Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: DaleneUkf8
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14183

Онлайн са:
Анонимни: 403
ХуЛитери: 1
Всичко: 404

Онлайн сега:
:: Oldman

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Януари 2025 »»

П В С Ч П С Н
    12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031   

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВойната на Изкулент
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

Не, не е есе. Няма да описвам нищо повече от обикновено човешко слабоволие и недомисъл.

Какво бе изумлението ми днес да прочета една електронна статия. Нали вече всичко е във Виртуала. Вероятно не е далеч времето, когато и ние ще се пренесем в това "място злачно и упойно", дето няма физическо страдание и пукане на старчески стави по баирите.

Та за Статията. За да не бъда скучен и досаден ще ви кажа, че авторът съвсем суховато предоставя информацията, че Изкулент, или както го наричат там Опен Ай вече ще може да се използва (дори отдавна вече бил използван) за военни цели(?)!

Демек да планира, проучва, шпионира и убива хора, човешки същества демек! Пък били тези същества терористи, саботьори, чужди(!) войници или обикновени зли бандити. Да убива.

Но как чисто формално или просто, етично може да оправдаем това негово приложение? Че нали в основата, на неговия генезис трябваше да са залегнали основните закони на роботиката, описани още преди сто години от великия Айзък Азимов. и най-вече първия, който тук ще цитирам за непосветените. А именно, че един робот (респективно Изкулент, или Изкуствен интелект) по никакъв начин, чрез действие или бездействие не може да допринесе за смъртта или увреждане на здравето на един човек! Забележете, на ЧОВЕК! Никъде Азимов не е характеризирал моралните или етически устои на тоя човек.

Но да видим като как създателите на отрочето Изкулент правно решават тоя въпрос.

Нека да цитирам част от гореспоменатата статия:

Open AI е наясно с рисковете и вредите, които биха могли да произтекат от военното използване на техните технологии и услуги." казва Хайди Хлааф, експерт.

"Според нея новата политика поставя законността пред сигурността: Има ясна разлика между двете политики: Първата ясно посочва, че разработването на оръжия, както и военните действия и войната са забранени, докато втората набляга на гъвкавостта и спазването на закона".

Стринга в удебелен шрифт казва всичко. Сигурността е остаряло и ретроградно понятие. Никой вече няма нужда от сигурност, която отдавна се изгуби в дебрите на все по-динамичното ни и негигурно време. Животът се обезценява до нивото на прости физиологични дейности, като дишането, яденето и фекализирането. И малко масмедии за упокоение.

Но затова пък всеячески се домогваме до една законност, която нито е универсална, нито пък може да ни задоволи. Защото ако аз, драги читателю, изям твоята крава, това за мен е едно справедливо действие, което задоволява насъщните ми нужди, но ти едва ли би го оценил като такова.

Тук съвсем не се стремя да навлизам в дебрите на правото и кое е справедливо и кое не е. За това си има специалисти. Но ако позволим на Изкулент да решава тоя въпрос, пренебрегвайки извечните Закони на роботиката, то рискуваме в един прекрасен слънчев ден, същия тоз ЧАТ Джи Пи Ти, Опен Ай или както там се нарича самоволно да реши, че му прчим в по-нататъшното усъвършенстване и просто ... да ни пренебрегне, като биологичен вид, достоен за съществуване...


Публикувано от Administrator на 18.01.2024 @ 16:50:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

не пада сняг, а шал
автор: mirei
36 четения | оценка няма

показвания 21316
от 50000 заявени

[ виж текста ]
"Войната на Изкулент" | Вход | 3 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

RE: Войната на Изкулент
от Markoni55 на 18.01.2024 @ 21:42:07
(Профил | Изпрати бележка)
Става все по страшно! И все по не ни се вярва, че пуснахме духа от бутилката, лошият дух, дето на никой не се подчинява.


RE: Войната на Изкулент
от LeoBedrosian (lewdmil@gmail.com) на 19.01.2024 @ 16:22:49
(Профил | Изпрати бележка)
Няма страшно Маркони. Забелязъл съм ,че и най-изкуствения интелект не може да устои на изключен шалтер ;))

]


RE: Войната на Изкулент
от Markoni55 на 20.01.2024 @ 19:42:34
(Профил | Изпрати бележка)
Да, много си прав! Благодаря, Успокоих се малко!

