Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 794
ХуЛитери: 2
Всичко: 796

Онлайн сега:
:: Georgina
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСредата на деня
раздел: Поезия
автор: flox

Дните някак си минават
минават
преминават
дните

глобални катастрофи
невероятен ужас кръв
страдание на милиони

глобална лична катастрофа
и вътреши цунами
делници

(сивото ежедневие
прашното ежедневие
страшното ежедневие)

и

безразличие
от среден тип
причастност средна някак си
в средата
средни хора
в средата на деня
в средата на нощта

любов мечти страдания
и щастието
в остреднени стойности

разни осреднени изповеди
и средно хубави прилични думи
думи думи думи
живот в средата

истината
О
среднена
все някъде
в средата
по средата

насам натам
а
истината сигурно
се шляе -

какво ли друго би могло
да бъде на истината
всекидневието?

(така
и в тази средна лоша чернова
на някаква поема
безумие
и вопъл
средна хубост)

и
няма как
да бъде по средата

истината
истината

размиват се значенията
не се размиват
ни най-малко

дните някак си минават
минават
преминават
дните

и как
да примиря
космическата скорост
и безвремието
в тях

в средата на деня…



Публикувано от aurora на 06.01.2005 @ 12:47:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   flox

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:36:44 часа

добави твой текст
"Средата на деня" | Вход | 12 коментара (49 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Средата на деня
от Merian на 06.01.2005 @ 12:57:50
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
четох....казах си цифрово мнението...че се върнах пак...:)

може и да не е много на място...но се сетих за онова велико "времето е в нас...и ние сме във времето"...
и си е начин да надскочиш всичко (даже себе си) ...дори в средата на деня...
:)


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:40:40
(Профил | Изпрати бележка)
е, не е на място, но разбирам идеята :))

]


Re: Средата на деня
от Merian на 06.01.2005 @ 16:37:48
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
надявах се да е така:)....стихът ти е великолепен и заслужава коментар, какъвто не съм способна адекватно да направя:) Поздравления!

]


Re: Средата на деня
от Pord на 06.01.2005 @ 13:04:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Между сивото и страшното ежедневие е поетът със силното стихотворение.


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:43:07
(Профил | Изпрати бележка)
недей така, моля те... А и без да скромнича (скромността не ми е особено присъща!), това не трябва да се отнася за мен и дивотиите, които пиша понякога :) Поздрави!

]


Re: Средата на деня
от Pord на 06.01.2005 @ 14:18:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Няма - не искам, няма - недей!
Щом като пишеш, си в апогей.

]


Re: Средата на деня
от tristessa на 06.01.2005 @ 13:09:04
(Профил | Изпрати бележка)
П., не знам дали чу как плясках?
Отнесе ме, невероятно е хубаво това!

Тия дни чета някои неща на Къмингс, на има едно:
"Аз съм малка църква (не голяма катедрала)..
не ме интересува дали късите дни стават най-къси...не ме интересува, когато дългите нощи стават най-дълги,
не съжалявам, когато тишината се превръща в пеене..." и така нататък..

и понеже мисълта е страшно нещо, моята хвръкна при Лафазанов и неговия половин човек:) ама айде друг път:))


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:44:57
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря :) а за ръкопляскането, не зная... Поздрави на "бай" Джузепе! И на теб най-вече :)))

]


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 17:25:07
(Профил | Изпрати бележка)
от Къмингс съм чел много малко неща, за съжаление... :)

]


Re: Средата на деня
от tristessa на 07.01.2005 @ 00:09:22
(Профил | Изпрати бележка)
и аз не съм чела много, но това, което прочетох ми влезе много под кожата...
специални поздрави и на теб!

]


Re: Средата на деня
от flox на 07.01.2005 @ 00:17:47
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря ти, Ю.!

]


Re: Средата на деня
от tristessa на 07.01.2005 @ 00:19:17
(Профил | Изпрати бележка)
ето и Къмингс, беше в един коментар наблизо, пействам го и на теб:)

"кой знай дали луна е
балон, излитнал от огромен град
в небето – и изпълнен от красиви хора?
ако ти и аз и ние

се качим там, ако те
ме вземат и те вземат в техния балон,
тогава ние
ще сме по-високо с всичките красиви хора

над къщи и камбани и над облаците:
литнали
далече и далече литнали към град
който никой не е посещавал, и където

винаги
е
Пролет
и е влюбен
всеки и самите себе си берат цветята"

]


Re: Средата на деня
от flox на 07.01.2005 @ 00:23:30
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Връщам ти жеста, въпреки че сигурно го знае ей това:

