости на инерцията, която донасят възрастта и безвремието...

Когато свършва, с милувката на зората (наистина, някои Чувства отнемат по-дълго), очите му са познали Сълзи. Сиви очи, заченали дъгоцветни потоци... има нещо неземно у него.
- Как... продължаваш? - гласът му пресеква и тя не успява да се възпира повече, и пръстите й се срещат с неговите - наистина, след толкова епохи! - и пръстите й прегръщат сърцето му, и не му позволяват да секне. И очите й пресягат се в неговите - сиви очи, най-топлото сиво на Съзиданието - и казват:

- Какво ми направи,
човече? Желая те
- желая което не мога да имам... Твое дете искам...
Жестоки Всеможещи
- каква ще е тя,
детето на смъртен
и моето?
Каква ще е дъщерята на Смърт?


- Каква ще е моята дъщеря... от теб? - Попита той, побрал цялата различност между живота и прииждащата равносметка. Сивите му очи не лумнаха в любопитство, сърцето му не се разтуптя, ръцете му не се протегнаха към горещото присъствие, разпръснало тежки коси върху гърдите му. Не я погали по бузата.
Но гласът му го издаде и тя долови премълчаното.

" Той ме обича " - искаше да плаче, да го целуне, да изпие живота му... Но вместо това най- накрая прехапа устни.
Той чу въздишката и най- накрая подвигна блуждаещи пръсти. Докосна мокрите й мигли, целуна аромата на вечност, топъл пясък и тъга, извиращ от корените на косите й, остави я да сгуши рамо под мишницата му. В този миг разбра, че е в реда на нещата, по законите на вселената - той, човекът да утеши НЕЯ. И промълви :

- Нашата дъщеря ще се казва Танцуващ Пламък. Тя ще е смехът на слънчевото море рано сутрин през месец юли. Тя ще е вятърът, разклащаш тревите след буйния бяг на босите й петички. Тя ще е общото ни сърце, което ще прегръщаш, когато вечността се превърне в оловно наметало върху крехките ти женски рамене. Тя ще превръща всяка снежинка на твоята вечност в искра от бъдеще, в искра от неистова любов. Тя ще е светлинно зайче, стрелкащо се в безлюдната катедрала на твоята бездна от безконечност.

Тя ще е просто дете.

И ще ти напомня за мен. И ще те накара да прачеш със женските си , солени сълзи и разстърсващи крехките ти рамене ридания... когато се сетиш за тази вечер. Ще те кара да си спомниш собствената си песен, която ми подари преди миг, точно преди да се сгушиш в мен, смъртния.

Искаш ли , Смърт, искаш ли да разбереш колко е сладко страданието на живота?

---------------------------------------------

Небе без Слънце и Луна , с ярки и огромни като монети, падащи звезди. Тъмно Небе на пустеещи простори, а през него- пикиращи звезди, докосващи топлата и равна повърхност на едно безкрайно море. Море без брегове и вълни, наречено Вечност.
Ето КЪДЕ е домът на Смъртта.

Тук е мястото, където безбройни потоци от сразена светлина, водопади от уморени звезди и безплътни души пресичат равната, нетрепваща повърхност на безкрайното море, наречено Вечност. Те го докосват в устремния си полет и изчезват в недрата му, отнасяйки своята мека, ласкава топлина към непрогледната тъмнина на дълбините му.

Морето без брегове и вълни, наречено Вечност.

Дъждопадът от звезди и души, с които Животът целува Вечността и чезне в тъмното й, равно огледало на изначалната водна шир, съществуваща преди, отвъд и след светлината на деня.

... Защото само звездите имат души и само хората имат зведи в себе си... Само звездите и човеците припламват за последно, оставяйки ярки и светли следи в Небето, което е над Вечността - тази равна и гладка безсърдечност, тази неумолима сестра на изначалния Безкрай.

Тук, в Царството на умиращата в звездопади слаба светлина и тишината на Морето Без Вятър- тук, в средата на пространството без ориентири и краища- тук расте Игразил. Корените му стигат до дъното на Вечността. Стволът му е гладка, сребърна колона, минаваща с непростимо изящество през съвършенната повърхност на Морето Без Вълни. Клоните му са виещи се спирални пътеки, закачащи с разклонените си вейки цели галактически спирали.
Ето КЪДЕ е домът на Смъртта.

На една от клонките, под едно от златните, сияещи в тъмното листа - има шушулчица, изплетена от майчината обич на най- старото и могъщо божество.
В тази шушулчица, полюляваща се с главата надолу, спи и сънува мъничката Танцуващ пламък. Нейното пашкулче виси над морето с падащи и потъващи в него звезди и души... Защото само Звездите имат души и само Душите имат тела... Преди да се превърнат в безбройни потоци от гмурваща се във вечността, умираща светлина.
Ето къде е домът на Смъртта.

Тук Смъртта е в истинския си облик. Тя полъхът, раздвижващ клоните на Игразил, тя набраздява нерушимото спокойствие на огледалната, тъмна повърхност на Вечността. Смъртта е последното дихание на Вселената, потрепването на пламъка върху свеща, последната точица светлина в очите на Създателя. Тя е нежният ветрец, шепнещият ураган, милувката на къпещия се във вечен полумрак, течен въздух.
Тя е господарката на всичкоТук.

Тук спи и расте Танцуващ Пламък в своята шушулка, изплетена от майчината обич на Ветрилницата- онази, който вее през тъканта на Безкрая и превръща звездите и създанията му в безбройни потоци от пропадаща, победена светлина.