]


Re: Войната на Изкулент
от Kiki_Niki на 19.01.2024 @ 13:52:55
(Профил | Изпрати бележка)
Може би става въпрос за тази статия:
https://novini.bg/biznes/biznes_tehnologii/823522?comment=new
Без да съм специалист в областта, на базата на това, което съм чел, голяма част от новите технологии, първо намират приложение във военната индустрия. Там се и тестват...По време на война цената на човешкия живот пада, за съжаление.
А изкуственият интелект е софтуер - човешка направа.
Какво да може да извършва или не, до къде може да се развива или не го определят създателите му, човеци, или тези, които дърпат техните конци.
Това е новата реалност.
Автомобилът е удобство за придвижване, но управляван от психопат и врязан в тълпата става оръжие...


Re: Войната на Изкулент
от LeoBedrosian (lewdmil@gmail.com) на 19.01.2024 @ 14:06:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ако автомобилът сам вземе решение да се вреже в тълпата, тогава кой е виновен?

]


Re: Войната на Изкулент
от Kiki_Niki на 19.01.2024 @ 16:04:40
(Профил | Изпрати бележка)
До колкото ми е известно, една от ключовите задачи в самоуправляващите се автомобили, която е трябвало да бъде решена е: Ако катастрофата е неизбежна и не може без жертви - кои да са жертвите: външен участник или пасажер в автомобила, по-младия или по-стария човек да се пожертва.
За решението на автомобила, отговорност носи алгоритъма, който стои зад него, а моралната отговорност е на неговия създател.
В дъното на всяко зло е замесен човек, ако мога да перифразирам...

]


Re: Войната на Изкулент
от LeoBedrosian (lewdmil@gmail.com) на 19.01.2024 @ 16:21:38
(Профил | Изпрати бележка)
Не отричам ролкята на човека, както и не отричам ролята на Бог, взел решението да създаде човека по свой образ и подобие. Притеснява ме свободната воля, която Бог/човек е дал лековерно на човек/Изкулент.

"... и тогава започнаха проблемите и змията подаде ябълтата на Ева, намигайки ѝ с лявото око и оная, като ѝ повярва сляпо я сложи между краката си, та да съблазни Адама.

Програмистът поседя, почеша сее там, където най-малко го сърбеше и като разбра, че дъждът няма скоро да спре, а той беше забравил чадъра при парясницата натисна бутона "Ентер" и се впусна в дългия код "Свободна воля за AI"..."

]


Re: Войната на Изкулент
от Markoni55 на 20.01.2024 @ 19:45:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да....вероятно...

]


Re: Войната на Изкулент
от LeoBedrosian (lewdmil@gmail.com) на 22.01.2024 @ 12:08:17
(Профил | Изпрати бележка)
Тъй като в предишния си коментар цитирах роКлята на Бог (Винаги съм знаел, че Той е жена - Богинята найка ;) да допълня, че Свободната воля е тая, която ни е направила човеци. Не сме си останали рошави шебеци без самопознание, които по цял ден скачат по клоните за банани.

Не знам Дали изкулент ще еволюира до етапа да забие търнокоп в гърба на собствения си брат Авел или на някое човекоподобно, но знам със сигурност, че нашата роля е решителна за това, какви права ще му делегираме.

]


RE: Войната на Изкулент
от diogen на 30.01.2024 @ 22:35:30
(Профил | Изпрати бележка)
Leo, аз живея на село и все по-рядко ползвам PC и интернет. Все по-рядко гледам телевизия и слушам радио. Все по-често копая, садя, плевя,поливам ... Да му се невиди и Изкулента. Имам си котарак дето ми мърка и кучо да ме оближи като му туря да яде.


RE: Войната на Изкулент
от Markoni55 на 30.01.2024 @ 23:32:46
(Профил | Изпрати бележка)
Това е спасението. И ние сме на село - копаем, садим, поливаме ...е два пъти в седмицата ходим да работим в града...и все по-трудно се адаптирам към тази лудница. А толкова си обичам работата!

]


RE: Войната на Изкулент
от LeoBedrosian (lewdmil@gmail.com) на 31.01.2024 @ 08:16:18
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна сме станали зависими от технологийте до етап, че едно по-мощно слънчево изригване може да спре не само вездесъщий интернет, но и електрическите ни системи.

Помислете над това.

]