ВЪОБРАЖАЕМО ИНТЕРВЮ

Защо рисувате
По същата причина, поради която дишам.
Но това не е отговор.
Няма отговор.
От кога няма отговор?
От времето, което мога да си спомня.
А от кога пишете?
Също от времето, което мога да си спомня.
Искам да кажа: поезия.
Аз също.
Кажете ми: вашата живопис не пречи ли на вашата поезия?
Напротив: те са привързани много.
Те са твърде различни.
Твърде: едното е живопис, а другото е поезия.
Но вашите стихотворения са по-скоро трудни за разбиране,
Докато вашата живопис е толкова разбираема.
Разбираема ли?
Разбира се – вие рисувате цветя, момичета и залези; неща,
Които всеки разбира.
Никога не съм го знаел.
Кое?
Че всеки…
Иначе казано, не искате да бъдете сериозен.
Трябва да сме двама, за да бъдем сериозни.
Е, добре, да видим… ах, да, един последен въпрос: къде
Бихте живял, когато войната свърши?
В Китай, както винаги.
В Китай ли?
Разбира се.
Къде в Китaй?
Където живописецът е поет.


]


Re: Средата на деня
от tristessa на 07.01.2005 @ 00:27:45
(Профил | Изпрати бележка)
мда, grande!:)

]


Re: Средата на деня
от flox на 07.01.2005 @ 00:33:11
(Профил | Изпрати бележка)
аз пък без всякаква връзка си спомних едно стихотворение на покойния Роман Томов... Може и да го знаеш, но все пак...

Сянка

Роман Томов

Приятелят ми беше тих,
работеше в една аптека,
винаги мълчеше...

Болезнения профил на душата си
той търсеше в романите на Достоевски...

Аз го обичах -
абсурдно е, но неговото странно присъствие
ме свързваше с живота...
... А може би и със смъртта.

Знам само,
че работеше в аптека
обичаше мълчанието и хубавия чай.

Обичал бе и майка си.

Един едничък път като насън
той построи пред мене мъртвата й сянка
и тя застана между нас.

Чао! Лека нощ :)


]


Re: Средата на деня
от tristessa на 07.01.2005 @ 00:40:42
(Профил | Изпрати бележка)
олеле, настръхнах. Каква ти лека нощ!

]


Re: Средата на деня
от flox на 07.01.2005 @ 00:54:58
(Профил | Изпрати бележка)
Да бе, хич не беше подходящо... извинявай... Но вместо извинение, я да видим... сега... ами да!:

"...купувам си един голям плакат
на седемте рилски езера
тапицирам и двете врати на гардероба
така вечер
преди да затворя очи
броя орлите и заспивам
в червения залез..." :))

Чао!


]


Re: Средата на деня
от bc на 06.01.2005 @ 13:10:00
(Профил | Изпрати бележка)
da....


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:45:41
(Профил | Изпрати бележка)
.... за съжаление, да... :)

]


Re: Средата на деня
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 06.01.2005 @ 13:14:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Прав си :-))) страшно обезличаващи са осреднените стойности ... всъщност остават ли си стойности след осредняването ;-)))

Поздрави!


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:46:20
(Профил | Изпрати бележка)
права си, В. :))

]


Re: Средата на деня
от libra на 06.01.2005 @ 13:26:41
(Профил | Изпрати бележка)
Вярно отражение на действителността беше истината..:)
Флокси, тази твоя действителност на лир.герои "глобална лична катастрофа и вътреши цунами"
средата на деня вече премина, сега как е?



Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:49:41
(Профил | Изпрати бележка)
е, на теб ли да обяснявам се? Не ме поднасяй, Либри :) - тая среда (жизнена, не знам к'ва си и т.н., включително и в тази "Изповедалня"!) на деня (но пък няма да го напиша с главна буква, аз съм инат, няма шест-пет!) кога ще отмине? Хайде де, да видим какво ще ми отговориш? Още веднъж, поздрави за онази плочка! :))

]


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:51:56
(Профил | Изпрати бележка)
не "се", ами "сега" е по-горе - като е припрян човек... Нали онази плочка (какво като е в кухнята, голяма работа!) е извън средата на деня? Можеш и да не ми отговаряш, защото е така :)

]


Re: Средата на деня
от libra на 06.01.2005 @ 14:21:42
(Профил | Изпрати бележка)
е, нищо де, обяснявай ми се:))) хихихи, ще умра от смях:))), ама веднага пък да се поправиш:))
флокси, нали не възразяваш да ти отговоря по късно, сега ми е зле, май се разболявам и си тръгвах когато видях твоя отговор и понеже се усмихнах..:))) пиша това..:)