Тук едно момиченце спи в шушулката си, висяща от незнайна клонка на Единственото Дърво. Спи в пашкулчето си, люлеещо се над морето без брегове и вълни... освен когато майка й минава над Вечността и набраздява повърхността й с пулсиращото си, неизразимо присъствие.
В сънищата на момиченцето Мама е всеобхватен облак любов, нежно разклащане клоните на Игразил, инак тъй непоклатимо пронизващ тъмната и равна като леност повърхнина на Вечността със сребърната колона на ствола си.

Мама й носи отклонили се по пътя си надолу гаснещи звезди, носи й спомена за Татко, събран в една единствена нощ на утешения и сълзи... Мама лично е докарала падащата светлина на бащината й душа в своето царсвтво... но дори и тя е запазила от него само спомена за силно присъствие и могъщ дух, сразил нейната гордост с тиха усмивка на прошка и разбиране.

Мама е Невидимата Ветрилница, мама е самотна жена, мама е сълзите и смеха, тя е шепота в клоните на Игразил. Тя я прегръща насън и й разказва за мънички светове, пълни с простосмъртна светлина и лунна тишина. Странни места, където Небето е извито като шепа над теб и целувките му със Земята се наричат дъжд.

Особени точки във времето и пространството, където се кръстосват траекториите на създания, способни да обичат и мразят, да изпълват със смисъл безграничната Вселена, да събуждат великата й душа и после да я разочароват, и после пак да я възторгнат... отново и отново до безкрай!

Защото точно това правят Човеците - карат Вселената да плаче и да се смее.

И Когато Танцуващ Пламък излети с пеперудените си криле от своята шушулка- Смъртта ще се вгледа прималяла в цвета на очите й.

В Сивите и, човешки очи-
най- топлото сиво на съзиданието-
побрало безкрайности...


Публикувано от BlackCat на 24.03.2005 @ 05:44:22 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Anton_Fotev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:12:11 часа

добави твой текст
"Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )" | Вход | 4 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от midnight_witch на 24.03.2005 @ 07:44:23
(Профил | Изпрати бележка)
Смъртта ражда Живота.

Кръговрат.
Може би,може би...
тъжна и нежна приказка.

с риск да се повторя ще ти кажа една сентенция чута от Наум Шопов, която се заби в мозъка ми:
Ако животът е мъж ,а смъртта е жена, то между тях може да съществува само любов...

Колко точно.


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от pisana на 24.03.2005 @ 08:04:27
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса, но имам чувството...че нещо не ми харесва много


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от Anton_Fotev на 24.03.2005 @ 08:22:25
(Профил | Изпрати бележка)
Последно, сестрице... кое е по- силно? Докосването от историята или прокрадващото се чувство за обида... Защото ако е второто значи пак съм направил нещо недобро или поне неразбрано....

За конкурса ще приготвим другия вариант. В момента го осмислям, опитвам се да пипна тук там...но така, че да остане обаче общ продукт на трима ни!!!
За пред хората ще приготвим и пратим именно варианта, който ми пратихте снощи с Калин. Заедно ще печелим или губим.

Моля те, Пинче, не ме карай да се чувствам егоист.


]


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от pisana на 24.03.2005 @ 18:38:50
(Профил | Изпрати бележка)
Тук има грешка.
Обаче плановете ви са ясни и на мен.
Мерси.

]


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от Anton_Fotev на 25.03.2005 @ 07:13:49
(Профил | Изпрати бележка)
Да не би най- накрая да се нави да пишем съвместно проза?

Това ще е върхът на сладоледа ( заедно с останалата част, вафлената кофичка и бучката шоколад на дъното :-) )

]


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от pisana на 25.03.2005 @ 07:29:35
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам нищо против един сладолед щом черпиш, но ще го хапна от долната страна откъм шоколада и вафличката, а докато се изясняват работите за да не потече ще запуша дупката с това, че и аз съм Поли.
Ама смешно се получи под доста сериозен текст.

]


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от Anton_Fotev на 26.03.2005 @ 00:07:09
(Профил | Изпрати бележка)
Караш ме да се усмихвам... ето така- :-)

С обич, сестрице: Черно Слънце

]


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от pisana на 26.03.2005 @ 13:56:01
(Профил | Изпрати бележка)
По ... Вятъра ...или ....Мрежата...

Или ....бъркам

]


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от pin4e на 24.03.2005 @ 09:22:54
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за Калин и за теб!!!


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от Anton_Fotev на 25.03.2005 @ 07:11:07
(Профил | Изпрати бележка)
Поли, Калин каза, че ще има проблеми с конкурса при Аргус, заради публикуването на текстовете. Нали трябва да са анонимни..

Обаче общият начален текст е постнат на две места в Хулите, В БРД- то и в Сивостен.

Събират се към 150-сет до 200 човека, които си знайкат... а България между другото е малка страна, с развита слухова мрежа.

За това предлагам да напишем нещо съвсем ново, тримата. Имаме двайсет дни все пак. Можем да опитаме.
Какво ще кажеш, Пинче?

]


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от Ufff на 25.03.2005 @ 07:38:31
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!


Re: Танцуващи пламъци щом пожелаеш ( съавтор Калин Ненов )
от Anton_Fotev на 26.03.2005 @ 00:13:19
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави- казваш?

Добре, нека да са поздрави. От онези поздрави, с които шумна и весела компания посреща закъснелия рожденник... когато имаш чувсвото, че потупванията по раменете, ръганията с лакът в корема, и прииждащата река от несериозни усмивки те заливат до момчешкия перчем... ей такива поздрави имаш предвид, нали?

]