Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 426
ХуЛитери: 3
Всичко: 429

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: Icy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОколоколедна
раздел: Други ...
автор: Optimist

Живея в Чикаго. Първата половина на седемдесетте. Беше неделя. Около Коледа. Ставането – по-късно от обикновено. Първата работа – да пусна телевизора и да го наглася на някоя интересна църковна програма. В неделя сутрин това бяха най-интересните предавания. Църковните програми на негрите обикновено бяха по-интересни. Винаги имаха страхотни соло и хорови изпълнения. Църквите в белите квартали гледаха да не отстъпват, но обикновено предаванията им не струваха.
Казвам църкви на бели и църкви на черни, но сегрегацията не беше задължителна. В някои църкви за бели се мяркаха и черни физиономии. В църквите за черни обаче, бели физиономии – йок. Тъй както църковните програми в „белите” църкви не струваха, имаше няколко, които се отличаваха със страхотни програми. Това обикновено бяха най-богатите църкви. С програмите си привличаха още повече почитатели и ставаха още по-богати, което пък им позволяваше да правят още по-интересни програми.
Сега ще ви разкажа, в една таква неделна сутрин, какво ме впечатли толкова, че още не мога да го забравя. Впечатлението не ми стои в акъла ежедневно. След толкова години редно е да поизбледнее, но дойде ли Коледа с придружаващата я музика, неизменно се сещам за онази неделна сутрин. Представете си голяма американска църква. Пълна с народ. Хората насядали, чакат службата да започне.
.....................................................................................................................................
Подробностите не си ги спомням вече, затова ще започна от там откъдето помня.
На сцената водят един сляп младеж от мексикански произход. Бос. Без обувки или дори чорапи. Особеното не беше неговата слепота или това че е бос а фактът че този младеж освен зрение нямаше и ръце. Така се беше родил. Без зрение и без ръце.
Водеха го двама души, по един от всяка страна. Младежът, да имаше 18-19 години. Не беше повече. Заведоха го до един стол и го сложиха да седне. Друг човек донесе китара и я нагласи на пода, в краката му. Нагласи и едно перо между пръстите на кракът му. Нагласиха и два микрофона. Един долу, за китарата и един горе, пред устата му, след което се оттеглиха. Проповедника призова присъстващите да станат свидетели на едно от чудесата сътворени от Господ и подкани младежа да започне.
Разнесоха се звуците на китарата, като да бяха предизвикани от китарист от световна класа. Това не беше някакво дрънкане на акорди а абсолютно изкусно свирене на китара, каквото малко професионални китаристи биха могли да постигнат. Гласът му! Боже Господи, как е възможен такъв глас! Цялата зала е притихнала. Муха да бръмне ще се чуе. Краката на младежа се движеха по струните на китарата а перото между пръстите му със светкавична бързина уцелваше желаните струни. Като дадоха отблизо движението на краката и пръстите му, на мен ми стана лошо. Гледката беше толкова необикновена, че усещах как целият ми организъм реагираше и как от прилошаване можех да премина и към припадък. (Така един път, докато още си бях в България и със сестра ми бяхме студенти, връща се един ден тя от лекции, но с превързан среден пръст на едната ръка. Оказа се, че не се връщала от лекции а от Пирогов. Вратата на автобуса й притиснала пръста и й откъснал нокътя. Само като го чух това усетих как прибледнявам, прилошава ми и а – а да загубя съзнание. Същото усетих седнал пред телевизора онази неделна сутрин, гледайки мексиканския младеж как свиреше китара с краката си.)
Песента която пееше беше възхвала към Господ. Младежът благодареше на Господ за щастието с което го беше надарил, да се радва на живота, да ГО познава, да може да пее и да свири, че да можел да го възхвалява по най-подходящият за него начин. По сляпото му лице беше изписано въодушевление по което веднага се познаваше, че този младеж има допирни точки с Господ. Друго не можеше да бъде.
Всичко това ми дойде в повече. Толкова много и различни по своят характер чувства се сблъскаха в мен по едно и също време, че гърдите ми се разтърсиха от ридание. Да пее и свири толкова хубаво, благодарейки на Бог, че бил сляп и без ръце и как бил толкова щастлив, че няма на къде повече. Нееееееее! Това не може да бъде! Гледах и слушах с цялото си внимание и сълзите се стичаха по лицето ми. Това не може да бъде!
И така, той е продължил живота си с неговото си щастие, както и аз с моето. Двете щастия не бих могъл да ги сравнявам, но те си съществуват, отделно едно от друго. Да, мислил съм си за неговото щастие. Изписано на лицето му, виждаше се че е несравнимо с моето. Такова изражение може да бъде причинено само и единствено от ВЪРХОВНО щастие. Моето щастие явно не беше такова. Беше си щастие, но чак пък върховно ...
Мислил съм си още, бих ли искал да си сменя мястото с този младеж, че и аз да опитам от неговото щастие. Не! Не бих искал. Моето щастие си ми стига.

И така, живеем си ние хората, всеки с неговото си щастие или нещастие, способни или неспособни да се извисим към висотите на Господ. Кой доволен, кой недоволен, живота си върви и евентуално ще свърши. За някои от нас. За други ще продължи. Поне така вярват. Това да можеш да вярваш в невъзможното е голяма работа. Най-голямата. Природата се е погрижила за всеки да има достъп до щастието. Всеки, независимо дали е вярващ или атеист, богат или беден. Всеки има право на щастие и никой няма право да му го отнема. Така е повелила Природата.



Публикувано от hixxtam на 09.04.2022 @ 01:41:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Optimist

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 14:10:27 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Околоколедна" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

RE: Околоколедна
от mariq-desislava на 09.04.2022 @ 19:37:56
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина впечатляващо.{}


RE: Околоколедна
от Optimist на 10.04.2022 @ 09:54:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.pbase.com/ngruev
Разтърсващо из основи.

]