]


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 17:23:34
(Профил | Изпрати бележка)
либри :)), не ти се... обяснявам, а ти обяснявам, олеле :))) съчувствам ти, аз се тъпча с антибиотици... няма да ме забравиш ти, ще отговориш, не се съмнявам :))) да оздравяваш и ... умната! :))

]


Re: Средата на деня
от libra на 06.01.2005 @ 18:05:05
(Профил | Изпрати бележка)
Флокси съкровище, знам бре, ама що не ме остави да си тъна в неведение..ех..:)))), смея се:))
имам малко температура, ама ще се оправям няма начин
значи възползвам се от правото което ми даде да не ти отговарям:))) или иначе казано, съгласна съм с теб..
Флокси....:)

]


Re: Средата на деня
от hekuba (zhetcheva@yahoo.com) на 06.01.2005 @ 13:30:53
(Профил | Изпрати бележка)
не искам
не искам
дните ми някак си така да минават
искам да са щастливи
искам да са влюбени
щастливо влюбени
и да са цветни искам
не искам да са като днешния ми ден -
на ръба да полудея


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:39:59
(Профил | Изпрати бележка)
здрасти, хлапе:))) ти пък най-малко имаш нещо общо със средните хора, с (жизнената) среда на деня... Ти заслужаваш наистина щастливи дни, Деси! :))

]


Re: Средата на деня
от LadyDy на 06.01.2005 @ 14:01:06
(Профил | Изпрати бележка)
То пък защото ти имаш нещо общо със "средните хора" и изобщо със всякакъв вид о-средняване!....

Това беше само реплика, "истинският коентар още не съм го измислила, но няма да ти се размине, Подпалвачо!...

]


Re: Средата на деня
от Ray (bdoych@abv.bg) на 06.01.2005 @ 13:35:47
(Профил | Изпрати бележка)
и как да ги примириш...
свеж полъх е твоята поема днес
а истината сигурно се шляе - усмихнах се на въпроса какво е всекидневието на истината... аз си мисля, че тя кръжи около нас невидима, не се шляе, в усилени опити да бъде забелязана... и само който има очи - ще види и който има уши - ще чуе (това пък откъде ми изскочи) :))


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 13:56:56
(Профил | Изпрати бележка)
хайде, хайде - казал съм си го съвсем ясно - средно лоша чернова на поема средна хубост! Това за "свежия полъх" е комплимент. Няма защо обаче :)

]


Re: Средата на деня
от Ray (bdoych@abv.bg) на 06.01.2005 @ 14:01:21
(Профил | Изпрати бележка)
аз си държа на "свежия полъх", щото го усетих, пък ти щом си казал "комплимент", комплимент да бъде :))

]


Re: Средата на деня
от LadyDy на 06.01.2005 @ 14:14:40
(Профил | Изпрати бележка)
Пиша и трия... Знам, че не трябва, но...

Бива си го ракетно ядрения удар! Нанесъл си непоправими поражения на всчико "средно", "усреднено" и "в средата"...! Успя да подпалиш делника!

... а, знаеш ли, ако на края сложиш "в средата на жовота" получава се нещо коренно различно... Не! Не е редакция... По скоро - проекция...

Гордея се, че... Знаеш...
:))


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 14:41:14
(Профил | Изпрати бележка)
средата на живота е средата не деня, така ми се струва :) това за гордеенето на мен не трябва да ми се казва - остава само да се възгордея нещо... и катастрофата ще е точно в средата... :) чакай, че разговорът стана много на открито... че и в средата, да му се не види... :)

]


Re: Средата на деня
от RumyRayk (rumy_rayk@abv.bg) на 06.01.2005 @ 14:54:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=463&LangID=1
Браво, браво, с искрено възхищение!Все едно аз съм го писала, така го почувствах.


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 16:17:30
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря ти :)) смело и искрено момиче си ти, поздрави! :))

]


Re: Средата на деня
от yd на 06.01.2005 @ 23:27:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
дните някак си минават
преминават
някак дните

и глобални катастрофи
ужас някакъв невероятен
кръв на стръв
за милиони

лична (някак си глобална) катастрофа
вътрешни цунами -
делници

(сиво
прашно
страшно ежедневие)

и

различие без безразличие
от среден тип

съпричастност - средна някак си
в среда
на средни хора
точно във средата на деня
средна е нощта

страст, страдания, любов
и щастие
в остредностени стойности
с осредностни изповеди
в средно хубави прилични думи-
думи за
живот в средата

истината
пак О - средностена
някъде
все още
по средата: тук и там - насам-натам
и

шляе се (със сигурност)

какво ли друго би могло
да бъде истинското
всекидневие -
освен като
таз средно лоша чернова
на някаква поема:
безумие
и вопъл
средна хубост

и
няма как
да бъде по средата

истината, ИСТИНАТА?

размиват се значенията
не, Не се размиват
ни най-малко

дните някак си минават
минават ли?
да, преминават дните

как
се примиряте с
космическата скорост
и безвремието
по средата на деня…

...в средата на безнощието


Re: Средата на деня
от flox на 06.01.2005 @ 23:49:37
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, добре, но не е точно така. А и няма как да съчетаеш различните нюанси и смисъл на думата (думите) "среда" с Деня и неговите проекции, така ми се струва... :) Аз си държа на идеята. И не си падам, ама никак, по акцентите с главните букви (натрапчиви, императивни, някак си театрални... да не продължавам по наклонената плоскост :)

]


Re: Средата на деня
от yd на 07.01.2005 @ 00:03:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
авторът си върви с правото - нищо не искам да налагам, натяквам или предлагам, пък и главните букви дето съм ги сложила не са много - истината заслужава да е там на сцената:)

P.S.
денят отдавна отмина и е другото лице на наличното време

]


Re: Средата на деня
от flox на 07.01.2005 @ 00:12:54
(Профил | Изпрати бележка)
ако съм те засегнал... Не е нарочно. Истината си е на сцената и без главни букви. "Денят" не е отминал, за съжаление. Денят го видях и преди малко, когато накякви мляскащи самодоволни същества на летището разказваха как чудесно са си почивали, карали Ч.Н.Г. и т.н. в зоната на бедствието в ЮИ Азия. Само дето журналистите им развалили настроението, но иначе пък, както каза един от тях, "почивах идеЯлно"... Пак нещо се ядосах, в случая на бленуваната от толкова години "Средна класа"... Е, лека нощ! :)

]


Re: Средата на деня
от yd на 07.01.2005 @ 00:23:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
Лека нощ и на теб!
По повод, това, което казваш е и моето "Сезонът се зададе" - дето никой не го харесва, а аз трябва да го изясня, както съм ти обещала.
Хайде, и утре е ден:)

]


Re: Средата на деня
от yd на 07.01.2005 @ 20:54:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
за по-горното:
ИСТИНАТА - с главните букви излезе, за да се наложи след някакви 2 или няма значение колко малки истини

]


Re: Средата на деня
от flox на 09.01.2005 @ 01:00:28
(Профил | Изпрати бележка)
ама си и ти:)) не се предаваш, ИСТИНА е! Виж, ако искаш, "Аритметика", където пак се занимавам с истината и лъжата... Е, трябва да се пооправи малко тая аритметика - нощо много декларативно, дидактично ми звучи... Т.е. още по-малко пък би търпяла "твоите" любими главни букви :))))

]


Re: Средата на деня
от yd на 25.03.2005 @ 23:25:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.iaminmyself
истината, истината ли е важното?

]


Re: Средата на деня
от tristessa на 09.01.2005 @ 17:59:16
(Профил | Изпрати бележка)
забравих да ти кажа, Флокс - та ти си Джузепе с български паспорт:))


Re: Средата на деня
от flox на 09.01.2005 @ 18:22:02
(Профил | Изпрати бележка)
е, недей така... оценявам повече от доброто ти (и вероятно незаслужено) отношение към мен, но тази оценка ми идва в повече... Сериозно говоря! И, казвам си го директно, ни най-малко не скромнича (не ми е много... присъщо), нещата са несравними. "Бай" Джузепе си е бай Джузепе - той има паспорт за страната Утопия (или Поезия, или Изкуство, или каквото е там), това е разликата :)))

]


Re: Средата на деня
от tristessa на 09.01.2005 @ 18:42:06
(Профил | Изпрати бележка)
по скоро - той е без паспорт:))

]


Re: Средата на деня
от flox на 09.01.2005 @ 18:50:14
(Профил | Изпрати бележка)
да, права си! - как не се досетих... Просто бай Джузепе си живее там! Никакъв паспорт не му е притрябвал в страна, в която няма власт, полиция, разни парламентарни, извънпарламентарни, социални, синдикални... и всякакви идиотски организации, служби, комисии... :))

]